vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »


Re: Chemtrails?


See User information
Jag utgår att flesta av er tror det finns en sak som heter mental sjukdom... Även om det inte finns bevis för det... Det är så... Mental sjukdom är fortfarande en TEORI, utan bevis...
Så vaken.se är mer bevisbar är psykets kunder...

Finns gott en "viktiga" och "ärade" tjänstemän inom yrket vilket misslyckats om att bevisa en mental sjukdom...

Kör bara en relativ aspekt av snacket i tråden... En sak utesluter inte en annan... Det finns en helhet som förklarar båda sidor. Se förbi era dömanden, koppla punkterna med en linje...

Vad som sker, sker, vad det kallas är Din aspekt... Tolkningen likså...

Men att det sker, sker... Bör du förneka eller vara blind att inte se, alt inte välja att se.

För mig är aspekten "normal" det närmaste en mental sjukdom som finns... Hur i all världen kan en medmänniska behandla en annan och den jord som föder en på detta sätt vi blivit lärda?

Posted on: 2012/1/12 5:43

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Bipolaritet/Mano depressivitet passar bra in på det du pratar om. I vårt samhälle måste personer med extrema diagnoser medicineras för att anpassas till normen. I andra kulturer blir dessa människor ofta shamaner. Men precis som chemtrails innehåller fysik gör människan det, kruxet ligger i att lista ut hur kemin påverkar oss, om den överhuvudtaget gör det :). Det är just kunskapen som är svaret på teorierna.

Med andra ord är man inte antigen blind eller seende, eftersom man kan se på saker ur många perspektiv. Chemtrails med c vitamin vore inte helt fel ;)

Posted on: 2012/1/12 20:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Quote:

Sven_Eriksson skrev:
Quote:

Asgeir skrev:
Det är lite tröttsamt med den här diskussionen för den står hela tiden och stampar på samma ställe. För något år sedan hade vi en länk till bilder från NASA som visade hur stora områden i USA sprayades med tätt lagda trails jag tror att det var ett område nordväst om Texas och ett område över Minnesota. Bilderna var gjorda så att man kunde länka till dom, men inte kopiera. Inläggen finns alltså kvar här men det syns inget om man klickar på länkarna.

Sen hade vi bilder på några grova rör i bakkanten på vingarna plus hänvisningar till patentansökan på munstycken för atmosfäriska utsläpp. Jag flyger relativt ofta och såg dom själv men tänkte att det nog var ett praktical joke och att dom hade nån annan funktion.

Men senast flög jag med ett likadant plan fast med ett annat bolag - och dom hade inga såna utsläppsrör!

För mig är saken helt utagerad: Man gör nån sorts utsläpp och därmed Basta!



Skön inställning. Du är less på att det inte kan bevisas att chemstrails ens existerar så du bestämmer dig för att hoppa över bevisdetaljen och gå vidare genom att anta att det sker.

Det finns inte en fysisk möjlighet att lasta ett flygplan med de mängder material som skulle krävas för att producera den typ av trails som ofta visas på bilder, som har en oerhörd massa. Speciellt inte flyg i linjetrafik som bekant har en mkt begränsad kapacitet när det gäller frakt.

De flesta "bevis" som läggs fram i videor, bilder och inlägg här bygger på rena missförstånd eller misstolkningar. Exempel: Väderkillen på Amerikansk TV som säger att militären släpper ut "små, små" bitar av aluminium - ja, det kan militären göra för att störa ut radarsystem - vilket det bevisligen också gjorde eftersom han har problem men sin radarbild. Det har inget med detta (eller geoen
gineering) att göra och är bevisligen inte det vi har att göra med här eftersom vi inte har ett globalt problem med radarstörningar.

Det har flera gånger visats att det är helt vanliga plan i linjetrafik som lämnar efter sig de trails som ligger kvar på himlen och inte hemliga militära plan. Något som i princip förkastar hela konspirationen eftersom det enda den bygger på är bilder av "onormala" trails.

Plan som flyger "utanför flygleder" är en intressant aspekt eftersom det i princip inte finns flygleder längre (om jag uppfattat det rätt). Istället finns längst Sveriges gräns ett antal "portar" för in- och utpassering.





Flygplan stora som Airbus och liknande flyger inte planlöst hit och dit hur som helst, just det. Till och med små barn vet att de flyger mellan flygplatser och därför följer vissa leder, det är väl ändå rätt elementärt?

Vad som däremot kan göra att chemtrails kan vara olika från två plan som flyger bredvid varandra kan bero på att det börjar bli vanligt med biobränslen i flygtrafiken.

Däremot tar tydligen inte motorerna mycket stryk om man blandar något i jetbränslet som är väldigt torrt jämfört med t.ex diesel.

Men visst, alla som misstänker fuffens blir ju automatiskt anklagade för att ha fått allt om bakfoten.
I


Det är svårt att lämna dagisnivån...

Posted on: 2012/1/14 21:14
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Geoengineering


http://fof.se/blogg/jakob-londahl/geoengineering

Av Jakob Löndahl, 8. september 2011 - 14:56.

Går det att kyla ner jorden för att motverka uppvärmningen från ökade växthusgaskoncentrationer? Ja! Och det är inte ens särskilt svårt. Kanske är det just det som är det stora problemet.

För närvarande befinner jag mig på den europeiska aerosolkonferensen i Manchester. Idag handlar den ena presentationen efter den andra om geoengineering – alltså om att försöka modifiera den globala medeltemperaturen med artificiella metoder. Enklast och mest kostnadseffektivt är förmodligen att pytsa ut svavelpartiklar i stratosfären.

Prislappen för att kyla ner jorden genom att sprida ut en dimma av små luftburna partiklar är inte särskilt stor. Några miljarder dollar skulle sannolikt räcka långt. Himlen blir en aning vitare, marken något svalare och mänskligheten får lite längre tid på sig att bli av med de fossila energikällorna. Bara att sätta igång kan man tycka.

Tyvärr finns det en del komplikationer. Geoengineering är en tillfällig lösning. I nuläget saknas långsiktigt hållbara metoder att motverka uppvärmningen. Vidare fördelar sig temperaturändringarna ojämnt över klotet – en del områden riskerar till och med att bli varmare, några torrare, andra regnigare. Exakt hur det slutar är svårt att beräkna med dagens datormodeller. Dessutom är det i princip omöjligt att förutspå alla tänkbara sidoeffekter som kan tänkas uppkomma.

Fast kanske är det verkliga problemet snarare politiskt än naturvetenskapligt. Vissa metoder för geoengineering är så billiga att en mångmiljardär skulle kunna bekosta det på egen hand. Vad händer om någon stat, person, eller varför inte något oljebolag, plötsligt tar saken i egna händer och börjar ägna sig åt att försöka justera klimatet? De flesta skulle troligtvis gynnas av ett sådant initiativ, men några skulle få det sämre. Hur reagerar dessa människor? Kanske står deras förmåga att överleva på spel. Vem bestämmer den globala medeltemperaturen?

Jag tror inte att det finns några genvägar. Vi måste angripa klimatproblematiken vid dess källa och göra vad vi kan för att minska våra utsläpp av växthusgaser.
Författare:
Jakob Löndahl

Posted on: 2012/1/15 10:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
HAARP & CHEMTRAILS HR 2977 !! SPACE PRESERVATION ACT


http://www.youtube.com/watch?v=RF5pmNWnkjE&feature=player_embedded

Posted on: 2012/1/15 10:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Chemtrail public warning - Free Nikola Aleksic! monsanto serbia inc.


http://www.youtube.com/watch?v=ISk9vTQ9lJQ&fb_source=message

Posted on: 2012/1/15 11:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Gaston, du skrev i en annan tråd:
"Idag ser vi samma fenomen gällande geoengineeringen där den mest primitiva av försvar är just förnekelse, vi vill inte tro att det förekommer, antagligen hördes samma röster när USA sprayade Kambodja med agent orange under Vietnamkriget.

Så för vissa är jorden fortfarande platt även om vi andra kan ana en annan sanning...."

Ingen förnekar att geoengineering finns, det sysslar man öppet med på universitet i USA. Men du är besatt av chemtrails, något som inte existerar varken i sverige eller i resten av europa. Dina "bevis" bygger på missförstånd. Ingen kan bemöta mina inlägg i denna tråden, då jag har faktan på min sida. Mina inlägg kommer fortsätta att vara orörda medans tokiga youtubeklipp postat som "fakta" och "bevis". Hur lyckas du inte se hur löjlig iden är, att dom skulle bespruta skåne och resten av världen med enorma mänger partiklar varje dag. Varför skulle man göra en sådan sak?, ingen vet, för det finns ingen logik i det. Hur skulle sateliterna missa att upptäcka det?, dom kan inte missa det. Hur skulle man hålla det hemligt och be folk flyga konstiga rundor utna att förklara vad det handlar om och lyckas hålla det hemligt?, man hade inte kunnat hålla det hemligt.

Allt det handlar om är grupptänk. Om alla dina favorit sidor sa att chemtrails inte är sant och där bara var en sida som försökte sprida det, så hade du precis som alla TV-zombies som hör något på SVT och TV4 och automatiskt tror att det är sant, istället pratat om hur chemtrails inte finns.

Posted on: 2012/1/15 13:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Jag fick detta förklarat för mig -96 av två militärer som jag brukade gå till puben tillsammans med när jag var i Australien och jag tror mer på dem än något svammel på nätet..det räcker för mig..vad andra tror skiter jag fullständigt i, även om jag hört massor av olika syften med sprayningarna så tror jag ändå mest på dem....sedan kan man få kalla det tulipanaros om man vill....men som sagt jorden är fortfarande platt i vissa avseénden...så sug i dig..!

Posted on: 2012/1/15 15:40
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Såg en dokumentär om en militär som blev skjuten i Afghanistan på kunskapskanalen, kan rekommendera den!

Inte ens han visste vad som pågick i stort när det gällde kriget i Afghanistan. Han hade inte hela bilden och jag tvivlar på att militärerna du gick till puben med hade det heller - trots att dom var piloter ombord på ett plan som sprutade chemtrails..? Var dom det?

Sen finns risken/möjligheten att man faktiskt sprutar chemtrails på vissa ställen i världen, förnekar det lika lite som jag accepterar det. Finns det något som tyder på att man gör det i Sverige?

Posted on: 2012/1/15 20:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Även om motiven är "dimmiga" så är det i alla fall bekräftat ATT det sprayades..å det räcker för mig.....vad andra anser om detta måste förbli deras åsikt.

Posted on: 2012/1/17 12:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
DAILY NEWS: PILOTS VS. GEOENGINEERING - "WE STOP CHEMTRAILS - SORRY!"

http://www.youtube.com/watch?v=saOmTIgZunM&feature=watch_response

Posted on: 2012/1/17 13:39
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Quote:

alarik skrev:
Sen finns risken/möjligheten att man faktiskt sprutar chemtrails på vissa ställen i världen, förnekar det lika lite som jag accepterar det. Finns det något som tyder på att man gör det i Sverige?

Jag har skummat igenom ett hundratal dokument av instituten som sysslar med denna forskning, de beskriver tex hur de kör olika bränsleblandningar på höger respektive vänster motor för att avgöra skillnaden på avgasernas förmåga att bilda moln osv. på många av dessa instituts sidor kan man även läsa vilka flygrutter det kört, eller kordinater för områden där testerna skett. Lite var stans i europa som tex frankrike spanien tyskland har jag sett flyrutter, har även sett kordinater som visar på tester över saudiarabien. detta är dock forskningsprojekt som utarbetar bränsleblandingar och testar olika motorer. Så det råder det inget tvivel om att det skett i europa, Sverige har jag dock inte sett nämnas än.

Det som svårare att bevisa är om deras mer än 30 åriga forskning användts för att ta fram bränlsen eller motorer i syfte att orsakar onormal molnbildning eller manupulation av annat slag. kondensspåren beter sej mycket annorlunda mot för 20-30 år sedan, så mycket tyder på att forskningen mycket väl kan ligga bakom denna förändring.

Men som sagt, bevis saknas för oss svenssons på backen, vi kan i stort sett bara titta upp på himmelen och säja "så där såg det ta mej f#n inte ut efter planen förr" Teorierna om "varför", eller "hur" blir därför många, och i bland kanske lite väl fantasifulla, men eftersom vi inte har insikt i motor eller flygbränsleproduktionen, så går inget att avfärda som nonsens än.


Posted on: 2012/1/17 14:21
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Jag vet inte hur många här som följer den alternativa tråden startad av "Micke Skribent" på Facebook, men den tog rejält fart härom veckan och nu har han fått en rejäl tillsägelse från Facebook att skärpa sig och att man tycker att de många inläggen är spam. Slutar han inte genast "att ta in" såna här dumheter spärras hans konto och hans "kompisar" får klara sig utan att skriva löjliga inlägg om chemtrails.

Flera av inläggen var faktiskt ganska bra, kan jag tillägga. Bland annat en bild där man ser hur dom liksom plöjt en åker och sen vänt 180 grader och kommit tillbaka och vänt igen ett antal gånger. Fullständigt skrattretande ultraövertydligt...

Eftersom jag själv har kollat Facebooksidan för exempelvis diverse porrstjärnor som har åtskilliga tiotusentals inlägg typ "Å va gött de skulle va å knulla dig" har jag svårt att förstå att inlägg om chemtrails skulle vara trams men men...

Saken är alltså klar. Facebook har klampat rakt i fällan. Ingen tvekan längre...

"Låt dom andra begå misstagen" sa min gamle läromästare i konsten att driva folk till vanvett!

Posted on: 2012/1/17 17:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Chemtrails - Total Proof As 8 Planes Fly Together


http://www.youtube.com/watch?v=-S1knFY7MUo&feature=share

8 Chemtrail planes fly together spraying Americans like bugs. No commercial airplane will fly this close to 7 others, it's time for people to use common sense.

Posted on: 2012/1/19 8:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Observera att de bilder vi ser är tagna dagtid i klart väder. Vafan pågår inte nattetid och när det är molnigt???

Posted on: 2012/1/19 8:53
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Hej! Om alla som tvivlar på chemtrailens vara eller inte vara läste följande :

http://theintelhub.com/2011/03/30/sec ... populations-like-roaches/

Wayan

Posted on: 2012/1/20 14:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Kan inte finna nåra svar på mitt inlägg den 20/1.

Posted on: 2012/1/23 2:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Chemtrails - Total Proof As 8 Planes Fly Together

Helt normalt gruppflyg med rödvinsalkoholister som skall till Mallis för att grisfest säsongen har börjat.

Lmao

Chemtrails är ju inte ens en konspiration nuförtiden när dom har erkänt att dom sysslar med "geo" enginering.


Ligger troligen bakom bristen på D vitamin ochså, vilket är riktigt allvarligt.

[img width=300]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNrUyNT-T-ox--wf1cbUcwoheS42DG-J9z72v1MyBPYp6GKyYt9A[/img]

Posted on: 2012/1/23 14:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
"Kan inte finna nåra svar på mitt inlägg den 20/1."

Länken du posta bekräftar att perosnen som skrev det inte själv kunde hitta något som stödjer att ett globalt chemtrail program existerar. Fanns heller ingen förklaring till dessa chemtrail program. Läs lite längre bak i tråden så får du mer hjälp i frågan än vad den hemsidan kunde ge dig.

Posted on: 2012/1/23 16:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Jag har sett chemtrails i alla länder jag varit i, man kan se dem på filmer från olika länder också.

Förstår man inte vad ett sk chemtrail är för nåt, kan man knappast se dem heller, i såna fall är allt normalt.

Här gäller det att vara en "believer", det var samma för indianerna i Sydamerika när Columbus dök upp, de kunde inte se skeppen de kom seglande med, de hade inte konceptet att förstå , och därför var det uteslutet ur deras tankevärld.

Det verkar som om du försöker få andra att ta ansvar för att du inte har tillräckligt med bevis, för att tro eller förstå?

Glöm inte, att om man krigar på internet, är detsamma som att deltaga i handikapp Os, när man har vunnit, är man fortfarande handikappad.

Det finns så mycket material att läsa om denna sak, att man knappast behöver vara ett geni, för att hitta det, om man sen inte förstår det, ja då finns det inget som hjälper.

Bara att vandra vidare i såna fall.

Du har inte "vunnit" bara för att du inte får en länk som svar när du har postat i en "tråd"

Ge upp.

[img width=400]http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhlAZpJWmdYNjYESR0x59W5PHQ9D-cibYvrVlXWoumiPljvRP-[/img]

Posted on: 2012/1/23 17:11
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
"Här gäller det att vara en "believer""

Där har du rätt...

Om du läser mina inlägg lite längre bak så kan du se hur satelitdata och hur annan fakta talar emot det du tror på. Vädervapen är dock något annat och det är militären mycket intresserad av.

Posted on: 2012/1/23 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information

Posted on: 2012/1/24 3:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Med att vara "believer" menar jag att man måste "vilja" förstå, man måste ha en tro på det man vill "lära" sig.

Annars är det helt uppenbart att man förnekar, trots sk "bevis"

Att förneka är helt ok, men det tyder på att man står och stampar på första trappsteget, en helt normal reaktion.

Man kan dock inte stå där i evighet, man vill ju inte bli kvar där...

Eller?

Posted on: 2012/1/24 4:50
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails?


See User information
Jag har läst på och det borde du också göra exempelvis på denna adress;

http://theintelhub.com/2011/03/30/sec ... populations-like-roaches/

Där står blandannat att American Free Press redan 2002 skrev att: "NASA Confirms Weather-Shaping Chemtrails"

Posted on: 2012/1/24 6:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS