vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Weekend-fasta
#1


See User information
Ibland juicefastar jag och jag mår väldigt bra av det. Nu på torsdag ska jag påbörja en kort juicefasta i minst 3 dagar och jag ska dokumentera den på min webbsida.

Jag vet att här finns flera experter på området som jag hoppas kan ge råd och tips. Häng gärna med på min weekend-fasta.

Posted on: 2012/11/6 12:41
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#2


See User information
Hälsa är skoj!

Något som jag gjorde för många år sedan, åt lätt till frukost och ännu lättare lunch, sedan var det apelsin juice som gällde resten av dagen. Fick det sagt till mig att vissa bakterier som inte är bra för kroppen dog av detta, främst i tarmen.

Jag kör med samma medel nu, fast nu kör jag på med dom bästa juicerna som finns på marknaden, nu utökar jag C vitamin innehållet och tillsätter även Acai och Goji Juice. Igen så är det superfrukter.se som gäller, det finns ingen bättre leverantör i Sverige för tillfället.

Det kan bli lite surt i magen eftersom juicen har bäst effekt på morgonen, för att lätta detta besvär så finns det något som heter Chiafrön (1-3 matskedar per dag), det gör att syra attacken uteblir, dessutom så reparerar den magsäcken enligt många. Chiafröt blir omgivet med en geleaktig hinna när det kommer i kontakt med saliv/(vätska), hur det sedan fungerar i magen är jag inte säker på, men jag har upptäckt fina egenskaper med detta frö, för övrigt är det allmänt nyttigt också.

När man fastar så tar kroppen upp allt man stoppar i sig med omnejd, väldigt viktigt att hålla sig till rent vatten då, gärna filtrerat eller ännu bättre destillerat. Jag slår dock ett slag för källvatten och att det kanske är än bättre, dock färskt och taget där källar börjar, viktigt är att sätta på korken snabbt efter det man fyllt på flaskan, dom viktigaste mineralerna som finns i källvattnet försvinner efter ett par hundra meter när vattner rinner naturligt, det är dom man dels vill åt. (Den finare varianten av ormus utvinnes direkt efter källans mynning)

Nyfiken på hur Din kur går Jocke, skall läsa dag för dag vad som händer!

Må väl!


Posted on: 2012/11/6 13:16
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#3


See User information
Tack för tipsen. Jag ska börja efter lunch idag (för de serverar så go mat på arbetet...) Hemma har jag Brita-filter för vattnet och gör endast juice på ekologiska frukter. Acnen har kommit tillbaka de senaste veckorna, vilket visar att jag blivit för förorenad, så det ska bli intressant att se om det försvinner också...

Posted on: 2012/11/8 8:51
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#4


See User information
Jag vattenfastade för några månader sedan och skapade en tråd om det här på forumet.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=187756#forumpost187756
Jag vet inte om man skulle orka att gå igen det igen men jag funderar starkt på att leva och äta bättre nu en tid.
Lycka till för er som vill prova någon typ av fasta. Jag har personligen inget negativt att säga om det.

Posted on: 2012/11/8 17:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#5


See User information
vattenfasta hahahhaha, det var det mest inteligensbefriade jag hört i hela mitt liv..

är det bara jag som vet att man kan klara sig utan mat i cirka 2 veckor och utan vatten i cirka 2 daggar innan man dör?

Är det nyttiigt enligt dig att låta kroppen kämpa mot att inte dö.. Skärp dig nu..

Och det förspråkar du?

Och du tycker jag borde ha förbud på munnen när jag skriver om gravitationskraft??

zzzz satanisten du är då igång du och försöker sprida din okunskap om att skadliga saker är positivt, finns inget dåligt att säga om det..

:(

Posted on: 2012/11/9 3:47
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#6


See User information
Jaha vattenfasta när man bara dricker vatten?

antar att det är det ni menar, fortfarande ger man inte kroppen vad den behöver för att vi ska fungera optimalt och det borde gälla immunsystemet också..


Posted on: 2012/11/9 3:50
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#7


See User information
3 dagars juicefasta det var inte mycket det. Men säkert bättre än inget.
Jag gjorde 2 mån juicefasta i somras och kan bara säga gott om det. Många diffusa hälsoproblem upphörde nästan omedelbart.
Nu har jag börjat kontemplera 3 veckors urinfasta över jul :O ja det är ganska hardcore

Posted on: 2012/11/9 8:39
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#8


See User information
Kroppen ber om det man behöver, en del vill äta is i 2 dagar, andra vill äta råris i 7 osv. Alla har vi fått i oss olika mängder kemikalier och annat, rätt eller fel finns inte inom friskvård om man känner efter vad man behöver!

Go helg på er!

Posted on: 2012/11/9 15:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#9


See User information
Quote:
Jaha vattenfasta när man bara dricker vatten?

Jupp "you got it"
Fastade och drack enbart vatten i 6dagar. Resultatet blev några kilo viktnedgång och en mer välmående kropp och nej jag är inte satanist.

Posted on: 2012/11/9 17:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#10


See User information
För mig så verkar det helt hjärtdött att svälta kroppen och tro att det är nyttigt..

som jag förstår det så har fasta upstått för att vissa människor i Indien vill övertyga samhället om att dom älskar sin gud mer än alla andra, så man gör diverse smärtsamma och onyttiga saker mot sin egen kropp för att visa för omvärlden hur mycket man älskar sin gud..

Jag vet att det finns en stad där dom skär med rakblad på sine egna kropar för att bevisa att just dom har mest tro på guden.. Kanske nått för er?

Det kan möjligtvis vara nyttigt att tömma kroppen på lite blod för att kroppen ska få kämpa för att skapa nytt blod, eller ?

Detta går emot allt mitt logiska tänkande , att det skulle vara nyttigt att svälta kroppen, ungefär som att säga att det är nyttigt att tömma kropppen på lite blod..

Och vilka är dessa genier som kom på fasta och att skära sin egen kropp med rakblad för att bevisa sin tro och övertygelse för omvärlden?

Jo det var dom stora religiösa ledarna som kom på sånna här saker , och det handlar inte om att folk ska må bra utan mer om att kunna kontrolera människor..

bara min åsikt dock har inga rejäla bevis heller..

Posted on: 2012/11/9 21:08
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#11


See User information
Jag har fått tag på dundermedlet som jag postade om i en annan tråd, angående Graviola Juice. Min första tanke var följande, jag är inte intresserad av att tjäna pengar, vi mår bässt när vi kliar varandra på ryggen. Så den som är intresserad av denna Juice, PM:a mig.

En flaska innehåller 500ml 100% biologisk juice utan några som helst tillsatser. 125kr flaskan + frakt inom Sverige!

Om denna kommer att säljas i Sverige inom kort vet jag inte, men då kommer andra pålägg på, ja ni vet hur det fungerar!

Hör av Er om intresse finns!

må väl!


Posted on: 2012/11/10 11:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#12


See User information
Quote:

Jag har fått tag på dundermedlet som jag postade om i en annan tråd, angående Graviola Juice. Min första tanke var följande, jag är inte intresserad av att tjäna pengar, vi mår bässt när vi kliar varandra på ryggen. Så den som är intresserad av denna Juice, PM:a mig.

En flaska innehåller 500ml 100% biologisk juice utan några som helst tillsatser. 125kr flaskan + frakt inom Sverige!

Om denna kommer att säljas i Sverige inom kort vet jag inte, men då kommer andra pålägg på, ja ni vet hur det fungerar!

Hör av Er om intresse finns!

må väl!

Är inte det samma sak som att dricka apelsin juice eller andra frukter som man pressat själv? Brukar själv göra det ganska ofta. Finns inget bättre speciellt vid en bakfylla.

Posted on: 2012/11/10 11:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#13


See User information
150 kronor för 0,5 liter juice blir väl cirke 15 gånger dyrare än vanlig juice köpt i affären..

Tammefan jag tror vi skulle tjänat på att köpa odlingsmark och teknolgier som gjorde att vi kunde plocka juice gratis som är helt fullproppade med vitaminer och inga tillsatser för det är inte hållbart skulle vi såklart komma övernes om , om vi skulle köpa odlingmark och juicefrabrik för att slippa sätta pris på nyttig jucie..

Oj sorry nu var det min "dreamer-tourettes-syndrome" ibland så skriker jag bara rakt ut massa projekt och lösningar som jag skulle vilja se på problem som jag ser hahhahaha närå nu skojjar jag..

eller gör jag? haha

Posted on: 2012/11/10 11:33
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#14


See User information
:)

Hade jag druckit affärsjuice med ca: 10% socker tillsatt när jag kollapsade så hade jag blivit lite fetare, och inte ställt mig upp. Lägg då till att det mesta är antingen genmodifierat och besprutat, samt har det också legat en längre tid, ingen energi kvar alltså!

Jag startade tråden om friskvård för att jag trodde det skulle bli en lång resa tillbaka för att återhämta mig, dock så tog det bara några veckor, detta på grund av dessa juicers kvalitet och effekt.

Friskvård handlar om att tillsätta allt som kroppen behöver, dessa juicer har det Du behöver, och är varken besprutat eller fuskat med. Man dricker ocskå bara ca: 1,5-3 cl per dag varje morgon på fastande mage, så en flaska räcker alltså i flera veckor!

Hade juice i affärn varit nyttig hade vi inte varit sjuka. Hade den dyra inte varit effektiv så hade den inte sålt år efter år. Nu har jag testat den själv, nu vet jag vad jag köper och jag betalar hellre för något nyttigt istället för TV licence, mobil abbonemang och en dyr runda på krogen som jag ändå inte kommer ihåg!

Må väl!

Min gode vän Nomad kan nog förtydliga min åsikt lite angående dessa juicer, hoppas han dyker in här o kollar upp vad vi busar med :)

Posted on: 2012/11/10 12:34
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Weekend-fasta
#15


See User information
Hej igen. Nej, jag dog inte. Åkte utomlands ett långt tag bara.

Tre dagar är ganska ynkligt, men det är så det blir med ont om tid och en omtänksam fru som hela tiden oroar sig över att jag inte äter. Det var knappt så bag kunde fullborda fastan så mycket hon bryr sig om mig...
Är man riktigt hardcore ska man köra 40 dagar på vatten...

anvendernamn: många saker verkar hjärndöda om man inte sätter sig in i dem. Fasta anses t.o.m. vara en panacea som kan bota allt. Och det kanske inte är långt från sanningen när vi bor i ett samhälle där det största problemet snarare är överätande än svält och alla sjukdomar vår livsstil medför. Det är viktigt att få i sig näring, men nästan viktigare är att få ut det onyttiga, annars blir det som att fylla på en full tekopp... Juice (färskpressad, ekologisk) är väldigt lättsmält och näringspackat.

Må bankomaten alltid ha tillräckligt med hundralappar till er!

Posted on: 2013/3/5 20:25
Huskurer.net - Bättre hälsa på ett naturligt sätt
Välkommen att kommentera, kritisera eller bidra!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
63 user(s) are online (63 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 63

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS