vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag är HISOL99

See User information
Jag är norrbagge och kom till Sveariket 1993.

Som liten pojk på 70-talet läste min mamma sagor och äventyr från hela världen - och det var en dörröppnare till hela världen. Jag fick ta del av mystiska riken, troll, häxor, princessor, prinser, skatter, mytologi, filosofi, religion och upptäcksfärder via sagorna och berättelserna. Äventyr - allt från nordens troll, europeiska sägner, seglarberättelser - till Alibaba, Sinbad sjöfararen, indianberättelser, afrikanska trummar, indiska guruer, kinesiska draker och 1001 natt grymma (barnversionen förståss).

Hela livet är ett äventyr.

Jag blev snabbt "vaken" och bestämde mig som 8-åring att jag skulle gifta mig med en persisk prinsessa.

Som tonåring var jag med i skolans blåsorkester - mitt favoritinstrument var trombon och baritone. I dag är nog Keybord och flöyt det jag spelar mest.

Som tidig tonåring fick jag upp ögonen för världens utmaningar, både inrikes, utrikes och globalt, och från 10 års ålder har jag dagligen läst två-tre tidningar (idag 8-10 tidningar på Internet).

20 år gammal, när jag studerade elektronik och data 1990 i Trondheim, hittade jag bahá'í-tron och frågorna om en ny andlig världsordning är något jag brinner för.

Jag hittade "min" persiska prinsessa och har varit gift i snart 13 år.

Mitt hopp är att mina artiklar på Vaken ska väcka intresse. Läs mera om principerna för en världscivilisation baserade på andliga principer - och hur vi ska gå tillväga på min blogg nyvision.nu.

Jag är Harald Indgul, från Sollentuna

Attach file:

Link only for registered users

Posted on: 2012/6/21 4:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jag är HISOL99

See User information
Jag ser fram emot att läsa vad du har att komma med. Välkommen till vaken för övrigt.

Posted on: 2012/6/21 12:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Välkommen till Vaken Harald.

Posted on: 2012/6/21 15:21

See User information
Roligt med lite nytt folk, välkommen!
Det behövs fler som vill skriva i forumet så det inte stannar av.

Posted on: 2012/6/21 21:40

See User information
Fan va härlig du är. :)

Posted on: 2012/9/7 19:15

See User information
Välkommen till Vaken! Känn dig som hemma :)

Riktlinjer för forumet:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumDisclaimer

Posted on: 2012/9/8 6:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper