vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Enlightenment
#1


See User information
Jag skulle vilja tala om vad som vanlightvis kallas enlightenment (hädanefer: upplyst)

Jag stör mig på att inte veta exakt vad ressultatet av total upplysthet innebär. Så om någon av er kan berätta hur processen går till vore jag tacksam.
Jag tenjer på grensen ganska regelbundet nu för tiden - och det är en väldigt potent känsla, svår att hantera.. Så jag låter mig distraheras av vad som helst bara för att känslan är för intensiv för att jag skall vilja fortsätta upplevelsen.

Posted on: 2012/9/12 16:36
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#2


See User information
Jag har själv "connected the dots" när det kommit till internet och upplysthet.. Ska man kalla det total uplysthet jag vet inte men jag drömmer underbara drömmar på nätterna och mår allmänt bra.. Nyckeln är dock andra människor tror jag, visst man kan vara upplyst själv men det spelar inggen som helst roll för vi är flockdjur och skulle aldrig överleva på egen hand..

Internet har massa bevis och vetenskap som folket som får sin info från media inte får ta del av, så jag tror att jag är den första som "connect the dots" och vill att vi som kan inernet organiserar massutskick i brevlådor , brev fyllda med vetenskap och sanningar som folk bör veta för sitt eget bästa..

Jag tror fortfarande att det är den enda vägen till dit du vill komma , förstå om du skickade ut ett brev med exakt det du lärt dig och ber alla göra samma sak för sin egen skulle..

Jag är väldigt tveksam till att man kan må 100% bra och vara 100% lycklig när andra människor har det svårt, och samtidigt kan man inte förändra nånting på egen hand hur mycket man än vet..

Nångång måste internetbevisen få bägaren att rinna över och vi internetfolket säger att nu får det vara nog, nu organiserar vi masssutskick med viktig vetenskap till hela befolkningen eftersom ALLA människor måste se dom här bevisen, höra om den här vetenskapen.. För att vi ska kunna få det bättre gemensamt..

VAd tror du?

Kram

Posted on: 2012/9/12 17:07
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#3


See User information
Jag tror att du misstar miig helt och hållet när vi talar om upplysthet. För att vara medveten om att vi lever i en orättvis värld är alla redan införstådda i, sedan kan man peka ut skyldiga individer hela tiden.

När jag snackar upplysthet så innebär det att förstå vem jag är. I den processen så känner man igen egenskaper som vi alla bär på - och med det så inser man efter ett tag att desssa egenskaper som vi bär på är andar från andra världar och manifesteras här hos "oss"... Vi är en mycket kompakt samlingspungt för flerdimisionella varelser/medvetanden...

Det jag vill veta och är fundersam över är hur mycket av min personlighet som den är nu kommer att bestå efetr att man genomgått hela processen som man kan kalla upplysthet. Jag är ganska säker på att vi måste byta kropp i processen..

Posted on: 2012/9/12 17:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#4


See User information
David Icke har väl alla dom svaren?
Det är han som tjatar på att aldrig glömma vem du är, han nämner dock inget om det du nämner om varelser som bor i våra kroppar förutom dom som styr samhället som han menar är styrda från andra dimensioner..


Posted on: 2012/9/12 17:34
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#5


See User information

Posted on: 2012/9/12 17:39
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#6


See User information
det jag menar med andar är flerdimensionella varelser. Allt som existerar har en ande kopplad till sig. Varje atom är en egen evighet med egna upplevelsevärldar, men är inte bundna till bara 1 dimension utan interagerar med alla andra atomer samtidigt...
David ick är väldigt fokuserad på orättvisor, och talar sällan om helheten. Han är begränsad till jorden.
Inte för att det är något direkt fel på det, men det fattas väldigt mycket i hans historia för att förstå vad som försegår..

se den här istället så kan du kanske få en inblick i vad jag menar:

https://www.youtube.com/watch?v=iD_dZ4pc3vA&feature=player_embedded


Posted on: 2012/9/12 17:58
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#7


See User information
David Icke har förutspått väldigt mycket saker som har visats hända flera år senare.. Sen kan man välja att lyssna eller inte..

Visst jag blir lite fundersam på David Icke när han tjatar om att det kommer bli en förändring år 2016 och att 2012 bara är en bluff att det ka bli en förändring..

Jag tror själv inte att world order kommer vänta 4 år till på att kontrolera planeten..


David Icke har talat inför 30 000 människor live sen 20 år tillbaka och vi är 3 svenskar som ska göra brevprojekt nu som når ut till 15 000 personer på bara nån dag..

Så jag tycker ändå det är en solklar lösning på att väcka upp folk på stor skala och på ett ärligt och rakt sätt..

Jag vet inte om han förklarar det i det här videoklippet men jag tror det. Annars letar jag på det senare om du fortfarande har ett öppet sinne för David dvs..

https://www.youtube.com/watch?v=G8oUqMbWYYs

Lyckka till..

MVH

Posted on: 2012/9/12 19:42
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#8


See User information
Ta bort detta inlägg admin :)

Posted on: 2012/9/12 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#9


See User information
Andlig upplysning eller himmelsk upplysning brukar sällan tala om andliga varelser från andra dimensioner, snarare om lärdomar om livet och världen: Buddhismen talar om upplysning i den mening att allt är obeständigt, även Jaget: Det finns inget Jag i den benämning vi brukar tala om personlighet eller ego, det är blott yttre kulturella företeelser.

Processen till upplysning i buddhistisk lära är den ädla åttfaldiga vägen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_%C3% ... 3%A5ttafaldiga_v%C3%A4gen

Sedan finns upplysningstidens ideal som växte fram genom naturvetenskapen och tron på människans förnuft, att var människa kan tänka själv och resonera.

Posted on: 2012/9/12 21:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#10


See User information
Vadå ta bort?

Jag vet att yttrandefriheten är under attack som Janne Josefsson sa men på ett forum behöver du väl inte "censurera" åsikter eller tro.. Och speciellt inte när det gäller dom viktigaste frågorna som tex livet och verlkligheten..

Posted on: 2012/9/12 21:18
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#11


See User information
Hehe. Det blev dubbelpostning så jag menade att admin skulle ta bort mitt inlägg i fråga.

Posted on: 2012/9/13 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Enlightenment
#12


See User information
aaaha hahahahaha

Posted on: 2012/9/14 18:53
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS