vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Destillerat vatten-tråden
#1


See User information
Nåväl gott folk. Som vi smusslat om i en annan tråd så startar jag den här tråden där alla som dricker nån form av destillerat vatten kan rapportera om sin resa.
Jag är nu på DAG 22 i min juicefest(som ju också är destillerat vatten) och på DAG 1 i tillägg av destillerat vatten för att komma upp i över 4liter destillerat vatten/dag.

Orsaken för min del är att jag plågats av daglig huvudvärk i straxt under 7 år och allmänt degenererad hälsa.
Under juicefesten har jag mått bättre än annars men det är ganska långt kvar till välmående och god energi.

Välkomna ni andra som yppat om liknande projekt att rapportera här

Posted on: 2012/7/6 8:31
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Destillerat vatten-tråden
#2
4 liter vatten per dag??? Är det plus annan vätska?

Hur som helst är det inte konstigt då får huvudvärk. Läs detta!
http://www.expressen.se/nyheter/flick ... -drack-for-mycket-vatten/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#3


See User information
Någon dag tänkte jag bygga en soldestillator men jag har varit upptagen med att skapa orgone puckar.
Lycka till I alla fall med fastandet.

Posted on: 2012/7/6 11:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#4


See User information
Danke! Soldestillator låter fränt. Andrew Norton Webber snackade om gamla soldestillatorer i sten dom hittat nånstans. Det vore ju ännu bättre att slippa använda ström, bara det ger tillräcklig mängd vatten i förhållande till storleken på grunkan

Posted on: 2012/7/6 12:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#5


See User information
Tjena, jag har druckit lite destvatten några tillfällen bara för att testa på det förut och nu sen för typ en vecka sedan så fick jag hem min egna kinesiskt inköpta vattendestillator.. :) (1100kr på ebay)

Så nu försöker jag fixa bra vatten på egen hand. Men jag tycker inte riktigt jag får sådär smaklöst vatten som jag trodde det skulle bli. Eller så inbillar jag mig bara att det smakar nått. Iaf så blir det alltid kvar en liten skätt och den ser iaf ut att innehålla en mängd med skräp då vattnet är typ gulgrönt och det blir snabbt en beläggning på botten och kanterna.

Men jag lever på som vanligt. Men dricker typ kanske 2-3liter destvatten om dagen.. Så vi får se om några effekter kommer..

Kommer någon ihåg eller vet vilka ämnen som förångas (tidigare) tillsammans med vattnet, som ett kolfilter ska kunna ta bort?

Jag har provat med och utan kolfilter och gillar smaken mer utan kolfilter, det känns som det smakar mindre då. Sen den plastbehållaren som var med gör att vattnet smakar lite plast så försöker använda saker av glas eller rostfritt. Även köpt in några glasflaskor från ikea för förvaring av vatten.

Posted on: 2012/7/6 20:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#6


See User information
Vad är vitsen med att dricka destillerat vatten?
Inga salter, inga mineraler, inga vitaminer, tja ingenting annat än H2o. Å i sådan volym? Kan aldrig vara bra.

Posted on: 2012/7/6 21:04
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#7


See User information
Sliparn: Kolla den här intervjun så förstår du bättre än jag kan förklara http://www.youtube.com/watch?v=_msWtSljFQw
Zin: mitt destillerade vatten är väldigt smaklöst. Jag kör dubbla kolfilter i destillatorn, o glasflaska och glasmunstycke på destillatorn.
Volatile Organic Compounds (VOC) kallas de giftiga ämnen som förångas samtidigt eller tidigare än vatten. Enligt Webber så känner man tydligt smaken av det om det finns i vattnet efter destillation så för min del antar jag att det inte finns i mitt kranvatten i väsentlig mängd.
Enligt Webber måste det filtreras genom kol INNAN man häller vattnet i destillatorn. För min del bryr jag mig inte just nu eftersom vattnet är väldigt smaklöst

Posted on: 2012/7/6 21:58
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#8


See User information
Vilken destillator har du och vart köpte du den? Samt övrig utrustning om du har köpt på andra ställen.

Ok, ska testa att köra genom kolfilter innan jag destillerar det.

Hur gör du rent destillatorn efter användning?

Håller precis nu på med en sats :)

Posted on: 2012/7/6 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#9


See User information
Jag köpte en SÅN HÄR samt extra kolfilter och rengöringskristaller och glasmunstycke på samma ställe.
Det är rätt surt att det tillkommer så mycket i frakt o tull o moms men det blev ändå billigare än att köpa i sverige och här får man inte tag i glasmunstycket heller så....
Dom var sjyssta o slängde med extrakolfilter för den långa frakttiden(straxt under 2 veckor)

Posted on: 2012/7/7 12:53
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#10


See User information
Glömde säga att jag bara sköljer ur den än så länge. Har såna där rengöringskristaller som det står att man kan använda 1 gång/mån genom o koka vatten i destillatorn o hälla i ett par matskedar pulver

Posted on: 2012/7/8 18:21
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#11


See User information
Livsmedelsverket:
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fra ... tillerat-avsaltat-vatten/

Är det farligt att dricka destillerat (avsaltat) vatten?
Nej, det är inte farligt för normalkonsumenter att dricka destillerat (avsaltat) vatten.
Livsmedelsverket avråder inte normalkonsumenten från att dricka (destillerat) avsaltat vatten. Storkonsumenter av dricksvatten, alltså personer som dricker mycket mer än två liter vatten om dagen, bör dock inte dricka avsaltat vatten. Det kan gälla personer som svettas kraftigt på grund av idrottsutövning eller arbete i varm miljö. I de fallen är det inte säkert att ens vanligt kranvatten innehåller tillräckligt med mineralämnen, varför tillskott av salttabletter eller motsvarande kan rekommenderas.



Mercola:
http://www.mercola.com/article/water/distilled_water_2.htm

Chet Day does an excellent job of addressing this issue that many natural medicine clinicians and far more clients are seriously confused about. Distilled water is NOT good for you and should be avoided. It is amazing how the myth of earlier health promoters can persist for generations without serious reanalysis of the truth of what they said. I still have been unable to locate more "scientific" proof which discusses the reasons for avoiding distilled water based on the physics of what happens in distillation When I locate it I will post it.

I would STRONGLY recommend purchasing "Your Body's Many Cries For Water". It is the best book I know of that documents the usefulness of water. Dr. Batmanghelidj is a physician and does an excellent job. If you are a health care professional this book should be in your library.


Visst kan det vara idé att destillera vattnet om det är av usel kvalité för att sedan tillföra mineralerna som man behöver, men att dricka 4 liter dest-vatten om dagen verkar vara att tigga om problem.

Posted on: 2012/7/8 19:16
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#12


See User information
Öj Sliparn, jag antar att du fortfarande inte checkat intervjun?
Man får lite bättre perspektiv om man kollar båda sidor av saken. Kolla MINST en intervju med Andrew Norton Webber innan du skriver nå mer

Posted on: 2012/7/8 20:19
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#13


See User information
Hej skall bara lägga in en liten kommentar, var helt säker på vad ni pysslar med innan ni kastar er in i saker som att dricka destillerat vatten.

Jag jobbar med att bygga en av världens dyraste och bästa typer av destilleringsanläggningar. De används för att göra absolut rent vatten till läkemedelsindustrins sprutor.

Jag själv hade inte druckit destillerat vatten utan att mätta det med något alternativ till det som försvunnit i destilleringsprocessen.

Skriver med omtanke kram!

Posted on: 2012/7/10 22:46
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#14


See User information
Hmmm, då har vi ju en expert här :)
Men jag förstod inte riktigt hur du menade. Mäta mitt destillerade vatten, och jämföra med vad? Tipsa gärna om nåt instrument också

Posted on: 2012/7/11 0:35
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#15


See User information
Det jag mena är att Regelbundet drickandet av destillerat vatten kan riskera en urlakning på kroppens mineraler eftersom det är väldigt reaktivt eller dvs hungrig på mineraler.

Vattnet blir också surt om det får stå framme ett tag eftersom det reagerar med koldioxidet i luften.

Därför att mätta eller att återjonisera vattnet är vad jag skulle göra, det är däremot inget jag gör på jobbet. I vår destillering börjar vi med ett omvänt osmosfilter (OR-vatten) innan processen går in i flera steg av olika ångdestilleringsprosesser.

Den enda typen av återjonisering jag privat har gjort är när jag har gjort collodialt silver för medicinskt bruk.

Kika på vattenjonisatorer det kanske funkar men vet inte om det finns sådana till destillerat vatten, jag har sett det till filtrerat vatten däremot.

( http://www.shoppingiq.se/fysisk-tr%C3 ... 3%A4lsovatten-p-1028.html )

MVH oso1978.

Posted on: 2012/7/11 9:51
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#16


See User information
Quote:

oso1978 skrev:
Det jag mena är att Regelbundet drickandet av destillerat vatten kan riskera en urlakning på kroppens mineraler eftersom det är väldigt reaktivt eller dvs hungrig på mineraler.



Exakt!

Det är som att odla grönsaker i dött fibermaterial, dessa grönsaker saknar då massor av viktiga mineraler och spårämnen som grönsaker odlade i bra jordar är proppfulla med. Vattnet tar upp dessa ämnen vi behöver ur jorden, varför då plocka bort dom?

Det som däremot är viktigt att kolla är om vatnet är av bra kvalité och rätta till det med olika filter om det inte skulle vara så

Posted on: 2012/7/11 11:16
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#17


See User information
Alrighty oso1978, vad säger du då om organiska och oorganiska mineraler. Det jag både läst och hört i intervjuer om destillerat är att det endast attraherar oorganiska mineraler, som vår kropp inte kan använda och bara skapar sjukdomar, men attraherar inte organiska mineraler.
Jag hade som sagt inte tänkt att den här tråden skulle debatera sakfrågor om destillerat vatten men en mindre avstickare är väl ok.
Beskrivningen jag fått är att oorganiska mineraler inte kan användas i våra kroppar utan bara samlas som avlagringar, däremot växter kan använda dom och konverterar dom till organiska mineraler som är de vi behöver.
Vad vet du om det oso?

Posted on: 2012/7/11 12:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#18


See User information
När det gäller surheten så säger Andrew att destillerat vatten funkar precis som citron, dvs citron har en basgörande effekt i kroppen trots att citron är väldigt sur på ph-skalan.

Posted on: 2012/7/11 12:57
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#19


See User information
Det finns givetvis onödiga och ohälsosamma mineraler som kroppen tar upp i vanligt vatten tex fluor, koppar osv, men hela "dricka destvatten" filosofin går ju ut på att dricka mängder av destvatten UTAN att tillföra några mineraler, hade det varit så att en hälsosam coctail av mineraler och salter skulle tillsättas till det destillerade vattnet så skulle det självklart vara bättre än det mesta vattnet vi har i våra kranar.

Testa att slå i vätskeersättnings pulver i ditt destvatten, kanske kommer du att bli av med din huvudvärk då.


Posted on: 2012/7/11 14:27
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#20


See User information
http://www.rawfoodexplained.com/miner ... d-inorganic-minerals.html

Please understand these facts:

1. Minerals are inorganic as they exist naturally in the soil and water.
2. Minerals are organic as they exist in plants and animals.
3. Only plants can transform inorganic minerals into organic minerals.
4. Animals must eat plants or plant-eating animals to obtain their organic minerals.
5. Inorganic minerals are useless and injurious to the animal organism.

Posted on: 2012/7/12 8:37
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#21


See User information
Liten uppdatering.
Jag har kört juicefasta + destillerat vatten i 6 veckor och gått ner 8kg. Jag mår allmänt bättre än tidigare och en del diffusa symptom jag haft förut är borta: nattliga svettningar året runt - bortblåsta från dag 1 av juicefasta, täppta näsborrar - mycket friare nu, lägre vilopuls, allmän känsla av att kroppen inte tyngs ned av att processa mat.
Bara positiva effekter hittills. När jag slutar juicefastan kommer jag gå över till lågfett levande föda, vegankost. Jag har provat det tidigare och upplevde samma slags allmänförbättringar då som jag känner nu under fastan.
Modellen för kosten finns att kolla på http://www.30bananasaday.com/
Ja jag vet, namnet låter bizarrt till en början, det tyckte jag också

Posted on: 2012/7/25 14:00
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#22


See User information
Hur går det för er andra vattennördar? Jag har för mig att det var iaf ett par ytterligare som var igång

Posted on: 2012/7/25 14:58
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#23


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Hur går det för er andra vattennördar?


Må dom vila i frid.

Destillerat vatten är för vattenmarodörer.


Posted on: 2012/7/26 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Destillerat vatten-tråden
#24


See User information
Vilket vatten är inte destillerat?? Även den ur en sjö, å, kran... Bortsett från vissa nyttiga, men välldans massa biprodukter i dessa dagar...

Frågan är som stucken, men din kropp Är som ett batteri (Elektrisk biomassa, inkl hjärnan), den behöver rent vatten och salt (Varför är salt "ädlat" som socker i dessa dagar?)...
Ska inte gå in på mjölk...

Ät inget salt och drick dynga om er anbefaller... Själv dricker jag ur en kran med egen brunn, och kroppen verkar älska det med massa salt... Inget yrsel, ingen åkomma, men hjärnan leker mer.... orkar även mer...

Allt sitter ju i slutändan i huvudet...

Hur som haver drack jag ca 8l per dag efter det jag råkade ut för när "väggarna brast"... kunde inte få nog av vatten, på ett sätt... Och kroppen luktade som någon hade dött... Ur mun, svett, skit, piss osv... Och jag e inte ensam här, det vet jag för mig...


Posted on: 2012/7/27 0:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS