vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)


Re: Hallandsåsen?
#49


See User information
Det är svårt att ta en bild där det märks mest eftersom man kör på motorvägen. Men när man passerat skogen och kommer ut på fälten nära länsgränsen ser man tydligt hur både några större byggnader och ett par vindkraftverk och även trän och flaggstänger lutar några grader neråt mot åsen. Samtidigt ser det verkligen ut som om det är nerförsbacke fram till stället där uppförsbacken börjar vid Västra Karups kyrka och det syns även tydligt hur samhället liksom lutar snett framåt. Jag är inte den förste som säger detta. Men i allmänhet anses det vara en synvilla. Synvillor är intressanta i sig, jag har sett flera exempel, men det är en annan sak. Om man menar hägringar så har dom en alldeles egen historia och är mycket intressanta eftersom dom bevisar att ljusstrålar böjer sig. Men här vid Hallandsåsen är det inte tal om hägringar.
Fenomenet var hemligstämplat av flygvapnet i många år efter att åtminstone en flygolycka inträffat där plan som tränade formationsflygning följde ledaren som hade "fel" på instrumenten och kraschade in i åsen i formation.
Radiomottagningen på och kring åsen är också sämre än man skulle kunna tro. Det är inte bara terrängen som är problemet. Visserligen är åsen ett par hundra meter hög men det är ingen alpin kedja precis. Det verkar som om radiovågorna går ner i backen istället för att gå rakt fram som dom brukar. När stereosändningarna började på FM-bandet var folk i området ledsna för det funkade bara inte. Dessa problem gäller mest nordsidan men det finns även egendomligheter på sydsidan. Själv fick jag in DDRs tv-program - i Ängelholm! Därifrån till exempelvis Rügen är det åtminstone tjugofem mil! Samtidigt som alltså FM-vågor inte orkade fram till åsen... något under jord böjer alltså av radiovågor, får terrängen att luta och stoppar tunnelbyggen. Till råga på allt är det förbjudet att borra hål för brunnar djupare än hundra meter. Och på hundra meters djup är det sand på ömse sidor av åsen. Vad som finns på större djup är sålunda känt av någon som inte vill att man skall veta det! Jag kan inte neka mig en slutkläm: Under samma tid som jag bodde i Ängelholm besökte jag Bornholm och körde runt med bilen. Jag läste en artikel innan och där stod det att det finns en backe på Bornholm där bilarna rullar uppåt. Det stämmer faneme... och Bornholms bergsformationer hänger ihop med Hallandsåsen...

Posted on: 2009/12/3 7:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#50


See User information
Detta är så - sjukt - intressant!

Följer utvecklingen med spänning. Videon från discovery var ju helt klockren!

Posted on: 2009/12/3 17:39
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#51


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Det är svårt att ta en bild där det märks mest eftersom man kör på motorvägen. Men när man passerat skogen och kommer ut på fälten nära länsgränsen ser man tydligt hur både några större byggnader och ett par vindkraftverk och även trän och flaggstänger lutar några grader neråt mot åsen. Samtidigt ser det verkligen ut som om det är nerförsbacke fram till stället där uppförsbacken börjar vid Västra Karups kyrka och det syns även tydligt hur samhället liksom lutar snett framåt. Jag är inte den förste som säger detta. Men i allmänhet anses det vara en synvilla. Synvillor är intressanta i sig, jag har sett flera exempel, men det är en annan sak. Om man menar hägringar så har dom en alldeles egen historia och är mycket intressanta eftersom dom bevisar att ljusstrålar böjer sig. Men här vid Hallandsåsen är det inte tal om hägringar.
Fenomenet var hemligstämplat av flygvapnet i många år efter att åtminstone en flygolycka inträffat där plan som tränade formationsflygning följde ledaren som hade "fel" på instrumenten och kraschade in i åsen i formation.
Radiomottagningen på och kring åsen är också sämre än man skulle kunna tro. Det är inte bara terrängen som är problemet. Visserligen är åsen ett par hundra meter hög men det är ingen alpin kedja precis. Det verkar som om radiovågorna går ner i backen istället för att gå rakt fram som dom brukar. När stereosändningarna började på FM-bandet var folk i området ledsna för det funkade bara inte. Dessa problem gäller mest nordsidan men det finns även egendomligheter på sydsidan. Själv fick jag in DDRs tv-program - i Ängelholm! Därifrån till exempelvis Rügen är det åtminstone tjugofem mil! Samtidigt som alltså FM-vågor inte orkade fram till åsen... något under jord böjer alltså av radiovågor, får terrängen att luta och stoppar tunnelbyggen. Till råga på allt är det förbjudet att borra hål för brunnar djupare än hundra meter. Och på hundra meters djup är det sand på ömse sidor av åsen. Vad som finns på större djup är sålunda känt av någon som inte vill att man skall veta det! Jag kan inte neka mig en slutkläm: Under samma tid som jag bodde i Ängelholm besökte jag Bornholm och körde runt med bilen. Jag läste en artikel innan och där stod det att det finns en backe på Bornholm där bilarna rullar uppåt. Det stämmer faneme... och Bornholms bergsformationer hänger ihop med Hallandsåsen...



Fan så gött!
Hur övervakat är området och tunnelbygget? Finns ingen som försökt ge sig in på området?
Det finns inga skumma platser i området med ingångar eller nåt annat skeptiskt... typ filmkameror eller liknande?

Posted on: 2009/12/4 1:15
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#52


See User information
Rapport 2000-140
000417
Hallandsåsen, Hallands län
19.30
Handläggare: RPC
Två tjejer som var ute och red såg ett starkt ljust föremål i nordlig
riktning. Först stod föremålet stilla, sedan rörde det sig en kort bit
norrut. Sedan vände det om och började röra sig snabbt åt söder.
Tjejerna blev då rädda och red därifrån. Dimmigt väder.
Förklaring: Under utredning.

http://www.ufo.se/fakta/rapporter/2000.shtml


http://hd.se/angelholm/2006/05/05/dags_foer_loppis_tingstorget/

http://hd.se/angelholm/2006/10/06/soendervittrad_bro_rustas_upp/


Ängelholm Kuckucksflöten und UFO
http://home.swipnet.se/lhofmann/lhhp4.htm

Posted on: 2009/12/4 1:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#53


See User information
Quote:

nazgul4 skrev:
...
Här har ni annat mysigt att läsa om olika underjordiska baser m.m.
http://www.nyapolitiken.biz/ufo_o_uto ... _baser_utomjordingar.html


Thomas Castello som näms i texten...

Hittade detta efter lite googling...

http://stardust.jpl.nasa.gov/overview/microchip/names2c8.html

Sök på: THOMAS E CASTELLO


How were the names collected?


During the first name collection period in October-November 1997, the names were submitted to the Planetary Society who collected the names for us. The names were submitted by email, postcard or the Planetary Society home page. During the second name collection period, which ran from May 1998 to August 1998, the names were submitted via the Web on the STARDUST home page and the National Space Society home page.

http://stardust.jpl.nasa.gov/overview/microchip/faq.html



... ganska OT, jag vet... men ändå :)

Posted on: 2009/12/4 4:18
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#54


See User information
Jamen har du inte hört talas om Pollenkungen, Gösta Karlsson? Det var en kille i Ängelholm som verkligen gjorde lite annorlunda saker. Han tjänade duktigt med pengar framför allt genom att blanda pollen i olika hälso och skönhetsprodukter. Så mycket att han kunde bygga en ishall och donera till kommunen. Det fanns dock inga ishockeyspelare. Just då fick inte New Foundland spela i canadensiska ligan på grund av nåt självständighetsbråk och då köpte han helt sonika hela laget Saint Johns och fraktade dom till Ängelholm, bildade laget Rögle - och dom gick direkt till allsvenskan i hockey! Det som finns kvar av imperiet är Allergon AB men ishallen har brunnit ner.
Men historien om Gösta Karlsson börjar inte här. Han säger att han engång i sin ungdom upplevde en sak som gjorde att han senare fick visionära ideer. Han flög bland annat jorden runt med en rymdfarkost redan 1947. Start och landning från en plats utanför Ängelholm som heter Sibirien. Där finns också ett minnesmärke uppsatt av honom själv. Historien i korthet:
Han brukade vara ute och köra lättviktsmotorcykel tillsammans med en kompis i ett område som ligger lite avsides vid stranden där inte många retade sig på oväsendet. En dag 1947 ser de hur en rund elliptisk sak som är ungefär femton meter tvärsöver sakta och försiktigt ställer sig på en gräsmatta varvid det fräser till och ryker lite från gräset i en cirkel under farkosten.
De kör fram med sina motorcyklar och stirrar häpet. En lucka fälls ner och några små gestalter med märkligt utseende tar sig ut. En av dem tecknar åt dom att komma närmare. Han plockar fram en elektronisk manick och väser några ljud i den och sen spelar han upp en översättning på engelska. Gösta har lärt engelska på gymnasiet. Han säger: Var snälla och tala inte om det här för någon. Men vi har haft sjukdomsfall ombord. En av de våra har avlidit och vi är ute på ett viktigt uppdrag och måste begrava honom tillfälligt här. Vi kommer tillbaka och hämtar honom senare för att föra honom till vårt moderskepp men det är långt borta och detta kommer att ta några veckor. Vi vet hur ni beräknar tiden. Kom hit om två veckor samma tid så skall ni få åka en sväng med vårt skepp!
Vid det här laget är besättningen igång med spadarna och gräver ner ett lik och täcker över det. Lätt eftersom det är sand under gräset.
Skeppet startar och försvinner. Fjorton dagar går under en viss nervös upphetsning men det hela blir som avtalat.
Men efteråt sitter Gösta förstås sprickfärdig. Han är den förste som sett Jorden på detta sätt och talat med utomjordingar dessutom!!! Han går till slut till NST, (Nordvästra Skånes Tidningar, min gamla arbetsplats), och "golar". Och blir förstås utskrattad men det kommer en raljerande notis i tidningen om hur "en läroverkspojke och en bonnadräng påstår att dom varit ute och flugit runt jorden efter att ha talat med rymdvarelser på engelska med en liten låda på bröstet och att det hela försiggåt i Sibirien (stället vid stranden heter så). Jag jobbade själv på NST och har tittat i gamla lägg. Det är bokstavligt talat sant. Men det är inte det som är det oroande: två år senare utkom en bok i USA som skrevs av en polack som drev en korvkiosk vid Mount Palomar-observatoriet i Californien när det byggdes. Precis samma historia - men två år senare!! Den bok han skrev blev den första moderna boken om utomjordingar, den utkom runt 1950 och blev en världssuccé och citeras fortfarande. Vem som helst kan kolla mina uppgifter... det är inte lätt att vara "profet" i sin hemstad, det fick Gösta Karlsson erfara. Idag finns det lämningar efter de cementringar Gösta senare lät göra i spåren där farkosten brände gräset. Dessutom finns utomjordingens öppnade gravhåla kvar och ett träd som brändes när dom startade lever ännu...

Posted on: 2009/12/4 9:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#55


See User information
Kom precis att tänka på spelet Stalker och boken/filmen det baserar sig på.

Kortfattat att strålningen från kraftverket i Tjernobyl alt. den märkliga teknologi som olyckan skulle dölja skapade olika anomaliteter i den omgivande fysikaliska verkligheten. Framträdande är just anomaliteter som har med gravitation att göra.

En vän till mig sa att han pratat med en doktor i fysik om att han alltid tyckte att undervisningen i fysik på gymnasiet var märklig. Speciellt normalkraften, att om man trycker på en vägg så bildas en kraft som automatiskt trycker tillbaka. Doktorn hade skrattat lite och sagt att "Ja, utvecklingen har kommit långt. Det senaste är att gravitation egentligen är en effekt av andra dimensioner på vår egen och att det inte har så mycket med vår fysiska verklighet att göra men att det verkar så givet våra begränsade sinnen."

Fluktuans i närvaron/frånvaron av en eller flera andra dimensioner, således, i Hallandsåsen.

...

"Går till vårdcentralen och tar svininfluensavaccin*

Posted on: 2009/12/4 12:17
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#56


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jamen har du inte hört talas om Pollenkungen, Gösta Karlsson? Det var en kille i Ängelholm som verkligen gjorde lite annorlunda saker. Han tjänade duktigt med pengar framför allt genom att blanda pollen i olika hälso och skönhetsprodukter. Så mycket att han kunde bygga en ishall och donera till kommunen. Det fanns dock inga ishockeyspelare. Just då fick inte New Foundland spela i canadensiska ligan på grund av nåt självständighetsbråk och då köpte han helt sonika hela laget Saint Johns och fraktade dom till Ängelholm, bildade laget Rögle - och dom gick direkt till allsvenskan i hockey! Det som finns kvar av imperiet är Allergon AB men ishallen har brunnit ner.
Men historien om Gösta Karlsson börjar inte här. Han säger att han engång i sin ungdom upplevde en sak som gjorde att han senare fick visionära ideer. Han flög bland annat jorden runt med en rymdfarkost redan 1947. Start och landning från en plats utanför Ängelholm som heter Sibirien. Där finns också ett minnesmärke uppsatt av honom själv. Historien i korthet:
Han brukade vara ute och köra lättviktsmotorcykel tillsammans med en kompis i ett område som ligger lite avsides vid stranden där inte många retade sig på oväsendet. En dag 1947 ser de hur en rund elliptisk sak som är ungefär femton meter tvärsöver sakta och försiktigt ställer sig på en gräsmatta varvid det fräser till och ryker lite från gräset i en cirkel under farkosten.
De kör fram med sina motorcyklar och stirrar häpet. En lucka fälls ner och några små gestalter med märkligt utseende tar sig ut. En av dem tecknar åt dom att komma närmare. Han plockar fram en elektronisk manick och väser några ljud i den och sen spelar han upp en översättning på engelska. Gösta har lärt engelska på gymnasiet. Han säger: Var snälla och tala inte om det här för någon. Men vi har haft sjukdomsfall ombord. En av de våra har avlidit och vi är ute på ett viktigt uppdrag och måste begrava honom tillfälligt här. Vi kommer tillbaka och hämtar honom senare för att föra honom till vårt moderskepp men det är långt borta och detta kommer att ta några veckor. Vi vet hur ni beräknar tiden. Kom hit om två veckor samma tid så skall ni få åka en sväng med vårt skepp!
Vid det här laget är besättningen igång med spadarna och gräver ner ett lik och täcker över det. Lätt eftersom det är sand under gräset.
Skeppet startar och försvinner. Fjorton dagar går under en viss nervös upphetsning men det hela blir som avtalat.
Men efteråt sitter Gösta förstås sprickfärdig. Han är den förste som sett Jorden på detta sätt och talat med utomjordingar dessutom!!! Han går till slut till NST, (Nordvästra Skånes Tidningar, min gamla arbetsplats), och "golar". Och blir förstås utskrattad men det kommer en raljerande notis i tidningen om hur "en läroverkspojke och en bonnadräng påstår att dom varit ute och flugit runt jorden efter att ha talat med rymdvarelser på engelska med en liten låda på bröstet och att det hela försiggåt i Sibirien (stället vid stranden heter så). Jag jobbade själv på NST och har tittat i gamla lägg. Det är bokstavligt talat sant. Men det är inte det som är det oroande: två år senare utkom en bok i USA som skrevs av en polack som drev en korvkiosk vid Mount Palomar-observatoriet i Californien när det byggdes. Precis samma historia - men två år senare!! Den bok han skrev blev den första moderna boken om utomjordingar, den utkom runt 1950 och blev en världssuccé och citeras fortfarande. Vem som helst kan kolla mina uppgifter... det är inte lätt att vara "profet" i sin hemstad, det fick Gösta Karlsson erfara. Idag finns det lämningar efter de cementringar Gösta senare lät göra i spåren där farkosten brände gräset. Dessutom finns utomjordingens öppnade gravhåla kvar och ett träd som brändes när dom startade lever ännu...


Jag minns det väl(har postat om honom tidigare). Han fick väl också något i flera delar, eller bröt han det i flera delar... the men in black kom och knackade på och tog en del. Brann någon del inne, hade han kvar en del i kassaskåp?
Han tjänade lite på mig också, köpte pollen/propolisburkar...

Posted on: 2009/12/4 12:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#57


See User information
Lustig att du nämner Men in Black men bäst att inte ta upp det här. Men Gösta Karlsson måste vara död sen flera år. Det var nåt tv-reportage om Allergon där man sa att verksamheten tycks vara nerlagd men företaget finns ändå kvar. Det var nåt med att de flesta rummen var tomma men ändå pågick det verksamhet enligt företaget. Jag hörde talas om honom under min tid i Ängelholm då jag jobbade på NST. Han annonserade efter ogräs av olika slag till stor munterhet hos stans befolkning. Det var onekligen en färgstark person och kanske han borde hyllas som Sveriges förste astronaut i stället för Christer Fuglesang!

Posted on: 2009/12/4 16:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#58


See User information
En väldigt intressant iaktagelse i detta fall är att titta på fenomenet ley lines. Då sk. helig geomtri apliceras på jorden uppstår ett mönster och där linjerna korsar sig uppstår det särskilt kraftfulla energier. Dessa går bland annat att mäta med slagruta. Jag gjorde en sökning på vilka linjer som sverige ligger på och gjorde iaktagelsen att hallandsåsen ligger exakt på den punkt i sverige där alla linjer sammanstrålar. Vad som är vanliga fenomen på sådanna punkter är precis det som "Asgeir" säger, problem med kompasser och radiosignaler. Likaså är det vanligt att "ufon" dras till dessa energicentra av just den anledningen att det ger dem energi. Bermuda triangeln ligger också i en triangel av dessa energikanaler.

Här är är lite bakgrund:

http://www.bibliotecapleyades.net/map ... _mapa_ocultotierra_12.htm

Här ser ni korsningen på hallandsåsen:
http://images1.wikia.nocookie.net/__c ... images/a/a7/Leydunya3.gif

Vad som återstår är att dels åka dit med en slagruta och leka lite. Samt att mer grundligt börja utforska problemet utifrån den insyn vi fått genom alla iaktagelser på detta forum.

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2011/10/15 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#59


See User information
Vem som helst som brukar åka längs E20 kan börja göra följande: Tänk på hur terrängen ser ut att sjunka ner när man närmar sig åsen. Det vore inget konstigt med det, om det inte vore för att man åker nära havet och att det inte finns nån höjdskillnad gentemot havsytan i sidled. Men väl på längden. Men ändå ser man hur tydligt som helst att det är nerförsbacke mot åsen. Men en konstig nerförsbacke eftersom lodlinjen inte är 90 grader mot markytan. Det syns på flaggstänger och vindkraftverk som ju står och lutar framåt mot åsen.

Om man gör sig besväret att svänga av vid Mellbystrand och åka ut till klitterna (det är bara några hundra meter mellan stranden och E20 hela vägen) så ser man tydligt hur själva bukten SLUTTAR NER MOT MALEN i Båstad!

Jag har arbetat på ett mycket stort fartyg och upplevt hur det rullade nåt alldeles oerhört utanför Hovs Hallar. Allt glas i baren föll på durken och då hade vi haft en ovanligt blåsig tur över Atlanten med 30-metersvågor hela veckan innan men då hade inte en askkop ramlat ner. En styrman sa att det ofta var mycket konstiga vågor just här...

Det är nåt skumt med området, men befolkningen tycks inte vara påverkad och har väl vant sig, så det är knappast någon strålning eller skadlig påverkan på annat sätt än just nån sorts avvikelser i jordklotets kurvatur.

Det finns också ett ljusfenomen ungefär 200 km norrut, en sorts "blänk" eller vad man skall kalla det som gör att vissa skymningar blir mycket mer utdragna än solnedgången egentligen ger utrymme till under sommaren.

Det är förknippat med konstnärskolonierna på Skagen som utnyttjade detta klara skymningsljus både som motiv och ljuskälla för kvällsarbete i Skagen på artonhundratalet och tidigt nittonhundratal, men det är också mycket märkbart exempelvis på Öckerö.

FM-banden påverkas givetvis av åsens höjd, men det är faktiskt inga alper det här, såna höjdskillnader är ganska vanliga i Västsverige utan att FM försvinner. Och till detta kommer så att jag ju kunde sitta kväll efter kväll och se nyheterna från DDR under min tid i Ängelholm - med vanlig rumsantenn! Avståndet från Ängelholm till Rügen måste vara åtminstone 30 mil... dom vågorna måste ha böjts rejält och det är just det FM och TV-kanalerna inte gör!

Posted on: 2011/10/15 20:26
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#60


See User information
Kollade på kartan du länkade till hur dom där leylinjerna faller och jag som bor i norra Sverige måste säga att jag är besviken, inga linjer att utforska här alltså.

Posted on: 2011/10/15 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#61


See User information
Chriss: Absolut, det finns linjer över hela Sverige. Den jag valde den kartan för den visar bäst varför hallandsåsen har så konstiga fenomen runt sig. Om du lär dig att handskas med en slagruta kommer du snart att upptäcka att det finns mängder av linjer att utforska. Om du skulle gå till våra fornnordiska gravar skulle du nog märka att en hel del linjer korsar dem. Lycka till :)

Posted on: 2011/12/15 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#62


See User information
Erkänner att jag är lite skeptisk men vill inte göra samma misstag jag ofta lägger märke till och stör mig på, nämligen att folk avfärdar allt som man inte lär sig i skolan som trams per automatik utan att kolla upp det på egen hand.

Finns där färdiga kartor hur dessa linjer faller mer detaljerat över Sverige eller är det här sådana saker man själv måste lära sig och känna sig fram?
Och angående slagruta, hur kommer man igång med det i sådana fall, finns det någon bra guide för en novis typ "slagrutor för dummies"?

Förstår att det finns mycket information på nätet i ämnet men problemet är ofta att det är sådan mängd och rejält skiftande kvalité på informationen att det kan vara svårt att sålla om man inte har några egna kunskaper.


Posted on: 2011/12/19 0:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#63


See User information
@Chriss: Jag har hört äventyrare berätta om nåt lurt vid Alta i Norge, men har inte förstått exakt vad det är som pågår men nåt är det. Du kunde ju göra ett besök där och kolla upp det.

Posted on: 2011/12/19 16:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
75 user(s) are online (75 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 75

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS