vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Udda klipp på WTC 7 innan kollapsen.

See User information
Hittade idag ett udda klipp som visar både fotografier samt en kort videosnutt på en reporter som befinner sig väldigt nära WTC 7, innan den kollapsar.

Spola fram till 04:44 om du inte vill se bilderna, då börjar det udda videoklippet/reportaget.

http://www.youtube.com/watch?v=V_AoDyEObvE

Posted on: 2011/8/17 17:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Udda klipp på WTC 7 innan kollapsen.

See User information
Ingår säkert i någon ny film som ännu inte släppts...

Vad trött jag blir på skojare... skulle vara bäst om de fick böta när de lägger upp så uppenbart fejkade klipp.

Posted on: 2011/8/19 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vet inte om du skämtar?. Som man ser är inget fake, och detta är en videos som släppts nyligen med hjälp av FOIA.

Posted on: 2011/8/19 17:06

See User information
Exakt vem är källan?

Posted on: 2011/8/19 18:43

See User information
Hur kan du seriöst tro, att klippet skulle vara fake?. Man kan se att det är ett nyhetsinslag, man kan se att det är verklig ödeläggelse, går inte att bli mer tydligt.

Källan är NIST.

Allt har blivit postat på 911blogger:
http://911blogger.com/news/2011-03-21 ... -studies-posts-new-videos

Där är också bevis på att NIST har tagit bort både ljud och video på en del klipp av när tornen kollapsar.

Posted on: 2011/8/20 0:33

Edited by TreeOfLiberty on 2011/8/20 0:52:58

See User information
Intressant att bilarnas nyckelhål och handtag är borta (som på skrotbilar). Jag har sett bilar brinna, inte fan brinner hela nyckelhålet bort.

Men om det är NIST så får jag väl tro på att det är äkta. Jag menar, NIST har ju varit så ordentliga förut.

Posted on: 2011/8/20 9:38

See User information
Sant, det är rätt mystiskt, undrar om inte termit i dammet hade kunnat ha den effekten när det kommer i full fart igenom bilen. Någon borde ha tagit prover på de bilarna, de blev nog skrotade rätt fort.

Posted on: 2011/8/20 17:34

Anonym
Vill bara inflika att handtag på bilar ofta är av högkvalitativ hårdplast, men lik förbannat brinner det upp. Ofta är det en hel insats där även nyckelhålet ingår och när plasten brinner upp dras själva låset in i dörren på bilen eftersom det inte finns något som håller fast det längre.

Jag ger mig inte på något sätt in i debatten huruvida filmen är äkta eller inte, utan vill bara avfärda argumentet som gavs som ogiltligt.

See User information
Tjoffson: Argumentet på YT om dörrhandtagen håller du inte med om (ett av flera).

Men vilka övriga påståenden från samma YT-postare anser du vara rimliga/realistiska antaganden?

Posted on: 2011/8/20 18:51

Anonym
Jag har inte tittat på filmen. Jag anser det vara bevisat att WTC7 togs ner med en kontrollerad demolering. Finns ingen anledning att grotta vidare när man redan vet att 1+1 är lika med 2, utan man kan ägna sig åt annat istället. Modus operandi är också helt klart, så varför slösa bort sin tid med fler YT-klipp?

Jag bara sa som det var, att det inte var ett giltligt argument med bilhandtagen.

Vad är det mer jag inte håller med om då? Förklara gärna, då jag i princip inte sagt emot någonting mer än att avsaknad av handtag och lås på sönderbrunna bilar inte betyder någonting alls, då detta händer just i en brand.

See User information
När man beställer filmer från vaken.se får man med en lapp med en bild som säger att en nyhetsreporter rapporterar att byggnad 7 har fallit trots att man ser i bakgrunden att den står kvar. Finns det klippet någonstans? Varför diskuteras det aldrig ens av vakenrörelsen?

Posted on: 2011/11/28 13:00

See User information
Quote:
När man beställer filmer från vaken.se får man med en lapp med en bild som säger att en nyhetsreporter rapporterar att byggnad 7 har fallit trots att man ser i bakgrunden att den står kvar. Finns det klippet någonstans? Varför diskuteras det aldrig ens av vakenrörelsen?

Hur diskuteras det inte om du fick med en lapp av vaken som tar upp just det?... Sedan är inte det något att lägga mycket tyngd bakom enligt mig, det finns mycket bättre info som är mer värd att ta upp när det gäller 911. Att nämna det ensamt kommer inte övertyga någon på något sätt att något inte stämmer.

Posted on: 2011/11/28 14:27

See User information
Quote:

gestir skrev:

Här är klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=6mxFRigYD3s
Förmodligen hade det skett en miss med tidzonerna, och bbc fick sitt manus för tidigt, givetgvis läste dom upp det i tron att det faktiskt hade rasat. Det är ju en väldigt ingående beskrivning hon ger, så något missförstånd av vad som hänt (eller rättare sagt "skulle hända") känns känns uteslutet, det måste ha varit ett färdigt manus.

och förresten,jag minns så väl att de under dagen den 9/11 pratade om att plocka ner 7an av "säkerhetsskäl" då den skulle kunna kollapsa okontrollerat annars, och vipps så hände det! (fast hur troligt är det att de hade hunnit rigga kåken på någon timme i detta kaos)

Posted on: 2011/11/28 15:48

Edited by sliparn on 2011/11/28 16:04:56
Edited by sliparn on 2011/11/28 16:13:00
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Man stod och väntade i flera timmar på att WTC 7 skulle kollapsa, fast då andra byggnader hade betydligt större bränder och skador från fallande bråte.

Bra många fler än BBC rapporterade om WTC7: http://www.youtube.com/watch?v=DHh0D1p30Dc

Ett måste i fall man inte sett denna ännu:
Foreknowledge of Building 7's Collapse : Dr. Graeme MacQueen
www.youtube.com/watch?v=McF4flr2dYs
Spola till 18:00 för att skippa för snacket.

Posted on: 2011/11/29 3:24

See User information
@gestir:

Här verkar den enda nyheten vara som vaken.se lyft fram med det här om BBC och deras förkunskap om kollapsen.

http://vaken.se/modules/smartsection/ ... temid=82&keywords=bbc+wtc

Det finns givetvis även med i det interaktiva bladet:

http://vaken.se/911blad/

Hoppas detta hjälper.

Posted on: 2011/11/29 13:29
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Quote:

Tjoffsson skrev:
Jag har inte tittat på filmen. Jag anser det vara bevisat att WTC7 togs ner med en kontrollerad demolering. Finns ingen anledning att grotta vidare när man redan vet att 1+1 är lika med 2, utan man kan ägna sig åt annat istället. Modus operandi är också helt klart, så varför slösa bort sin tid med fler YT-klipp?

Jag bara sa som det var, att det inte var ett giltligt argument med bilhandtagen.

Vad är det mer jag inte håller med om då? Förklara gärna, då jag i princip inte sagt emot någonting mer än att avsaknad av handtag och lås på sönderbrunna bilar inte betyder någonting alls, då detta händer just i en brand.

De som blir irriterade på det de t ex läser,anser att deras tankar är mer rätt!

Posted on: 2011/11/29 20:35

See User information
Denna information kanske inte är tillräckligt framlyft på vaken.se. Det ska vara lätt att hitta, men inte i detta fall.

Sliparns resonemang med att BBC läste sitt manus för tidigt är nog det som är närmast en eventuell sanning.

Posted on: 2011/11/29 21:29
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Quote:

admin skrev:
Denna information kanske inte är tillräckligt framlyft på vaken.se. Det ska vara lätt att hitta, men inte i detta fall.

Sliparns resonemang med att BBC läste sitt manus för tidigt är nog det som är närmast en eventuell sanning.

Frågan är då om dom hade manuset sedan tidigare, men råkade läsa det för tidigt, eller om dom fick det för tidigt och läste det direkt?

Posted on: 2011/12/2 23:42
Never believe anything until it has been officially denied

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper