vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 32 33 34 (35) 36 37 38 ... 61 »

Re: Det matematiska miraklet med siffran 19

See User information
Resized Image

Posted on: 2012/12/3 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

...
Jag önskar dig all lycka broder!
<3

Posted on: 2012/12/4 0:21

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Resized Image

När ni har blivit mätta och belåtna, så ska någon komma offra er... Det har hänt många gånger innan, det händer idag.

Men idag offrar ni er själva till varandra.

Gud är stor i hans Härlighet.

Posted on: 2012/12/4 10:44

See User information
Vakna Människor !!!
<ul><iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/fDORQQXHsao?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe></ul>

Posted on: 2012/12/4 13:42

See User information

"Ser" du inte att du talar till dig själv?

<3!

Posted on: 2012/12/4 14:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
Abyssina läs denna... Och sov djupare sedan i din lilla svarta stengrotta ihop med dina idoler och 24 chefer ....

Platons grottliknelse (Staten, Bok 7, 514a~521b), en liknelse i Platons dialog Staten. En grupp människor sitter fastkedjade i en grotta, med ansiktena vända mot grottans inre. Bakom dem finns en mur, och bakom muren brinner en eld. Mellan muren och elden går människor, som håller upp föremål ovanför muren, som i en dockteater. Elden kastar skuggor på grottväggarna, och dessa skuggor är de enda föremål fångarna i grottan kan se, och de roar sig med att diskutera skuggornas utseende.

Om någon av fångarna nu skulle kunna lösgöra sig från sina bojor, och passera förbi muren och elden och genom grottmynningen ut i den verkliga världen, skulle han omedelbart bländas av solen, som han aldrig hade sett förr. Men när hans ögon vant sig vid ljuset, skulle han kunna se de verkliga föremålen, vars skuggor han tidigare sett, och han skulle förstå att hans liv hittills varit ett sken. Skulle han dock av någon anledning välja att vända tillbaka in i grottan, skulle han ha mycket svårt att övertyga fångarna i grottan om vad han sett, och därtill skulle hans ögon, nu ovana vid mörkret, ha svårt att peka ut skuggorna på väggarna, och han skulle göra sig till åtlöje.

Idolkyrka, Avgudarkyrka.... Du är ingen riktigt muslim om du ej går runt stenen.... Sedan skani skratta åt kristan som tillber en trädkors, och sedan skratta åt budisternasom tillber sten statyer.. Sedan åt Judarna som inte tror på eran snack men skapat eran tro. till sist ska ni skylla på abraham moses och muhammed som gav er tron men Gud kommer kasta er i helvetet för han födde er med både ögon,öron, hjärna, armar och ben. Vilka ni använda för att se ner på folk, Höra imamerna sjunga, läsa en bok, springa runt stenen, och kasta med eran armar stenar på dem som ni fördmmer.
Resized Image

Posted on: 2012/12/4 16:15
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Resized Image
Om sanningen fanns i gaskammaren, skulle du gå
in i den eller vända om och leva i lögn resten av ditt liv?

Posted on: 2012/12/4 17:54

See User information
Jag kallar politik, lagar, "social status", religion, "ledsagarböcker", "missbruk", länder, Ego, ras, kön, "global warming" osv (Alla former av separation, för den du själv väljer att tillBe), för den "gaskammaren" du syftar till...

Denna "gaskammare" har Jag gått ur... För här föddes vi och lärdes "vara".

Vad Du ser, är bara en del av vad du ÄR... När alla skildnader är "rivna", finner du dig själv... Under tiden, ställer jag mig gärna som din "spegelbild"...

Beundrar den energin, du lägger in, för att slippa "se". Så mycket tid du lägger in, för att skapa eller hitta dessa bilder... Frid vare med Dig!

Föreslår att du väljer läsa "NightMaster"s post igen, så beskriver jag precis det han säger med en annan post... Något annat är i görningarna här, som bara har skilt oss, från vad vi Är...

Under tiden, är jag Allt du vill jag skall vara, tills du väljer att "se" och finna vem du verkligen är.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/4 18:47

Edited by Avatar on 2012/12/4 19:20:09
Edited by Avatar on 2012/12/4 19:23:35
Edited by Avatar on 2012/12/4 19:24:14

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Koranen lär dig att du inte ska tro på "social status",
religioner, "ledsagarböcker", "missbruk", länder, Ego, ras, osv...
Men tyvärr du har ännu inte förstått, Om Gud vill kommer du en dag
kanske förstå, fram tills dess håll dig själv i centrum av en triangel och
cirkel. [L] Vad gäller din soldyrkande vän, vad vettigt kan han säga?
Meningslösa inlägg har jag slutat läsa.</ul>

Posted on: 2012/12/4 19:37

See User information
Abyssina tråkigt att du kallar mig Soldyrkare, Då jag inte tillber någon Gud, då jag itne har något att tillbe om eftersom jag redan fått allt av Gud , Liv, Jorden, Himmlen, Familj, Vänner, Kärlek och sist men inte minst Döden...

Skulle jag motförmodan be Gud om nåt så är jag totalt förbjuden be om något för mig, däremot för mänslighetens djurs och växters välmående.

Du säger vidare till Avartar:Avatar

Koranen lär dig att du inte ska tro på "social status",
religioner, "ledsagarböcker", "missbruk", länder, Ego, ras, osv...
Men tyvärr du har ännu inte förstått...

Det är snarare du som inte förstår Avatar.

Och om inte Avatar kanske har läst koranen så har jag gjort det flera talet gånger,och dessutom trodde jag adlrig på någon annan än Muhamed som profet och behövde inget NR19 för att överala mig. och jag motbevisar det du skriver till honom med koranes egna ord, då den hänvisar dig at tro på toran, enavgelierna och profeterna vilket är precis samma sak som Avatar pratar om.

"Tro därför på Gud och Hans sändebud; om ni tror [på Gud] och fruktar Honom, väntar er en rik belöning. "

Dem som väntar på en belöning är inte nöjda med det som redan Gud har get dem i detta livet. Vilket du verar missnöjd med... Du får sen förklara för din Gud varför du blev missnöjd.

[7:158] Säg: "Människor! Jag är Guds Sändebud, [utsänd] till er alla av Honom som äger herraväldet över himlarna och jorden! Det finns ingen gud utom Han - Han som skänker liv och skänker död. Tro därför på Gud och Hans Sändebud, den olärde Profeten, som tror på Gud och Hans ord, och följ honom så att ni får vägledning."

[64:8] Tro därför på Gud och Hans Sändebud och på det ljus som Vi har uppenbarat [för er]; Gud är väl underrättad om vad ni gör.

Om du förstår denna sura på riktigt förklara den för oss:

[2:124] Och [minns att] Abraham sattes på prov av sin Herre och [att han] fullgjorde alla Hans befallningar. [Gud] sade: "Jag skall göra dig till ett föredöme för människorna." Abraham frågade: "Och mina efterkommande?" [Gud] svarade: "Mitt löfte omfattar inte syndarna."

Vidare jag återupprepar det jag sagt innan:

[3:151] Vi skall göra så att [blodet i] förnekarnas ådror isas av skräck [när de tänker på] att de [vågade] sätta medhjälpare vid Guds sida utan att Han någonsin gett [dem något] bemyndigande. Elden skall bli deras tillflykt - denna syndarnas fruktansvärda boning!

[3:186] Ni skall helt visst få utstå prövningar i vad avser er egendom och er själva, och ni skall få höra många skymford från dem som fått ta emot uppenbarelser före er och från dem som sätter medhjälpare vid Guds sida. Men om ni bär allt med jämnmod och fruktar Gud [har ni bestått provet]; detta [kräver] fasthet i föresatsen!

[4:48] GUD FÖRLÅTER inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida, men Han förlåter den Han vill hans mindre synder; den som sätter medhjälpare vid Guds sida har sannerligen gjort sig skyldig till en oerhörd synd.

Så vad tror du prövningen handlar om ????

Vad är Abraham och Muhamed , om inte medhjälpare?

Här motbevisas Gabriel dem osynliga väsen

[6:100] De har velat göra de osynliga väsendena till Guds medhjälpare - [väsen] som Gud har skapat - och i sin okunnighet har de uppfunnit söner och döttrar åt Honom. Nej, stor är Han i Sin härlighet, höjd högt över [alla försök] att beskriva [Hans väsen].

Men en man som beffiner sig i grottan och ej vill ta sig ut, han kommer göra allt för att inte rasera även det lilla han trodde han visste.

Posted on: 2012/12/4 20:35

Edited by NightMaster on 2012/12/4 21:00:12
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information

Abyssinia,

Vem är inte "soldyrkare", följer du inte "ljuset"? Bara orden skiljer och hjärnan skiljer på dessa... Hur kan livet fortgå, utan denna "sol"?

Så länge du inte förlåter alla andra, kan du inte förlåta dig stjälvt.

Sen hur allt manifesterar sig, är upp till dig...

Frid vare med mig!

Posted on: 2012/12/5 0:18

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Jag är ingen soldyrkare för att det finns den som är större
och ljusare än solen. Hur kan du förväxla solen ljus mot det
sanna ljuset som skapade solen själv? Verkligen förstår
du inte vad det är som skrivs till dig!

<ul>Och vad/vem är det jag ska förlåta?
Vem är jag som ska förlåta andra när jag själv är
lika syndare som alla andra. Gud är det sanna förlåtar, Inte Jag!
Till Gud bör du vända. För att Gud är Den Barmhärtigaste,
och är Den Nådigaste, Inte Solen.
Förstår du vad jag skriver?
<ul>
[Sura 24: Ljus]

Posted on: 2012/12/5 16:02

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Jag är ingen soldyrkare för att det finns den som är större och ljusare än solen.

---

Förstår du vad jag skriver?

Svaret på din fråga är uppenbar, upprepar med ett rungande "Nej" med echo effekter. Jag kan enbart för-stå "Honom".

Vad gäller solen... Vart tror du dess ljus kommer ifrån? Finns det en möjlighet att det är samma, som är i dig, mig, tallen, vattnet och moroten?

Posted on: 2012/12/5 16:14

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Du flummar som vanligt,...
Solen och stjärnorna består av samma material.
Det ända som inte består av dess material är Gud.

Posted on: 2012/12/5 16:57

See User information

Tänk om allt detta sker i "Guds" medvetande, att han dagdrömde oss till villervallans existen? Hur kan "Gud" då inte finnas i allt "Han" dagdrömde fram?

Tänk om du och jag är en salig blandning av påhittade funderingar?

Misstänker att "flumma" är något som ej står i boken din?

Posted on: 2012/12/5 17:15

FRI

Bättring för alla!

See User information
AByss: Du är inte skapad av Jord och Lera , och det finns ingen skilland mellan dig och dem du kallar för döda eller lysande stenar: Däremot är du mer lik dem där Änglarna som det talas om som sägs vara skapade av Ljus:

Resized Image

Posted on: 2012/12/5 20:05

See User information
<ul>Det kan alltid leka "Tänk om" leken.
Säg till mig sen när du lekt färdigt.

Posted on: 2012/12/5 21:00

See User information
Men fy Min Broder , vad har hänt i ditt hjärta egentligen , ser du inte att allt han vill är att du ska vakna och dina bästa, och NEJ han vinner inte paradiset om han hjälper dig, Han gör detta med sin tid och sin skäl... varför tar du allt som att folk bråkar med dig ?

varför har du emot alihopa för ???

Ser du några Gudalösa typer här? vad är problemet med dig?

Posted on: 2012/12/5 21:18

See User information
Du har helt rätt MightMaster,

Jag har inget behov alls att skriva här, kanske är det mitt hopp om att vi kan lägga våra medningsskildaktigheter åt sidan, för en framtid som främjar oss alla och för en gemensam givande utveckling, utan eget högsta syfte i baktankarna. Först då, när "jag", blir "vi", eller "vi" blir "Jaget", kan vi lösa problemen vi har framför oss.

@AByss,

Skriver enbart "tänk om", för att försöka trigga igång en tankeprocess för att mina medmänniskor börjar tänka själva.
Im done med att leka "korvstoppare". Vill inte folk hjälpa sig själva, kan jag inte tvinga mig på någon heller, saknar jag all rätt till. Någonstans behöver vi finna det egna ansvarstagande vi lämnat över åt andra, alldeles för länge, att vi glömt bort vilka vi verkligen är.

Misstänker att detta med att "Det bara är så"- mentaliteten vi blivit lärda trycka ner i halsen på varandra är inte direkt bättre.

Att fortsätta i den rikningen vi gjort så länge, har ingen framtid. Att via glåpord, nedvärderande bilder är ingen lösning, bara inlärda, indoktrinerade mönster som går igen.
Ingen vinner på ett sådant förhållningssätt, snarare tvärt om. För mig är ingen bok, bättre än någon annan, ingen människa bättre en sin nästa. Är medveten att allt detta behöver komma inifrån och den gamla korvstoppningsmetoden lönlös.

Frid vare med er, samt du som läser detta.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/6 8:13

FRI

Bättring för alla!

See User information
Idoldyrkare är när man dyrkar något annat än Gud, en människa ska
aldrig titta upp på månen, solen och planeter och dyrka de som gudar
för att det finns bara en Gud som har skapat alla dessa. Det kan inte
vara enklare och mer logisk än detta. Ta lärdom av Abraham när han
debatterade med idoldyrkarna. Lägg märke till vad han se till
idoldyrkarna i lilla färg. Läs!
<ul>
Abraham Debatterar Med Idoldyrkarna<ul>[6:74] Minns att Abraham sa till sin far Ãzer,
"Hur kan ni dyrka statyer som gudar? Jag ser att
du och ditt folk har gått långt vilse."

[6:75] Vi visade Abraham himmlarnas och jordens
underverk, och välsignade honom med övertygelse:

[6:76] Vid nattens inbrott såg han en skinande planet. Han sa,
"Kanske det är min Herre." När han såg den försvinna
sa han,
"Jag tycker inte om (gudar) som försvinner."

[6:77] När han såg månen gå upp sa han,
"Kanske det är min Herre!" När den försvann sa han,
"Om inte min Herre vägleder mig, kommer jag
att tillhöra de som avviker."

[6:78] När han såg solen gå upp sa han,
"Det här måste vara min Herre. Det är den största."
Men när den gick ner sa han,
"O mitt folk, jag fördömer er idoldyrkan.

[6:79] "Jag har vigt mitt liv helt och hållet till Den som
initierade himmlarna och jorden
; jag kommer
aldrig att vara en idoldyrkare."

[6:80] Hans folk argumenterade med honom.
Han sa,
"Argumenterar ni med mig efter att GUD har
väglett mig? Jag hyser ingen rädsla för idolerna ni sätter upp.
Ingenting kan hända mig om inte min Herre vill det. Min Herres
kunskap omfattar alla ting. Ska ni då inte ta er i akt?

[6:81] "Varför ska jag frukta era idoler? Det är ni som
borde vara rädda eftersom ni dyrkar idoler i stället för GUD,
som inte har någon som helst makt att hjälpa er. Vilken
sida är mest förtjänt av trygghet, om ni förstår?"
</ul>
Svårare än så blir det inte.

Posted on: 2012/12/6 13:33

See User information
Ingen har sagt man ska dyrka sol och planeter som Gud,

Däremot ska man titta på dem så mycket man kan för att lära sig om Gud , om sig själv... Det är den riktiga boken som Gud har skrivit med ljus...

Du säger du ska endast tro på gud, men du tror ju på Abraham och inte på Gud, det är hans ord du blint litar på...

Du har missförstått helainnebörden av Koranen och alla dem Gudamedhjälpare ..

Resized Image

[6:81] "Varför ska jag frukta era idoler? Det är ni som
borde vara rädda eftersom ni dyrkar idoler i stället för GUD,
som inte har någon som helst makt att hjälpa er. Vilken
sida är mest förtjänt av trygghet, om ni förstår?"

Här visste nog inte Abraham att dessa Planeter och defenitivt vår Sol har makt och mycket stor sådan över oss... Solen och månen var inte där bara för att ge oss lite ljus på dagen som dem trodde.

Om den släcks så släcks ditt liv inom 8 minuter. Om månen faller söndder rubbas hela jordens balans, Om en planet viker av då viker jordens bana och dämed ditt liv...

Så visst har dem större makt än vad din bok har och alla dem profeter som lätt er leva bland ondska och satan och den kung som ni kallar för Gud...

Dem hade ingen makt däremot förutom över dem rädda som hade gett upp gud.

Du vet inte vad du snackar om, och inte heller han som trodde han var gudahjälpare....

Posted on: 2012/12/6 13:38

See User information
[74:50] Springer som zebror.
<ul><iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/J3f7K56RkuA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Sunnis och deras nonsens vid tid (4:08 - 12). Konfrontation vid tid (9:30)

Posted on: 2012/12/6 22:21

Edited by Abyssinia on 2012/12/6 22:37:25

See User information

Quote:

Sunnis och deras nonsens vid tid (4:08 - 12). Konfrontation vid tid (9:30)

Inte har du ens lyckats betänka, reflektera... Enbart Egots indoktrinerade bestämmande skall hållas intakt, till vilket pris det än får... Inget som du inte håller med om, faller och hånas... Förkastas och förlöjligas...

Allt du gör mot andra, faller dig åter... En sådan liknelse har väl du med i din bok?

Sista posten av mig, lycka till Abyss, av hela mitt hjärta!
Kommer fortsatt dela mitt sista vatten och mat med dig, om så situationen blir!

Frid på dig!

Posted on: 2012/12/6 23:10

FRI

Bättring för alla!

See User information
<ul>Flumm är ordet som bäst beskriver dig! Tragiskt att du inte
förstått vad sunni och handith är. Du har verkligen inte fattat något
om kampen mot sunnis och haditer men ändå har du vatt mest aktiv
i denna tråd. Men det mest tragiska är att du har inte ens öppnat Koranen.
Vi troende lär oss att, allt är i Guds händer och kanske en dag kommer Gud
öppna dina sinne och vägleder dig till rättfärdighet och renhet.
Farm tills dess Må Gud vägleda dig. Salamun Alaikum!

Posted on: 2012/12/6 23:48

« 1 ... 32 33 34 (35) 36 37 38 ... 61 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper