vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Frisk och rensningskur, uppdateras dagligen! (Friskvård)

See User information
Hejsan!
Vissa av Er känner till vår situation med den juridiska kidnappningen av vår son. Efter 3 år så sade kroppen stopp, sitter nu isolerad i hemmet med lågt blodtryck så jag ibland inte kan stå. Det verker i muskler och allt är mer eller mindre ett problem. Skam den som ger sig, det är maten som bygger oss och det är den sorts medecin vi egentligen skall inta, och inget annat.

Allt annat får vila, nu är det hälsan som gäller, vilket resulterade i ayy jag nu ändrar kosten till medecinsk kost i 3-6 månader framåt.

Tahini, Chlorella, Kollodialt silver, Surkål, Hampabröd, Rödbetsjuice, Blåbärsjuice, Helazym, 5-HTP, lakritsrot te, Noni Juice från Tahiti, Råris + kaffelavemang och lite annat. Inget annat skall gå ner i strupen, allt är biologiskt eller av högsta eko kvalitet.

Fortsatt intag av socker, NOLL!

Jag kollapsade med lågt blodtryck i sängen i 3 dagar, sen fick jag till slut i mig lite råris så att trycket steg en aning, efter det fick jag hjälp med att få hem alla varor, låt se vad som händer hädanefter. Jag har som avsikt att uppdatera dagligen.

Efter det jag fick i mig råris och surkål så började jag svettas, och jag kände en hel del dåliga energier lämnade kroppen. Nu har jag fått i mig en dagsdos av allt, och vips så kunde jag sätta mig framför datorn och skriva detta meddelande!

Förhoppningsvis behöver jag inte gå och lägga mig en gång i kvarten längre, kanske får jag till och med sova normalt i natt, låt se vad som händer.

På återseende!

Posted on: 2012/9/15 14:08
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Frisk och rensningskur, uppdateras dagligen! (Friskvård)

See User information
Groddade mungbönor!

Posted on: 2012/9/15 16:33
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
MSM (och/eller) = Gul lök går också ner en del! Det är svavlet jag vill åt där. En resning på cellnivå! Att komma ihåg, blanda inte vitlök och cayenne peppar, den ena öppnar cellen, den andra är farlig för den. // Cayenne peppar tåls att nämna ett par gånger, nämligen det bästa att tillsätta om man har fått en stroke. Både förebyggande och vid själva tillfället, mycke skall det in då, ju mer man får i sig, ju mindre skador. //

Jag mår en hel del bättre efter näringsintaget i dag, kvällen räddad må jag säga, slipper sova bort dagen o kvällen. Nu återstår att se om jag har lika svåra problem att somna, ibland går det fram tills morgonen innan jag somnar, och då är det av ren och skär utmattning. Har haft det så i över 3 år, börjar bli jobbigt!

På återseende

Posted on: 2012/9/15 18:13

See User information
Jag känner starkt med er. Hoppas verkligen på bättrad hälsa för dig. Stort lycka till.
Kolla om det här kan vara av intresse:
http://www.youtube.com/watch?v=_msWtSljFQw
Om inte annat så kan det vara intressant att lyssna på

Posted on: 2012/9/16 13:00
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Tackar för stödet! Jämför våra rättigheter med detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12842479.ab

I dag så mår jag för övrigt ännu lite bättre, tänkte lägga till källvatten då jag tror att det är ännu bättre än destillerat, men varför inte prova bägge, tackar för tipset.

Jag kör i dag en leverrensning också, Epsom salt, saften från en Grape samt 1,5 dl olivolja. Receptet på hur detta skall genomföras ligger på forumet, på flera ställen, dra ett sök om intresse finns.

Jag är i dag lugnare, mindre stress, lite hungrig förvisso, i dag så slöt jag att äta föda efter klockan 14:00, leverrensningen kräver det.

Samtidigt som allt detta sker så kör jag sound healing, med ganska kraftiga högtalare. Sound healing är missförstått om man slänger på sig ett par hörlurar, kom ihåg tester med olika frekvenser sand och ljud, det skall vara lite volym på samt att man skall känna ljudet! Fungerade bra, värmen steg lite i kroppen, ytterligare stress försvann.

Åt rätt håll med både armar och ben med andra ord!

På återseende!

Posted on: 2012/9/16 16:30

See User information
Wow det var inte lite varianter på naturmedecin.. Jag tror du går rätt väg även fast jag tror du bör räkna in en daglig potatis , jag är ingen läkare dock hahaa..
Jag har mina aningar om att potatis är viktig föda/medecin för oss svenskar mest eftersom det var potatis som vi kunde odla här uppe eftersom det är kallt på vintern..
Om vårat DNA "vant" sig vid potatisproteiner så kanske det är skadligt att inte äta potatisar för dom kommande generationerna..

Visst, klart att potatisens ämnen finns i andra grödor också men om vi pratar DNA så är potatisen ganska unik gröda..

fÖRESTEN JAG HAR inte hört nånting om vad som hänt men jag finns här om du orkar berätta på PM eller i tråden..

Lycka till hur som helst, kram

Posted on: 2012/9/16 19:12
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
@användarnamn Klicka på länken till höger, "Hjälp familjen att få tillbaka Domenic, eller kolla denna - http://www.cbn.com/cbnnews/world/2012 ... -Family-Broken-to-Pieces/

Potatis tänkte jag lägga till när magen och tarmpaketet har lugnat ner sig, mycket jag äter oroar kaggen. Det som hägrar först är ouppvärmd kost, genom det så finns alla enzymer mm kvar, och rå potatis är inte nå vidare gott :) (Tahinin dock rostad (sesamfrö), men den är rik på massa nyttiga saker)

Jag skall lägga till Honung till dieten nu, passar väldigt bra tillsammans med Tahini. Första tanken man får av en sån här begränsad kost är kanske att det blir tråkigt, rent av osmakligt, men så är det inte. Biologisk surkål smakar precis som pizzasallad, fast mycket bättre. Rödbetsjuicen är lite jordig, men den är väldigt bra, resten smakar som godis, främst blåbärsjuicen. Allt som har läkande effekt och som inte slår ut varandra eller stör skall ner i strupen en tid framöver. Håller tummarna på att jag kan få ner stressen så att magen kan slappna av, men det är svårt, dock ett måste.

Mungbönorna groddas för tillfället, en uppsättning var fjärde dag, vill tillägga att det är enormt nyttigt!

Kramar tillbaka, och på återseende!

(Rårsiset koks, men det är till för blodtrycket, är det för högt så går det ner om man äter råris, är det för lågt så går det upp. Jag har lågt, min far har högt, så vi får se, jag märkte skillnad första dagen, väntar nu på att far min skall testa också)

Posted on: 2012/9/16 19:40

See User information
Iwarrior,

rätt på rödbetan med cayenne och vitlök, vitlök är stark medicin och inte mat/krydda se Dr Bob Beck:s syn på saken , ni vet han som "botat" c:a 2000 pers från det obotliga HIV viruset som givetvis inte existerar utan är ett gift som via hepatitvacciner spridits från Fort Dietric Maryland där även spanska sjukan som inte har ett piss med Spanien att göra, fågelinfluensan, Ebola, svininfluensan mm. mm.

Fundera på varför ketchup har cayenne å vitlök som ingrediens där det dessutom förekommer några kubik SOCKER i varje förpackning som i sig dessutom läcker rejäla mängder bisphenol A som givetvis som en tillfällighet är FERTILITETSSTÖRANDE Daaahhh

OBS! kvinnor som väntar barn undvik maximalt Cayenne/starka paprikabaserade kryddor sista månaden före födseln, det sätter nämligen ur spel mekanismer som gör att själva födseln blir så behaglig som möjligt, med den funktionen satt ur spel så får kvinnan uppleva maximal smärta under förlossningen, tacka mexikanska kvinnor för den upptäckten.

Skivad eko potatis i ett glas "bra" vatten som får dra ett tag för att sedan drickas klunkvis under dagen är i absolut topp för att lindra katarrer och ÖPPET magsår, finns ingen bättre konkurent oavsett pris, det tar c:a 3 mån för full effekt och givetvis så är det önskvärt att på olika sätt minska sin mentala stress genom bla det som vår vän IW redan gör.

När energin återvänder så kan det vara sunt att behålla lugnet, en sund enkel kosthållning och välja ut ett par hjälpmedel som lokalt är svåra att uppbringa så som bra alger, Noni juice vintermånaderna, colloidalt silver och kanske torskleverolja om man inte har tillgång till hampafrön eller har möjlighet att odla portulak vilka båda innehåller en bra sammansättning av Omegaoljor i rätt proportioner.

Till sist denna gång så är lök att föredra före MSM som förutom att smaka vedärvärdigt är en industriprodukt som ingen juice kan camouflera, talade med Anders Sultan ( Ion Silver ) om det hela och efter han funderat kring saken så ansåg han att den enda skillnaden var att kroppen behövde omvandla löken en sväng innan den kom åt svavlet som är det 7:e viktigaste ämnet för kroppen efter seriösa påståenden från vitt skilda källor, dessutom kan man odla lök själv och ett tips är EGYPTISK LUFTLÖK har inget med Egypten att göra men förökas med knölar och inte med sättlök som i sig kräver 2 år innan man kan benytta denna fantastiska växt, potatislök är ett bra alternativ som också förökas med klyftor och har exceptionell lagringsduglighet till skillnad från sin kusin Chalottenlök

Lev väl alla och fördjupa er gärna i denna spännande värld av god frisk och framförallt smaskig föda/medicin

Posted on: 2012/9/17 4:39

See User information
Hej och hå Broder, här skall Du få ett bra tips: http://www.ravarubutiken.se/

Håller med, MSM smakar apa :) ... Hade ännu en burk kvar som inte tagit slut, sen har jag probs att få tag på bio lök, får nog sätta igång en egen odling ser det ut som. Gäller väl allt man kan odla, varför köpa saker som man kan trolla fram själv.

3 månaders regeln gäller väl i dom flesta fall, jag siktar på minst 3 månader, men tror att jag behöver det dubbla, för att vara på den säkra sidan.

Hur var det vi sade i telefonen Broder, Drycker från morgon till middag, protein och annat från och med middag till klockan 7 på kvällen, sen är det lugn o ro som gäller.

Må väl och ta hand om kroppen sin, man har bara en!

Posted on: 2012/9/17 9:06

See User information
Första tuggan av groddade mungbönor, och jag har hittat en favorit igen, smakar som färsk socker ärt! Jag testade raw food för några år sedan, känner samma effekt nu. En eller två skedar groddat ger mer energi än en normal stor tallrik med vanlig föda om man nu får säga så. Redan gjort färdigt nästa burk. Groddarna är ca: 10 gånger större i size jämfört med dom torra små som ligger i förpackningen, så kilopriset sjunker 90& ungefär.

http://groddprinsen.norrlage.se/2010/ ... ar-groddar-man-mungbonor/

Hälsan behöver tas hand om väl, ett besök av en kompis i 15-30 min gör att jag behöver vila i en timme efteråt, skall inte resa så långt för tillfället med andra ord. Synd att samhället inte har empati nog, att inte bryta ner människor på detta vis.

Jag har dock ställt mig upp efter några dagar, känner mig mer positiv nu, för några dagar sedan var det värre, man blir vad man äter och man får det man betalar för. Har så många¨gånger hört att eko och bio mat är så dyrt, tänk samma tanke när Du går o handlar Nike skor och Lee jeans! Det är svindyrt och hänger eller sitter bara där. Maten bygger kroppen, den skall vara så naturlig som möjligt, och den skall harmonera med det Du egentligen behöver, varför knussla med något annat? Det skall vara rent i hörnen, fint på kontot, bilen skall vara tvättat och din personlighet skall vara tiopp topp, varför inte samma regel när det kommer till Din föda och Din kropp?

Må väl och på återseende!

Posted on: 2012/9/17 20:04

See User information
Hola Kalkstenshawaii,

när fler anammar skillnaden på bukfylla och föda då är vi inne på spännande tassemarker.

Ett tips från en insatt, mixa mungbönsgroddarna i mixer så kan kroppen tillgodogöra sig mer av B 17 som finns i dessa för övrigt goda/beska böngroddar, lite surkål, groddar olivolja och lite av ens favoritkryddor gör STOR skillnad till det bättre.

Det finns inget bevis på att smaklökar och kroppens celler inte kan vara överens, tvärtom så finns enorma mängder god, nyttig och smakrik föda vi kan inmundiga bara man släpper programmeringen om sjukmanskost som lanserats av ignoranta kommersnissar från diverse lobbyfraktioner.

Chlorellaalgen har uppemot 70% lättupptagliga proteiner som till skillnad mot nötkött/motsvarande har typ 20-25% svårupptagligt dito så proteinprogrammeringen behöver avslutas nu för det är typ bevisligen lika lite sant som att man bör äta 6-8 skivor skogaholmslimpa om dagen eller att 400 IE E-vitamin om dagen är den högsta dos annars kan man dö, att man emottar 25-30.000 tusen IE på en halvtimme en solig dag med bar överkropp utan negativa konsekvenser krockar rejält med rekommendationerna från selloutgänget på livsmedelsverket och andra på sk. förtroendeposter inom nämnda sk. ansvarsområde.

Vilket ansvar , detta togs ju bort för länge sen utan att nån opponerade sig så vi får väl vad vi förtjänar, surt sa räven om rönnbär.

Men det mesta går att ändra om viljan finns, såsom kost såsom den gemensamma förvaltningen och även ansvarsfrågan.

Syrade grönsaker, alger, groddar och inte minst LITE pepperrot med lite Hamp/olivolja varje dag så är det inte fråga om utan när hälsan infinner sig.

Apråpå hälsa, öl är hälsa, hälsa ofta, och då menar jag framförallt bottensatsen på hemgjord öl ( hela B-vitaminkomplexet mer eller mindre )

Posted on: 2012/9/18 4:31

See User information
Trevligt, månne jag säga först. Jag steg upp pigg denna morgon, ingen verk, ingen feber, ingen mental överbelastning. Förvisso så går det fort att köra slut på batterierna nu, tid för att ta det väldigt vackert. Som bilen på pallbockar och en ny underredsbehandling, låt den stå medans arbete pågår :) Man kommer inte så långt när hjulen står vid sidan om.

Bönorna tuggar jag länge, får för mig att det blir det samma. Pepparrot var en nykomling, skall testas med en gång, smakar smaskens tillsammans med allt det andra. Drog på med lite stekt potatis i går för att kolla om kaggen höll, det fungerade och var mer eller mindre som godis. Perfekt att ta tillfället i akt då jag känner minsta förändring.

Om några dagar så sätter jag in granatäppel juice och Noni. Pau-D'arco te skall det också ner en del, väldigt bra för immunförsvaret, fungerar med vår Ek också. Den innersta barken. Vår motsvarighet till Pau-D'arco från Syd Amerika! Ligger nåt i att en whiskey hjälper vi förkylning, dock så har det nog inte så mycket att göra med alkoholen, istället Ekfatet! (lugnet man behöver kanske virren fixar)

Öljäst lät intressant, kan man ju som sagt göra själv, med en biprodukt som gör en söt och smart, om än för en stund.

Mer Chlorella!!!

Frid Broder och alla ni andra.

Nu skall jag leta efter Ormus!

(kolla länkarna inuti texten för Er som är nyfikna)

Posted on: 2012/9/18 12:20

See User information
Hittar ingen bra leverantör för Ormus, har någon vetskap om detta, var vänlig hojta till. Det är ganska enkelt att få tag på, men oj vilka priser! Ganska enkelt att göra själv, men jag har varken tid eller ork.

Posted on: 2012/9/18 16:42

See User information

Posted on: 2012/9/18 20:01

See User information
Hej!

Önskar att du får krafterna tillbaka.

Nyponsoppa, egengjord eventuellt med lite socker eller honung är nyttigt. Nässlor och kirskål.

Ägg är också nyttigt. Blåbär. Egen färskpressad apelsinjuice. Gammaldags mjölk som är ohomogeniserad. Hur är det med ingefära?

Vet inte om detta passar ihop med allt annat du äter, du vet säkert mer än mig

Styrke kramar från mig

Posted on: 2012/9/19 21:10

See User information
Den viktigaste vetenskapen för sin egen hälsa är nog ändå att förstå att vi påverkar våran egen hälsa genom våran tro.. Det finns mängder med bevis och vetenskap för att människor som får placebopiller och tror att det är medecin som ska göra dom friska, en väldigt hög % av människorna som får placebopiller blir friska bara genom sin tro.

Ganska självklart att man mår dåligt fysiskt om man mår dåligt psykiskt och tvärt om också..

--------------------------------

Det här med potatisar som jag snacka om, det tror jag fortfarande på , men handen på hjärtat så är potatis i jord som besprutas med diverse ämnen, även om det är ekologiskt så åker flygplanen över och sprutar chemtrails som antagligen faller neråt mot jorden..

-------------------------------

Så kort och gott vi kan prata hit och dit om hur vi ska bota oss själva med mat men sålänge vi inte får ut samma information till resten av befolkningen så vet jag inte hur många som är friska i slutändan.

Det är en ganska stor del av befolkningen som "sover" och nånstans känner jag att vi har ansvar för andra människor för att vi ska kunna ta ansvar över våran egen hälsa, chemtrails måste stoppas för det kan möjligen få in ämnen i precis allt som finns nere vid marken..

Och jag tycker en stor del av befolknngen skulle må bra av att veta att människor är ett växtätande djur som bör äta mestadelen av sin kost från växtriket och inte djurriket, om häslan skall vara god..

----------------------------------------

Kort och gott så har jag redan kommit till slutsatsen att hälsan är ganska simpel att hålla god med rätt tro, men det går absolut inte att hålla sig undan skador när man intar ämnen i lungor och mage dagligen i flera år.

-----------------

Vill inte predika men det kanske är för sent haha, jag säger brevprojekt , 5 miljoner brev om hälsa och det Jocke pratar om, ner i postlådor över hela Sverige..

För våra medmänniskors hälsa(som vi måste bry oss om för att kunna må bra själva)

MVH

Posted on: 2012/9/19 21:40
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Tackar för tipsen, alla är välkomna! Honung är inköpt, skogsvarienten, dock så vet jag inte om den är upphättad, hoppas inte det. Då missar man ju hela grejjen med just Honung, gäller annan föda också i många fall.

Det gick inte så bra i går och nu på förmiddagen, droppade på golvet ett par gånger, får ställa in tanken rätt och sätta igång placebon också, vet ju att även det hjälper, inte så lite heller om man har drag i positiviteten.

När detta sker så proppar jag mig full av alla dom godsaker jag nämnt ovan, det tar då ca: 30-45 minuter för att energin skall komma tillbaka.

Nyponsoppa är ruskigt gott, skall lyfta luren och se om jag kan få tag på en biologisk, sockret vill jag hålla borta, går lika bra o ännu bättre med Honung.

Over all så mår jag bättre förutom dippsen, dom är jobbiga men kroppen säger ju ifrån när den fått för mycket stress, bara att lyda o ta det lugnt.

Återkommer och tackar för alla tips, dom är guld värda nu!

Posted on: 2012/9/20 13:38

See User information
Jisses!!!
Jag fick stonka och stöna i går för att hålla mig uppe, efter mycket om och men så fick jag i mig tillräckligt för att få dagen att rulla lite, det blev en överdos av allt jag köpt in. I dag mådde jag bättre när jag steg upp, såg också att en postförsändelse hade inkommit från superfrukter.se (bra varor, bra service, trevlig personal och bra priser), Noni juicen hade anlänt, dessutom innehöll paketet granatäppeljuicen. Efter en dubbel dos av bägge så började jag springa omkring och fnittra, har aldrig upplevt någonting liknande. För det första så var Noni juicen det godaste drickbara jag smakat, tänk om man ändå kunde dricka sig mätt på den hela dagarna!

Eftersom jag är enormt känslig i nervsystemet nu så kände jag efter ordentligt vad som hände under tiden Juicen spred sig i kroppen i kroppen (energin), det var som att slänga på laddaren på mobilen, fast nu var det kroppen som fick en laddning. Så till Er utbrända, deprimerade, sjuka etc, jag kan inte rekommendera något bättre! Skulle kunna gissa på att dom bägge juicerna passar väldigt bra tillsammans.

Efter några dagar så känner jag att jag behöver lite mer bastant kost som sätter sig lite, så det blir eko potatis och vegsnitzel i dag.

Återkommer och må så väl!

Posted on: 2012/9/21 12:39

See User information
Hälso-smör

1,5-2 rågad msk Tahini (Kung Maarkattas med en uns havssalt), 1-2 msk kallpressad olivolja, 2 nypor gästfri veg buljong, 1 riven bittermandel, i rågad tsk Chlorella, 2-3 nypor Cayenne peppar, 10 st mosade pistage nötter, 1 tsk skogshonung eller liknande. Rör samman och bred på smörgåsen, att föredra är hamnpabröd och/eller groddat vetebröd!

Smakar väldigt bra!

Edit: Samtidigt tackar jag o bockar Nomad för tipset om Noni Juice! Tackom tackom!

Posted on: 2012/9/21 13:26

See User information

Jag vill gärna ställa tipset, med vatten...

Ställ ett klaskärl med vatten du tänkt dricka i soldjus, under dagen.

Det finns en villfarelse med att soldjus gör saker dåliga, vilket är fel, den skapar liv och ger energi. Det vatten du dricker (Gärna ur egen brunn), blir både mer livskraftig och återfår sin harmoni genom solljus. Även "dött vatten" kan skapa liv, efter destilation.

Du kan dricka detta vatten, i ca 2 dagar av varje bunke, så dags rekommendation är att bejaka.

Glöm heller inte tacka ditt vatten... Det har en egen särskild nytto...

Den som röker, tacka din cig, efter ett par bloss, den komer smaka lenare efter det... Kanske hänger samman?

Gör mig ont att höra du farit så illa, att du ramlar... Som du vet, har jag farit, och gärna vill träffa dig snart igen... (Be din broder jag gav halsbandet till att ge det till dig, gör nog mer nytta bär).

I fred kära bror, rättningen kommer!

Posted on: 2012/9/21 22:43

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
den intressantaste delen av hälsan är väl just det att vi påverkar resultatet i häälsan genom våran tro. Frågan är bara hur stor del är maten och hur stor del är tron när det gäller resultat.
En annan intressant sak med hälsan är cannabis som visats sig vara en medecin mot en hel lista med sjukdommar, men cannabis gör att människor skapar seratoniner i hjärnan så.. Hur mycket påverkar cannabis hälsan jämfört med seratoninerna som cannabisrökningen ger användarna.
Skulle vara så intressant att lägga forskningen om cannabis brevid forskningen om seratoniner som medecin.
Alla människor kan skapa seratoniner /må brA genom god mat, sex , musik, skratt och glädje, kärlek tex..
Finns det kanske någon doktor som gett dom tipsen till sina patienter och gjort vetenskapliga dokumentationer på vad seratonner kan göra för hälsan hos patienter.

Det finns andra illegala droger som får användarna att tillverka kopiösa mänger seratonin och jag vet att det används i Storbrittanien och USA medecinskt mot deppresioner och en kille som var med på svensk tv för många år sedan kunde inte röra sig alls på grund av någon hjärnskada eller autism. Men en gång i månaden tog han en ecstasy för att känna sig fri i 2 timmar och sen filmade dom honom när han gjorde kullebyttor och sprang runt som en "normal" människa.

Frågan är väl bara, hur mycket var det ecstasyn och hur myckket var det seratoninerna som gav han tillbaka sin rörelseförmåga..

Jag tror seratoniner och tro/vetenskap/kunskap kan bota allt, det mesta verkar tyda på det..

Det slgo mig häromdagen att det skulle kunna vara väldigt skadligt i längden om människor går runt och tror som jag blev lärd i skolan at vi människor är "allätare" och vi kan äta vad som helst både kött och plantor. Köttätande djur använder sin hunger för att motivera sig själva att jaga. Vi växtätare kan inte använde våran hunger för att jaga utan vi får energin när vi äter mat från växtriket och våran långa tarm drar ur alla vitaminer och ämnen ur grödorna under en lång tid.

nu tog det stopp i tankarna..
MVH

Posted on: 2012/9/22 5:15

See User information
Så om människor går runt och tror att man ska använda hungern som motivation till att promenera 5 mil till affären så kan det vara fel väg att gå, kan tillåmed bli dödligt försök att köpa mat..

Det skulle väl fungerat om vi var köttätare dock för då hade vi varit motiverade hela vägen som ett rovdjur på väg till affären..

Posted on: 2012/9/22 5:20

See User information
Cannabis och orgasm skapar dopamin, vilket i sin tur skapar seratonin, bägge 2 är bättre än någon annan medecin på marknaden. Det intima livet har visat sig har större hälsoeffekt än något annat på denna planet! Det finns inget som skapar så mycket dopamin som sex/orgasm, dock när det är utfört på rätt vis, släng en tanke till Kamasutra!

Angående tankar och hjärnan. Man kan hålla sig frisk genom att äta normalt och hålla en stark positiv tanke i skallen, dock så blir det väldigt svårt när man är både traumatiserad och deprimerad, MEN! Det finns gott om hjälpmedel till detta, vilket jag testade en av dom precis nyss. Jag har en guidad meditation som också är skapad med rätt sorts vibrationer och ljud ( brummande ljud som pulsar i baklgrunden(musik-aktig )). När jag känner mig negativ så sätter jag på den, är efter 30 min pigg och allert igen, nu blir det mer juice!

Läste mer om granatäpplet, vilken är väldigt underskattad, googla och kolla vilka enorma positiva effekter den har på vår hälsa!

Dricker dubbel dos av granatäppeljuice och Noni juice för tillfället, det känns att det är nyttigt. Mellan dippsen så har jag jämförelsevis aldrig mått bättre psykiskt! Känner också att det rensar och bygger kroppen!

Önskar alla en trevlig helg!

(Allt bra uppe i norr avatar?) Kramar på sig!

Posted on: 2012/9/22 13:37

Edited by iwarrior on 2012/9/22 14:03:26

See User information
Vaken skulle ha samlat in pengar till ett hälsocenter!

Posted on: 2012/9/22 14:02

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper