vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Median ljuger hela tiden

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Median ljuger hela tiden

See User information
fake libyen foto med skådespelare? (från samma kanal)
http://www.youtube.com/user/dallasgoldbug#p/u/31/OUsWUwL-fAA

Posted on: 2011/11/15 22:37
"Earth is an insane asylum, to which the other planets deport their lunatics" -Voltaire (Memnon the Philosopher)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja, media ljuger. Finns det något nytt under solen tro?

Posted on: 2011/11/15 23:12
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Kanske bara är jag, men jag har väldigt svårt att se likheterna i många av hans exempel då han drar slutsatser och skapar likheter som jag inte håller med om och inte ser. Vi delar ju alla en gemensam anatomi så vi kan inte se hur olika ut som helst. Det går att hitta likheter mellan många, många människor på jorden, framförallt på otydliga videos eller bilder.

Jag tror solklart att det finns skådespelare och annat falsifierat material som krigshetsande länder använder sig av. USA t ex är ju knappast kända för att vara de ärligaste på jorden i sina orsaker och handlingar (Irak det skinande nutida exemplet). Man måste dock vara försiktig i sina anklagelser om man inte ska vakna upp i samma situation som USA vars trovärdighet är obefintlig.

Posted on: 2011/11/15 23:34

See User information
Vad kul det är när man jämför öron. Grabben som gör dessa filmer måste vara öron fetischist. Blir lite till sig av öron, så att säga. Problemet är att öronen aldrig är lika i hans fenomenala jämförelsefilmer filmer. Sluta jaga öron. VI blir förlöjligade om vi snöar in på såndant skit. Dissinfo!

Posted on: 2011/11/15 23:48
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Quote:

Cupio skrev:
Kanske bara är jag, men jag har väldigt svårt att se likheterna i många av hans exempel då han drar slutsatser och skapar likheter som jag inte håller med om och inte ser.
Inte bara du, och om jag får gissa så är det någon nisse som drar ihop en massa videoklipp och skrattar över att det finns folk som tror på dem.

Posted on: 2011/11/15 23:54

See User information
Damiano envisas med att lägga upp nonsensklipp.

Den som gjort det här och flera andra av de klipp som Damiano lägger upp på Vakens forum heter Ed Chiarini.

Om man googlar på hans namn hittar man att Ed Chiarini/DallasGoldBug har nippran på att hitta lookalikes. Han har bl a "exponerat" Bradley Manning och Jared Loughner (han som sköt i Tuscon tidigare i år).

Chiarini verkar vara oerhört produktiv och besitter en rejäl dos social kompetens.

Jag tror "The Truther Girls" först trodde på Chiarini, men sen så...EXPOSED! (The Ear Doesn't Lie) - News Rap

Läs den här forumtråden, och kolla in webbsidan den handlar om:

EDWARD L CHIARINI JR. AKA DallasGoldBug

Till och med Huffington Post nämner Chiarini och hans teorier:

Tucson Shooting Conspiracy Theories Upset Victims

Det hela känns inte riktigt friskt.

Posted on: 2011/11/16 12:30
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

Anonym

See User information
Klart dom gör.

Varför skulle dom inte göra det när många andra sidor av samhällsfunktionerna skapar jobb åt sig själv.

På vissa klipp såg man ju att det är samma person.
På andra inte alls.

Posted on: 2011/11/16 13:55
Resized Image

Anonym
Så du tillstår att påståendet i somliga fall är helt felaktigt, men hävdar det bestämt i andra fall?

En ren sannolikhetsbedömning skulle visa på motsatsen.

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper