vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Gjort tester med kollodialt silver

See User information

Posted on: 2012/11/14 6:01
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
När man pratar om silver skall man tänka på att det är den metall av dom alla som står för föränderlighet. Silver har ett svårslaget rekord när det gäller inflytande och symbolik.

Silver är FÖRÄNDERLIGHET. Det hela skulle kräva närmast en Bibels tjocklek för att ens beskriva det hela någorlunda...

Det moderna samhället bygger till stor del på användning av silver i olika processer som spänner över allt från filminspelning till vädermanipulation.

Kolloidalt silver låter avancerat men har funnits i olika experiment sedan alkemisternas tid på grund av att man använder det för att reducera till guld.

Varje tidsålder har använt silver till specifika ändamål, idag är det inom elektroniken.

Genom filmframkallningstekniken med silvernitrat har man i flera hundra år också iakttagit vilken inverkan på hälsan silver har, och här är jag inte lika uppdaterad som ni andra på tråden.

Men om någon metall skulle kunna ha förändrande egenskaper med hälsoeffekt, även om det inte är utrett ännu - så är det SILVER som gäller...

Posted on: 2012/11/14 8:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Från A - Ö

Metaforiskt sett så har både silver och annat olika betydelser bakåt i tiden. Varulven tål inte silverkulor, inte heller tål vampyrer silver (i alla dessa sagor och sägnder)

Sänk PH värdet och tillsätt allehanda bakterier i kroppen och det påverkar också psyket till det sämre. Tillsätt då silver och den väldigt basiska löken vitlök så försvinner surheten och bakterierna. Korset står för det goda vilket vampyren heller inte tål, han kan heller inte se sig i spegeln, (rannsaka sig själv), och han kan heller inte stå i ljuset, (sanningen).

Pyramidspelet (makten) utgår i från en och samma manipulerare(en eller flera), dryna då i en träpåle (trä i står för liv, livets träd etc) i den som bestämmer och manipulerar, och alla dom under blir helade då ingen längre håller makt över dom.

Silver har som sagt var hängt med väldigt väldigt länge, och enligt min uppfattning och min upplevelse nu efter att ha intagit flera liter samt testat flera olika saker, får säga att jag är förvånad över dess fantastiska effekter!

Sällan har jag mått så bra, styrkan är tillbaka! På grund av situationen vi befinner oss i har jag inte sovit klokt på över 3 år, nu går jag och lägger mig innan klockan 12 och stiger upp i normal tid på morgonen. Tror inte riktigt att det bara är silvret dock, juicerna och allt det andra har spel i detta också.

Näring för övrigt påverkas inte av silver, bakterier är istället dom som stryker med!

Må väl!

Posted on: 2012/11/14 10:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Man använder sedan länge silverpreparat för att ta bort dålig lukt, exempelvis från hockeyutrustning. Det används även mot malaria.

Posted on: 2012/11/14 10:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Tack för att du delar med dig av testet!

Vad händer med de "goda" bakterierna, alltså de bakterier som hjälper kroppen att fungera?
Kan silver skilja på goda och onda bakterier?

Posted on: 2012/11/14 11:19

See User information
Allt handlar om energier och vibrationer, silver vibrerar på ett sätt som förstör negativa energier, det är så jag har förstått det. Jämför med följande,

http://www.hightechscandinavia.se/product.php?id_product=22

http://www.sota.com/sota-products.html

Om positiva bekterier skulle skadas så skulle människor som använder silver börja klaga för längesedan om jag förstått det rätt!

Jag ser och känner också efter att ha testat själv, silver är väldigt bra mot infekterade sår, brännskador etc.

Posted on: 2012/11/14 11:54

See User information
Så om Komodovaranen skulle få i sig silvervatten påverkas inte bakterierna den har i munnen.
Dermot om jag får i mig Komodovaranens bakterier och sedan dricker silvervatten skulle detta döda dessa.

Posted on: 2012/11/15 9:55

See User information
Till Komodovaranerna på VoF :

http://www.ion-silver.com/silver-balanserat.html

Läs & njut

Posted on: 2012/11/15 11:13

See User information
Det finns ett otroligt väldokumenterat samband mellan bakterier, sjukdomar och metaller man har i munnen, det är inget hokuspokus utan rena rama knallhårda fakta.

Jag tänker på amalgamdebatten. Metaller reducerar varandra på olika sätt och det framkallar både elektromagnetiska fält och bakteriekulturer rent frånsett att elektronvandringarna påverkar våra körtlar.

När det gäller amalgamdebatten är den hopblandad med aidsproblematiken på så sätt att tandläkare och vårdinstanser av alla krafter försöker förneka ett samband med kvicksilvret man använda i amalgam ända in på nitttiotalet.

Kvicksilverförgiftning är inga trevliga saker om nu någon tror det!

Det framkallar samma symptom som HIV-bakterier och en del mystiska AIDS-fall är förmodligen inte HIV utan kvicksilverförgiftning.

Nu undrar förstås någon varför man petar kvicksilver i käften på folk, men det har med framställningen av guld och silver att göra.

Både guld och silver och koppar löser sig nämligen i kvicksilver utan uppvärmning och används, mest olagligt, i många sammanhang där man "reducerar" metaller.

Detta är faktiskt inget att skämta om, gott folk. Effekterna av en förgiftning är så ödesdigra att det räcker till och blir över och debatten är tvärnödvändig men behöver föras på ett vetenskapligt plan.

Sluta TYCKA olika saker om det här. STUDERA DET ISTÄLLET!

Posted on: 2012/11/15 11:17

See User information
VoF noja? Lugn, jag tilhör inte den spelhalvan, använder själv till och från silvervatten.
Provar endast förstå hur det hela fungerar.

Posted on: 2012/11/15 11:57

See User information
Sorry, LF2 va inte riktat mot nån, läste strax innan mitt inlägg VoF:s nyanserade syn på saken bara HeHe

Posted on: 2012/11/16 9:14

See User information
Trevlig länk Du käre broder ifrån norr, tackar och bockar!

Posted on: 2012/11/16 12:26

See User information
Shit!, jag har kommit av mig med silver vatten. Sätter genast igång en process. Tack för påminnelsen

Posted on: 2012/11/19 19:49
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Kom på någonting jag funderat på länge som någon här kanske kan svara på. När jag gjort eget silver vatten så har jag köpt destillerat vatten ifrån Apoteket, men det borde väll funka att köpa destillerat vatten på en bensin mack billigare, eller är det någon skillnad?. Som jag förstår det är det vatten man fyller på blybatterier med också både destillerat, sterilt och borde duga?.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Destillerat_vatten "Destillerat vatten har stor användning i tekniska och experimentella sammanhang som kräver vatten och där föroreningar kan störa processerna. Destillerat vatten är också sterilt. Som exempel på de många användningsområdena kan nämnas beredning av lösningar för sjukvårdsändamål eller för kemiska experiment eller processer, som tillsatsvätska i blybatterier,..."

Wikipedia kan ha svarat på min fråga, men det finns säkert folk med mera erfarenhet när det gäller tillverkning av silver vatten här.

Posted on: 2012/11/20 11:27
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information

Tummen upp!

Avjoniserat vatten kommer jag ihåg något om! Funderar på att inflrskaffa eller bygga en apparat för detta!

Återkommer om jag hittar nåt specifikt!

Posted on: 2012/11/20 14:34

See User information

Posted on: 2013/1/21 0:47

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper