vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Svenska Gigolo Föreningen
#1


See User information
Hej klarvakna!

Jag har länge varit sugen på att skapa SGF Svenska Gigolo Föreningen som arbetar för att legalisera prostitution först och främst och sen för att göra affärer självklart.

Tjejer är så pass nertryckta så det skulle väl aldrig bli nån prostitution legaliserad om dom för talan, men en gigolo dock tillsamans med en prostituerad tjej skulle kunna få mycket mer support från folket.

Jag tänker mig att SGF åker runt hela Sverige och besöker varenda pensionat, ålderdomshem, hem för utvecklingstörda och sånna ställen där det existerar människor som aldrig får ha sex. Samlar in namnunderskrifter för att ge folk äganderätten över sin egen kropp i princip som skulle betyda legaliserad prostitution.

Jag vet moralpaniken skriker i många svenskar av en sån här idé. Men jag känner starkt för idén.

Så .. Kan hingstarna som vill tjäna pengar , räck upp en hand så jag kan räkna er och få en bild av hur läget ser ut från start :D haha näjdå jag skojjar bara..

Men vad tror ni om idén ?

MVH

Posted on: 2012/8/7 9:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#2


See User information
Tycker du verkligen att det är moraliskt försvarbart?

Tycker du inte att denna värld är tillräckligt dekadent som den är?

Hur länge tror du att det mänskliga förfallet kan fortsätta innan det slutar som i Sodom och Gomorra?

Vill du inte bidra till att göra världen bättre? Isåfall tycker du alltså att världen blir bättre av mer omoraliskt och sexistiskt beteende?

Är det detta som människan ska födas in i? En dekadent, sexmissbrukande omvärld?

Har du sett filmen Brave New World, eller läst boken? Om inte GÖR DET!

Men jag har en bra nyhet för dig:

Spansk kris ökar prostitutionen
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ ... nsk-sexhandel_7365874.svd

"Den ekonomiska krisen tvingar fler spanska kvinnor in i prostitution. Det skriver den spanska webbtidningen El economista."

Kanon, mer ekonomisk kris i hela världen, mer sexhandel åt folket!!

Posted on: 2012/8/7 10:48
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#3
Det var ett roligt skämt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#4


See User information
Så ni tycker inte tjejer och killar som vill jobba med sex ska få bestämma det själva?
Och handikappade och utvecklingsstörda människor har inga sexuella begär nånsin i sina liv? För vi ignorerar ju tydligen dom totalt..

För nått år sedan kom förslaget från nån att personliga assistenter kan onanera åt sina patienter, om patienten vill, jag hade själv en flickvän som var personlig assistent och det känndes lite lortigt att få ett sånnt förslag upptryckt i ansiktet när det finns frivilliga som vill jobba med sex, varför ska då min flickvän behöva , nej onda tanke..

Vad blir konsekvenserna av att prostitution är olagligt?
Kan du försvara dom konsekvenserna och går dom att jämföra med fritt val att arbeta med sex?

Jag menar då konsekvenser som traficking och sexslaveri, våldtäckter..

Ser man på statistiken för våldtäkter i länder där prostitution är kontrollerat, frivilligt och lagligt så är dom obefintliga siffror jämfört med Sverige..

Posted on: 2012/8/7 11:22
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#5


See User information
Ni kanske har bilden av prostituerade att dom alltid är tvingade och aldrig gillar sitt jobb, men det finns dom som älskar det för det gör mycket för människor. Jag har lyssnat på många glada prostituerade som inte vill något annat än att kunna göra det dom är bra på lagligt och kontrolerat.

Porrfilm då?
Där är det okej att ha sex för pengar..

tänk om jag tog med mig en kamera när SGF drar ut på äventyr, dyker en kund upp åker kameran på och då är det helt laglig porrfilminspelning och ingen prostitution..
Skall vi förbjuda porrfilmer eller inse lagfel?

Posted on: 2012/8/7 11:29
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#6
Förbud tjänar ingenting till. Folk får väl göra som de vill bara de inte skadar andra. Moralen tyvärr blir lidande, men det är omöjligt att bestämma andras moral, den måste mogna fram själv.
Men det är ju inte upp till mig, men jag ser det som beklagligt att behovet finns.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#7


See User information
Det ska vara lagligt för två vuxna människor att göra en deal tillsammans. Det ska också vara lagligt för en vuxen människa att göra vad han/hon vill med sin egen kropp.

Accepterar man inte det så tror man på den totalitära staten, så enkelt är det. Tillräckligt många av den typen av människor så får vi vad vi har idag. Men självklart kan det också bli värre.

Posted on: 2012/8/7 11:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#8


See User information
Sex är paradexemplet på vad man inte kan diskutera. Men man kan ju skratta lite för sig själv. Förr i tiden delade SAS ut fribiljetter att åka vart dom ville i världen till alla riksdagsmän under deras ofattbart långa sommarlov.

Jag har inga siffror på hur många flygplatser som SAS trafikerade på den tiden, men det måste ha varit hundratals över hela världen.

Men så gott som 100 procent av riksdagen åkte direkt till Thailand!

Oh, så intressanta tempel! Oh, så god mat! Oh, så skojiga elefanter och så vidare i långa banor.

Men en bekant till mig såg en mycket känd person som fortfarande har sin höga befattning kvar bli dragen ut från ett värdshus av två småflickor - i kuken!

Idioterna gör sig till lätta måltavlor, minsann, hahaha!

Och så alla bigotta fruntimmer som åker till Grekland, som är känt för sin manliga prostitution.

"Jag blev sååå kär, jag har aldrig varit så käär, det bara rann ur byxorna" suckar riksdagskvinnorna vid hemkomsten från det kvinnliga prostititionsparadiset.

Sen sätter dom sig och skriver stenhårda lagar om alla möjliga sedebrott som bara drabbar män i Sverige.

Det är nästan så att man ser lite förstående på talibanerna.

Det här borde dom få äta upp. Jag tror faktiskt att det kommer...


Posted on: 2012/8/7 11:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#9


See User information
Tjoff, det var tydligen inget skämt?

Människor ska väl inte behöva bli så desperata att dom måste sälja sin kropp för att andra ska kunna utnyttja dom sexuellt?

För isåfall är vi ju tillbaka till medeltiden rent samhälls-ekonomiskt?

Posted on: 2012/8/7 11:51
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#10


See User information
Klart det ska finnas jobb först å främst så folk inte väljer prostutition på grund av arbetsbrist, det skulle vara illa..

Men verkligheten är att det finns folk som vill och kan göra det även om det finns arbeten.

Tro mig jag har alltid kännt mig lite lätt på foten jag skulle kunna arbeta me svenska kvinnorna :D

Men det viktigaste delen i en prosituerads jobb är inte sexet utan kontakten. Det går aldrig att få en sån kontakt med en psykolog och psykologen kommer defenitivt inte hem till någon och pratar på den nivån ddär man kan prata om typ allt.

Finns många som bara skulle behöva nån att prata djupt med ibland..

Posted on: 2012/8/7 12:00
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#11
Nej, det var inget skämt. Det är sorgligt att sånt finns, men tyvärr behövs det också.

Om myten med den lyckliga horan är sann vet bara hon. Jag hoppas hon är lycklig, men jag tror inte det. Hon gör ju samhället en välgärning i alla fall.

Jag hade förr en idé att rädda trafficing-flickor från öst att garantera svenskt medborgarskap och ett anständigt jobb, men insåg snabbt att det inte skulle gå och att man skulle få öststatsmaffia på sig, så idén lades ner på tankestadiet.

Sen finns det ju en hel del prostituerade som letar upp svaga offer som sina torskar kan råna och utpressa. Att ge en sån kvinna inträde i en sådan ideell organisation är självmord.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#12


See User information
Intressant inlägg Asgeir.
Det värkar som varje politiker följer en väldigt enkel oskriven lag.
"Moral är bra men dubbelmoral är dubbelt så bra."

Posted on: 2012/8/7 12:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#13


See User information
Det är just det som horor som trivs gillar, att man ger en människa nånting ovärdeligt.

det verkliga skämtet är väl egentligen att inte SGF har föreslagits tidigare..


Det här är väl den egentliga jämnställdhetsfrågan i samhället som för få vågar prata om.. Många ser ju gärna ner på prostituerade precis som att dom inte har en roll eller en plats i ett fungerande samhälle där våldtäckter och annat otrevligt inte existerar.

Både tjejer och killar skulle bli ganska jämnställda såfort det finns nån som säljer sex för en peng nere på hörnet, då skulle ingen kunna använda sex och avhållsamhet till killen köpt ring och hus och arbetat till sig en trygghet bland annat för han kanske skulle få nog och slänger ut tjejer och drar ner på hörnet istället tills tjejen lärt sig att man inte kräver ringar, hus och bil för att ha sex utan det är nånting både tjejer och killar gillar..





Nu kom jag på lösningen hur som helst, jag tänker mig hjälmar med kameror på. Sen står dom prostituerade och gör sitt arbete som vanligt, kommer polisen så visar man hjälmen och förklarar att det alltid kommer vara porrfilmsinspelning för privat bruk.. :D

hjälm-änglarna :D



Det där tyckte jag var otroligt roligt skämt men ni får väl skratta om ni vill, om eran moral tillåter er att skratta..

MVH

Posted on: 2012/8/7 12:17
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#14


See User information
Varför ska prostitution finansiera hallickar och människohandel när det kan finansiera skolor?. Spridningen av AIDS minskar också vid legalisering. Många kvinnor idag har en prostitutions mentalitet och söker sig till rika män som kan ta hand om dom, även om en lastbil har kört över deras ansikte, vad exakt är skillnanden?, man kan inte göra den mentaliteten olaglig, den kommer alltid finnas bland oss.

Posted on: 2012/8/7 12:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#15
Ja, men samtidigt är det ju så ansvarslöst med lösnummer. De fyller ju också en funktion.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#16
Äh. Jag struntar i det helt enkelt. Det är inte min business att komma fram till en lösning, även om jag gärna skulle villa göra det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#17
Quote:

anvendernamn skrev:
Nu kom jag på lösningen hur som helst, jag tänker mig hjälmar med kameror på. Sen står dom prostituerade och gör sitt arbete som vanligt, kommer polisen så visar man hjälmen och förklarar att det alltid kommer vara porrfilmsinspelning för privat bruk.. :D

hjälm-änglarna :D

Det tråkiga är ju att det kryphålet säkert skulle fungera. Men vill man ge sig in i riskerna med porrbranchen får man skylla sig själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska Gigolo Föreningen
#18


See User information
men vi har väl alla ett ansvar som vi helt inte vill ha, för man blir väl i grund och botten medskyldig till bieffekterna som sexköpslagen skapar så länge man är passiv och inte tar ton för dom nertryckta i samhället på alla möjliga sätt..

Prostiterade är ganska långt ner i samhället, och knarkarna.

Eller vem är den skyldige för bieffekterna? om inte dom som är passiva i frågan och tror att nån annan ska ordna problem i samhället..

Posted on: 2012/8/7 12:47
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska Gigolo Föreningen
#19
Det finns prostituerade i alla samhällsskikt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS