Vakencorner
|
Re: Vad är spirituell lära?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har en känsla av att allt som kan skapas redan är skapat i den metafysiska världen och vår perception är en efterkonstruktion, det vi kallar fysiska världen.
Hur mycket bestämmer/väljer vi själva? Ju mer "jaget" försökt förstå känns det inte omöjligt att vi är och lever i en redan skriver story. Kanske den metafysiska världen skriver i svindlande hastighet utifrån vår perception eller så har storyn för den "fysiska" världen "alltid" funnits, för helt klart är att det finns en story. Hur mycket den förändras och skrivs om utifrån våra upplevelser, tja våra upplevelser är ju sällan eller aldrig i nuet. Peace and Love
Posted on: 2012/4/17 8:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Därför är det också viktigt att hålla koll på tankarna. I slutändan är det ju dock ens manifestation som gör det mesta jobbet. Negativa tankar för en till ett negativt manifesterande. Kan lätt påstå att jag har probs att vara positiv i nuvarande situation, dock så finns det också medel för att ordna detta, man kan ta makt över en tanke o vända på den om man vill, vilket jag får göra i stort sett all tid jag är vaken nu för tiden, skam den som ger sig!
Peace and Love
Posted on: 2012/4/17 20:07
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Instämmer till fullo, om det nu är jag som gör det? ;)
Skrev denna för ett tag sedan... Problemlösning! Problem är inte ett problem om vi inte ser problem som problem. Problem uppstår när det ses som problem, först då blir problem ett problem. Problemet självt är lösningen, att sluta se problem. Peace and Love
Posted on: 2012/4/17 20:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En liten tanke, att se problem kan vara lite jobbigt, istället brukar jag strukturera upp saker som för och emot livet, det är bara 2 vägar, bägge har ingen som helst effekt eller energi, förrän jag manifesterar! På så vis känns inte "problemet" som något negativt.
Posted on: 2012/4/17 20:42
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det e fint det, tycker själv om att vrida och vända på tanken i sig... Vilket i sig är enbart en tillfällig produkt. Frågade två idag om följande och skulle vilja utmana samtliga även om det. Föreställ dig att alla människor på jorden skulle försvinna spårlöst och bara du och jag stod kvar. Sedan skulle jag fråga dig följande: "Ge mig ett bevis på att pengar, politik, regeringar, lagar, mänskliga religioner*, länder osv är verkliga och finns i naturen" Det tar inte så lång tid tills svaret "Det finns inte i naturen" uppkommer och en udda förvirring sänker sig över svararen anlete. Det är någons idé, en fabel vi enbart blivit lärda är verkligt. Och dessa fabler tar upp största tiden av människornas vakna tid... "Greatest dokusåpa known to man." Och fler letar vi upp frivilligt! ![]() Vad står sedan kvar? Är det inte ett "varande" och "dets" relation till annat? Vad är föränderligt och vad inte? Vad består utan förändring, som erfar och kan åskåda en uppkomst av en tanke, känsla, idé? Kan den åskådaren även ses/uppfattas/anas? ![]() Så vad är verkligen spirituellt och vad kan inte vara det? *Skrev mänskliga religioner av orsak
Posted on: 2012/4/18 2:32
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Känna sakers natur leva i sitt hjärta , se bortom.
Posted on: 2012/4/18 4:42
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En lite intressant aspekt...
Posted on: 2012/4/20 12:00
|
|||
|
FRI Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion. Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar. Bättring för alla! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2012/4/23 8:53
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login