vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad är spirituell lära?

See User information
Engelsmannen slaktade alla i Indian-byn och gick fram till den siste klanmedlemmen och sade, - what's your last word Indian?

- You have no spirit!

En människa utan ande lever utan balans, den har inget gott att jämföra med, den tror inte på något högre än sig själv. Jag själv frågar min ande, hur skulle Du har gjort i denna situation, utgår jag då ifrån att anden alltid är god(God=Love) så hjälper den mig till rätt beslut så att ingen kommer till skada.

Demonen hittar istället på något Du kan vinna på, eller hur du kan lyckas skada någon annan, med egen vinning som resultat.

Det handlar om att leva tillsammans med något gott, något gott som finns inom Dig. Den goda vägen är alltid den som slutar fredligt, den goda vägen liknar alltid något som anden skulle ha gjort. Därför så jämför man med sitt högre jag efter som allt är en del av en själv.

Den fysiska världen är spelplanen, den metafysiska världen är verktygen hur arbetet skall utföras. Jag tar inga beslut själv, jag tillfrågar det inom mig som är gott, och det finns inget ont i det som är gott. Dock så finns det tillfällen där man behöver väga saker och ting givetvis, men om man alltid utgår ifrån att beslutet måste vara av god aning, ja då kommer man långt.

Som ett eller flera exempel, anden lär ut, egot tvingar sig på, tänker på tusentals inlägg på detta forum. Jag har själv mått dåligt ibland och tryckt på, men jag kommer sedan till insikt tillsammans med anden, jaha, det där var väl inte så smart eller hur?

Ett spirituellt liv handlar om att leva med ens bästa kompis, allt det goda som finns inom en. Hur galen man än må vara så finns den där och väntar, den ger aldrig upp, den sviker aldrig. Så fort Du tar kontakt så känner Du att det finns något där, dock så måste Du vilja!

Anden dömer inte, det kan bara Du göra Carbon12 = 666

Eftersom vi alla kan skapa så är det viktigt att vi skapar i balans med det som är gott, själv kan man försöka, men det räcker oftast inte hela vägen fram, det är så mycket mer än sig själv man måste tänka på, du är inte ensam och många människor skall gå på denna planet efter dig. Skapa i samklang med det som lever i din omgivning.

Skapa naturligt och låt dina medmänniskor förbli dina bröder och systrar!

Namaste!

Posted on: 2012/4/17 3:18
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad är spirituell lära?

See User information
Har en känsla av att allt som kan skapas redan är skapat i den metafysiska världen och vår perception är en efterkonstruktion, det vi kallar fysiska världen.

Hur mycket bestämmer/väljer vi själva?
Ju mer "jaget" försökt förstå känns det inte omöjligt att vi är och lever i en redan skriver story. Kanske den metafysiska världen skriver i svindlande hastighet utifrån vår perception eller så har storyn för den "fysiska" världen "alltid" funnits, för helt klart är att det finns en story. Hur mycket den förändras och skrivs om utifrån våra upplevelser, tja våra upplevelser är ju sällan eller aldrig i nuet.

Peace and Love

Posted on: 2012/4/17 10:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Därför är det också viktigt att hålla koll på tankarna. I slutändan är det ju dock ens manifestation som gör det mesta jobbet. Negativa tankar för en till ett negativt manifesterande. Kan lätt påstå att jag har probs att vara positiv i nuvarande situation, dock så finns det också medel för att ordna detta, man kan ta makt över en tanke o vända på den om man vill, vilket jag får göra i stort sett all tid jag är vaken nu för tiden, skam den som ger sig!

Peace and Love

Posted on: 2012/4/17 22:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Instämmer till fullo, om det nu är jag som gör det? ;)

Skrev denna för ett tag sedan... Problemlösning!

Problem är inte ett problem om vi inte ser problem som problem.

Problem uppstår när det ses som problem, först då blir problem ett problem.

Problemet självt är lösningen, att sluta se problem.

Peace and Love

Posted on: 2012/4/17 22:20

See User information
En liten tanke, att se problem kan vara lite jobbigt, istället brukar jag strukturera upp saker som för och emot livet, det är bara 2 vägar, bägge har ingen som helst effekt eller energi, förrän jag manifesterar! På så vis känns inte "problemet" som något negativt.

Posted on: 2012/4/17 22:42

See User information

Det e fint det, tycker själv om att vrida och vända på tanken i sig... Vilket i sig är enbart en tillfällig produkt.

Frågade två idag om följande och skulle vilja utmana samtliga även om det.

Föreställ dig att alla människor på jorden skulle försvinna spårlöst och bara du och jag stod kvar.

Sedan skulle jag fråga dig följande:

"Ge mig ett bevis på att pengar, politik, regeringar, lagar, mänskliga religioner*, länder osv är verkliga och finns i naturen"

Det tar inte så lång tid tills svaret "Det finns inte i naturen" uppkommer och en udda förvirring sänker sig över svararen anlete. Det är någons idé, en fabel vi enbart blivit lärda är verkligt. Och dessa fabler tar upp största tiden av människornas vakna tid... "Greatest dokusåpa known to man." Och fler letar vi upp frivilligt!

Vad står sedan kvar? Är det inte ett "varande" och "dets" relation till annat? Vad är föränderligt och vad inte? Vad består utan förändring, som erfar och kan åskåda en uppkomst av en tanke, känsla, idé? Kan den åskådaren även ses/uppfattas/anas?

Så vad är verkligen spirituellt och vad kan inte vara det?

*Skrev mänskliga religioner av orsak

Posted on: 2012/4/18 4:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Känna sakers natur leva i sitt hjärta , se bortom.

Posted on: 2012/4/18 6:42
Resized Image

See User information

En lite intressant aspekt...

Posted on: 2012/4/20 14:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Apropå ämnet... www.sions.se

Peace and Love
T1

Posted on: 2012/4/23 10:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper