vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 18 19 20 (21) 22 23 24 ... 61 »

Anonym
Re: Koranen
Handlar American Psycho om en man med homosexuella fantasier? Jag trodde det handlade om en mans fåfänga och överlevnad i ett samhälle där ingenting är någotning värt och som övergår i en inbillad våldsorgie.

Alltså att han egentligen hatar och vill mörda de som han kämpar så hårt med att tjusa.

Jag tror alltså jag avstår från vidare analyser från dig, eftersom de inte alls motsvarar min egen bild av det.

American Psycho är förresten en bok av Brett Easton Ellis och jag har ett sönderläst exemplar i bokhyllan.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjoffsson
Dina argument är inte de mest relevanta,
Men du har rätt till din egen åsikt, det är ingen som försöker säga att du har fel.
Dock kvarstår det att, verken du vill eller inte, det finns en homosexuella agenda,
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/HZwMX6T5Jhk?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>
Detta är videoanalys och är ingen fakta!
Musikvideon är inspirerad av filmen "American Psycho"
från år 2000 och handlar om en man med homosexuella fantasier

<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/oeOU3_7VNvQ?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>
Denna video gör analys på låtens text
<ul><iframe width="420"" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Qg1tggArU80?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/6/9 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det finns ingen specifik homosexuell agenda, utan agendan är att splittra familjer och pervertera folket.

Varför postar du samma videos igen och igen?

Sen undrar jag hur du kan säga mina argument inte är relevanta, när du uppengbarligen är ute och cyklar och inte ens har belägg för några påståenden när du säger en sak är inspirerad av en annan och den handlar inte ens om det du vill få det till.

Det blir vanställda argument från start. Fanatiker som du vill helt enkelt inte lyssna på vett och reson.

Samtidigt visste du inte ens att det är en filmatisering från en bok, så det är trdjehandsargumentering du sysslar med. Men en sak får du till i allafall. När du gör kedjan av missuppfattningar så lång blir det svårt att peka ut var felet ligger.

Men å andra sidan är det ju inte ens dina egna argument och åsikter, utan du klipper och klistrar och visar andras verk. Men bara för att det finns en stolle till som tycker som du blir det inte mer rätt för det. Ni stollar lurar varandra med felaktiga fakta och det blir bara en soppa av allt ert trams, så det är bättre att ignorera från början till slut.

Tråden handlar ju om koranen och jag anser det inte vara friskt att sitta på ett forum som handlar om kritiskt och fritt tänkande och samtidigt som man tillhör en religion som är en gigantisk kontroll av massorna där man bestämmer vad andra ska tänka.

Men ni soldatmyror behöver väl någonting att kriga om även i fredstid och behövs ni i annat syfte står såna som du redo att även kriga med vapen i hand.

Finns det en gud gör denna eller dessa Gud/-ar en stor facepalm åt denna religiösa galenskap.

Resized Image

See User information
http://www.youtube.com/results?search ... 3.2.2.0...0.0.M2KyVVIxN40
mer

http://www.youtube.com/watch?v=iEWz5mUDIk4

På sätt och viss är det en agenda men samtidigt inte.

Det är en fix ide eliten fått för sig .

Finns en logik bakom allt har redan gått igenom detta 1000 tals ggr på vaken med anpassningen.

Lol och som det står i skriften djävulen ska låsas in i 1000 år men sen måste han släppas lös en kortare period.

Jassådu dom säger det dom han måste släppas lös.

Folket måste lida för att bli bättre människor.

Du hör ju själv dom leker gudar.

Posted on: 2012/6/9 19:02
Resized Image

See User information
Tjoffsson
Jag sa jo att
"Detta är videoanalys och är ingen fakta!" Tydligare kan jag inte vara.
Jag sa att dina argument irrelevanta för att du vill prata om filmens originalitet
och boken osv.. varsågod och gör det om du vill. Men jag pratar om det homosexualitet
agenda som finns vilket du totalt har missat. Det är som att du tittar på ett ända pixel,
istället för att se hela skärmen. Backa lite...

Posted on: 2012/6/9 19:25

See User information
<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/sk16CnH8CY4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/6/9 19:38

Anonym
Jag tror inte du förstår Abyssinia. Eller rättare sagt, jag VET du inte förstår.

Du säger saker och ting handlar om något det inte handlar om. Jag tror inte du läst boken "American Psycho" eller sett filmen. Det absolut enda i videon som var från American psycho var de skyddade möblerna, men det har man sett i mängder av filmer.

American psycho handlar inte alls om homosexuallitet och ser du likheter mellan filmen och homosex är det i ditt huvud, men jag tror bara någon berättat det för dig och du gått på det helt okritiskt.

En tolkning är heller aldrig fakta, men en tolkning kan ändå vara helt uppåt väggarna om den handlar om saker som inte ens finns är det ren galenskap.

Sen att innehållet i musikvideon kanske kan tolkas som homosexualitet är en helt annan sak, men att säga American Psycho gör det är ren galenskap.

See User information
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/IMGzIm-JAIY?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Bortse det svärord han använder,
<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/OCUnL7VpC7I?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Pda4zULB3EA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Posted on: 2012/6/9 20:28

See User information
Sura 7, "Skärselden" Vers 80 - 84
<ul>[80] Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan
avskyvärd handling; ingen i världen har gjort det förut!

[81] "Ni har sexuellt umgänge med männen i stället
för med kvinnorna.
Ni är verkligen syndande människor."

[82] Hans folk svarade med att säga, "Vräk dem från er
stad. De är människor som vill vara rena."

[83] Följaktligen räddade vi honom och hans
familj, men inte hans fru; hon tillhörde de fördömda.

[84] Vi öste en speciell skur över dem;
lägg märke till konsekvenserna för de skyldiga.
</ul>

Posted on: 2012/6/10 15:29

See User information
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/hAWvPE0D0HY?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Sura 27 "Myran" Vers 54 - 57

<ul>[54] Lot sa till sitt folk, "Hur kan ni göra
något så avskyvärt, offentligt, fast ni kan se?

[55] "Ni ägnar er åt sexuellt umgänge med männen,
av lusta, i stället för kvinnorna. Ni är verkligen okunniga människor."

[56] Den enda reaktionen från hans folk var att de sa, "Förvisa Lots'
familj från vår stad; de tillhör människor som vill vara rena."

[57] Följaktligen räddade vi honom och hans familj, förutom
hans fru; vi räknade henne bland de fördömda.
</ul>
Sura 29 "Spindeln" Vers 28 - 30
<ul>[28] Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan
avskyvärd handling, ingen i världen har någonsin gjort det före er.

[29] "Ni praktiserar sex med männen, begår röveri, och tillåter alla sorters
synder i ert samhälle." Det enda svar hans folk gav var, "Låt GUDs
straff komma till oss, om du talar sanning."

[30] Han sa, "Min Herre, ge mig seger
över dessa onda människor."
</ul>

Posted on: 2012/6/11 20:27

Anonym
Vad är det för idé att hålla till på ett forum när man inte bryr sig om vad andra skriver? Tror du du är en slags profet?

See User information
För att när inte viljan är ren från grunden så blir resten inte heller rätt det gäller allt allt allt .

Tror?? Jag tror inte broder till skillnad från dig minns jag mina tidigare liv.

jag svarar på din fråga till han som svar till han så han ska förstå hur lite han vet.

Så ingen av er tjafsar med varandra.

Det är synd att den information du samlat på dig genom livstiderna är bortkastad men det betyder inte att den är det för mig.

Lär från detta innan ni börjar anklaga varandra.

Vi är alla profeter ni måste förstå att ni har det allt inom er.

Ni måste förstå att ni är guds barn .

Det gäller bara hitta ljuset och hitta hjärtat och förstå den och sin natur.

Jag förstår din reaktion när killen postar postar som en kopieringsmasking jag finner det ochså extremt jobbigt men jag fårstår varför han gör det.

Änglar och herren min vän talar mycket sällan mycket mycket sällan.

Iallafall när dom talar till människor .

Varför vet jag inte.

Demoner därimot ajajaj dom använder tungan som en maskin.

En stor grej jag har märkt.

Det drar min tanke till det ordspråket orden jagar tankarna.

Nu.

Broder kopieringsmaskin visst det är fint att du skriver ord av visdom men folk vill höra livserfarenhet. Dom vill veta hur dom ska lösa sina problem nu här idag..

Därför börjar så många i väldigt fel ände.

Väldigt fel ände.

Ingen av oss har rätt inte ens jag har rätt även mitt liv är en resa precis som eran den dagen jag slutar lära mig något är det dags och lämna kroppen för evigt. Vi kan bara ha lite rätt för vi kan inte vara sanningen men vi kan gå i sanningens spår.

Förstå mig rätt nu.

Jobbig dag för mig idag.

Jag helade min flickvän igår och en skelettcancersjuk kille idag + att jag har 1000 saker som ska göras i min värld för att jag ska kunna känna att jag har följt min plan som jag hoppas ska kunna hjälpa andra samtidigt som man måste ha en fot på jorden.

Ibland och inte bara ibland vill jag lämna kroppen.
För mig är det inga problem jag gör det relativt lätt genom meditationen.

Men jag vet att jag måste stanna här ..

Livet är tungt för oss alla.

För andra kan det vara pengar men för mig är det anden.

Det är mitt eget fel jag blev lurad i mitt förra liv, jag bad herren gömma mig för dem och jag svor på att aldrig låta dem skapa mitt öde igen.

Problemet med världen är lögnerna hemlighetsmakeriet och högmodet för att lögnerna vi slår varandra med och konflikterna i dess kölvatten skapar dålig karma för oss som totalt våldtar våra liv och gör kampen 100 ggr svårare.

Aldrig mer Aldrig mer...

Posted on: 2012/6/11 21:02

Edited by Shen on 2012/6/11 21:17:42
Resized Image

See User information
Tjoffsson
Vad är det för idé att hålla till på ett 
forum när man inte bryr sig om vad andra skriver
?

Vad menar du?

Posted on: 2012/6/11 21:11

Anonym
Jag skrev detta inlägg till Abyssinia. Kritiken jag riktade mot henom kan man absolut inte kritisera dig för, eftersom du svarar i princip på allt, vilket detta var exempel på.

Jag förstår inte heller varifrån minnen av "tidigare liv" kommer in här och hur du vet någonting om det vad gäller mig.

Anonym
Quote:

Abyssinia skrev:
Tjoffsson
Vad är det för idé att hålla till på ett 
forum när man inte bryr sig om vad andra skriver
?

Vad menar du?

Jag menar att du inte motiverar någonting alls, utan du säger bara att det är på ett visst sätt och sen ignorerar bifrågan.

Anonym
Glöm det förresten.

Jag är inte sugen att diskutera ämnet egentligen, utan jag läste ett inlägg och såg ett uppenbart fel. Tråden gäller koranen och inte det jag diskuterade.

See User information
Tjoffsson
Jag skrev detta inlägg till Abyssinia
Kritiken jag riktade mot henom kan man absolut 
inte kritisera dig för
eftersom du svarar i princip 
på allt
vilket detta var exempel på.

Jag förstår inte heller varifrån minnen av 
"tidigare liv" kommer in här och hur du vet någonting 
om det vad gäller mig
.

Jag menar att du inte motiverar någonting alls
utan du säger bara att det är på ett visst sätt och 
sen ignorerar bifrågan
.

Vad är din frågan?

Posted on: 2012/6/11 21:22

See User information
Tjafsa inte med varandra ohhhhhhhh ...

När ni tittar på varandra vad ser ni???

Se bortom se träden inom varandra respektera den anden kommer i den den bor i hjärtat .

Varför ska ni väcka känslor mot varandra när ni bägge vet att ni bägge är heliga.

Det är inte era hjärtan som jiddrar det är era hjärnor.

Abyssnia snälla vaken kommer bli ett jobbigt ställe om alla ska predika sina religioner här utan att ta hänsyn.

Det är därför jag säger det är livserfarenheten som gäller vi är redan sökare broder annars vore vi inte här jag kan svära på att väldigt många här har läst koranen bibeln osv osv jag har själv gjort det och kan itne tro som sökare att det endast är jag.

Folk måste söka på egen hand sanningen och hitta den ..

Vad man kan göra är att väcka viljan och med religösa texter är det nästintill omöjligt pga den har en sånt reserverat perspektiv utan detaljerade kunskaper om den andliga logiken.

Det reulterar i att många följer ett ideal blint år in och år ut.

Menar hur många gånger har du inte hört folk gråta till herren elelr höra varför gör inte herren något varför bryr han sig inte varför är det så mycket ondska på jorden , herren måste vara ond.

Det är ju inte så men det blir ju så när kunskapen inte står i detalj ,,, ni måste ju förstå det är ju ni som är fusionen mellan himmel och jord det är i er resan ska göras och valen.

Jag älskar er nötter så extremt mycket att jag blir tokig på er.

Mina älskade bröder.

Posted on: 2012/6/11 21:25
Resized Image

Anonym
Quote:

Abyssinia skrev:
Vad är din frågan?

Vi struntar i det.

Du gjorde en analys av något och jämförde med någonting annat som inte alls var som du sa det var.

Det gäller en bisak och är inte viktigt.

See User information
Tjoffsson
Du gjorde en analys av något och jämförde 
med någonting annat som inte alls 
var som du sa det var.

Du får gärna vara specifik eller gå vidare...

Posted on: 2012/6/11 21:41

Anonym
Skulle inte ha svaret på denna tråd igen, men jag fick ett mail av en som sa att han var bannad och ville jag skulle föra vidare dessa:

Quote:
Jag såg:
http://forum09.faithfreedom.org/viewtopic.php?f=21&t=12537

Om du postar det, glöm inte framhålla att det är från a
v komaadmin bannade
Novax/tomas...

See User information
Det är svårt attt veta exakt eftersom vi lever inte hos änglarna utan i en annan värld.

7 änglar hos oss sägs det.

7 center hos oss.

Men vad jag sett när jag sett herren verkar det som det finns gott om änglar dom kryllar runt han.

När jag hör ordet bannad blir jag ledsen.

Inte pra vettu men men.

Posted on: 2012/6/12 7:18
Resized Image

See User information
Nu försöker de legitimera det vetenskapligt också
Det finns ingen gräns på vad dessa männiksor kan komma med. Vad
är människan och henns civilisation utan det moraliska fiber och utan tydlig linje från rätt och fel?.

<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/MHDCAllQgS0?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/6/12 8:12

See User information
Om du kan behandla folket som boskap kan man se dem som boskap då kan man rättfärdiga sin ondska mot dem.

Det är så dårarna tänker.

Därför vi har goy samhälle goy mat och ett goy system.

Dajjal ehhhh.

Posted on: 2012/6/12 13:19
Resized Image

« 1 ... 18 19 20 (21) 22 23 24 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper