vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



V
#1


See User information
Någon som såg V igår? Gift i massvaccineringar mot influensa... Hmm, kanske är mer sanning i serien än medelsvensson anar? Invasion (fejkad eller inte) från ödlor eller avpopularisering a la eliten som mål? Äh jag flummar... men blev rätt tagen av gårdagens V ändå...

Attach file:


Link only for registered users

Posted on: 2011/3/25 16:36
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#2


See User information
Sånt där kryddar dom science fiction med för att "verklighetskramare" ska kunna kalla oss tokiga som tror allt trams på TV.
För inte finns såna där tokiga konspirationer "på riktigt" heller

Posted on: 2011/3/25 16:51
Administratör

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#3


See User information
Kan det verkligen vara människan som styr här på jorden? Är eliten så grymma, Rotschilds och Rockefellers, eller styrs de av som Icke säger ödlor, eller den av jehovas sk. djävulen, som förresten blev nedkastad hit till jorden för att hålla himmelsfären ren. Det var väl inte snällt av gud att skicka honom just till denna planet isf...

Posted on: 2011/3/25 18:26
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#4


See User information
Nä nu får det vara nog med flummerier, jag tar mig ned till krogen för att träffa medmänniskor. Skål!

Posted on: 2011/3/25 19:53
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#5


See User information
V är en intressant tanke.

Låt oss för en stund spekulera i att det nu skulle vara så att det finns en reptil-liknande ras på den här planeten. Eller iallafall spår kvar (mer eller mindre) av den i människor, vilket trots allt är en ganska trolig teori.

Sumererna hackade in i sten för över 5000 år sedan, hur jorden kom till. Eller rättare sagt hur människan kom till på jorden. Om hur Annunakis kom från stjärnorna och parade sig med människan för att skapa denna hybrid, kallade "Nephilims" som kom att bli våra kungar osv.

Jag har svårt att tänka mig att dom skulle bemöda sig att göra denna ansträngning, skriftat i stora stenblock, om det bara var en saga eller myt. Mer sannolikt är väl att det är vår verkliga historia som står skrivet där?
I så fall existerar även Nibiru. Hurvida den kommer runt hörnet 2011 eller 2012 som en del tror är ovidkommande, men Att den finns är i så fall troligt.

Hur som helst,
dit jag ville komma var serien V och alla andra filmer med Aliens i. I 99% av fallen är aliens alltid onda.
Visst, den sista annunakin som är kvar här bland de 300 som efterlämnades, dvs "satan", är nog en ond rackare som förmodligen förådde sina 299 "jedi"-bröder med reptil-hud (ni har väl sett star wars?)

Men inte någonstans i sumerernas skrift omnämns det på något vis att dessa annunakis skulle vara onda, eller av ondo. Våra "gudar" eller ledare, visst. Men onda? Nej.

Så OM nu Nibiru skulle vara på väg. Snart eller om 100 år, så lutar jag mer åt att dessa reptiler, annunakis, förmodligen är goda snarare än onda.
Eller..."ond", "god"... dom är väl säkerligen precis som oss människor. Olika individer.

Hela den här hetsen mot reptilerna har triggats hårt av David Icke, som förvisso har väckt många och delat många bra saker, men som samtidigt skapat ett förakt gentemot dessa reptiler. Våra gudar. Våra skapare.

Jag tror att det är den siste kvarlämnade fjällhudade psykopaten som är den onda i så fall. Satan kallas han, men han har många namn. Det resonerar också ganska bra med hela ängel-konceptet och bibeln.

Vad tror ni om detta?

Posted on: 2011/3/26 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#6


See User information
Man kan ju kolla på dom vanliga reptiler som lever här på jorden som ormar, ödlor och krokodiler. Alla är djur som tycker om att äta andra djur. Så länge man inte vill bli uppäten eller bestulen sin livskraft så ska man nog passa sig för reptilmänniskor.

Posted on: 2011/3/28 13:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#7


See User information
Apropå det här med fejkad vs verklig invasion (från rymden, Niburu, 2012 och Haarp o.dyl). Upprustning av "space weapons"... finns det någon som vet mer än mig dvs bara vad jag läst, och sett på TV... Filmerna Stargate och Contact har fått mitt intresse... Är de goda eller onda eller finns det nyanser? Var stargatefilmen en sanning som var tvärtom: vi på planeten tellus behöver räddas, inte att vi räddar en avlägsen planets befolkning mot deras avgudar???
Star wars har aldrig intresserat mig eftersom där är allt svart eller vitt... Filosofera en stund över detta och kom med synpunkter. Och Ni som tycker att jag flummar. Tänk då på att FBI, Vatikanen och Nasa också tror på rymdgubbar...

Posted on: 2011/4/15 19:41
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#8


See User information
Hittade en gammal kul tråd som gärna får analyseras av er nya härinne...

Posted on: 2012/9/25 23:16
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#9


See User information
Kom igen nu ni nya tänkare...

Posted on: 2012/9/29 4:30
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#10


See User information
Kom igen nu då.

Posted on: 2012/11/6 1:52
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#11


See User information
Jag har sett MIB i verkligheten i slutet på åttiotalet. Dom kom hit när DDR kollapsade och hittade nya gömställen här. MIBs har annorlunda hy och drag liksom skurna i trä och bär solglasögon. Då höll dom till omkring öststatsanläggningar och Chalmers. Det försiggick mycket nattliga transporter med mörklagda helikoptrar nattetid i området ner emot Ericsson och SAAB Space också.

Posted on: 2012/11/6 7:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#12


See User information
Apropå att Asgeir skrev "MIB" (Men in black") och att eezy efterlyser "nya tänkare" och "... får analyseras av er nya härinne..." - visst, jag tar Void på orden och kan ge en liten kul beröringspunkt till det.

Det finns "MiM", Men in masks. De är kloner.

I denna tråden är huvudklonen Void. Alla usernamn man ser ovanför Asgeirs post är Voidkloner. En del skulle nog kalla på MiB:s om de visste vad den klonen gör på vaken. Nu är han mest anvendernamn, men har väääääldigt många avkloningar bland usernamnen i trådarna. Är det någon som inte redan vet det?

Resized Image

Posted on: 2012/11/6 11:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#13


See User information
Likväl som V och många andra serier och filmer så försöker flera filmskapare varna allmänheten, eller bara påvisa vart vi är och vart vi är på väg!

Detta kan givetvis ske medvetet eller undermedvetet, människan tenderar att skapa det som behövs för att komma framåt.

V är endast en serie i en lång rad, utbudet blir mer och mer ju djupare man dyker i metaforerna. För dom som inte känner sig så hemma i metaforer, det är bara ett annat sätt att förklara något för någon, eller som en rebus eller att tala i gåtor etc.

En annan film i 3 delar som påvisar det enkla är Sagan om Ringen. Ringen står för makt och den klarar ingen av att hantera.

Må väl!


Posted on: 2012/11/6 11:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#14


See User information
void och jag samma person, är det det du säger? Inte dåligt analyserat av någon med 4 inlägg... betyder väl bara att du tagit dig ett nytt namn isf och tror dig vara intelligent... själv har jag varit eezy all min tid härinne och står för mitt flummande/filosoferande.
Dra nåt gammalt över dig pra eller vem du nu är, eller kom med relevanta spekulationer i ämnet.

Posted on: 2012/11/8 16:45
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#15


See User information
Är det någon som vet om det kommer en tredje säsong av serien V?

<spoiler>
Jag tyckte inte om slutet på säsong 2.
</ spoiler>

Posted on: 2012/11/8 17:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#16


See User information
Mig veterligen så är serien nerlaggd!

Posted on: 2012/11/8 17:56
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: V
#17


See User information
Man får kolla igenom den gammla V serien i stället. Jag minns att jag såg lite av den när jag var liten. Minns specielt att dessa förklädda ädlemänniskor åt färgglada maskar.

Posted on: 2012/11/8 18:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS