vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
Quote:

cicero skrev:
Jag har ingen aning om radien, har aldrig påstått att jag har det eller att jag ens vet hur man skulle kunna räkna ut det med dom givna parametrarna.

Du däremot och din pyssling har påstått att det är en cykel tur på bakgatan utan att ta hänsyn till pilotens oerfarenhet, tidsaspekten, hastigheten eller radien för den delen. Större radie torde kräva mer tid.

Jag anser att det är orimligt. Du menar att det inte är det. Jag kan inte påstå att jag har någon bevisbörda inför dina påståenden.

Jag lutar mig kanske lite för mycket på andras påståenden om att en dylik sväng skulle göra att planet blev näst intil omöjlig att kontrollera. Men vad vet jag. Jag har aldrig flygit en Boeing och kommer antagligen aldrig att erbjudas tillfälle att göra det heller.

Jag skulle gärna ta del av en simulator och testa detta under realistiska omständigheter. Men tills dess vidhåller jag att det är orealistiskt att påstå att en outbildad pilot som aldrig flugit ett Boeing plan i realiten kan göra det.

Angående Boeing så har vi alla parametrar vi behöver. Fallhöjd tid, grad på sväng och hastighet. Kan vi räkna ut att det är möjligt att göra det på denna tid oavsett radie kan vi stämma av och se om det är trovärdigt utifrån geografi och övriga tidsaspekter såsom var planet sågs innan och efter. Två och en halv minut är ingen lång tid alls.

Glöm inte heller att Boeing största kund är... Pentagon.
Men du får gärna be Boeing redogöra för tidsapekten i relation till fallhöjd och sväng. Det kanske ger oss något vi kan be andra titta på!?

Att du nu går över i generaliseringar och förvränger fakta igen tyder bara på att du inte vill lära dig något om detta.

jocce har ju redan på ett utmärkt sätt visat att det inte är en komplicerad manöver som du påstod var omöjlig.

Så du kan säga att denna manöver är omöjlig trots att du besitter noll i kunskap om detta och du vet inte alla faktorer som krävs för en uträkning.

Ja, jag tror fortfarande att detta är möjligt tills du bevisar motsatsen.

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 9/11 was an insida job - Interview with Egyptian General Muhammad.Khalaf (2005)
Quote:

Lightsaber skrev:

Krigsfartyget USS Enterprise anses vara världens främsta fartyg för bärare av bl.a kärnvapen. Detta fartyg, tillsammans med flera andra, låg i närheten av arabiska sjön som ligger utanför Afghanistans grannland Pakistan dagarna före 11 september attacken. Så visst det borde ha stått Pakistans kust.

Nu är det dags att du vaknar upp lite grann.

USS Enterpise är ett hangarfartyg, ett hangarfartyg har inte egna kärnvapen ombord.
Dom har däremot ett antal ytfartyg och minst en Ubåt med sig.

Varför skriver du saker utan att kolla upp dessa?
Har du varit ombord på ett hangarfartyg?

Själv hade jag nöjet 1987 i Benidorm Spanien ( jo Spanien har en egen kustlinje) USS Forestal som lade till utan för kusten och stannade där i 3 dagar för proviantering och där fick vi tillfälle att under 4 timmar gå runt på detta skepp.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Krigsfartyget USS Enterprise anses vara världens främsta fartyg för bärare av bl.a kärnvapen. Detta fartyg, tillsammans med flera andra, låg i närheten av arabiska sjön som ligger utanför Afghanistans grannland Pakistan dagarna före 11 september attacken. Så visst det borde ha stått Pakistans kust.

Nu är det dags att du vaknar upp lite grann.

USS Enterpise är ett hangarfartyg, ett hangarfartyg har inte egna kärnvapen ombord.
Dom har däremot ett antal ytfartyg och minst en Ubåt med sig.

Varför skriver du saker utan att kolla upp dessa?
Har du varit ombord på ett hangarfartyg?

Själv hade jag nöjet 1987 i Benidorm Spanien ( jo Spanien har en egen kustlinje) USS Forestal som lade till utan för kusten och stannade där i 3 dagar för proviantering och där fick vi tillfälle att under 4 timmar gå runt på detta skepp.

Eh, om ett hangarfartyg har andra fartyg/ubåtar/plan ombord som har kärnvapenkapacitet, är det fartyget inte bärare av kärnvapen då

Du måste skoja?

Här kan du informera dig lite:

"The USS Enterprise (CVN-65) was the world's first nuclear-powered aircraft carrier and the eighth U.S. Naval vessel to bear the name. As of 2006, the ship is homeported at Norfolk, Virginia, and scheduled for retirement in 2013. Her intended replacement is the as-yet-to-be-named CVN-21 class supercarrier CVN-78."

"ENTERPRISE aborted her transit home after the terrorist attacks on September 11, 2001 and steamed overnight to the North Arabian Sea in direct support of Operation ENDURING FREEDOM."

http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Enterprise_(CVN-65)

http://www.globalsecurity.org/military/agency/navy/batgru-65.htm

Posted on: 2006/7/17 16:20
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

Eh, om ett hangarfartyg har andra fartyg/ubåtar ombord som har kärnvapenkapacitet, är det fartyget inte bärare av kärnvapen då

Du måste skoja?

Här kan du informera dig lite:

"The USS Enterprise (CVN-65) was the world's first nuclear-powered aircraft carrier and the eighth U.S. Naval vessel to bear the name. As of 2006, the ship is homeported at Norfolk, Virginia, and scheduled for retirement in 2013. Her intended replacement is the as-yet-to-be-named CVN-21 class supercarrier CVN-78."

"ENTERPRISE aborted her transit home after the terrorist attacks on September 11, 2001 and steamed overnight to the North Arabian Sea in direct support of Operation ENDURING FREEDOM."

http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Enterprise_(CVN-65)

http://www.globalsecurity.org/military/agency/navy/batgru-65.htm

Nej ett hangarfartyg har inte andra fartyg om bord, dom har dom med sig så ett hangarfartyg är inte bärare av kärnvapen.
Ditt påstående är fel.

Läser inte du vad du själv skriver?

Varför skulle man ha andra fartyg ombord?

Man har massor av jaktflygplan med sig och helikoptrar, men varför skulle man vilja ha en Ubåt om bord för?

Detta har du ju själv klistrat in:

"The USS Enterprise (CVN-65) and USS Carl Vinson (CVN-70) battle groups were already forward deployed in the Arabian Sea, along with other U.S. warships and a Royal Navy attack submarine, constituting an immediate capability to conduct manned-aircraft and Tomahawk cruise missile strikes."

The USS Enterprise (CVN-65) and USS Carl Vinson (CVN-70)
är 2 st hangarfartyg och dom har inte egna kärnvapen ombord och dom lyfter inte upp en ubåt på däck bara för att du vill att dom skall ha kärnvapen ombord.

Läs på lite..
/Gert

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Materialet i golven , skrev jag.

Stålet försvagades av branden och förstördes av kraschen så något utelämnande finns inte.

Sen var dom gorda av lättbetong.

Nej. Du skrev 10cm tjocka golv av lättbetong. Vill du att jag ska länka tråden?
Nej. de var inte gjorda av lättbetong.
Sen innan du påpekar hur andra stavar och läser. kolla på dig själv. Var de gorda eller gjorda av lättbetong.

Posted on: 2006/7/17 17:41

See User information
Jag säger som Cicero. tråden blir bara roligare och roligare.

Posted on: 2006/7/17 17:57

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
Quote:

OSPA skrev:
Materialet i golven , skrev jag.

Stålet försvagades av branden och förstördes av kraschen så något utelämnande finns inte.

Sen var dom gorda av lättbetong.

Nej. Du skrev 10cm tjocka golv av lättbetong. Vill du att jag ska länka tråden?
Nej. de var inte gjorda av lättbetong.
Sen innan du påpekar hur andra stavar och läser. kolla på dig själv. Var de gorda eller gjorda av lättbetong.

När du ändå är igång och länkar in saker så visa gärna var jag klagar på hur folk stavar!
Annars är det förtal och lögn!

http://www.nyteknik.se/art/17356
"Balkförband av stål på varje plan som förbinder förbinder ytterskalet med kärnan. På dessa ligger veckade plåtprofiler som bär 10 cm golv av lättbetong"

Den konstruktion som ligger under själva golvskiktet du går på räknas som regelverk inte som golv.

Men slå gärna en signal till en byggingenjör så berättar han mer.

Åter igen så märker du på saker som du bevisligen inte behärskar.

/Gert

See User information
http://www.nyteknik.se/art/17356
"Balkförband av stål på varje plan som förbinder förbinder ytterskalet med kärnan. På dessa ligger veckade plåtprofiler som bär 10 cm golv av lättbetong"

Den konstruktion som ligger under själva golvskiktet du går på räknas som regelverk inte som golv.

/Gert[/quote]

Detta är för mig en artikel som är formad efter den officella versionen. Du vet att jag inte tror på den.

Som jag sa tidigare så armerar man och gjuter en extra klack på den där plattan som vi inte kan enas om ifall den var gjord av betong eller lättbetong.
Vad jag försökte säga tidigare var att du enbart påstod i tidigare tråd. Att golven i wtc var 10 cm tjocka. Du nämde ingenting om golvbjälkar och en extra betongplatta som gjuts ovanför den där plattan. Som i sin tur blir det slutgiltliga golvet, efter att man flytspacklat och lagt matta/parkett. Därför så falerar hela din teori om vikt och pannkakor i den tidigare tråden.

Korthus faller frittfall (nästan)

Edit: Här kan du se hur man gjuter en extra betongplatta.
http://thepiratebay.org/details.php?id=3249749
Om du vågar ladda hem det vill säga. Bodström kanske vaker!

Edit: Jo just d ja. Du kan ju ringa polisen och anmäla mig för att ha anklagat dig för skriv och läs svårigheter. Lol .Som Cicero sa tidigare . detta blir bara roligare och roligare.

Posted on: 2006/7/17 19:44

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
Edit: Jo just d ja. Du kan ju ringa polisen och anmäla mig för att ha anklagat dig för skriv och läs svårigheter. Lol .Som Cicero sa tidigare . detta blir bara roligare och roligare.

Nej du anklagade mig för att påstå att folk inte kan stava.
Vad är det med dig, måste du förvränga allt du ser och nu också det du själv skriver.
Prova sanningen, den är bekväm.

/Gert

See User information
har inte skrivsvårigheter att göra med hur man stavar? Eller du kanske menar att jag menar att du menar att folk inte kan stava? inte du själv alltså.

Jag skrev LÄS OCH SKRIVSVÅRIGHETER. Visst är sanningen bekväm när man har facit i hand. håller med.
Ha en bra dag.

Posted on: 2006/7/18 6:48

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
har inte skrivsvårigheter att göra med hur man stavar? Eller du kanske menar att jag menar att du menar att folk inte kan stava? inte du själv alltså.

Jag skrev LÄS OCH SKRIVSVÅRIGHETER. Visst är sanningen bekväm när man har facit i hand. håller med.
Ha en bra dag.

Detta är facit.

Nej du skrev detta.

Quote:

NoMoreWar skrev:
Sen innan du påpekar hur andra stavar och läser. kolla på dig själv.

Så antingen så plockar du fram var någonstans jag skriver att andra inte kan stava eller så tar du tillbaka detta.

Försök för en gångs skull hålla dig till sanningen.

/Gert

See User information
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... ASC&topic_id=2934&forum=4

Detta är en länk till samma tråd fast från första sidan. Nu handlar inte detta om att STAVA utan du fäller denna komentaren. "Du är tydligen inte läskunnig". Om du titta längst ner på sidan så ser du ditt inlägg där. Så nu har jag plockat fram det. komentar?

Ta tillbaka det där. LOL!!! Du blir bara mer och mer komisk.
Sen kanske vi ska hålla oss till golvtjocklekar och material.
Som Jag sagt innan. För mig är det uppenbart vad som pågår men jag ska inte nämna det där andra ".... .. ...." för då kanske jag blir bannad.
Ha en bra dag.

Posted on: 2006/7/18 8:04

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... ASC&topic_id=2934&forum=4

Detta är en länk till samma tråd fast från första sidan. Nu handlar inte detta om att STAVA utan du fäller denna komentaren. "Du är tydligen inte läskunnig". Om du titta längst ner på sidan så ser du ditt inlägg där. Så nu har jag plockat fram det. komentar?

Ta tillbaka det där. LOL!!! Du blir bara mer och mer komisk.
Sen kanske vi ska hålla oss till golvtjocklekar och material.
Som Jag sagt innan. För mig är det uppenbart vad som pågår men jag ska inte nämna det där andra ".... .. ...." för då kanske jag blir bannad.
Ha en bra dag.

Du skriver att jag har fällt en kommentar om hur folk stavar, vilket jag bevisat för dig att jag inte gjort. Läskunnig står jag för, felstavningen är det du som fantiserat ihop.

Så när du ljuger om vad jag skriver skall vi gå vidare till en definitions frågan om allt som ligger i ett byggplan är skall räknas till ett golv eller inte.

Ring en byggnadsingenjör så är caset löst.

/Gert

See User information
Du menar alltså att det är OK att kalla någon för "inte läskunnig". Men om någon anklagar dig för skrivsvårigheter så blir det förtal?
Du är rolig du.

Posted on: 2006/7/18 17:12

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
Du menar alltså att det är OK att kalla någon för "inte läskunnig". Men om någon anklagar dig för skrivsvårigheter så blir det förtal?
Du är rolig du.

Problemet är att du ljuger om saker jag inte skrivit.

Men det är en ganska vanlig företeelse här.

Men Void hade i alla fal ryggrad nog och erkänna att han hade fel.

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

NoMoreWar skrev:
Du är rolig du.

Problemet är att du ljuger om saker jag inte skrivit.

Men det är en ganska vanlig företeelse här.

Men Void hade i alla fal ryggrad nog och erkänna att han hade fel.

Jag har inget problem. Problemet ligger hos dig som tolkar/tycker att jag ljuger.

NoMoreWar skrev:
Du är rolig du.
Kan du svara på den istället för att gå in på dina personliga problem?

Posted on: 2006/7/18 19:53

See User information
Är det här på riktigt eller drömmer jag?

Posted on: 2006/7/18 20:01
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:

Jag har inget problem. Problemet ligger hos dig som tolkar/tycker att jag ljuger.

NoMoreWar skrev:
Du är rolig du.
Kan du svara på den istället för att gå in på dina personliga problem?

Jag har absolut problem då du skriver detta:
Quote:

NoMoreWar skrev:

Att du sen inte står för vad du skriver är en naturlig sida hos dig.

Att jag INTE har påpekat att någon STAVAR illa men ifrågasatt någons läskunnighet är riktigt , men då du påstår något annat så gör det att du far med osanning.

Att du inte ens kan stå för vad du skriver gör det ju knappast lättare att tro på vad du skriver annars heller.

/Gert

See User information
suck, ni kommer inte kunna övertyga varandra iaf.
Varför inte bara acceptera det och gå vidare.

Nej du... nej du...nej du....näää duu...nej du...nej du.

Posted on: 2006/7/19 8:50

See User information
Det har inte fungerat med Vanlig konversation eller information utan att en del människor (enligt mig) uppenbart är här för att sabotera. Och folk brukar bara matar på med mer och mer övertygande bevis och argumentationer. utan att det leder någonvart. Och det har pågått ända sedan jag blev medlem. Så jag tänkte. fight fire whit fire. det verkar funka. Men jag säger inte att jag agerade rätt.
Men jag kunde inte låta bli att prova. Jag vet. Ganska omoget och patetiskt men han hängde ju på? Kanske det bevisar något?

Ha en bra dag.

Ps: är det bara jag som tycker att vissa saker är uppenbara här på vaken?

Posted on: 2006/7/19 18:18

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:

Nej, jag tänkte precis på samma sak som dig, det är något som är så uppenbart och ändå ser någon inte detta.

Quote:

NoMoreWar skrev:

/Gert

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

NoMoreWar skrev:

Nej, jag tänkte precis på samma sak som dig, det är något som är så uppenbart och ändå ser någon inte detta.

Quote:

NoMoreWar skrev:

/Gert

Här är beviset. Say no more

Posted on: 2006/7/20 17:31

Anonym
Quote:

NoMoreWar skrev:
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

NoMoreWar skrev:

Quote:

NoMoreWar skrev:

/Gert

Här är beviset. Say no more

Ja visst är det märkligt att vissa inte kan be om ursäkt och stå för att man har gjort ett fel?

Men det kommer med mognaden!

/Gert

See User information
Quote:

ZaPaTa2 skrev:
Quote:
av cfr2 den 06-07-14 13:33:27

De som följer vaken.se vet vid det här laget att OSPAs inlägg inte något att fästa sig vid.

Som vanligt ett Goddag Yxskaft-inlägg från OSPA.

Jag är ingen pilot, men såvitt jag förstår så kör piloterna efter start på \"autopilot\"/satellitnavigering fram till det är dags för landning som liksom starten sker manuellt.
Såvida inte \"kaparna\" på instrumentpanelen hittade navigationsknapparna \"Twin Tower nr 1\" och knappen \"Twin Tower nr 2\" (OSPA vet säkert huruvida om dom är standardknappar i Boeing 5#7), om inte så måste kaparna rimligtvis ha slagit av autopiloten/\"satelitnavigeringen\" för att kunna ändra kurs mot Twin Towers.

Som jag tolkar ciceros inslag så är det navigeringen EFTER denna tidpunkt när den ordinarie autopiloten slagits av som denne general ifrågasatt.

Har du någon gång använt en vanlig GPS?

Det finns normalt förprogramerade mål (waypoints) som man kan välja att man ska navigera till. I dessa WP så finns den info systemet behöver för att hitta dit.

Givetvis finns liknande funktioner inom flyget, jag vet för jag har många flygtimmar i mitt jobb då jag just flyger till det vareviga gång jag ska på jobb.

Så fundera på detta logiska resonemang.

Hur svårt skulle det vara för en kapare som har viss pilotutbildning att när han väl sitter i stolen bakomspakarna själv, eller tvingar den ordinarie piloten, att ställa in navigationssystemet till ett mål i New York, kanske en flygplats där. När man sen närmar sig staden så kan man ju med blotta ögat se var man ska ta vägen.

Startar man från ett flygfält nära New York så kanske man kan se var man ska direkt man kommit upp i luften.

Till exempel så kan man en klar dag se Globen i Stockholm när man sitter i flygplanet på väg hem, ända från före Västerås. Så hade man då lust att kvadda in i Globen så hade det ju bara varit att styra mot den vita \"golfbollen\" långt där borta, man skulle ha god tid på sig att sikta in sig i det fallet, och inte behöva någon navigationsutrustning alls.

WTC är ju även de välkända och tydliga landmärken som kan ses på väldigt långa avstånd liksom Globen.

Glöm sen inte bort att navigationssystemet och transpondern för flygplansidentifikation är två skilda saker. Man kan slå av den senare utan att det påverkar den förstas funktion.

Whats your job?

What kind of airplane do you fly?

How do you KNOW all this about flying and on WHAT basis do you disagree with experts asserting the impossibility of such manouvers by such pilots?

As an alleged pilot, how do you then explain the LACK of standard Norad us airforce procedure to intercept the hijacked flights in good time?

Especially from Andrews Airforce Base?

Posted on: 2006/7/21 20:26

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper