Vakencorner
|
Re: Censur av svenska nätsajter i full gång
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har du adressen till denna petition eller är den personlig? Vill gärna ta en kik.
Posted on: 2011/11/8 20:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kunde skriva på, har märkt att jag inte kan komma åt visa sidor med den internetleverantören jag har, t. ex. iranska PressTV. Kan komma åt denna sidan när jag använder en VPN-tjänst från samma internetleverantör. Kanske att internetleverantörer i Sverige börjat använda vissa filter efter att ha utsatts för påtryckningar av myndigheter eller ägare.
Posted on: 2011/11/8 22:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Adressen är http://highcrimes.org/ Kolla vad jin83 har skrivit om leverantörens möjlighet att välja att medverka. Kanske dags att se över vilken leverantör man använder, om man kan det. Highcrimes lär syfta på högmålsbrott, alltså angrepp mot statens överhuvud, i allmänhet menar man kungen eftersom vi har en konstitutionell monarki. Men statistiken har hemligstämplats sedan palmemordet, då förmodligen en maskerad militärkupp genomfördes. Antagligen går vi in i en tuffare period framöver, dom har kastat masken nu. Inte har vi en folkligt förankrad försvarsmakt heller som skydd mot diktatur enligt principen "En man, ett gevär, en röst!". Jag är oerhört pessimistisk. Fa´n att det skulle gå så här. De flesta har ju inte mer att säga till om än fisk i ett akvarium, matade på ett eller annat sätt som dom är. Jag sitter faktiskt och fäller en tår just nu...
Posted on: 2011/11/9 6:26
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har själv inga problem att komma åt highcrimes.org
Posted on: 2011/11/9 7:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag använder mig av "Dansk Kabel-TV" och dom spärrar bland annat Pirate Bay som jag sedan länge inte kan komma in på. Detta efter ett domstolsbeslut, alltså inte gentemot mig utan gentemot PB.
Dom är förmodligen i kompanjonskap med comhem och nåt liknande i Sverige, annars verkar det långsökt att dom skulle spärra svenska sidor. Men även danska "3" har spärren pålagd. Dom opererar ju likaledes i både Sverige och Danmark som samma företag. Jag har kollat två gånger bara i dag. Jag ser själva sidorna men kan inte gå in och få upp "det vita" så att man kan skriva nåt. Typ inlägg på Vaken, den dan "rastret" ligger över sidan har samma sak hänt oss. Man kan gå in och läsa men inte ta sig förbi rastret. Undras vad som händer efter nyår när Danmark tar över ordförandeposten i EU och samtidigt Jens Fogh Rasmussen har generalsekreterarposten i NATO?
Posted on: 2011/11/9 7:54
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Testa att lägga in 8.8.8.8 som primär DNS och 8.8.4.4 som sekundär DNS. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Funkade för mig med.
Posted on: 2011/11/9 14:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och här är den fortfarande täckt. Så är det bara. Jag kollade nyss. Det hände med Corruptio nån gång också men då kom det upp en skylt om att sidan var otillgänglig, jag vet inte om du kollade den gången. Detta är alltså annorlunda men beror knappast på min dator. Det måste vara nåt med servern, jag skall kolla om jag kan ändra inställningarna enligt ovan om en stund.
Det är inte livsviktigt, det går att ordna på annat sätt och om inte annat så har jag ju lyckats få er att uppmärksamma själva innehållet i länken, fast det inte var det jag var ute på. Det är ju lite svårt att visa vad jag har på skärmen om det ser annorlunda ut hos er, men nu vet ni vad ni har att vänta er utifallat. Sidorna blir alltså täckta av ett grått skikt som går att se igenom och man kan klicka på olika saker, men göra t.ex en underskrift eller ändra nåt går inte det är som att försöka skriva på en pdf. Detta är i så fall andra gången i år jag upplever nåt som ni inte provat i Sverige, sist var det ju sms-utskicket till alla mobiler i somras. Det skedde ju utan att dom hade mitt nummer. (Saken gällde en förorening av dricksvattnet och smsen sändes via de lokala masterna till alla mobiler i just de områdena, ungefär som via lokala radiostationer). Dom finslipar tydligen dom olika taktikerna som går att använda i media i Danmark, som ju tar över ordförandeskapet i EU till nyår. Det är i alla fall inte otänkbart. Så jag får tydligen uppleva något som ni andra fortfarande inte prövat, men nu är ni förvarnade.
Posted on: 2011/11/9 16:20
Edited by Asgeir on 2011/11/9 16:35:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kan det inte vara så du inte har flash eller en för gammal version? Eller att du blockerat ActiveX-kontroller?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag brukar installera uppdateringar som Flash men ActiveX vet jag inte men det är ju likadant på iPhonen som ju är ett helt annat system. Men jag kan ju öppna allt möjligt annat, förstås. Jag hittar heller inte stället där jag skulle kunna ändra DNS-koden. Jag saknar min gamla G4, snyft! Varför stal dom den... jag blir tokig på Windows. Jag haft Mac sedan de allra första små gråa holkarna och nu när mac nästan helt erövrat marknaden sitter jag med en pc. Typiskt mig...
Posted on: 2011/11/9 17:53
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sjukt.
Tankarna dras till analoga modem och fm bandet.
Posted on: 2011/11/9 18:24
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sidan fungerar som den ska!
Fyll i namn och email i fälten högst upp och klicka den orange knappen. (Nej man kan inte ändra texten i mailet)
Posted on: 2011/11/9 18:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej det fungerar inte som det ska jag har just hört från Kristoffer Hell att det verkar som om mailen inte kommer fram! När det gäller mitt problem gäller det rastret som täcker sidan det finns inga färger. Vi ser inte samma sida helt enkelt och jag kommer inte åt rutorna. Och ditt mail kommer inte fram!
Posted on: 2011/11/9 19:35
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login