vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad ska de kallas egentligen?

See User information
Jag har länge tyckt att de uttryck vi använder för att beskriva de grova uppdelningarna av medicinsk behandling, t.ex. skolmedicin/alternativmedicin, inte är riktigt rättvisa och korrekta. Här är förslag på namn som kanske är mer rättvisa.
Vad anser mina damer och herrar?

Vad ska de klassiska grupperingarna av medicinsk behandling heta? - Ett förslag

Posted on: 2012/9/23 2:25
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad ska de kallas egentligen?

See User information
Den naturliga medicinen är den riktiga, den som skapats i labb är den alternativa. Vi är naturliga människor och är en produkt av naturen, då blir också naturlig medicin det första valet och som också kan kallas medicin.

Den naturliga medicinen, vetskapen och kurerna riktar in sig på att bota det egentliga problemet, därför hör den till friskvård. Den andra som skapas i labb är symptom inriktad och hör därför till alternativ sjukvårdsmedicin.

Friskvårdsmedicin vs Sjukvårdsmedicin!

Mitt lilla tycke!

Må väl!

Posted on: 2012/9/23 6:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Instämmer till fullo med IW

våga vägra sjukvård, testa den nya innevarianten som blir allt populärare FRISKVÅRD och gärna den förebyggande delen.

Hade syntetiska kemikalier varit nödvändiga för livet på jorden kanske den store uppfinnaren låtit dom växa på buskar eller så.

Sa han som inte varit till doktorn på typ 30 år.

ps. Ett hett tips för att uppnå hög ålder med god hälsa är att fort som attan springa åt andra hållet när man träffar på antingen en doktor eller en skattmas ds.

Posted on: 2012/9/23 7:29

See User information
Utan förlossning, kirugi akutsjukvård osv skulle vi dö som flugor, tex hade min sambo och barnet dött (vid båda tillfällena) om hon skulle ha förlöst i hemmet utan tillgång till kirurgi, så sjukvården kan vi inte klara oss utan.

Nomands tips:
"ps. Ett hett tips för att uppnå hög ålder med god hälsa är att fort som attan springa åt andra hållet när man träffar på antingen en doktor eller en skattmas ds."

Men jag skulle villja tillägga:
Klarar du inte springa åt andra hållet, då kanske du behöver doktorn ändå.

Men det är makalöst hur mycket folk som felmedecineras, och hur dålig sammordning det finns mellan läkare. Svärmor går dagligen på minst ett tjog medeciner, men fram tills nu har alla de olika läkarana skrivit ut mycket utan att ha tittat på vad de andra skrivit ut vilket nästan ledde till hennes död. Hon krävde att få en kunnig sammordnare, och efter mycket strul fick hon en, och nu funkar det bättre. men hur många dör inte pga alla dessa medecinkombinationer?

Posted on: 2012/9/23 9:04
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Quote:

sliparn skrev:
Utan förlossning, kirugi akutsjukvård osv skulle vi dö som flugor, tex hade min sambo och barnet dött (vid båda tillfällena) om hon skulle ha förlöst i hemmet utan tillgång till kirurgi, så sjukvården kan vi inte klara oss utan.
...
Men det är makalöst hur mycket folk som felmedecineras, och hur dålig sammordning det finns mellan läkare. Svärmor går dagligen på minst ett tjog medeciner, men fram tills nu har alla de olika läkarana skrivit ut mycket utan att ha tittat på vad de andra skrivit ut vilket nästan ledde till hennes död. Hon krävde att få en kunnig sammordnare, och efter mycket strul fick hon en, och nu funkar det bättre. men hur många dör inte pga alla dessa medecinkombinationer?

Jag håller med. Reduktionistisk sjukvård har sina fördelar. De är väldigt duktiga på diagnoser och akutvård. Fast när det kommer till att bota sjukdom och medicinera så håller jag med Nomad: Spring (eller kryp) åt andra hållet!

Posted on: 2012/9/23 10:57

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Den naturliga medicinen är den riktiga, den som skapats i labb är den alternativa. Vi är naturliga människor och är en produkt av naturen, då blir också naturlig medicin det första valet och som också kan kallas medicin.

Den naturliga medicinen, vetskapen och kurerna riktar in sig på att bota det egentliga problemet, därför hör den till friskvård. Den andra som skapas i labb är symptom inriktad och hör därför till alternativ sjukvårdsmedicin.

Friskvårdsmedicin vs Sjukvårdsmedicin!

Mitt lilla tycke!

Må väl!

Mycket logiskt resonemang och bra benämningar. Ligger bättre i munnen än reduktionism och holism. Och sjukvården kan ju knappast klaga heller då de själva använder uttrycket sjukvård.

Hur ord används är för övrigt intressant. På engelska säger man "hospital", alltså ett ställe som bör vara "hospitable" (gästvänligt). I sverige heter det sjukhus, alltså ett hus som gör dig sjuk?

Posted on: 2012/9/23 11:05

See User information
Allt hänger ihop,

vad har ex. kirurgi med sjukvård att göra, kirurgi är bra om man blivit mosad av en truck eller missat lite med den vassa Gränsforsyxan, samma med komplikationer vid förlossning som nämns.

Det handlar inte endast om en själv och ens egna upplevelser utan förhoppningen är att forum som dessa inspirerar till att expandera förmågan att ha ett samtal där man inte som vanligt försöker få rätt eller att försvara sig utan öppnar upp reservationslöst för alla möjligheter.

Vem bryr sig om min åsikt eller tro, vissa saker är som dom är ändå oavsett min världsbild vilken för övrigt för det mesta passerar filter vi blivit hjälpta till att ha, , då kan man lika gärna släppa taget och roa sig med div. egna och andras intressanta tankeslingor hellre än att fylla på och förstärka dessa filter via TV och andra av systemet tillhandahållna programmeringsverktyg.

Ett kanske provocerande ex. hur många % skulle ha problem vid förlossningen ( vilket fö. inte är en sjukdom ) om ett par i god tid innan graviditeten haft kunskap och insikt om hur en frisk kropp bör fungera, till varje pris undvikit vacciner, bisphenol, aspartam, glutamat, rapsolja, ickefermenterad soja, stress/skattmasen, Wifi, trådlös teknik, Iphone mm. mm. utan istället ägnat sig åt att i harmoni med sig själv och naturen vårda sin hälsa med beprövade idag bortglömda gratismetoder såsom frisk oförstörd mat, god sömn, djupandning, förnöjsamhet och livslust för att sen med kärlek till livet och fullt medvetande avla ett barn och inte som ofta idag en snabbis efter krogen med ett gäng promille och en burgare på hemvägen

Fundera kring att föda hemma i en levande, trivsam miljö, orgasmic birth filmen har sina poänger, det är väl en god start och skulle komplikationer uppstå så är det möjligt om viljan finns att skapa ett framtida BB där man kan få assistans utan att behöva vara rädd för vad som händer med en och ens barn när man ibland medvetslös är utlämnad i oftast helt okända människors händer.

Vi tycks emellertid ofta finna ursäkter till att ta genvägar som obönhörligen ökar antalet hälsokomplikationer och antagligen så är det svårt att producera statistik på detta område men ingenting kan ursäkta att man på det kommersiella altaret offrar miljontals män, kvinnor och barn årligen med perversa experiment som vissa dårar självmant tagit sig rätten att betrakta den vilseledda majoriteten som labbmöss.

Problemet med doktorer och sköterskor är inte att majoriteten är onda i grunden utan vems skola dom har gått i ? På 7 års studier tar man upp kostens betydelse för hälsan i hela 7 timmar WTF.

Många blir förblindade av klassamhället och statusen den innebär samt storleken på studielånet och det verkar svårt för dessa att inrymma hur det kan vara möjligt att efter 7 års studier så kan man inte ett piss om hur man hjälper en människa till en god hälsa ( man bör skilja på mekanisk vård/kirurgi och invärtes dito)

En fundering är på hur män som ex. vis Rick Simpson och Bob Beck lyckats hjälpa tusentals människor från "obotliga" åkommor såsom lungcancer i sista stadiet och HIV utan fina titlar eller studielån, trots att många låtit sig misshandlas av "vårdens" standardrecept: gift, strålning och skalpell.

De flesta som verifierbart hjälpt sina medmänniskor till att återfinna hälsan har istället för titlar och tro använt sunt förnuft, öppet sinne tillsammans med egna och andra osjälviska entusiasters praktiska erfarenheter för sina framgångar och de flesta av dessa "amatörer" skulle aldrig rekommendera nåt om dom inte själva var beredda att genomgå samma behandling.

Testa det i dagens "vård" vill doktorn vara så vänlig och käka gift tillsammans med mig i 3 år , att vissa människor överlever denna giftbehandling innebär inte att giftet och "terapin" fungerade utan att det stackars offret haft ovanligt segt immunförsvar som fö. dagligen bombarderas hos många med penicillin och andra kemikalier.

Hur hade det varit om samma människa från dag ett efter upptäckten av störningen koncentrerat sig på att förse kroppen med endast utvalda naturliga vitalämnen och vid behov kompletterat med vissa fiffiga moderna uppfinningar såsom svagströmsteknik Rife/Beck mfl.

Välbeställda Romare badade tillsammans med darrålar så allt hänger ihop och får vi som vill fri tillgång till ALL information så ökar ju chansen att man kan göra ett betydligt mer övervägt val på denna fantastiska resa som jordelivet innebär, gärna fullt frisk HeHe

Det är dags att inse att det är dagens av kommers/ondska perverterade sk. "behandlingar" som dödar och inte åkomman som alltid endast är ett tecken på att man missat sin dagliga service av den egna kroppen och knoppen.

Det finns inte rätt eller fel bara erfarenheter, just nu lämnar de flesta sin inkarnation för tidigt ofta efter en längre tids besvär, så det vore kul att uppleva att det med vilja går att byta kurs så att alltfler kan leva ett långt, friskt , innehållsrikt liv fyllt av alla slags erfarenheter fullständigt friska från början till slut och kan till fullo koncentrera sig på alla dessa fantastiska upplevelser som står till buds.

Lev livet fullt ut.

Posted on: 2012/9/24 6:06

See User information
Traditionell medicin, av traditionen.

Konventionell medicin, av konventionen.
Vilka sätter den? Etablissemanget.

Posted on: 2012/9/24 6:24

See User information
Quote:

nomad skrev:

Välbeställda Romare badade tillsammans med darrålar

Jasså? Låter änna farligt. Finns de ens i europa? Har du mer info?

Posted on: 2012/9/25 1:46

See User information
HKJ,

du måste ha markerat fel ruta på datorn, det är i Googlerutan du ska klistra in ditt senaste inlägg.

Studera gärna Rife/Beck mfl (svagströmsbehandling) några hundra timmar som en start, sen kan vi ev. ha ett givande samtal om darrålar och andra "farligheter"

ps. gammalt träskordspråk från Lappland : när den övergödda parasiten vill nåt finns sällan gränser oavsett kostnad i materiella resurser eller liv. ds

Posted on: 2012/9/25 4:44

See User information
Jag vill lära mig allt om naturligt botande och har aldrig hört talas om det förut så jag tänkte du kanske kunde upplysa mig. Det är oftast bättre om man kan få hjälp med en sammanfattning eller länktips av en expert.

Posted on: 2012/9/26 9:06

See User information
Det kroppen ber om i ett insjuknat läge behöver den ha, lyssna på suget NOGA! Gäller även när man är frisk. Väldigt viktigt att få lugn och ro när man är lite krasslig, så man hör väl! För övrigt så ser ofta saker ut som dom botar, det som ser ut som ett hjärta är bra för hjärtat och så vidare!

Naturen bringar det vi behöver, Svensk natur har det mesta även om den kan se fattig ut, som ett exempel så har vi vår varient av Pau D'arco / Svensk Ek, ligger nåt i att virren kan bota förkylning, det stärker immunförsvar / (igen, den innersta barken)

Vidare, när kroppen blir sjuk så höjer den temperaturen, därför är det bra att alltid hålla sig varm, varmt blod håller Dig frisk, så lek inte tuff med T-Shirt mitt i vintern, det är bara dumdristiskt och mer eller mindre korkat!

Kolla PH värdet i kroppen och föd kroppen med rätt PH värde enligt varje frukt/grön sak Du stoppar i Dig, undiv rött kött, Kyckling är bättre, det är snabb energi jämfört med väldigt träg som det röda är.

Använd örter och annat, dock inte bara när Du är sjuk, se till att kroppen får det i vanlig mån och dagligen så den inte blir sjuk!

Vad mer? hmm!

Bli väldigt god vän med det Du äter, ty dig till det, det hjälper mer än man tror, tacka det Du äter och förbered innan du skördar, Indianerna snackade inte med växter för skojs skull, det har hängt med i tusentals år, var noga med att berätta varför Du skall äta och skörda innan Du gör det.

Färsk koriander, väldigt bra tungmetallsrensare, kanel, bra för lever, kamomill för lugn och inflammation samt drick alltid mycket vatten!

Lite blänkare där :)

Posted on: 2012/9/26 23:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
HJ,

det finns inga experter, däremot finns vissa som av olika anledningar studerat ett visst ämne mer än andra.

Det i sig innebär ingenting heller, utan kanske kombinationen vetgirighet och viljan att reflektera och praktiskt testa det som ligger en varmt om hjärtat, om man dessutom utan baktankar vill dela med sig av sina erfarenheter så öppnar det dörren för fler som inte har samma möjligheter att lägga ner tiden som krävs att samla denna info och ändå benytta sig av andras erfarenheter.

Poängen vore väl om var å en med sin passion är villig att dela den med andra mot att få ta del av andras insikter på andra områden utan prestige, kommers och andra fjolliga bromsklossar, då krävs generellt lite mer tillit till andra utan att för den skull lämpa över hela ansvaret på en yttre källa, för vi har ju till syvende och sist det fullständiga ansvaret för det vi gör i slutändan.

Svagströmsterapi kan man inte direkt säga är naturligt iom att vi snackar om elektronik, likaså med bra jonisatorer, det är lite som IKEA och parfym (synd att det behövs tur att det finns HaHa ) Alternativet till en bra jonisator är att bo intill ett vattenfall där det förekommer 100.000 negativa joner/cm3, skogen som vi är biologiskt anpassade till har c;a 2-3000 NJ/cm3, kontoret, Biltema och andra moderna platser har typ 0-50 NJ/cm3.

Kolla gärna effekterna av Sharavevinden, Sciroccon Chinook mfl. och framförallt skillnaderna på vindriktningarna i förhållande till bosättningarnas placering.

Konstigt då att många utvecklar onödiga negativa symptom rent biologiskt.
Vilja och intention ät viktigt och jobbar vi tillsammans med målet att alla som vill uppleva optimal hälsa ska få den möjligheten så kommer det att inträffa, liksom Placebo mm, för oavsett vi TROR att vi kan eller inte så kommer vi att få rätt.

Håller med IW, det kan se futtigt ut i vår lokala fauna men det finns flera "sleepers" Rosenrot, sprängticka, lackticka, björk mfl.

Bland importkryddor så är förutom dom du tar upp Gurkmeja en tuffing, det som ibland oroar mig är att dessa importkryddor passerar nåt som kallas gräns/tull och skulle det vara så att man "röntgar " dessa paket så finns risken att nyttovärdet minskar/försvinner och man inmundigar en illusion, vad vet jag men inget är omöjligt.

Så har ni kontakter i dessa länder kanske vi kan jobba på en egen säker import/byteshandel med våra systrar och bröder i andra regioner.

Så vad göra när man inte är nöjd med hälsan en morgon ? Vad gör djur ? Fastar , konstgjord feber är ett alternativ, fullångt badkar med nackstöd så att endast mun å näsa är över ytan, en medhjälpare som ser till att byta vatten som håller c:a 40-41 grader 30-60 min, bränner bort mer än 90-95% av problemet. Basta i 60 grader 6 timmar om dan i 7 veckor fixar det mesta, så skippa ursäkter om att det har jag inte tid till, det är bara att prioritera som det heter och jag hoppas innerligt att det aldrig kommer att uppfinnas ett piller som möjliggör att man lever som ett svin och kan köpa sig detta piller som i ett trollslag utan biverkningar fixar biffen HeHe

Ett glas pressad rödbeta/morot på morgonen å en Liten tallrik Alger ( algine plus/ naturliga alger ) mungbönsgroddar/alfalfa, syrade grönsaker med pepparot samt lite Oliv eller hampolja dagligen till lunch har en extremt positiv effekt på hälsa/välbefinnande, behöver man snabbt balansera upp en härjad kropp så är Tahitian Noni juice ( morinda citrifolia ) den jag testat hittills det snabbaste och mest kostnadseffektiva hjälpmedlet trots kommersstämpeln, kan vi dessutom finna lokala växter som innehåller proxeronin så slipper vi transport, beroende och andra hinder.

Låt era öppensinnade vänner ta del av infon på Cancertutor ( fantastisk sammanställning av bortåt 600 naturliga sätt att bli kvitt rejäla hälsostörningar ) som dessutom fungerar och de flesta utan nämnvärda biverkningar, där bla B17 beskrivs Beck/Rife Budwig diet, Hampa mm. mm.

HJ, förlåt mig den korta tonen i mitt inlägg, föll lite tillbaka på mina kvarvarande fördomar, de flesta vill inte veta och dessutom få det mesta serverat, det hänger ihop med eget ansvar och vi är ju som bekant fostrade till att vända oss till överheten/experter så fort nåt knorrar.

Hänvisar dig gärna till områden du för tillfället är intresserad i antingen här eller i ett PM, välj själv och kom ihåg att slutansvaret vilar på alla oss envar och kan vi hålla denna lilla snöboll i rullning tills den kommer över kanten så kan det ju om det vill sig bli en lavin inom kort och då är Big Pharmas piller ett minne blott. Moahahhaaa som den gode Dr Mugg skulle ha sagt

Lev väl alla.

Posted on: 2012/9/28 8:32

See User information
Nu så passar kanske denna uppdatering i tråden jag startat om friskvård, men jag måste ändå berätta. Efter det jag påbörjade min huskur så ser jag bättre, kan koncentrera mig längre, är mindre trött, är mer positiv, har mer vilja att göra det jag egentligen vill, vill också äta mer nyttigt, spiralen bruten! Jag har också fått tillbaka massvis med engelska ord som jag förr kunde använda, känns som att en blocklering är bruten!

Lever så väl jag kan :) Hälsningar från Kalkstenshawaii till Norra delen av detta avlånga land. Hälsa Björnarna i skogen!

Posted on: 2012/9/28 18:07

See User information
Ursus arctos hälsar att det är dags att ta en längre powernap, klok kille den här Ursus till skillnad från oss krångelpellar.

Posted on: 2012/10/1 5:55

See User information
:) Hur mår Mr Ecuus nu för tiden?

Posted on: 2012/10/1 20:23

See User information
Que ?

Posted on: 2012/10/2 7:35

See User information
Pollehästen :)

Posted on: 2012/10/2 12:59

See User information
HeHe,

denna fantastiska varelse flyttade till Kramfors nyligen till ett par 50 åriga barn visade sig, det är tydligen OK att ljuga sina medmänniskor rakt i ansiktet.

Det positiva är att den yngre generationen ( min ena dotter som haft pålle ett tag) verkar ha duktigt med skinn på näsan och inte behöver farsans assistans för att i detta fall ställa skåpet på rätt plats.

Apråpå fyrbeningar och att spåra ur i denna tråd så fick jag mig detta till livs nyligen av en insatt : Du vet skäggmurveln Gustav Trasa som för övrigt aldrig åkte nåt jävla vasalopp utan egenmäktigt framför en karta hävdade att allt detta land va hans om inte nån gjorde hårdnackat motstånd ( mao hade råd att hyra in muskler ) känns det igen idag Öhhh.

Nåväl, denna mindre friserade barbar "förbjöd" tama älgar för allmogen/skatteunderlaget mm och vet du varför ? HeHe

Vissa driftiga typer på den tiden red ifrån dåtidens snutar på myrarna utan att deras tjänstehästar hängde med, dom typ fastnade eller sjönk Moahahaa

Detta är humor och nu när dagens sheriff börjar med EMP puffror så kan en resebekvämlighet utrustad med brytarspetsar och 0 elektronik vara ett käckt älgalternativ speciellt med en modifierad 1600 watts micro i skuffen.

Kommer du hit snart så vi kan käka/annat polcirkelrödbetor och syra grönsaker tillsammans eller kanske tämja en älgkalv, jag vet var en bor och "hens" mamma verkar rätt snäll.

See U mate

Posted on: 2012/10/3 7:15

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper