vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Lucis Trust Behind the Occupy Movement?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lucis Trust Behind the Occupy Movement?

See User information
Nej..

Alla organisationer som stödjer NWO stöttar såna här aktioner ekonomiskt eller organisatoriskt. Precis som med MoveOn..

Sen gäller det bara för dessa organisationer att styra agendan i rätt riktning, alltså till stöd för NWO, omedvetet eller medvetet.

Men det finns så många individer där ute som kommer fatta misstankar när agendan styrs i fel riktning d.v.s. för mer globalisering, beskattning av befolkningen, Big Government o.s.v.

Posted on: 2011/11/6 19:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gräsrötterna i Occupy Sthlm är bra folk med goda värderingar. De tältar utanför riksbanken i Stockholm och jag rekommenderar ni åker och besöker dem. Fint engagemang.

Posted on: 2011/11/6 20:45

See User information
Tanken iden och viljan är god men.

Systemet har skapat ett behov utifrån skapat ett problem.

Nwo vill ha martial law.

The rule of law säger pappa bush själv.

För att det är deras vapen.

Vad som är balansgången för maktmissbrukarna är hur dom ska missbruka sin makt över dig med lagar men ändå bibehålla förtroendet.

Svaret är att få dig att missbruka dig själv genom att fängsla dig själv.

Så man peketerar sin ide och säljer den till dig förklädd som konsumentvara.

Det du köper idag kan liväl bli bojor imorgon.

Det du köper , inte bara i form av pengar.

Utan även det du köper i form av historia kunskap logik osv osv.

Om inga monopol då ingen makt.

Posted on: 2011/11/7 6:17
Resized Image

See User information
Nån som vet varför den kallas Lucis trust (lucifer trust)?
Jag har läst flera Alice Baileys böcker och det är ju inga lucifer läror precis som de lär ut, snarare tvärt om. Precis som de flesta esoteriska lärorna (martinus, hylozoik, buddism etc) handlar böckerna om reinkarnation och karma och att man ska behandla andra som man stjälv vill bli behandlad.

Posted on: 2011/11/7 18:07
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

See User information
New-Age doktriner, Bailey var en följeslagare till Helena Blavatsky, Blavatsky och Aleister Crowley var "partners in satanism"..

Posted on: 2011/11/7 21:41
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Nu börjar vi närma oss ganska intressanta ämnen som jag funderat över länge, och som jag tidigare har lagt fram och som jag tror gjorde att jag blev utslängd från vaken för ett tag sedan!

Om vi tittar på vad Lucis trust står för(nyandlighet), och vad de lär ut så handlar det om som EscapedLunatic sa, om reinkarnation kärlek och omtanke om andra=älska din nästa som dig själv mm pluss mycket djupa andliga frågor, och i slutändan ställer frågan varför är vi här, VARFÖR ?

Om vi utgår från min ståndpunkt att det finns någon typ av skapare eller högre makt (om någon har någon annan synvinkel så vill jag höra...söker)så kommer jag bara fram till en sak, och det är att allt är redan planerat, även detta så kallade uppror mot myndigheter banker mm.......

det är bara en naturlig reaktion av de omständigheter vi befinner oss i....matrealismen fungerar inte som ersättning för en "Gud" det är ganska uppenbart i dag, och "Gud" fungerar inte heller som koncept utan har fungerat som ett sätt att kontrollera massorna som matrealismen gör.

Om man gjort studier i vart religion kommer ifrån så har vi tex mänsklighetens historia att titta tillbaka på, och där kommer halvsanningar fram från filmer som Zeitgiste där en gud är utesluten från bakgrunden att Jesusfenomenet har repeterats från bla Egyptisk historia, men det Zeigiste inte berättar är att fenomenet "jesus" existerar ävet i Mayahistorien och vi har helt plötsligt en möjlig reinkarnationshistoria om den människa vi i dag kallar för Jesus.

Och allt detta plus en massa mer info, då tror jag att tex Vaken.se är en del i hela planen från Iluminate, kanske inte medvetet.... men VAD ÄR PLANEN från de Upplysta=Vakna ??
Jo vi har ändens tid som det heter, där många skulle förledas (om någon har läst bibeln) till och med de "Vakna" skulle falla....det som kommer skilja agnarna från vetet är om vi kan urskilja vilket träd som bringar fin frukt= om nu hela denna reaktion från folket och den nya andligheten kommer bli något stort ?

Då kommer vi bara hitta sanningen genom att se vilken frukt (resultat) detta ledarskap ger !
Ger det verkligen riktig fred och frihet eller är det dubbelsnack. Vi har alla hört om, the georgia guidestones och vad som står där, är det kalle-Anka som satt upp de där stenarna ?

Posted on: 2011/11/8 3:30

See User information
Crowley var bara 16 år när Blavatsky dog och både "den hemliga läran" och Alice Bailey´s böcker är fullständigt olika läror om man jämför med crowlyes böcker. Teosofin har en moralisk lära och Crowley`s böcker är mera "ego" (demon dyrkan) inriktade.

Alice bailey är dessutom väldigt anti-new world order när man ser vad hon skriver om tex zionism.

On Israel, Zionism, and the U.S.S.R.Regarding the foundation of the modern nation of Israel after World War II, Bailey said that "The Jews, by their illegal and terrorist activities, have laid a foundation of great difficulty for those who are seeking to promote world peace."[148]

Bailey criticized Zionism, comparing it with the then-current Stalinist regime in the Russian-dominated Soviet Union, writing, "Zionism today stands for aggression and for the use of force, and the keynote is permission to take what you want irrespective of other people or of their inalienable rights. These points of view are against the position of the spiritual leaders of humanity, and therefore the leaders of the Zionist movement, and the group of men who direct and control the policies of Russia, are against the policies of the spiritual Hierarchy and are contrary to the lasting good of mankind. ... The menace to world freedom today lies in the known policies of the rulers of the U.S.S.R. and in the devious and lying machinations of the Zionists."[149]

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey

Fast jag tvivlar inte på att alla esoteriska läror har blivit korrumperade och övertagna precis som de flesta religioner av maktmänniskor.

Posted on: 2011/11/8 4:51
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)

See User information
Blavatsky och Crowley hade ju snarlika intressen för ockultism, Crowley var väl kanske lite värre, han var ju ändo "666- The Beast"..
Så jag syftade ju inte på ett förhållande mellan dom två..

Teosofi har jag inte så mycket över för, verkar ju bra på ytan med alla budskap.

Men min uppfattning är att dessa läror/doktriner är till för att vilseleda människan från att bry sig om dom allvarliga problem som finns bl.a. politiskt och ekonomiskt..

Posted on: 2011/11/8 8:22

/Benjamin Franklin

See User information
Låter väl ganska logiskt .

http://www.youtube.com/watch?v=eQT2K75auuU

Posted on: 2011/11/9 17:57
Resized Image

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper