vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


enkel Freeman/Strawman förklaring
#1


See User information
en liten teknad fillm som enkelt förklarar prinsipen om "the strawman argument" http://www.youtube.com/watch?v=8rGyqDkqSXI

och en shysst video om hur man ska bete sig under intervju om man vill separera sig från sin artificiella person: http://vimeo.com/8692706

Från samma sida. Common law vinner i rätten, med förklaring: http://vimeo.com/10211543

frågan är om detta skulle funka i sverige eller om man bara skulle få fängelse eller nåt av dom som inte förstår att man inte kan representera en bit papper som man inte ens stjälv har fått godkänna!?!

Posted on: 2010/6/24 22:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#2


See User information
Re: enkel Freeman/Strawman förklaring

Quote:
frågan är om detta skulle funka i sverige eller om man bara skulle få fängelse eller nåt av dom som inte förstår att man inte kan representera en bit papper som man inte ens stjälv har fått godkänna!?!


.. litet missvisande om Common Law

..vilket var det ursprungliga i England..men engelska
lagen när förts till A'meeerica byttes till så småningom
i Court's att nämnas till Statutes, vilket också är ny
i Eu som Directives..
för att helt komma bort att tillämpa CommonLaw i Staterna
..gjorde man om den till UCC..som idag praktiseras tillsammans alltså..när det passar sig..
med Law of Admiralty/Merchant vilket är "branch" of Trade/Handel & Commerce..
så studera noga linkarna i thread:
"The Story of Your Enslavement"..så kommer du att
kunna frigöra dig från massa påförda tungbörd..
..Ciao..

Posted on: 2010/9/11 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#3


See User information
Quote:
frågan är om detta skulle funka i sverige eller om man bara skulle få fängelse eller nåt av dom som inte förstår att man inte kan representera en bit papper som man inte ens stjälv har fått godkänna!?!



Funkar fin fint i Sverige och denna "strawman" kan du nyttja som du själv väljer. Du har fritt val att nyttja den som en "magic cloak" till din fördel, antingen slänga eller ta upp den som skydd. Potentialen är upp till dig som människa.
Denna strawman försvinner inte för att du tagit kontrollen av den från staten.

Skulle nog bara älska en Polis hysstade in mig i finkan ett dygn... För den räkning denna tjänstemannen skulle få för att ha ingått det "kontraktet" vid mitt gripande (om han inte kan påvisa ett brott). Nästa gång han ser mig, kommer han nog göra en omfattning för att undvika mig.



Posted on: 2010/9/11 23:56

Edited by Avatar on 2010/9/12 0:16:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#4


See User information

Posted on: 2010/9/12 6:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#5


See User information


Finns en till som människor inte vet, den heter "personbevis 120"

Innehåller mycket mer info, som vem dina föräldrar är osv.

Posted on: 2010/9/12 14:23

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#6


See User information
Bara kräva och få bägge anullerade då. .

Kanske inte vore en helt fel ide och återupprätta en lista med dessa kriminella element som ligger bakom heller.

Även småfashisterna som ex tjänstemannan som vägrar dig din rätt på skatteverket ,(Ta med paper och penna och skriv upp namnen)

Ex bankdirektörer lokala politiker osv.

En dag återtar vi det som är vårat och kastar ut dessa som parasiterar på landets befolkning.

Det är inte så konstigt att dom försöker med alla medel vända svenskar mot invandrare, trots allt har dom infiltrerat varje hörn av detta lands funktioner i syfte att nyttja medborgaren och därav vill dom vända dessa infödda människor perspektiv bort från deras egna brott..

Så dom kan få vara kvar på sina positioner och parasitera på oss alla.

Time for Change

Posted on: 2010/9/12 14:40
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#7


See User information
Hii Avatar..vad är en "personbevis 120"...är detta
ditt sätt och vidare-föra hjälpande hand till dom
ej ännu initierade..lol..

..visst jag googla om namnet och det sägs vara med alla
"relationer inbakade"..osv..bla..bla...

..med wtf ska man med det till..Har du nån förklaring..
och behöver man be om det i en särskild inlägg..????

..och var stå det att det du får från skatteverket
..ÄR ORIGINAL.. om jag förstått det rätt altt paper from
dom är Copy's..så
..nån hum om varifrån man får ORIGINALET..
..med SigNum..??..o stämplar..

Jag kan tänka mig originalet finns antingen hos Patentverket,
Handelskammaren, eller på Riksgälldskontoret på Rosenbad..,
jag vet ej och har inte haft tid o kolla än, så jag spekulerar sä länge..lol

..I en domstol en copy är lika med "hörsägen"..och därmed
..dismissed ..&.."non case"..lol


Posted on: 2010/9/12 19:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#8


See User information
Mycket bra fråga babau! Det är väl orginalet man vill åt?

Posted on: 2010/9/12 20:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#9


See User information

Här är tre snuttar för beskrivning som jag fick sänt till mig av en grymt fantastisk vaken människa!

Del 1.




Del 2.




Del 3.



Posted on: 2010/10/26 1:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#10


See User information


Man är född fri, sen registrerar man ett företag, som man ställer sig bakom. - Who is the man behond the Green curtain? YOU !!!!

- Free from nature you came (green)

- then you sold your self to the system ( God created man in he's own image, reflection, mirror )

- now hiding behind a smokescreen,

- being the nasty controller behind the curtain, ( The Devil, thus does not exist )

- thus you will never find, ( Not looking in the right place )

- unless you take a good look at yourself in the mirror.


Man skall lära sig att prata, handla och uppföra sig som en människa utan reflektion... Neo blev ett med spegeln i Martix... Väldigt bra exempel...




Posted on: 2010/10/26 13:34

Edited by iwarrior on 2010/10/26 14:02:52
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#11


See User information
För En som fortsatt tror detta är båg... Ber jag er reflektera över, vem mer som det skapas "Boupptäckning" för... Och varför gravstenas har stora bokstäver... Det är en ordentlig härva vi lurats in i. Där under ditt liv du nu hålls gisslan av medmänniskor som har maktbegär utan dess like.

http://www.dn.se/ekonomi/bouppteckning-i-onoff-konkursen-klar

Bouppteckning i Onoff-konkursen klar
Uppdaterad 2011-08-26 18:21. Publicerad 2011-08-26 17:05

Beskedet om elektronikkedjan Onoffs konkurs slog ned som en bomb mitt i semestertid. När bouppteckningen nu står klar står det klart att stora värden och många jobb ändå kunnat säkras.


Män drömmer om fritidshus Att tänka på för sommarstugehyraren Rea på sommarhus Fler hyr ut sommarstugan Sjöutsikt populärt men kostar HemelektronikÖoB köper Onoff-butik Expert tar över 30 av Onoffs butiker Flera bud på Onoff Siba och Netonnet kan bli nästa offer Onoff-konkursen: Seriösa spekulanter finns Onoff har skulder på 800 miljoner Media Markt känner ingen skuld Annons: .Under fredagen lämnades bouppteckningen efter Onoff-konkursen in. Av den framgår att skulderna i bolaget uppgår till cirka 571 miljoner. Tillgångarna på cirka 220 miljoner kronor kommer främst från den fortsatta verksamheten efter konkursen och försäljningen av ett flertal butiker.

– Det är ett fantastiskt resultat för att vara en konkurs, säger konkursförvaltaren, advokat Lars Eric Gustafsson.

Annons:.Det var framförallt stenhård konkurrens som tvingade Onoff i konkurs den 11 juli. Vid tillfället var cirka 900 anställda vid företaget. Drygt en vecka efter konkursen blev det dock klart att Expert köper 30 av de 67 butikerna och dessutom tar över Onoffs centrallager. Därmed erbjöds cirka 400 personer jobb hos den nya arbetsgivaren.

– Fortsatt lönegaranti får cirka 500 personer, sedan minskas det för varje vecka och det kan ta ett halvår innan det klarnar, säger Gustafsson.

Konkursen är den största i Sverige under senare år och har krävt stora resurser av konkursförvaltaren Hamilton. Som mest har 30 personer varit engagerade.

Anders Molin/TT

Posted on: 2011/8/28 16:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#12


See User information
Det är bra med alla som inte tror på detta, och som då förstås inte heller tror på mer därtill, såsom sanningen om 9/11 mf l "attentat", kriget i Libyen etc.

Jag menar, familjen Rothshild och deras lakejer måste ju ändå ha några anhängare, annars så svälter de ju ihjäl, eller hur?

Posted on: 2011/8/29 13:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#13


See User information
Quote:

Network skrev:
Det är bra med alla som inte tror på detta, och som då förstås inte heller tror på mer därtill, såsom sanningen om 9/11 mf l "attentat", kriget i Libyen etc.

Jag menar, familjen Rothshild och deras lakejer måste ju ändå ha några anhängare, annars så svälter de ju ihjäl, eller hur?


Ja en anhängare var väl Jörgen Mikael Löv som slulle få pengar från Rotschilds (?) ... som med sin gudinna skulle bygga massa guldoaser, med centrum på Kinnekulle. Avatar tände på det, och skulle besöka honom i sommar. Avatar har kanske besökt dig Network då - och då är du i den klubben.

Agnarna skiljs......

Posted on: 2011/8/29 13:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#14


See User information
Har inget samröre med banditgänget Rothshilds eller Jörgen Mikael Löv, nej.

Jag känner mycket väl till Kinnekulle och även Vara som JML nämnt, har varit där mycket och det är ett jädra tillhåll (låt gå att Kinnekulle har vacker och speciell natur).

Har Rothshilds något för sig där förvånar det mig inte.

Instämmer Avatar med dessa förehavanden så förvånar det mig desto mer. Däremot inte om huvuddelen av den socialdarwinistiska syndikalistklubben av forummoderatorer på det forumet jag tipsade om, www.alternativ.nu, återfinns hos JML i hans paradis ...

...somliga av dem har enligt egen utsago varit med i både scientologerna och den kommunistiska sekten som fanns på Kynnefjäll en gång i tiden (med arbetsdagar från 07.00-23.00 varje dag i veckan, det ni)

Många av dessa personer finns också utlokaliserade i närheten av dessa nämnda platser. Jag skulle inte bli förvånad som sagt.


Posted on: 2011/8/29 14:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#15


See User information
Linbu, ja de ville också stå utanför samhället.


Posted on: 2011/8/29 15:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#16


See User information
Mycket nöje, ifall detta är din väg





Posted on: 2012/9/2 1:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#17


See User information
You bet! Vi hörs, broder.

Posted on: 2012/9/2 11:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#18


See User information
Har några frågor!!

1. Kan man använda sig av "Black's Law Dictonary" i sverige, enligt goggle används den ju mest i USA, så hur funkar den i sverige?

2. Väldigt lite folk här på senare tid, är det fortfarande folk aktiva här?

kmr på fler frågor sen, väldigt intressant ämne dock imo, och hur det är applicerbart i sverige!

Posted on: 2012/9/15 10:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#19


See User information
Quote:

l0g1c skrev:
Har några frågor!!

1. Kan man använda sig av "Black's Law Dictonary" i sverige, enligt goggle används den ju mest i USA, så hur funkar den i sverige?

2. Väldigt lite folk här på senare tid, är det fortfarande folk aktiva här?

kmr på fler frågor sen, väldigt intressant ämne dock imo, och hur det är applicerbart i sverige!



1. Blacks law finns på alla våra utbildningsbiblotek (Lagvrängarskolor), däremot finns dom inte att låna för en som bara har intresset... Kika bara efter det på Bibban, nästa gång du har vägarna förbi... Dom ligger där...

Att den finns på dessa skolor, borde betyda att den i någon form ingår i utbildningen... Eller? Bara för vissa svar kommer genom bibbans lag-ordboker, kan du få en annan beskrivning på ett universitet.... Detta har jag själv bevittnat.

Mycket kommer igen, med våra egna beskrivningar av företagspolicyn (Svea rikes lag), men gäller vara uppmärksam, det döljs mycket i formuleringar och ordval... Men rådet jag vill ge, glöm inte åskådaren och vad det handlar om... Vi tenderar hoppa över det när vi läser dessa texter... Du borde bli förvånad över magnituden av denna bedrägeri som pågår... Person, individ, adress osv... Att berör denna fiktion person... Vilket bara kommer i 3 former unom lagen, men det gäller fortsatt person... Detta är även vanligt att det förbises... Se art 6 under universiella mänskliga rättigheter på UN.ORG
Skumt att den ligger därt va? Blir kar vara en liten ringklocka för en del...

2. Verkar vara en fas i vågen, det kommer och går folk. Oroa dig inte, det hettar nog till snart igen, som det gjort innan om och om igen. Kanske nackdelen av det hela, är att så många av dessa ämnen kommer om och om igen...
Men det är en annan indoktrinering... Se inte till och lär av tidigare fasers cykler...


Posted on: 2012/9/15 13:27

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#20


See User information
Ja jag var och skulle låna "Black's law Dictionary" tyvärr fanns den inte på mitt biblotek utan har för mig att den fanns på 2 ställen uppsala och stockholm, båda på universitet, har för mig att det var inom nåt med juridiken, kmr ej på namnet dock.

men laddade ner den och ja det är helt klart det bästa lexikonet jag sett!

okej ja det hoppas jag att det gör, folk får väl upp intresset ganska fort när världen är som den är nu!


EDIT:1 "Uniform Commercial Code" har vi någon motsvarighet till det?

Posted on: 2012/9/15 18:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#21


See User information
Quote:

l0g1c skrev:
Ja jag var och skulle låna "Black's law Dictionary" tyvärr fanns den inte på mitt biblotek utan har för mig att den fanns på 2 ställen uppsala och stockholm, båda på universitet, har för mig att det var inom nåt med juridiken, kmr ej på namnet dock.

men laddade ner den och ja det är helt klart det bästa lexikonet jag sett!

okej ja det hoppas jag att det gör, folk får väl upp intresset ganska fort när världen är som den är nu!


EDIT:1 "Uniform Commercial Code" har vi någon motsvarighet till det?


UCC, finnes 'ven inom AB Sverige... Detta med UCC är ENBART HANDELSAVATAL MELLAN länder, vilket DU om utgöt "företaget landet" även har tillgång till, det är vad din "persona" handlas med... allt grundar sig på dig, igom handels gränsen Sverige".


Har'ens idag inte träffat en domare. En av tjänstefolket, vikla domare är, som söger mot mig idag...

Posted on: 2012/9/15 21:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#22


See User information

Posted on: 2012/9/15 22:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#23


See User information


Tack broder, som skall ha all tack. Sökte själv efter den USUN... Eller vad den hette, länken som jag sökte med EUs variant av UCC.


Sen var hus-friden lite för kort att skriva mer...

Posted on: 2012/9/16 2:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: enkel Freeman/Strawman förklaring
#24


See User information

Posted on: 2012/9/16 2:10
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
26 user(s) are online (26 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 26

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS