vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Slavery by Consent

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=UKox3w ... F95A&feature=results_main

Filmen är i 10 delar.. Vet inte vad som väntar men lite sanningar hoppas jag på att förstå..
MVH

Posted on: 2012/8/18 16:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Slavery by Consent

See User information
Mycket informativ, tackar ! Jag kollade upp vad Jordan maxwell sa om att ditt namn va skrivet med stora bokstäver i pass körkort kreditkort mm och det stämmer ! Om man tar detta längre så kan man blåsa vilken myndighet som hälst som inte har koll på dessa juridiska teknikaliteter, eftersom de bara kan skriva kontrakt med ditt fiktiva person med stora bokstäver.

Posted on: 2012/8/19 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan någon fördjupa resonemanget? Är detta något som kan användas i domstol?

Det finns för övrigt faktiskt domstolar parallellelt med dom vanliga typ "tingsrätten". Detta är inte våra lagstiftare särskilt medvetna om men vi har ju haft några egendomliga muslimska domar i Sverige där Försäkringskassan förskottsutbetalat fantastibelopp till ena parten i muslimska skilsmässor i "guldmynt".

I en del länder finns det domstolar där Human Rights organisationer går parallellt med den vanliga tingsrätten med advokater och det hela där man kan få sk "affidavits" godkända.

Detta är papper som ersätter vanliga intyg utfärdade av myndigheter och som kan ersätta personbevis.

Intressant.... ta den om de stora bokstäverna så att jag fattar...

Posted on: 2012/8/20 5:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Svenska domstolar vet jag inte, de brukar ju köra sitt race oavsätt, det finns det gott om exempel på. Jag vet inte alls hur detta hänger i hop riktigt men efter som det tydligen är av vikt att just ditt namn skall skrivas med stora bokstäver på grund av att du, din person/födelsenummet i realiteten är ett företag ägt av staten (med andra ord en slav) och har ett beräknat marknadsvärde. Om du då lyckas tex skriva ett ett kontrakt med en bank, lån etc med ditt namn med små bokstäver så borde kontraktet vara ogiltigt enligt juridiska regler, där med så har du kanske rätt att inte betala tillbaka detta lån, för att kontraktet är ogiltigt.

Posted on: 2012/8/20 10:23

See User information
aaaaah, så det är därför vissa människor i USA lever kvar i sina hus tan att betala hyra eller lån.. Jag undrade varför blir dom inte utslängda ur huset..

Men nu faller bitarna på plats..

Posted on: 2012/8/20 11:41
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information

Finns ett helt underforum om detta kära bror.

Posted on: 2012/8/20 11:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Dela gärna med dig lite mer info än det haha, länk?

MVH

Posted on: 2012/8/20 12:36
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information

Jag har också läst en del på underforum men svårt att hitta här, så länka gärna !

Posted on: 2012/8/20 13:25

See User information
för att reda ut det hela: man skall alltså skriva sitt namn med "gemener" alltså så som jag skriver nu? då gäller inte underskriften juridiskt?

MEN OM JAG SKRIVER MED "VERSALER" SÅ KAN JAG BLI JURIDISKT BUNDEN ÄVEN OM JAG PROTESTERAR?

Men de flesta blandar ju typ Asgeir Charlesson. Betyder det något i sammanhanget?

Jag har gott nog lagt märke till att namnet är angivet
med versaler på en del dokument på platsen där man ombes underskriva, är det ett sätt att kullkasta det här?

Om man skriver på över en rad med VERSALER, betyder en enda versal i den rad man skriver på med att alla tecknen blir versaler?

Skall jag allstå skriva typ asgeir charlesson? Blir jag frikopplad från mitt personnummer då så att jag inte kan utsättas för indrivning? Och alltså inte blir utslängd från en lägenhet om jag inte betalar hyran eller inte måste lämna tillbaka en bil jag köpt och inte betalat?

Själv skadade jag handen en gång efter att i raseri slagit näven rakt i en betongvägg (det skall man inte göra) och sedan dess ritar jag bara ett kryss, för det gör fortfarande ont, det är ingen som sagt nåt faktiskt.

Betyder det att jag kan skicka krav i retur?

Posted on: 2012/8/20 14:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Den som söker skall finna, varsågod för den som törs och vill:

http://yourstrawman.com/

se även YT snutten på 2 min om:

First bank of Montgomery vs Daily

och kanske viktigast av allt sätt er in i hur en jurydomstol fungerar och vad jury nullification innebär, för kom igen, vem skulle ha nåt emot äkta sanning och rättvisa, kanske nån som idag lever gott på andras ( läs myndigheter/Bolag ) okunskap och dessvärre ignorans och svårt missbrukat/missbrukar sina vänners, grannars och medmänniskors förtroende med hjälp av lögner och grovt bedrägeri.

Dags för en städtur kanske ?

Mycket nöje,

ps. för experimentsugna finns kul info på Jon Wittericks sida Getoutofdebtfree, det är absolut av största vikt att till fullo fatta innebörden i vad som menas i denna länksamling innan man SJÄLV beslutar hur att agera och ett tips är att fullständigt eget ansvarstagande är det enda som får dessa tips och råd att fungera, så räkmackesurfare gör er inte besvär för minsta lilla misstag så kommer "brottssyndikatet" att käka er till frukost HeHe ds.

Posted on: 2012/8/21 6:42

See User information

Länken till underforumet;

http://vaken.se/modules/newbb/viewforum.php?forum=39

Som vanligt har dom vänt allt upp och ner, sedan tutat i oss att den verklighet sanningen och dom är det som styr...

Betänk er varför dessa maktgalna tomtar behöver din röst vart 4e år? Varför det heter tjänsteman? För vem ska dessa tjänare jobba för? Kanske inte riktigt som vi blivit lärda, utan via omsvep och manipulation, juckas folks plånböcker allt mer via olika sätt... Exempelvis så kallade hastighetskontroller och annat påfynd...

För det är enbart ett företag som tillhandahåller varor och tjänster, vid sidan av deras egentliga orsak till existens.
Borde det inte vara en intressekonflikt, när bevarandet av freden blir allt mer undanskuffat, för att nå folks plånböcker? Det finns bara fred och handel... Men via vårt korrupta system bryts freden allt mer för att sko sig på den okunniga stackaren... Och allt efter en fiktion, en fabel...

Samma med domstolar, poliser, skatteverk (Alla med ett org-nr) osv... Bara höretag som agerar som en myndighet, en väldigt stor skildnad mot att vara en myndighet. Dessa stackare borde vara mer vilseledda än stackarna dom skor sig på, nu tänker jag på poliser i första hand... Hur skulle dom annars kunna leva med sig själva och vilken värld som dom är med och skapar för sina egna barn?

Allt är bokstavligt upp och ner...

Posted on: 2012/8/21 10:11

FRI

Bättring för alla!

See User information
Nu förstår jag varför mitt namn på min deklaration står med små bokstäver och min address med stora bokstäver. Det är en inbjudan till mig som människa som bor på en kommersiell enhet/ab, att konfirmera och att representera min persons uppgifter om inkomst och skatt inom kungariket Sverige ab, är korrekta.

Vet någon här om det finns ett lexikon för kanslisvenska ?

Posted on: 2012/8/21 22:04

See User information
Något jag kom på nu var något lustigt de skrev i min deklaration för att delar av 2011 hade jag företag, och då FÖRVÄNTADE de av mig att jag lämnade in en separat deklaration för de företaget, k12 tror jag den hette. Att FÖRVÄNTA något är ju ganska vagt uttryckt, typ, snälla du !

Posted on: 2012/8/21 22:16

See User information
@ Peteristen1

Denna deklaration är för ditt bolag, som har ett person-/organisations-Nr.

Förr i tiden hette vi enbart Kalle vid åkern, Peter vid kvarn osv, vi hade inga efternamn. Denna deklaration är för ett bolag (PERSONA) som agerar under ett visst regelverk (AB Sveriges företagspolicy http://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edg ... 13&owner=exclude&count=40 ). Detta medlemskap i nationen Sverige, har sedan länge sålts av och vi står enbart kvar med långa näsor och tron på detta är vårt land... Blinda står vi och inte känner av att vi blivit rejpade både baklänges och sidledes. Nu faller den fiktiva ekonomin (All according to plan) och alla försök att lappa samman den för att vrida ur sista dropparna blir allt synligare. Det som en gång började som en bra idé att gemensamt hjälpas åt, har blivit befolkningens fotboja, i ett "frivilligt" slaveri och bla. bankirernas huggtänder suger för allt vad tygen håller och förvanskas allt mer för att uppnå deras egna syften i ett monopolspel att äga varje grästrå på denna planet. Dessa fiktiva pengar är slut, systemet funderar enbart igång på ångorna av våra ofödda barn framtid...

Att det står med små eller stora bokstäver gör en liten skildnad idag, då företaget (PERSONA) associeras till dig via både förnamn, efternamn, adress (Ditt Bolagssäte) osv...
Vägarna är många, det har dom sett till, det är ju deras system, inte ditt, att försöka få dig "frivilligt" att godta dig vara detta bolag (PERSONA).

Som människa har det lite med dig att göra. Har själv inte deklarerat på flera år, vilket jag stått inför regionschefer på AB Skatteverket och Skattenämder mfl krävt bevisbörda att jag är skyldig att betala skatt... Jag låter dig dra egna slutsatser om dom kunde ge mig ett bevis på att så är fallet...

Däremot har vi matats med lögner att detta skulle stå för sjukvården, bevarandet av freden mm för dig... Vilket är ren lögn, du gjorde avkall på din födelserätt för att få detta servat dig. Gissa vad 1/9 mille av detta handelsområde är värt, mot vad du "får" tillbaka...

Jag är inte emot system eller poliser... Däremot detta förrädiska sätt vilket dom indoktrinerats till att agera som blodsugarnas förlängda arm... För det är förräderi, jag kan inte se detta på annat sätt.

Vi behöver Poliser, då många inte är mogna att ta eget ansvar för sina handlingar. Däremot detta påtvingande av handel, under ett korrupt banksystem jag är (fredligt) väldigt mycket emot.

Posted on: 2012/8/22 9:07

FRI

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper