vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#25


See User information

Posted on: 2012/7/4 23:42
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#26


See User information
Sett detta tidigare men inte gått vidare med det.
Verkar dock relativt enkelt att framställa själv så varför inte göra ett försök fastän jag måste erkänna att jag inte är så övertygad om dess effekt. Men eftersom man aldrig ska säga aldrig och avfärda något på direkten utan att ha provat själv skadar det knappast att testa!
Någon som vet vad för sorts kristall man bör använda eller går det bra med vilken som?
Tänker nog även inkludera lite annat, rosenkvarts bl.a, detta ska väl samverka och inte utgöra något hinder?

Den som vill dumförklara mig har fritt fram att göra så, överväger ibland att göra det själv om inte annat men om någon här har ett genuint intresse för det här tar jag ödmjukt emot tips på hur jag ska gå tillväga för bästa chans att lyckas!

Posted on: 2012/7/5 1:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#27


See User information
Om du går in i Christiania, passerar Nemoland och fortsätter upp mot bron till Den Andra Sidan, ser du en liten tibetansk stupa med ögon på som du skall gå runt medurs och betänka innebörden av betydelsen av de olika handrörelser som finns på två av sidorna. På den andra platsen är bilden ersatt av ett tomt hål med en liten utgång för din själ upptill.
Men den fjärde sidan skall du buga dig inför. Där finns en liten bronsplatta där det står med tibetanska bokstäver

"Intet" är den rena råvaran till "Energin"

Jag brukar gå in ungefär en gång i månaden och gå runt ett varv. Kanske vi ses en dag!

Posted on: 2012/7/5 16:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#28


See User information
skapade en liten orgone puck igår som värkar vara mycket mer kraftfull en mina gammla fjortisbröst liknande orgone formationer. Det viktigaste värkar vara att man använda metall pulver.

Posted on: 2012/7/6 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#29


See User information
Glömde bort att visa det nya is testet på den lilla orgone pucken jag gjorde. Var bara lite för snabb att ta ut den från frysen.
Resized Image

Posted on: 2012/7/6 13:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#30


See User information
Hur gjorde du pucken, alltså vad hade du i den?
Metallpulver förstås, kristaller?

Posted on: 2012/7/6 13:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#31


See User information
Hur stor är avståndet mellan formen och din orgonit? Har du den direkt ovanpå eller har du lite distans?

Posted on: 2012/7/6 14:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#32


See User information
Jag hade lagt orgone biten på en upp och nervänd skål som är ca 4,5cm hög, som så klart ligger ovanpå isformen.

Posted on: 2012/7/6 15:39

Edited by FreedomX on 2012/7/6 15:56:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#33


See User information
Okej, jag var lite nyfiken på om/hur stor skillnad det blir om man ökar avståndet lite. Men det har du inte provat, eller?

Posted on: 2012/7/7 0:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#34


See User information
Nej har inte provat det.

Posted on: 2012/7/7 12:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#35


See User information
Quote:
skapade en liten orgone puck igår som värkar vara mycket mer kraftfull en mina gammla fjortisbröst liknande orgone formationer. Det viktigaste värkar vara att man använda metall pulver.


Metallspånen ska vara mycket små, men behöver inte nödvändigtvis vara pulver. Flis ifrån en svarv eller likande har funkat mycket bra för mig.

Vad jag har läst på nätet och mina egna erfarenheter är 50/50(i volym) är ett bra recept. Femtio procent polyester/epoxi och femtio metallspån/pulver.

Vid mitt första experiment använde jag väldigt små metallspån av mässing som jag fick av en polare som jobbar med att kopiera nycklar.

Lade dessa i tomma snusdosor plus lite kross av rosenkvarts. Dessa puckar blev mycket potenta, dock inte de snyggast orgoniteprylarna jag gjort.

Jag vet personligen inte om det här stämmer, men jag är öppen för det.

Tänk på att vara positiv och inte stressa eller på annat sätt ha negativ energi när ni skapar orgonite. För dessa energier påstås kunna bli inneslutna i den färdiga produkten.

Vissa rekommenderar att du lyssnar på någon musik du verkligen älskar för att på så sätt binda din positiva energi till din kreation.

Posted on: 2012/7/12 22:12
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#36


See User information
Puh, vad ni uppfinnarjockar er...

Har ni andra intressen? Träffas ni ibland över en kopp fika?

Posted on: 2012/11/12 15:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Orgone / Vril. Fri energi?
#37


See User information
Det är de raketaktiga prisstigningarna på annan energi som är bakgrunden för detta intresse, är det så konstigt för övrigt?

http://www.sciencedaily.com/releases/2010/07/100727082658.htm

Det är inte bara här i spalterna som diverse möjligheter diskuteras, det är redan ute på diverse mässor och utställningar, senast var det en grupp kvinnor i Nigeria som laddar mobilerna på morgonpisset.

Posted on: 2012/11/14 18:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS