vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 4 5 6 (7)

Re: Anarkism/volontärism

See User information
Det är människor som Avatar som ger mig hopp trots att vi lever i denna verklighet.

Posted on: 2012/11/4 1:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
vem säger att vi behöver tjäna på någon, målet är väl att tekologi ska arbeta för oss människor och inte tvärt om, och vi vill helst inte vänta på att makthavare fixar det åt oss vilket aldrig kommer hända..

sorry om jag målade upp matrix åt er och det känns jobbigt men låt oss knäckaoss ur matrix innan agenterna kommer och tar mig hallå skynda erbrevprojekt nu go go go we got no time, ont om tid..

närå jag bara skojjar, agenterna läser allt vad vi skriver på internet dygnet runt allihopa så nu kommer dom och tar er bara för ni läst om att organisera projekt här ..

lika bra vi sätter igång nu innan agenterna kommer hahha närå jag skojjar bara, dom är nog bara redan påväg, vänta nu knackar det på dörren hahaa närå jag skojjar bare

jag säger dom vill väl att vi ska nojja lite nu jag menar alla telefonsamtal är avlyssnade, åsiktregistreringen har börjat, säg inte fel sak på luren.. vi ska kämpa mot terrorister tyst nu du behöver inget privat samtal längre din träl.. vi jagar bin laden fortfarande, spöket från bin laden är loss och vi försöker lokalisera han genom att avlyssna svenska folkets telefoner, vi tror att han gömmer sig där..

Posted on: 2012/11/4 1:45
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
@ anvendernamn

Oroad dig inte för dessa tomtar, låt dom göra deras bästa.
Do your worst, you still are going down!

Den dagen vi börjat se inåt och sen väl fattat vem vi verkligen är, tappar dessa all makt och kommer stå gråtande som småbarn. Men tills dess, vill dom ge dig allt du vill ha i former av "shower", 9/11:s till politiska påhitt och skådespel...

Pengar är bara ett medel för kontroll, samma med lagar och regeringar...

Hörde frasen "There is a truth out there, that will make all Gov's, money, bankingsystems, laws totally worthless" som alltid har legat kvar och gnakt under min "resa".

Sen om vi kopplar samman detta med... För mina ögon hänger allt detta samman.

Quote:

FreedomX skrev:
Det är människor som Avatar som ger mig hopp trots att vi lever i denna verklighet.

Tack för en sådan underbar replik, vi kan inte få nog med ljus i denna förjugna värld... Det är alltid mörkast före gryningen. Tack, du e rätt grym du med...!

<3!

In peace and <3!

Posted on: 2012/11/4 15:18

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
om pengar är medel för kontroll, vad är då internet?
Medel för frihet såklart..

För mig känns det som nån testar mänsklighten.. kommer vi släppa ut djuren i buren eller förtjänar vi att hamna i buren själva som djur efterom vi inte förstod att det var omoraliskt betéende för ett flocklevande och växtätande djur som människan, empati är en stor del av oss och att fungera i flock tack vare empain.

Vi har "fått" internet som ett verktyg för att skapa våran egen frihet, klarar vi av det eller komme internet användas till trams..

kommer människorna förstå att dom allihopa måste säga ifrån och att alla andra individer oavsett djurart , har rätten att leva sitt naturliga liv...

Visst Nomad jag tolkar det som att du hela tiden vill tona ner ens eget ansvar i detta men som sagt vems fel är det egentligen när staten gör fel, om inte vårat fel eftersom vi sitter passiva när dom beviseligen totalt skiter i oss..

Kommer människor sluta gå på zoo och titta på djur i bur eller förtjänar människor att sitta i bur och bli tittade på precis som vi människor förväntade att djuren skulle göra när vi var på djurpark?

Även om jag ska äta upp ett djur så vill jag visa nog med respekt så jag ser till att djuret haft sitt naturliga lyckliga liv när djuret levde.. Det är dock ingenting vi har råd att bry oss om idag för vi lever fortfarande i matrix där vi måste kämpa för att överleva och därför har vi aldrig tid över att organisera så vi har trygghet och stabilitet i samhället, fabriker som arbetar åt folket osv..

Fullt upp med att försörja sig själv så hur ska vi nånsin förstå att maskinerna kan göra arbetet åt oss såfort vi organsierat oss mot exakt det målet.. :(

Men än finns det ljus i matrixtunneln, USA röstar om att leglisera cannabis på Tisdag så antingen blire atombomb eller frihet..

Håll i hatten, Kram

Posted on: 2012/11/4 20:05
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Nu snubblade jag över en intervju med Jacque Fresco 1974.. det är han som är "ledaren" för Zeitgeist moevement. Men 1974 kallade han det för nått helt annat än idag. antar jag.

http://www.youtube.com/watch?v=829OJ3Jab-A

Det jag skulle vilja peka på att jag tror på så är det en blandning mellan Jacque Fresco, Stefan Molyneux, Bill Hicks såklart, Alex Jones och Malcom X för att kunna göra revolutionen, direktdemokrati och internets potential till att sprida info även utanför internet genom utskriter..

Hitils tycker jag att Bill Hicks har haft klockrenast lösning på problemen genom att avsluta alla krig och betala kläder , mat och utbildning till dom behövande i världen som USAs krigsbudget skulle betala flera gånger om..

Fresco pratar klockrent om teknologi men faller pladask när han börjar prata om att bo i dom där konstiga satanist-städerna när det är ganska självklart att 98% av människorna på planeten antagligen inte vill riva ner alla städer på planeten för att bygga nytt..

Stefan molyneux är såklart klockren men han faller på organiseringsbiten precis som alla andra, Stefan säger det börjar med barnen och dig själv sen så undrar man vafan ska man göra nu då ska man gå och prata med alla människor individuellteller kunde det lösas på ett bäättre säättt stefan (brevprojekt)

Skulle vara skönt om nån av legenderna gett oss en plan men dom kan endast ge oss pusselbitar sen är det upp till oss att lägga dom bitarna för att kunna se kartan så vi hittar till friheten..

Fresco gav pusselbiten att teknologi är värdelöst så länge mänskligheten inte får ta del av teknologin.. Molyneux gav pusselbiten om ett samhälle fritt från våld och tvång och hur man skapar det.. bill hicks gav oss glädjen att skratta åt våra misstag osv.

Nån gav oss internet och datorer , men absolut ingen vågar säga att vi måste använda datorerna och internet för att organisera oss så information når alla öron och att teknologi börjar arbeta för oss människor och det kan vi börja med på liten skala för att sedan expandera när det går frramåt och man tjänar på ju fler man är som borde vara resultatet i ett hållbart system..

Helt självklart att detta är nånting jag kommer ignorera hahaha men jag vill bara peka på evolutionen här och även på dörren till frihet som vi alla måste gå igenom gemensamt antar jag ..

Jag skrev tidigare som att jag tror att vi människor undergår ett test på nått sätt.. detta kanske bara är personlig misstanke men med el tillexempel så har alla människor som nånsin velat "ta en del av kakan" genom att uppfinna fri-energi-uppfinningar, dom människorna har blivit mördade..

Det finns dock folk som skapar gratis el och tillåmed åker bil som tankas med kranvatten.. en gubbe jag lyssna på han berätta att biltillverkare vela köpa hans patent på en vattendriven motor till bilar men han vela inte sälja den så det blev ingen patent och den gubben kunde göra intervju med tv-kanal och berätta om sin uppfining och vad biltillverkarn sagt..

noterbart är att gubben lever än idag antar jag och han sa att hans mål i livet var att hans uppfinning ska tjäna hans folk i filipinerna eller vart det var..

Skulle det vara så sjukt om nån eller något testar människor tills vi har rätt motiv under våran vilja.. Dom som tex vill tjäna pengar på att sälja el när det redan finns människor som gör det, dom människorna mördas...
och dom som inte har vinstintresset och egoismen dom lever vidare förutom dom som försökte organisera människor för att förändra saker i samhället innan internet var stort..

tänk på saken, kram

Posted on: 2012/11/5 5:57

See User information
Fresco lever också vidare trots att han sitter och säger att alla politiker och advokater kommer försvinna för dom är inkompetenta och korrupta allihopa hahhaha..

Kanske Fresco och Molyneux är kombinationen som skulle fungera med brevprojekt och samma litteratur ut i ala brevlådor..

klart dom flesta skulle känna som oss när vi hörde deras perspektiv och därmed skulle världen förändras till ett paradis i princip..

Dom har dock olika teorier på varför kriminalitet och sånnt uppstår.. För enligt Fresco är det en ren ekonomisk fråga och brist på resurser som folk bråkar om hahaha typ.. Och med Molyneux skulle det vara en hel psykologisk genomgång från födsel till grav för att förstå vart tillåtelsen till våld uppstår ungenfär och det är otroligt intressant att höra båda 2..

Dock har inte molyneux nån plan för att "gå vidare" me hans slutsatser och lösningar på problem.. visst han pratar i radion och har massa lyssnare och alla har sin del, men skulle han skrikit brevprojekt i radion skulle vi fått sett på förändring på stor skala imorgon..

Tills dess pratar vi med person efter person antar jag..

Kram

Posted on: 2012/11/5 6:59

See User information

Det är som detta jag är lite fundersam runt, tycker inte detta e riktigt ok. Våld löser liksom inget, vi måste se utom ramen för att nyttja samma gamla spår. "-Ett problem som skapats av.... kan inte lösa av samma medvetande!" Albert. E.

Vill gärna ge en annan syn, det håller redan på att ske, då fler och fler tar ansvar för sina handlingar och går samman inför en bättre väg, sedan är labels oviktiga hur dom än stämplas som/labels/boxar.

När det väl brakar, är denna topic väl given, dock är det tyvärr för få som är medvetna nog.

Sker det, är det vi som väljer det... Slutet är fortsatt det samma som andra vägar, målet kommer nås, vi bestämmer "kostnaden" för det. Utgår redan att vi ruckar det åt ett "bättre" håll....

Posted on: 2012/11/5 19:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Apråpå lille Albert som förvisso enligt många påståtts ha kläckt ur sig vissa cool saker, så finns det lika många som med hjälp av verifierbar visdom konstaterat att denne Albert blev vald/dresserad till att bromsa utvecklingen på vissa områden med c:a sisådär 100 bast.

För de som bor i en "Faradaybur" (en coolare variant på aluminiumfolie på skallen)

http://heiwaco.tripod.com/bomb.htm

allt är förändring utom en sak och det är människans enfald ( lokal guru )

tips: förstå innehållet fullt ut innan ev. kommentar HaHa

Posted on: 2012/11/6 7:33

See User information
Jag fick 2 uppenbarelser igår eller kanske "nya perspektiv" kanske är bättre ord, men det är samma sak antar jag..

Det första som slog mig var att dom flesta människor inte kommer att bli ihågkommna efter att dom har dött.. Dom kommer inte lämnat kvar nånting på jorden som gör att kommande generationer kommer säga deras namn..

Precis efter att det slog mig så börja jag se perspektivet vad som får människor att bli ihågkommna i kommande generationer.. 1. uppfinningar. 2. organisationer. 3. "Milstolpar" tex. slaveriets slut.

Vanliga människor går helt enkelt och arbetar, skaffar barn och sen är deras liv slut..

Medans alla människor som går med i en förening eller organisation som kämpar för en milstolpe eller tex. att teknologi ska gynna alla människor oavsett från vilken samhällesklass dom kommer ifrån..

Då skulle vi helt plötsligt ha våra namn i historieböckerna, inte som diktatorer utan som vanliga ärliga människor som skapade eller deltog i en organisation som förändrade livet för kommande generationer till nått mycket positivare än vad dom själva växte upp med..

Evolutionen skulle vara ett faktum..

Jag skulle vilja se nån svensk organisation/förening/parti/hemsida som har Jaque Frescos syn att teknologi måste gynna alla människor för annars är teknologi skräp..

Om handikappade och gamla människor kan få robotben som hjälper vem som helst att gå utan att ramla..

Hur länge ska vi vänta innan svenskar får ta del av den teknologin som jag redan sett in action?
Det är upp till oss , när vi skapat organisation som står för det att teknologi ska inte ha något pris utan det ska gynna alla.. Då skulle helt plötsligt exo-skelet vara en teknologi som kunde användas för handikappade människor men även om en människa skulle vilja bygga ett hus utan att anstränga sig så skulle ett exoskellet kkunna vara det rätta verkyget..

Istället så sitter vi på våra händer och väntar på att politikerna och företagen ska spela klart sitt skådespel på nyheterna medans folk lider av att inte teknologin kan hjälpa dom i vardagen..

Hur många människor har dött i avsaknad av rätt teknologier/lösningar på problemen tror ni?

Som Jaque Fresco sa om planerat åldrande på produkter som tvingar oss till kontinuerlig konsumtion ..
Om jag har patenter på glödlampor som lyser i 100 år..
Men jag bygger bara dåliga lampor som håller i ett fåtal timmar och är jättesköra för att du ska bli tivngad att springa till affären och köpa nya lampor..
Skulle inte ni se det som att jag rånade er på lampkostanden varenda gång en lampa går sönder i erat hem?

Går en lampa sönder hos mig blir jag arg på den som gömmer patentet och därmed rånar mig på summan för en ny jävla lampa varje gång en går sönnder så står den okända tjyven och ta pengar ur min plånbok, och jag vet inte ens om vem han är ellr vart han är eller vem som vet om att han tar ur våra plånböcker och hur mycket han tagit och hur i helvete ska vi få stopp på han..

starta en organisering, sträck ut handen till staten och folket, nu läger vi ner politik och börjar använda våra hjärnor för at få teknologin att arebta för alla männikor istället för att dom som inte orkar göra nånting men vill ha allting..

Posted on: 2012/11/6 21:17

See User information
Öj användernamn,vad är det som hindrar dig från att komma till skott?
Jag kommer nu göra en förutsägelse: Du har gjort 637 inlägg nu, när du gjort 737 så kommer du fortfarande tjata om dina ideers förträfflighet och inte gjort nånting.
Fresco verkar ha missat en viktig grej: psykopaterna.
Fresco verkar totalt naiv gällande VARFÖR världen är i det stillstånd den är. Han verkar tro att det är avsaknad av smart teknik.
Han har helt missat psykopaterna och människors behov av att vilja slippa ansvar och passivt lämna över sin makt till en psykopat

Posted on: 2012/11/6 21:54
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Nu tar du inte ton gossä!

Jag är pank och tror att jag är mer ute efter nån sorts folkrörelse typ.. Dock så verkar bara Fresco vara den som vill att teknologi ska användas fullt ut..

Ja du vill säga ungefär som politikerna, det finns fortfarande farliga människor ibland oss därför behövs staten med sekretess och telefonavlyssningar av folket utan undantag..

Om jag gömmer patenter på glödlampor som brinner i 100 år. Medans jag säljer skräplampor till dig som gör att du får köpa nya lampor varje månad..

Skulle inte det vara som ett långt rån på dig personligen genom hela ditt liv ?

Jag tycker Stefan Molyneux kan prata med oss om hur vi ska fixa till våra tankemönster så vi får en positivare värld..

Men du kan inte på fullaste allvar tro att det skulle fungera på människor som svälter för tillslut skulle man göra något sjukt om man inte ätit på 1 vecka och ingen runt om bryr sig, kanske rånat någon runt om som inte bryr sig..

Och vad skulle hända då om vi människor kom överens om att teknologi ska arbeta för alla människor från och med nu, sen börjar vi organisera det med volotärers resurser..

Fresco sa det att man ska inte vilja ha betalt för att hjälpa andra människor, notera här att jag misstänker ett test här också, kommer vi mäiinskor vara redo för att komma ut i rymden ungefär?
För jag kan tro att vi aldrig nånsin skulle få komma ut dit så nerdummade som vi människor har blivit dom sista 100 åren, vi tänker inte ens på om det finns utomjordingar där ute när det egentligen är en självklarhet.. Vi slänger varandra i fängelset och dömmer vissa människor som psykopater för att dom inte hade mat i magen och gick och rånade en rik människa på gatan..

Who is responsible for a homeless man's death? som i den där gammla låten Necro - Poetry in the Streets

Fresco är ärlig med att det inte är ett hållbart system om inte all teknologi utnyttjas.. idag måste vi vänta tills företag känner att det är vinstframkallande att göra vissa steg och dom bryr sig inte om människors välmående när vinst är det enda som spelar roll..

Vi lider alla av brist på diverse saker och teknologier som skulle gjort våra liv enklare..

Sopberg fyller hela planeten tills vinstintresset åsidåsätts och istället för billigt plast tillverkar man plaster som är nerbrytningbara av naturen helt utan undantag för plast är det som skapar sopberg natar jag.. det är plast och gamla matrester i platen som råttorna söker sig till medans dom trasslar in sig i plasterna och dör och ruttnar medans fler råttor försöker ta sig dit..

Sopberg sklle väl kunna ses som en cancer och det finns redan lösningar på sopberg men företag kan inte lägga den extra kostnaden på att tillverka dyra naturliga material när plast är så billigt att sprida runt på hela planeten..

Vi kan inte åka ner till Afrika och prata om vad stefan Molyneux pratar om för dom skulle spöa på oss och kanske äta upp oss bara för det var respektlöst sagt när dom inte har nånting att äta och därmed inte bryr sig ett skit om moral innan dom fått mat i magen, prata inte om moral tills dess skulle ja råda alla till för vi skulle alla göra sjuka saker om mat inte fanns ..

Känns som jag sätter Frescos idéer långt före Melyneuxs idéer mest på grund av den anledningen och jag känner mig inte fri som kanske ni gör för varje gång det går sönder en lampa i mitt hem så blir jag otroligt förbannad på den som gömmer patentet på hållbara lampor madens jag ska gå och betala nån jävla glödlamps-kartel precis som att jag inte har bättre saker för mig än att betala nån tjyv som tror han äger mina pengar för alltid när det redan funnits mängder av människor som uppfunnit hållbarare lampor än vad tjyven nånsin kommer skapa om tjyven inte tjänar på det...

Så låt oss säga till tjyven att dra åt helvete genom att komma överens om att teknologi ska gynna alla människor och inte ett fåtal som idag..

Vet ni om det finns nån sån svensk folkrörelse haha som arbetar för att teknologi ska arbeta för alla svenskar?

haha vilken fråga i Sverig lixom där man uppfinner robotar samtidigt som staten piskar människor att söka arbeten som inte existerar i rätt mängd så alla kan få ett..

Ja vi skulle kunna använda dom robotarna som våra tjänare eftersom det är exakt vad robotar vad skapta för, att underlätta för oss..

Enda tills dom giriga fick tag på robotar, nudu ska du se att robotar vs mänskligheten är nästa steg.. vet inte om du sökt på youtube efter future robot military machines eller nått liknande.. vekrligen läskigt att vi ska vara oss som dom robotarna "kontrolerar"..

har även tänkt på vad som skulle hända om en polis satte på siig exoskellet och mängder med skydd.. hur många skulle kunna protestera om en polis kan lyfta 5 personer med 1 arm.. Det är frågan som jag hoppas vi kan besvara innan vi måste fightas mot nått sådant för att få frihet som vi aldrig ens upplevt så vi vet inte ..

scary

Men med tanke på vad du skrev så tror jag själv inte på att psykopater kan uppstå om ett helt samhälle bryr sig om varje individs behov utan undantag.. För man måste så att säga uppleva människor som inte har emppati som uppstått på grund av att personen växte upp och upplevde att ingen brydde sig om mig.. osv..

Posted on: 2012/11/6 23:43

See User information
Dude Jädrar vad di tolkar in en massa som jag varken sagt eller menat, vakatten
Jag tar det igen:
Om du har målet att nån förändring verkligen ska ske så föreslår jag att du GÖR nåt, istället för att använda forumet för att skriva av dig några ggr om dagen. Missförstå inte, jag har inget emot att du skriver av dig men du verkar ju vilja få till förändringar, men fortsätter bara skissa lösa planer i inlägg efter inlägg och jag gissar alltså att när du passerat 737 inlägg så har du inte tagit ett steg närmare handling.
Du tänker kanske att JAG borde göra nåt istället för att snacka, men jag har en helt annan analys av läget. Kan jag utveckla om du tvingar mig.
När det gäller psykopater så verkar du ha missförstått helt vad jag menade. Jag dömer inte ut desperata människor som psykopater. Jag menar att psykopater söker sig alltid uppåt i maktstrukturerna och så länge vi har nån form av centraliserad makt så kommer psykopater hamna på toppen, och dessutom vill de flesta människor inte ta ansvar för sina egna liv och det skapar en slags symbios. Människor vill bli härskade över och psykopater vill härska. Så länge människan är på den utvecklingsnivån så kommer vi ha dom psykopater vi förtjänar. Kör du venusprojektet så kommer psykopaterna ta över det och ändra hur planerna ursprungligen var tänkta och så blir det förmodligen en högteknologisk diktatur av eländet.
Personligen så tror jag vi har den värld vi förtjänar. Människor vill inte se sin mörka sida och då får vi sån här värld.
Som Molyneux sa i en färsk intervju: alla vet att en miljon Irakier dött, vi betalar kriget med skatten(USA) och skuldsätter våra barn, men om en tidning visar en bild på ett ihjälbombat Irakiskt barn så blir det ramaskri.
Tekniska lösningar kommer inte få människor att mogna. Kanske är det så att på ett andligt plan så måste vi igenom ett helvete av lidande för att växa upp.
När det gäller Molyneux så uppfattar jag inte hans budskap som ideer. Han förmedlar logik och logiken leder till ickevåldsprincipen och äganderätt etc. Det är det han gör.
Om logiken som han förmedlar är så universell som han själv säger så är det inte frågan om nån bra eller mindre bra ide. Det är logik kort och gott. Lyssna mer på Molyneux, verkar som att du kan ha nytta av det

Posted on: 2012/11/7 20:05
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
hahaha ja då var vi där igen då, jag behöver läsa på lite mer innan jag uttalar mig.. Tur att du vet det varje gång..

Ja kom på hur mycket olika ursäkter och förklaring du vill men folk är ändå slavar eftersom teknologier existerar redan som kan arbeta för alla mänisskor om tex. svenska folket tillsamans köpte 10 fabriker och några kvadratkilometer odlingmark för att aldrig nånsin behöva sätta ett pris på basvaror som vete och potatis.

Istället så är planet att vi ska arbeta och utbilda oss för att kunna få ta del av det ekonomiska systemet och sen köpa vad som helst för dom pengar även om det förstör planeten, klart du ska ha rätten att förstöra planeten, för politiker behöver trots allt inte fråga alla människor om det är lungt om nån förstör naturen eller planeten, dom kan ta mutoor i det tysta istället för att lyssna på fattiga människor som vill ha bätre liv..

Det handlar väl om att leva på andra människors arbete..
Och 2012 skulle bara det fungera om inte människorna förstod att dom tjänar på att bli av med den som står med handen långt ner i plånboken på alla svenskar och planerar att göra det resten av svenskarnas liv.

Om jag tex. får arbeta 10% av mitt liv för att kunna köpa el eller nån produkt som nån som har resurser till teknologier kan skapa gratis ..

Klart att det bara kan fortsätta så länge folket själva inte förstår att dom tjänar på att gemensamt skaffa teknologier som arbetar för folket..

Visst riskerar vi att bli utbytbara arbetare, som måste operera om oss till robotar för att kunnnna arbeta hårdare och tävla med robotar och maskiner om arbeten..
Men det skulle absolut inte fungera om vi kom överens om att alla ska ha maskiner som arbetar åt oss..

Naturen och teknologin är också helt självklart att dom måste arbeta ihop med oss för att hitta hållbara lösningar som inte kan hända i sen sån här ekonomi där alla är beroende av arbeten för att kunna överleva med mat och bostad.

Jag ser ingen skillnad på en slav i USA på 1800 talet och en slav i Sverige idag, slavarna fick mat för annars skulle dom inte kunna arbeta, dom fick säng för annars skulle dom inte orkat.

Helt självklart att teknologi måste befria människor från diverse monotoma arbeten .. men då måste också teknologin börja ge folket varor, säkerhet eller vinster genom att folket själva inversterar i det..

med tanke på att om jag uppfinner en penna så vill jag att pennan ska gynna kommande generationer människor. Min mardröm som uppfinnare skulle vara att nån tog min uppfinning, pennan, och använda pennan för att tjna pengar på alla människor som vill ha en penna. För jag kom på den första.

Nångång måste vi kunna säga att det vi människor kommit på måste vi dela med oss av för annars kommer vi aldrig framåt om ni ska säga att ni äger designen på en produkt för ni kom på den..

Om jag kommer på en lösning som gör att jag slipper odla 8 timmar per dag och bara kan ha maskiner som kör runt på fältet och gör mitt arbete åt mig. Som bonde såklart. då skulle jag personligen vara en ganska rutten människa om jag vela ha nånting av alla människor som inte vill spendera 8 timmar om dagen med att odla.

Och visst är det slaveri att undanhålle teknologier och patenter som skulle göra att du slapp köpa nya lampor för dom byggs med dålig kvalite..

Sen tycker jag att vi kan prata om psykopater hur mycket som helst ..

Jag säger visualiera dig istället om vi på nåttsätt skulle kunna komma på ett "recept" på teknologier som vi gemensamt cirka 50 personer skulle kunna köpa för att undelrätta våra liv, med teknologier..

Oj oj den ska jag filosifera på ett tag i lugn och ro, jag besvarar mig egen fråga men besvara gärna ni också.

MVH

Posted on: 2012/11/8 5:37

See User information
Morgonpigg Anvendernamn ser jag
Vi behöver inte prata mer om psykopater, bara inse att dom alltid stiger till toppen i alla centraliserade system med makt över andra människor, att dom kidnappar alla gräsrotsrörelser och förstör dom inifrån. Om man missar det så blir det fel hela tiden, och det är så det är i världen nu.

Posted on: 2012/11/8 8:41

See User information
jo jo det är självklart men det skulle knappast kuna hända efter att det väl har hänt vissa milstolpar. Man kan ta lite ljus och lysa upp ett helt rumm men man kan intte ta lite mörker in i ett ljust rumm för att ta bort allt ljus..

Det skulle vara som att försöka införa slaveri med piskor igen, det skulle inte kunna hända..

Skulle vi komma övernes om att teknologi ska arbeta för alla människor, då skulle helt plötsligt det vara en accepterad och överenskommen sak och inte en människa skulle svälta utan att vi har miljontals volontärer som ordnar så alla kan försörja sig själva med mat, vatten och bostad med hjälp av alla uppfiiingar och teknologier som människor nånsin uppfunnit..

Men vi måste väl även "komma övernes" om att patenter och dyligt inte kan gynna mänskligheten som det ser ut idag.. för om en människa kan tjäna pengar för evigt på ett patent så känns det som vafan är tenkologi för jävla skitsak egentligen.. vi får ändå aldrig ta del av den bästa teknologi förän företagen tycker det är lönsamt att producera och vi vet inte vad vi vill ha i framtiden så dom besvarar väl en okänd önskan antar jag när dom hittar nya produkter och tkenologier...

Visst ibland känns det som George Bush, Obama , Reinfeldt och Bill Gates kunde behålla sina teknolgoier, windows och patenter, olja, och korruption med slaverisystem, så forskar vi andra vanliga människor fram teknolgier som kan gynna alla människor istället för ett fåtal speciella..

för det är väl först då vi kan leva lyckliga och fria med massa tkenolgogier som arbetar åt oss när vi behöver det, bilar osm kör av sig själv och annat för det finns redan sånna bilar men inte lönbart antar jag trots att många liv skulle kunna räddas om bilar kördes av robotar..

MVH

Posted on: 2012/11/8 10:58

See User information
George Orwell beskriver i sin bok 1984 hur staten vänder på ord 180grader, tex krig är fred och fred är krig.

Ett bra exempel på det är hur man beskriver svarta och vita pengar i Sverige idag. Vita pengar är när skatten är betald och svarta är när man inte betalt skatt.

Men om man tänker efter. Borde det inte vara det motsatta. Svarta pengar borde vara när en tredje part stjäl en bit av kakan med våld om det nu handlar om tex maffian, bandidos eller någon stat. Medans vita pengar borde vara när två personer eller fler gör affärer frivilligt och utan våld.

Ett annat exempel är statlig television = Fri television

Men ibland är politiken väldigt ärlig. Specielt under det valåret då sossarna hade slogan "Alla ska med". Det var inte ovanligt att folk skämtade lite med att lägga till "varken du vill eller inte" efter den texten.

Posted on: 2012/11/11 11:04

« 1 ... 4 5 6 (7)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper