vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Re: 9/11-snack på jobbet

See User information
Några frågor till sanning_svider:

Du finner det inte det minsta märkligt att FEMA "Råkade" ha en terrorövning i New York 11 den september där man simulerade att flygplan skulle krascha in i skyskrapor?

Eller att CIA hade en terrorövning på morgonen den 11 september i händelse att ett flygplan skulle krascha in i en byggnad?

Precis som Visor Consultants, kontrakterad av London Metropolitan police, ”råkade” ha en övning den 7/7 2005 på just de platser i tunnelbanan där bomberna smällde.

http://www.globalresearch.ca/index.ph ... de=20050808&articleId=821

Du finner det inte heller konstigt att Bush inte valde att avbryta sitt lyssnande på sagoläsning i en skola när han fick höra att landet var under attack?

Eller att vicepresident Dick Cheney ilsket svarade, när en ung tjänsteman kom in och meddelade att ett plan kom närmare och närmare pentagon och frågade: ”Does the order still stand?” (menande; ska vi skjuta ner planet eller låta det vara?):

”Off course the order still stands! Have you heard anything to the contrary?”

http://www.rbnlive.com/cheney.html

Att flera experter anser att WTC sänktes elller såg ut att sänkas av kontrollerade explosioner?

http://911proof.com/10.html

Att lärarna på den flygskola där terroristerna tagit licens på sportflygplan sade att de var medel eller under medel i skicklighet men att de ändå lyckades flyga stora boeingplan med perfekt precision in i byggnader?

Och att flera av de s.k flygkaparna har dykt upp levande?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1559151.stm

http://www.welfarestate.com/911/

Eller att ett PM för PNAC undertecknat av Dick Cheney, Donald Rumsfeld, Jeb Bush, och Paul Wolfowitz 1 år före 911 fastslog följande:

”Vad vi behöver är ett nytt Pearl Harbour!”

http://www.americanfreepress.net/12_2 ... erica_pearl_harbored.html

Det här är ju bara en liten bråkdel av suspekta fakta kring 11 september attacken men det är ju lite för långsökt åtminstone i mina ögon att allt detta är tillfälligheter.

Och då har jag inte ens nämnt passet från en av flygkaparna som FBI ”hittade ” på marken nedanför WTC. Om det inte vore så sorgligt skulle man ju skratta.

Posted on: 2006/7/9 15:32
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
ehh.. de va roligt att läsa denna tråd i början men nu har den spårat ut..
ni som e så negativa, varför surfar ni runt här?
varför ens bry er? ja skulle absolut inte ödsla min energi på nåt sånt bortkastat om ja var er. så nånstans så måste ni ju tro på vad som sägs här.....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Ok, då frågar jag även dig. Hur påverkas byggnadsstål av upphettning?? Vid vilka temperaturer påverkas bärigheten påtagligt? När börjar det glöda? Hur varmt kan det bli i en lägenhet efter säg 5 miuter om det tar eld i en soffa av en cigg?

Vad är namnet på den starkaste formationen när man sammafogar bärande element?

Sanning[/quote]

Jag kan sitta här och fråga dig om saker jag inte vet någonting om. ex, att jag ber dig benämna olika fraser och termer innom läkemedels industrin som jag själv har hittat svaret på. det bevisar ingenting. Allt finns på nätet.

Stål finns i många olika former och när man bygger hus så tar man hänsyn till olycksrisken. Och dimensionerar Betong och stålkonstruktionen efter det.
Lägenheter finns också i många olika former. Trä, stål eller betongstomme? Hur många lager gips på väggar och tak? Öppna fönster? om det är en takvåning? Man ska även veta lägenhetens storlek om man ska uttala sig om hur varmt det blir efter 5 min. Men det går fort. Du kan dock inte värma upp ett 10-100 vånings hus av betong och stål med flygbränsle, som sedan rasar fritt fall innom en timme. Och sedan påstå att det hade med värmen att göra. Det har ALDRIG hänt . varken före eller efter 11:e september.

Korthus rasar i fritt fall (nästan)

Posted on: 2006/7/9 16:00

See User information
Quote:

Sanning_svider skrev:
Quote:

cee skrev:
Hmm, snacka o analysera så mycket ni vill, bevisen finns redan att byggnaderna togs ner, på begäran om man så vill... Den energikrävande dialogen om alla fakta runt detta, när det redan är klart förstår jag inte... Så släng iväg frågorna till någon annan istället... Jag står inte inför rätta om jag inte missminner mig, för det jag tror/vet :) ... Jag tror vad jag vill, förstår ni inte vad jag tror/vet, se ett gäng filmer, det finns som sagt fler än Loose Change... Jag gjorde det också fick helt plötsligt andra frågor att behandla...

hare gött....

Nej, du står inte inför rätta, och visst får du tro vad du vill.

Men det är oerhört sorgligt att du tror på saker som det inte finns ett enda hållbart bevis för att det skulle ha gått till på det påstådda sättet. För det ni konspirationstroende har lagt fram eller hänger er att tro på, har ju ännu inte bevisats på något sätt mer än med era egna spännande fantasier, eller hur?!

Och då du och någon till dessutom påstår att ni är kunniga inom både byggnadskonstruktion och bärighet, och verktygsmakare och smed, och ändå uppenbarligen inte begriper ens de mest grundläggande sakerna inom det ni påstår er kunna, ja då blir man ju minst sagt misstänksam om ni bara försöker lägga ut rökridåer.

Att du sen så fort det kommer till att svara på lite mer kunskapskrävande frågor istället slår dövörat till och inte vill vara med mer, är ju ännu mer talande.

Du är alltså inte det minsta intresserad av den egentliga sanningen, bara av er egen "sanning" som ni inte har lyckats få fram ett enda bevis för.

Är det så illa ställt med kunskap och allmänbildning, att du/ni inte klarar av en öppen och ärlig debatt/diskussion så fort det slinker med lite fysik och välkända fakta om material och hållfasthet m.m.?

Jag har själv endast 9 år grundskola och en avbruten gymnasielinje i bagaget, men därutöver ett mycket starkt intresse för teknik och vetenskap. Ändå så jobbar jag nu med avancerade byggnadskonstruktioner i mångmilliardklassen. Jag förstår även det som SBI skriver om byggnadsstål och hur det påverkas av värme. Jag föstår vad Ny Teknik skrev bara några dagar efter 9/11 om hur tornen kunde rasa.

Så varför förstår, eller vill inte du/ni förstå det som är så uppenbart riktigt och som alla andra normalt förstår? Varför påstår ni saker som ni innerst inne måste veta är fel?

Lever ni i en fantasivärld eller vad då?

Klart som fan att det finns vissa märkligheter i 9/11, det finns det ju i varenda lite bilkrock i vilken liten byhåla som helst i Sverige. Det finns alltid faktorer eller annat som man aldrig får full koll på i en händelse. Men man får vanligtvis så pass mycket koll och fakt att man ändå vet vad som hände och hur. Resten är mer eller mindre ointressant oavsett om det är den lilla bilkrocken eller 9/11. Vi kan alltså inte få reda på vad varje enskild pryl i tornen gjorde på vägen ner, men ner kom de och vi vet varför rasen började. Det räcker för att föstå vad som hände.

Och ännu en gång, jag HAR sett alla LC-filmerna och en hel drös till och läst på en massa forum om vad ni konspirationstroende tror på. Men varför får då inte jag och 99,99% av alla andra människor samma "aha-upplevelse" som du och dina K-polare får? Är det vi eller ni som inte förstår nåt? Ja för att utröna det så är det ju bara att se vilka uppgifter som stöds av fysikens lagar återigen, och det är inte era påståenden...

I mina ögon så är LC-filmerna rena rama dyngan som inte har många rätt men är fulla av fel och lögner. Ser man int det så är det antingen för att man inte vill se eller inte har den lilla grundkunskap för att se det.

Sanning

Okej, men skippa LC och alla andra teorier du hittar på nätet och så..

Gå till de faktum att efter 9/11 har USA gått in i Afghanistan, Irak och dom siktar på Iran som det verkar idag... Tror du inte PÅ NÅGOT LITET SÄTT att 9/11 hade något med att göra? Och tror du verkligen Usama och hans kära vänner förstod att de skulle åka på motattack om du "anföll" USA?

Just nu när jag ska argumentera mot dig, så går det inte på annat sätt än att bara gå med på det du säger, men det du INTE KAN säga emot är; att de har använt 9/11 SOM INTE HAR ERKÄNTS AV VARKEN AFGHANISTAN ELLER IRAK ELLER AL QAIDA som anledning och gjort ovantsående..

Så, vem var det egentligen som anföll 9/11?

Ser du inte svaret själv, så visar det bara att du borde gått ut gymnasiet och inte börjat köra skottkärra på mångmiljardbyggen (ursäkta det låga anfallet, men när du varit på BÅDE nomorewar och cee, så tror jag - när det kommer till sanning kring arbete - MINST på dig.)

Posted on: 2006/7/9 16:44
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

See User information
Quote:

Du finner det inte det minsta märkligt att FEMA "Råkade" ha en terrorövning i New York 11 den september där man simulerade att flygplan skulle krascha in i skyskrapor?

Eller att CIA hade en terrorövning på morgonen den 11 september i händelse att ett flygplan skulle krascha in i en byggnad?

Precis som Visor Consultants, kontrakterad av London Metropolitan police, ”råkade” ha en övning den 7/7 2005 på just de platser i tunnelbanan där bomberna smällde.

Du finner det inte heller konstigt att Bush inte valde att avbryta sitt lyssnande på sagoläsning i en skola när han fick höra att landet var under attack?

Eller att vicepresident Dick Cheney ilsket svarade, när en ung tjänsteman kom in och meddelade att ett plan kom närmare och närmare pentagon och frågade: ”Does the order still stand?” (menande; ska vi skjuta ner planet eller låta det vara?):

Att flera experter anser att WTC sänktes elller såg ut att sänkas av kontrollerade explosioner?

Att lärarna på den flygskola där terroristerna tagit licens på sportflygplan sade att de var medel eller under medel i skicklighet men att de ändå lyckades flyga stora boeingplan med perfekt precision in i byggnader?

Eller att ett PM för PNAC undertecknat av Dick Cheney, Donald Rumsfeld, Jeb Bush, och Paul Wolfowitz 1 år före 911 fastslog följande:

Det här är ju bara en liten bråkdel av suspekta fakta kring 11 september attacken men det är ju lite för långsökt åtminstone i mina ögon att allt detta är tillfälligheter.

Och då har jag inte ens nämnt passet från en av flygkaparna som FBI ”hittade ” på marken nedanför WTC. Om det inte vore så sorgligt skulle man ju skratta.

Ja men du vet väl att sånt här inte spelar någon roll för de tapetknivsviftande arabfoliehattarna lol. Det är ju bara sammanträffanden!

Posted on: 2006/7/9 17:24

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
Jag vill även, medans jag har tid och möjlighet, ge en stor eloge till zpz, verkigen, ospa och någon till som jag inte minns just nu. För att ni visar att det fortfarande finns folk som är vid sina sinnens fulla bruk och fortfarande kan använda logiskt tänkande och förstår enkel matematik och fysikens lagar.

Du menar alltså att folk som tror att byggnader kan rasa rakt ner på 6 sekunder i perfekt demoleringsstil på grund av skador i ett hörn och bränder och att några snubbar som är kassa piloter kan kapa 4 jumbojettar med tapetknivar och lura USA's försvarssystem och precisionsflyga in i byggnader, är vid sina sinnens fulla bruk?

Nu får du fan ge dig. Ni fattar ju inte ens att ni är konspirationsteoretiker, så kom inte här och påstå att ni är vid era sinnens fulla bruk och alla andra som inte ställer sig i led och upprepar den officiella konspirationsteorin är galna har fel, då är det nog dags att tänka om lille vän.

Det finns en anledning till att NIST har backat ur flera gånger när de fått chansen att debattera med andra experter om deras slutsatser angående tornens och byggnad 7's kollaps, de ställer inte upp för att de skulle bli krossade.

Om det inte är fallet så skulle de ha ställt upp för längesen och krossat "den löjliga demoleringsteorin" men deras slutsater är felaktiga och de skulle bara skämma ut sig.

Posted on: 2006/7/9 17:45

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Glömde nämna att alla stålkonstruktioner isoleras med brandisolering för att förhindra brand. Och isolerat stål leder inte värme som oisolerat stål gör.
Edit:
Alla balkar brandmålas på fabriken med Fire Protection. Före frakt till arbetsplats. Och som sedan isoleras med isoleringsskivor på och runt balken. efter att de är monterade på plats.

Posted on: 2006/7/9 17:55

See User information
Quote:

Lightsaber skrev:

Så länge dessa påståenden inte kan klart bekräftas och bevisas så är de just bara påståenden och väldigt lösa sådana.

Faktum är att det kryllar av sådana där mer eller mindre påhittade eller frisserade påståenden, som läggsfram som om de vore sant, men då de inte är klart bevisade så är det fortfarande bara tomma påståenden.

Försök att förstå det.

Förstå även att OM några sådana påståenden verkilgen var riktiga så skulle det vara en våt dröm för seriösa nyhetsreportrar och nyhetskanaler, liksom för åklagare och domstolar. Inget skulle ge mer status ära och berömmelse än att få vara med och avslöja så dana saker. Se bara på Watergate där ett mycket litet antal personer var inblandade, men det avslöjades och gjorde några väldigt berömda.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 19:10

See User information
Quote:

neurook skrev:
ehh.. de va roligt att läsa denna tråd i början men nu har den spårat ut..
ni som e så negativa, varför surfar ni runt här?
varför ens bry er? ja skulle absolut inte ödsla min energi på nåt sånt bortkastat om ja var er. så nånstans så måste ni ju tro på vad som sägs här.....

Hej på dig.

Varför jag surfar runt här?

Ja det intresserar mig hur en liten klick personer som man får anta är i vuxen ålder, så kategoriskt kan feltolka allt som kommer från myndigheter och media. Uppenbarligen kan inte mycket ha fastnat sen skoltiden.

Att man dessutom kan blunda och slå dövörat till när folk lägger fram konkreta bevis och fakta för att det man påstår eller frågar om är fel, är faschinerande. Se bara på hur många gånger värmens påverkan på stål har nämnts på konspirationsforum, där man lagt fram sedan länge välkända fakta att byggnadsstål förlorar runt halva sin bärighet redan vid ca 500 grader.

Har vi då någonsin sett någon konspirationstroende säga "åh fan, det viste jag inte att det var så, men det verkar ju riktigt när både KTH och SBI säger det. Ja men då får vi nog lägga den saken åt sidan för den verkar ju utredd och se på nästa sak istället..."

Nejdå, det går någon dag, sen kommer samma påstående upp igen, inte sällan av samma personer. Att flygbränsle kan inte smälta stålet, så husen kan omöjligt ha rasat av bränder. Och så har man alltså ännu en gång glömt att stålet försvagas radikalt redan vid 500 grader och att ett bamsigt flygplan brakat mer eller mindre igenom huset och skadat/förstört en hel massa bärande balkar och pelare.

VARFÖR beter ni er på detta vis, om det verkligen var sanningen ni ville ha fram?

Nej, det är oerhört lite på detta forum jag tror på, eller som jag ser kan stämma.

Energin ligger i att se om det finns någon av er som är resonabla och som kan skillja på fakta sanningar falska påståendne och lögner. Tyvärr så ser det rätt illa ut hittills, men jag hoppas på bättring. Någon person måste väl kunna tänka klart?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 19:20

See User information
Quote:

NoMoreWar skrev:

Ok, då frågar jag även dig. Hur påverkas byggnadsstål av upphettning?? Vid vilka temperaturer påverkas bärigheten påtagligt? När börjar det glöda? Hur varmt kan det bli i en lägenhet efter säg 5 miuter om det tar eld i en soffa av en cigg?

Vad är namnet på den starkaste formationen när man sammafogar bärande element?

Sanning

Jag kan sitta här och fråga dig om saker jag inte vet någonting om. ex, att jag ber dig benämna olika fraser och termer innom läkemedels industrin som jag själv har hittat svaret på. det bevisar ingenting. Allt finns på nätet.

Stål finns i många olika former och när man bygger hus så tar man hänsyn till olycksrisken. Och dimensionerar Betong och stålkonstruktionen efter det.
Lägenheter finns också i många olika former. Trä, stål eller betongstomme? Hur många lager gips på väggar och tak? Öppna fönster? om det är en takvåning? Man ska även veta lägenhetens storlek om man ska uttala sig om hur varmt det blir efter 5 min. Men det går fort. Du kan dock inte värma upp ett 10-100 vånings hus av betong och stål med flygbränsle, som sedan rasar fritt fall innom en timme. Och sedan påstå att det hade med värmen att göra. Det har ALDRIG hänt . varken före eller efter 11:e september.

Korthus rasar i fritt fall (nästan)[/quote]

Du hade alltså inga konkreta svar på mina frågor?

Dina betraktelser i övrigt på mina frågor är förvisso i grova drag riktiga. Men, den där soffan i ett vanlig vardagsrum har ingen aning om hur resten av huset ser ut. Därför kan man generellt säga att en sketen soffbrand inte behöver många minuter inna man har ca 600 grader uppe mot taket. Detta tempområde kommer sen att spridas nedåt så länge det produceras mer heta rökgaser från soffan. I detta läge så kommer risken för övertändning att vara stor, det kan räcka med att det kommer in lite friskt syre genom en ventil så övertänds hela rummet. Inte förens rummet tagit eld och den spridit sig in till angränsande rum så har byggnadens övriga konstruktion någon större betydelse. För 25 kvadrat i trähus stål eller betong är samma yta oavsett om takhöjden är den samma..

När det gäller WTC så handlar det ju heller inte om att värma upp 10-100 våningar. Det räcker ju att bara en liten del av den bärande och redan illa skadade konstruktionen värms upp en bit över 500 grader, så kan eller kommer huset kollapsa i det området vilket kan leda till ett totalt ras. Ja det var ju det som hände i tornen.

Jämför med om du har ett trähus med trästomme.

Om det brinner i några för huset mycket viktiga bärande bjälkar, måste de brinna bort i hela sin längd, eller vad händer om de brinner nästan helt av på en halvmeters sträcka?

Ett ännu enklare exempel. Om vi ska fälla ett träd, måste vi då såga igenom hela stammen på hela dess längd, eller räcker det med ett ynka snitt längst ned?

I WTC så kollapsade området kring kraschskadorna, vilket fick den övre delen att falla ned och med enorm kraft träffa den undre mer oskadade delen. Denna kraft var allt för stor för att undre delen av huset skull tåla det och den började kollapsa det med. Och ju mer det kollapsar ju mer massa/vikt är det som vill ned och pressar på det som ännu är helt under.

Detta är inte alls nåt märkligt utan helt basic vilket även svenska sakkunniga i Ny Teknik fattade redan 8 dagar efter rasen och långt innan några officiella förklaringar kom ut.

Varför tror ni de på Ny Teknik drog dessa slutsatser? För att de inte har en susning och inte vet vad de talar om, eller för att det är välkända mekanismer vid husras, fysikens lagar m.m.?

Dessutom så påstår du att torne föll i fritt fall, viket är en direkt lögn, vilket kan ses enkelt med blotta ögat om man ser på filmerna från rasen. De rasmassor som kastas ut på sidan faller när de faller lodrätt, snabbare än resten av huset i rasets mitt. De gör det efter som de faller i fritt fall men inte huset.

Egentligen så är hela benämningen fritt fall lite fel, för det brukar mer normalt användas för föremål i vakum om jag inte missminner mig.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 19:39

See User information
Quote:

StrayLynx skrev:

Okej, men skippa LC och alla andra teorier du hittar på nätet och så..

Gå till de faktum att efter 9/11 har USA gått in i Afghanistan, Irak och dom siktar på Iran som det verkar idag... Tror du inte PÅ NÅGOT LITET SÄTT att 9/11 hade något med att göra? Och tror du verkligen Usama och hans kära vänner förstod att de skulle åka på motattack om du "anföll" USA?

Just nu när jag ska argumentera mot dig, så går det inte på annat sätt än att bara gå med på det du säger, men det du INTE KAN säga emot är; att de har använt 9/11 SOM INTE HAR ERKÄNTS AV VARKEN AFGHANISTAN ELLER IRAK ELLER AL QAIDA som anledning och gjort ovantsående..

Så, vem var det egentligen som anföll 9/11?

Ser du inte svaret själv, så visar det bara att du borde gått ut gymnasiet och inte börjat köra skottkärra på mångmiljardbyggen (ursäkta det låga anfallet, men när du varit på BÅDE nomorewar och cee, så tror jag - när det kommer till sanning kring arbete - MINST på dig.)

Klart som fan att 9/11 har påverkat USA's och förövrigt en stor del av övriga världens agerande efter attentaten.

Men det betyder ju inte att Busken och hans lakejer suttit i en skrubb och totat ihop ett attentat mot sitt eget land med bomber, granater, missiler, fjärrstyrda plan, mystiska helikoptrar, beslagtagna videoband, fejkade terrorister,laservapen och gud fan vet allt som kastats fram som sanningar från er konspirationstroende.

För övrigt så har väl Al qaida mer eller mindre erkänt att de hade ett finger med i spelet? Och med tanke på bevisningen runt det hela så är det för mig en oerhört mer trovärdig förklaring än det som påstås från konspirationstroende om Busken som jag nämnde ovan.

Och givetvis så har Bush och USA's politik på olika områden FÖRE 9/11 bidragit till att det alls blev ett attentat. För hade inte vissa extrema muslimer och andra extremister ogillat USA och deras politik så hade det väl knappast blivit nåt attentat eller konflikt någonstans mot USA.

Vilken av de båda som sen har rätt eller fel är nog en svår fråga att reda ut i svart eller vitt.

Att jag varit på dina forum polare ang. deras påstådda arbeten så är väl inte det så himla oförståeligt?

Vad skulle du själv tro om någon kallade sig erfaren charkuterist och ändå inte visste vad bogfläsk eller fransyska var eller kom från för djur?

Ungefär så märkligt och avslöjande ansåg jag det var att en smed inte hade koll på när stål tappar bärighet, eller en byggnadsarbetare inte har koll på vad en byggnad kan tåla eller inte.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 19:52

See User information
Quote:
För övrigt så har väl Al qaida mer eller mindre erkänt att de hade ett finger med i spelet? Och med tanke på bevisningen runt det hela så är det för mig en oerhört mer trovärdig förklaring än det som påstås från konspirationstroende om Busken som jag nämnde ovan.

Osama Bin Laden är inte längre efterlyst för 9/11 av FBI, vilket är konstigt eftersom han erkände ju att han låg bakom 9/11, javisst ja, han erkände aldrig lol. Lägg ner larvet om de tapetknivsviftande araberna nu haha. Och nu är det ju så att CIA och al-Qaida har ett förflutet ihop, men det förväntar jag mig inte att en arabfoliehatt ska veta.

MIT ingenjör Jeff King - Controlled Demolition: http://video.google.com/videoplay?doc ... wtc+controlled+demolition

Posted on: 2006/7/9 19:57

See User information
Quote:

seraphim skrev:
Quote:
Jag vill även, medans jag har tid och möjlighet, ge en stor eloge till zpz, verkigen, ospa och någon till som jag inte minns just nu. För att ni visar att det fortfarande finns folk som är vid sina sinnens fulla bruk och fortfarande kan använda logiskt tänkande och förstår enkel matematik och fysikens lagar.

Du menar alltså att folk som tror att byggnader kan rasa rakt ner på 6 sekunder i perfekt demoleringsstil på grund av skador i ett hörn och bränder och att några snubbar som är kassa piloter kan kapa 4 jumbojettar med tapetknivar och lura USA's försvarssystem och precisionsflyga in i byggnader, är vid sina sinnens fulla bruk?

Nu får du fan ge dig. Ni fattar ju inte ens att ni är konspirationsteoretiker, så kom inte här och påstå att ni är vid era sinnens fulla bruk och alla andra som inte ställer sig i led och upprepar den officiella konspirationsteorin är galna har fel, då är det nog dags att tänka om lille vän.

Det finns en anledning till att NIST har backat ur flera gånger när de fått chansen att debattera med andra experter om deras slutsatser angående tornens och byggnad 7's kollaps, de ställer inte upp för att de skulle bli krossade.

Om det inte är fallet så skulle de ha ställt upp för längesen och krossat "den löjliga demoleringsteorin" men deras slutsater är felaktiga och de skulle bara skämma ut sig.

Ja, med facit i hand och med normal kunskap om hållfasthet m.m. så är det inte alls märkligt att husen rasade som de gjorde. Att det var en mycket ovanlig och mäktig sak i sig det är en annan sak.

Men tyvärr så kör du samma stil som många andra i er laguppställning, att inte säga hela sanningen. Varför gör du/ni så?

Varför benämner ni skadorna på WTC 7 som små i ett hörn, när alla seriösa rapporter och vittnesmål säger att huset var allvarligt skadat och hade en stor bit borta upp till 10-15 våningar om jag minns rätt nu? Det kan svårligen kallas för små skador, och ändå är det bara de som vi kan se med ögat utifrån. Vilka mer eller mindre dolda skador som husets bärande stomme ådragit sig kan vi inte se på bilderna, men de som var inne i huset eller nära, såg klara tecken på att huset var allvarligt skadat och riskerade att kollapsa, vilket det sen gjorde.

Att NIST inte vill öda tid på att sitta och svammla med konspirationstroende kan jag mycket väl förstå. Lika mycket som att svensk haverikommision inte vill sitta och babbla med konspirationstroende om bomber och annat som påståtts (utan bevis) om Estonia. Allt beror helt enkelt på att konspirationstroende inte har kunnat presentera ett enda påstående som de kunnat styrka på minsta vis, och då finns heller ingen anledning att slösa tid på lösa obevisade rykten. Är det så svårt att förstå?

Och hur skulle NIST eller någon myndighet eller instans kunna bli krossade av vilset svammel och lösa obevisade påstående då? De som har de bästa bevisen är det som blir trodda, och då ni inte har några som helst bekräftade eller ens trovärdiga bevis för era påståenden så skulle ni bli helt ollade i en sådan diskussion.

Skulle ni däremot kunna komma med något med verklig substans, som höll för en första granskning, ja då är jag övertygad om att myndigheter skulle bli intresserade.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 20:06

See User information
Quote:
De som har de bästa bevisen är det som blir trodda

Haha det kan ju vara därför fler och fler vill ha en ny utredning då lol, för att NIST's "bevis" suger!

Och du kan ju försöka försvara NIST's feghet med att de inte har tid med svammel, typiskt en arabfoliehatt. De vet att deras slutsatser är felaktiga, de har ju inte lyckats återskapa en enda pannkakskollaps (vilken otroligt vetenskaplig term LMAO!) förutom i skruvade datorsimuleringar.

http://www.youtube.com/watch?v=OEAO14e4sto&search=wtc%207

MIT ingenjör Jeff King - Controlled Demolition: http://video.google.com/videoplay?doc ... wtc+controlled+demolition

Posted on: 2006/7/9 20:17

See User information
Quote:
Klart som fan att 9/11 har påverkat USA's och förövrigt en stor del av övriga världens agerande efter attentaten.

Men det betyder ju inte att Busken och hans lakejer suttit i en skrubb och totat ihop ett attentat mot sitt eget land med bomber, granater, missiler, fjärrstyrda plan, mystiska helikoptrar, beslagtagna videoband, fejkade terrorister,laservapen och gud fan vet allt som kastats fram som sanningar från er konspirationstroende.

Och givetvis så har Bush och USA's politik på olika områden FÖRE 9/11 bidragit till att det alls blev ett attentat. För hade inte vissa extrema muslimer och andra extremister ogillat USA och deras politik så hade det väl knappast blivit nåt attentat eller konflikt någonstans mot USA.

Vilken av de båda som sen har rätt eller fel är nog en svår fråga att reda ut i svart eller vitt.

Nu är det ju onekligen så att folk har hittat dokument om false-flag operations, så det har ju hänt förut att dom har planerat i "sin lilla skrubb" inför attacker av samma slag som många anser att 9/11 var, just _varför_ är det så att den officiella förklaringen ifrågasätts av så exremt många människor?

Quote:
Att jag varit på dina forum polare ang. deras påstådda arbeten så är väl inte det så himla oförståeligt?

Vad skulle du själv tro om någon kallade sig erfaren charkuterist och ändå inte visste vad bogfläsk eller fransyska var eller kom från för djur?

Okej, NoMoreWar, berättade att han höll på med byggnadsarbete, han gav till och med länkar för att visa ungefär vad han jobbat med. Du skriver dock högmäktigt att du inte ens har en gymnasial utbildning, men pekar gärna på fysiken och teknologin som du lärt dig på lekmanna-nivå.. Hur går det ihop?

Sen kan vi sitta och gå igenom alla bevisen som finns åt både det ena och det andra hållet. Men vem är det som ljuger i grund och botten, det är något vi får _välja_. Så påstå snälla inte att vi har mindre belägg än dig i diskussioner, utan ge ett ok och ge din syn på saken. Annars kommer folk bli arga och anklaga dig för att vara ett internettroll och det är bara onödigt.

Posted on: 2006/7/9 20:19
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

See User information
Quote:

NoMoreWar skrev:
Glömde nämna att alla stålkonstruktioner isoleras med brandisolering för att förhindra brand. Och isolerat stål leder inte värme som oisolerat stål gör.
Edit:
Alla balkar brandmålas på fabriken med Fire Protection. Före frakt till arbetsplats. Och som sedan isoleras med isoleringsskivor på och runt balken. efter att de är monterade på plats.

Nja, nu är du nog ute och cyklar lite......

Det finns ingen anledning att brandisolera stålkonstruktioner för att förhindra brand, därför att stålkonstruktioner kan normalt inte brinna när det gäller vanliga fastighetsbränder. Stål brinner ju inte med mindre än att man kommer upp i samma temperatur som med en skärbrännare och samtidigt tillsätter rent syre rätt in i det hetaste, först då brinner stål.

Att det är så kan man ju se på att väldigt många industrier har helt nakna och oskyddade stålkonstruktioner i byggnadernas stomme. Där är det mer vanligt med korrosionsskydd.

När stålkonstruktioner branskyddas så är det för att skydda dem från värmen från annat som kan fatta eld i byggnaden. Så i stålkonstruktionshus som används som t ex. kontor i vilka det finns möbler och inredning och en massa annat som kan brinna friskt, så brandisolerar man den bärande konstruktionen för att kunna stå pall under längre tid utan att kollapsa vid en ev. brand.

Isolerat stål leder helt riktigt inte värme som oisolerat stål, men det finns viktiga skillnader.

Om man värmer på en balk med helt oskadat brandskydd så kommer givetvis inte värmen att spridas lika lätt i balken som om den vore helt oisolerad, helt enkelt för att elden ju inte kommer i direktkontakt med balken.

Men om vi har en isolerad balk som har en skada i isoleringen som ger elden direktkontakt med stålet, så kan denna faktisk i värsta fall leda värmen bättre än en helt oisolerad balk. Detta för att isoleringen i detta fall kapslar in värmen som sprids i balken från stället där elden värmer med direktkontakt. Vilket gör att luften inte kommer åt att kyla balken bortanför själva eldhärden.

Jag har hållit på en del med Chartek i mitt jobb, vilket är en dyr och mycket tålig brandisolering inom tung industri. Den läggs i lager om 10-40 mm och med Kevlar/carbonväv som armering.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 20:20

See User information
http://video.google.com/videoplay?doc ... 39444&q=9%2F11+eyewitness

Osanning Sprider, spola fram till 0:6:45 och vrid upp volymen ordentligt, vad är det vi hör, en arab som släpper sig kanske?!

Posted on: 2006/7/9 20:28

See User information
Quote:

seraphim skrev:

Osama Bin Laden är inte längre efterlyst för 9/11 av FBI, vilket är konstigt eftersom han erkände ju att han låg bakom 9/11, javisst ja, han erkände aldrig lol. Lägg ner larvet om de tapetknivsviftande araberna nu haha. Och nu är det ju så att CIA och al-Qaida har ett förflutet ihop, men det förväntar jag mig inte att en arabfoliehatt ska veta.

Jag kan inte se att jag nämnt nåt om tapetknivsviftande araber..?

CIA har varit och petat i det mesta under sina år, så om de kucklat nåt med Bin Laden håller jag inte för otroligt. Men det betyder ju inte vare sig att Bin Laden är oskyldig, eller att USA/CIA ligger bakom eller har ett finger direkt med i 9/11.

Se bara på Saddam som ju USA hjälpte till makten i begynnelsen, för att han då bedömdes vara den enda som kunde skapa ordning i regionen. Att han sen blev maktgalen och slutligen måste tas bort av samma USA är ju lite pinsamt men tyvärr bara ett faktum.

Varför skulle inte det kunna vara nåt liknande i fallet Bin Laden utan att USA för den skull själva skulle ha arrat 9/11?

Insinuerar du att jag skulle vara en "arabfoliehatt"?

Nu råkar jag vara en äkta svensk blond blek, skulle nog mer ses som en arier av högsta rang (Hitler höll ju vår skandinavista ras högst) än en arab.....

Om du nu undrar om Bin Laden är intressant för FBI eller inte så är det väl bara att läsa översta stycket i länken här

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/fugitives.htm

Mycket väl kan komma att koppla samma flertalet av dessa "fulingar" med t ex. 9/11 eftersom utredningarna fortskrider.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 20:34

Anonym
Jo jag glömde inte....

See User information
Quote:

StrayLynx skrev:
Okej, NoMoreWar, berättade att han höll på med byggnadsarbete, han gav till och med länkar för att visa ungefär vad han jobbat med. Du skriver dock högmäktigt att du inte ens har en gymnasial utbildning, men pekar gärna på fysiken och teknologin som du lärt dig på lekmanna-nivå.. Hur går det ihop?

Sen kan vi sitta och gå igenom alla bevisen som finns åt både det ena och det andra hållet. Men vem är det som ljuger i grund och botten, det är något vi får _välja_. Så påstå snälla inte att vi har mindre belägg än dig i diskussioner, utan ge ett ok och ge din syn på saken. Annars kommer folk bli arga och anklaga dig för att vara ett internettroll och det är bara onödigt.

Men hallå, bara för att man nu inte har fullgjort gymnasiet så innebär det inte att man omöjligt kan ha skaffat sig kunskap och erfarenhet under resten av livet, eller hur?

Att jag "sågade" NoMoreWar och den andre killen var endast för att det de påstådde att de hade erfarenhet inte återspeglades i vad de skrev om vissa saker, vilket jag påpekade, och som jag förkkarade tidigare. Man kan begära att en smed har lite koll på hur stål reagerar på värme. Har han uppenbart inte det så är det fullt naturligt att man kan börja undra hur mycket smed personen egentligen är.

Är det svårt att förstå för dig?

Jag själv har som sagt inte gått hela gymnasiet, men det jag gick hade teknisk inriktning. Därefter har jag jobbat med en hel massa olika saker genom åren, det mesta med kopplingar direkt eller indirekt till det tekniska och med konstruktionsarbete på något sätt.

Jag har trots mina ringa gymnasiepoäng de senaste snart 10 åren jobbat med mycket stora byggnadsprojet med upp till flera tusen arbetare. Jag har jobbat både praktiskt och på chefsnivå med ett gott antal folk under mig. Har även haft en hel del uppdrag inom säkerhetsbiten på sådana byggprojekt och då branchen har enormt olyckspotential vad gäller explosion och brand så har jag helt naturligt viss kunskap inom dessa områden.

Nej, jag är definitivt inget internet-troll. Jag diskuterar enbart utifrån vad som kan styrkas bevisas eller förkastas med fysikens lagar eller andra kända erfarenheter och kunskap. Politiken oavsett Bush eller andra skiter jag i, det är för mig rätt ointressant.

För mig är det viktigaste att kunna förankra eller konkret bevisa sina påstående med fysikens lagar elle annan kunskap. Alltså, påstår man då att WTC fälldes med kontrollrad demolering med sprängladdningar, så måste man kunna styrka detta trovärdigt. Annars är det ju bara tomt skitsnack.

Och hittills så påstås det en massa om avsiktliga demoleringar, men inte ett enda lite bevis som håller för granskning i 1 minut har man lyckats presentera,vare sig i bild eller text.

Alltså, det var inge kontrollerade demoleringar utan vi får söka svaret i andra orsaker. Och klart mest stödd av fysiken lagar m.m. är det som beskrivs i de officiella förklaringarna, hur surt det än låter i era öron.

Men, den dag ni verkligen kan styrka något av era påståenden på ett hållbart sätt, så kommer jag att vara den första till att gratulera och acceptera detta nya och bekräftade avslöjande.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 20:53

See User information
Quote:

cee skrev:
Jo jag glömde inte....

Ok, jag förstod det, det är lätt hänt.

Inga kommentarer till det övriga jag skrev i mitt svar då?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 20:55

Anonym
Enligt pollen på indexet så gillar flertalet inte det som händer nu, och inte jag heller. Som jag sa tidigare, jag har gått igenom det flera gånger, att någon sitter o spammar frågor, som inte leder någonvart.

Sorry, men så här får det bli. 911 är en historia som är överbevisad, in i minsta detalj. Det är en konspiration från början till slut. Det är fysiskt omöjligt att fälla dessa torn med 2 st flygplan, och bränsle, som hettar upp stålet en aning, i några fjuttiga sekunder (minuter), det räcker inte. Tankegångar som går imot fysiska lagar går inte att diskutera, thats it.

Så, att spinna o ställa till det för alla som studerar 911 går inte jag med på...

Sanning_svider!
Du vill inte kolla upp mer fakta/film/dokumentär, ditt problem. Mitt är att om Du fortsätter och spinna info så bannar jag Dig i en månad, enda varningen här och nu, det får vara slut på allt dravel nu.

Hare gott folks...

PS... man får vara hur ovetande som helst, och fråga hur mycket som helst. (Annars faller idén med vaken på ett plan, alla skall kunna få info o vakna upp). Men man får ta infon som den kommer från sådana som verkligen läst på. Kolla igenom forumet, ordentligt... Alla fakta finns där som Du behöver, för att komma vidare, istället för att stå kvar på samma punkt, o skälla på vad alla andra tror...

Alla kan inte ha samma sanning o världsbild, vi är alla olika. Här kör vi ett positivt race. Alla skeptiker får brottas med sig själva, inte hela forumet...

See User information
Quote:

seraphim skrev:
http://video.google.com/videoplay?doc ... 39444&q=9%2F11+eyewitness

Osanning Sprider, spola fram till 0:6:45 och vrid upp volymen ordentligt, vad är det vi hör, en arab som släpper sig kanske?!

Ja man hör någon sorts muller eller "bangar"

Men vad har du för konkreta bevis för att det skulle vara just sprängladdningar i tornen?

Ärligt talat kan det ju vara nästan vad som helst utom möjligen en arab som fiser...

Inget säger att det är just sprängämnen.

Det kan lika gärna vara nåt ljud som inte ens kommer från tornen. Vinden kan många gånger ge märkliga ljudfenomen i videokamerors mikrofoner, som kan låta som rena åskan m.m.

Det kan givetvis vara ljud från tornen, men inget säger att det då måste vara just avsikligt utplacerade och detonerade sprängladdningar. Ja inte ens om det låter som det.

När hus brinner eller något sätts under enorm stress/press så kan saker börja brista vilket kan ge höga ljudknallar. Har man hört när man har rivit stora industribyggnader eller liknande genom att försvaga dem till de ger vika av sin egen tyngd, så vet man att det kan knalla som rena explosionerna när balkar spricker i svetsar eller nitar. Jag kan lätt tänka mig att sådant hände i tornen strax innan själva kollapsen gick igång så man såg det med ögat. Och då kan det mycket väl ha smällt som fan från tornen, vilket lätt kan likna sprängladdningar i ljudet även fast det inte är det.

Alltså, vad vi hör är ett ljud som möjligen kan komma från tornen, som låter som en explosion eller muller på nåt vis. Men vi har inga som helst klara bevis på ATT det är ljud från detonerande sprängämnen i tornen.

Att då påstå att det ÄR ljud från sprängämnen i tornen är att sprida osanna rykten. Och det är väl inget som vi uppfostras till att vara bra?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 21:08

Anonym

Ojdå !

Har det kommit in Programmerade Frimurare på forumet som gör allt för försvara den Oficiella konspirations-teorin.

Varför bry sig om oss dårar som inte tror på den Officiella BLUFFEN ?

Börjar vi bli för många som sprider " Lögner " ?

Underbart Kamplusten steg ett snäpp till och Informations-Kriget steg några grader !!!

Mind- Controlen kanske släpper även på er ( Om ni inte har något att dölja ) som är här och försöker jaga in dom får som flytt.

Kämpa ni på , men nu är det tid att avslöja lögnerna !!

Hehe

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper