vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 8 »

The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information
Det var länge sen sist som jag skrev om själva kalendern och dess effekter. Det som komma skall i denna text är mina uppfattningar och har inte att göra med vad jag vet, jag håller mitt medvetande flytande och står på uppfattningar som om dom vore kunskap, tills det jag kanske behöver byta ståndpunkt så att säga.

Jag ser att många missar det vesäntliga angående kalendern och dess betydelse. Tiden från och med startskottet, ca: 16,4 miljarder år sedan handlar om en medvetandeutveckling och har ingenting att göra med armageddon eller liknande.

Medvetande handlar om vetskap, medveten om säger man, "jag vet". Från och med internets uppkomst så har vetskapen om oss själva och denna värld börjat förändra sig ordentligt. Vårt vardagliga medvetande är just nu inne i förändringens tid "alltid varit så, men nu en snabb sådan". Ju mer var och en studerar och uppdaterar sig själv, ju mer förändringar sker i den yttre världen, allt börjar med en själv som det så fint heter.

Dom nio nivåerna av utveckling sedan begynnelsens tid har en fibonaccilik acceleration, den första tidsrymden höll på längst, varvid nästa var en trettondel av den tidigare och så vidare, medvetandet accelererar extremt, vilken kan jämföras med mer och mer vetskap, mer och fler manifestationer, val och möjligheter.

Genom att följa "the native Indians" rek så blir det lättare om man håller sitt medvetande flyktigt/flytande, follow the flow som man säger. Att sätta ner fötterna med något man vet och ilsket försvara den verkligheten kan bli jobbigt i längden, detta gäller oss själva och vårt inre mer än något annat. Den yttre världen är ändå bara en spegling på vårt allas inre, så släpp den yttre världen och gå inåt, det är där svaren finns.

I den yttre världen hämtar man fakta givetvis, men vem du egentligen är får Du inte reda på där, det svaret går du och bär på under alla nivåer och lager av olika personligheter, var och en har sin ålder och längst in hittar man det lilla gudomliga jaget, den moraliska och etiska lilla skapelsen som en gång var ren ifrån lögner och osanningar.

2012 och den 21:a december handlar om en påminnelse om alla nivåer, för att sedan kunna skapa en bättre yttre värld, på grund av att vi än en gång kommer ihåg varför vi är här och vem vi är.

Vi visste redan från början, men nu kan vi även sätta ord på det samt förklara det på ett eller annat sätt.

Skapelsen har bärt oss ända hit, det här är vår examen, men inte i det syfte att vi sen är färdiga. Nu kan vi istället skapa med rutin så att säga, nu har vi fått erfarenhet om allt som ryms inom oss och skapelsen i sig själv, med andra ord, nu vet vi hur vi skall fortsätta vårt liv och då i samklang med omgivningen.

Den 21: a december är påminnelsens tid och stund, det är här vi summerar det som hänt och oss själva, inget att vara rädd för, endast välkomna med öppna armar!

God afton!

Posted on: 2012/12/7 20:16
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information
Hela den här 21:a december fenomen låter som självuppfyllande
profetia. Med stört sannolikhet kommer den dagen vara ännu en vanlig dag.

Posted on: 2012/12/7 21:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tjenna!
Har Du studerat allt material väl?

Posted on: 2012/12/7 21:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Det verkar som fred & kärlek = ny dimension..

Och rädsla & krig = stanna kvar på jorden och repetera karma..

Detta kunde var ganska bra för dom religiösa att veta om, eftersom dom står i startgroparna och ska krig mellan dom största religionerna för att dom tror gud inte uppfattat att dom inte lärt sig karma än..

Så tänke er det scenariot, alla som tänker peace & love försvinner spårlös från planeten, kristna och muslimer står kvar och kämpar varandra , plantor och svampear.. utan nån som helst aning om vad dom gjorde fel..

Ganska vackert eller vad ska man säga.. Gud arbetar på mäktiga sätt..

Posted on: 2012/12/7 21:44
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
anvendernamn,

Även religioner försöker beskriva denna "sanning", bara människans egna ovilja att se, vilket vi själva skapar.
Vi står alltid själva till svars för våra åtaganden.

Och ja, själen vet, men skallen dömmer och förkastar. The "devil" inside, åklagaren osv. Den analytiska tankesättet, kan ej "förstå" den onanalytiska... (BTW, här är er "Mentala sjukvård" och vad deras "mental sjukdoms"- teori verkligen grundar sig på.)

Se gärna denna denna kalendern, som ett CarbornCopy av vad som speglar ovanför oss, nämligen stjärnorna... "What is above, so below".

And "Mama is about to give birth!"

Sedan om detta sker den 21a eller senare, kan jag inte säga. Ser redan att detta händer, men måste komma till en kulm... Hur sedan denna kulm sker, kan jag inte heller säga... Om det är direkt eller som vanligt en process under en allt kortare tid.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/7 22:11

Edited by Avatar on 2012/12/7 22:47:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
iwarrior
Vad/vilken material i världen kan informera människan
om en specifik event vid en specifik tidsdatum i framtiden.
Ingen vet vad som kan hända imorgon och det är ett faktum

Posted on: 2012/12/7 22:24

See User information
Själv har jag tagit ett steg tillbaka vad det gäller att förkasta religioner och annat samt andra, var och en gör för det första som väl dom kan, samtidigt så finns det mycket att lära av alla religioner, om man läser mellan raderna. Bibeln till ex blir bättre om man struntar i allt annat än sig själv. Ta det som eget meddelande och lära och den blir av annan art så att säga.

Det ligger också i tiden att inte reagera så mycket utåt på vad andra tycker, så länge dom inte kastar snöbollar genom mina fönster så att säga.

Istället är det lite mer intressant som jag tidigare nämnde att gå inåt, vilket också kan jämföras med personlig utveckling eller esoterisk lära.

Att gå inåt är också samma sak som att jorda sig, rannsaka sig själv, (Walk trough the eye of the needle)
såsom jag behandlar andra blir jag också själv behandlad är ett uttryck som leder någonvart.

Vad det gäller kalendrar och i detta fall maya kalendern så ter sig medvetandet följa dom astronomiska förändringar vad det gäller planitära förändringar och andra, vilket också är mönster man kan mäta/läsa av samt följa. Vi blir väldigt unika beroende på vilket tjärntecken vi är födda i, samtidigt så är lika stjärntecken lika varandra, så där är fakta nog för att koppla ihop olika planitära förhållanden med vårt medvetande och hur vi utvecklas som individ (individuellt medvetande)

Genom att förstå varandra så kan vi också samarbeta med varandra, vilket är en grund för det som komma skall då kalendern förutspråkar co-creation.

Våra mediala kunskaper stärks också genom att skapa förståelse mellan varandra, vilket är en försmak på något som kan jämföras med spirituellt levene, eller som Indinerna förklarade det, to live with a spirit!

Må väl!

Posted on: 2012/12/7 22:30

See User information
@Abyssinia
Filosofi är ett bra verktyg!

Tusentals människor känner för övrigt på sig saker som händer dagar eller år efter det känslan kom.

Posted on: 2012/12/7 22:31

See User information
iwarrior
Filosofi (Kärlek till visdom) självklart är det något som är bra.
Vem skulle inte gilla filosofi om man inte är totalt blockad från det
egna mentala kapacitet. Däremot ingen filosof förutspått om vad som
kan hända imorgon med en specifik datum. Om "tusentals människor känner
på sig saker som händer dagar eller år efter det känslan kom..." antar att tusentals
människor är på väg att uppfylla en självuppfyllande profetia den 21:a december.
och jag tror inte att detta har något med Filosofi att göra.

Posted on: 2012/12/7 23:22

See User information
Kanske just precis det som är meningen, it's inevitable! Vi förs för övrigt framåt med hjälp av filosofi, nästan allt handlar om det! Något att klura på, ett annat ord är givetvis, filosofera på!

Posted on: 2012/12/7 23:52

See User information
filosofi och religion går dock inte så bra ihop för filosofer söker sanningen.. Och då ligge religion ganska illa till.

Posted on: 2012/12/8 0:31
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
hmm, beror förvisso på hur man uppfattar vad religion är, something to rely on! Det finns också många sanningar i religionsböckerna. Allt går att missbruka är också en sak som jag tänker på.

Vad det gäller kalender och kärlek, medvetandet har gått igenom det familjära för ganska länge sedan. Förhållandet inom en familj är förlåtande, man leker en "kär lek" med varandra, ett annat ord för detta är förlåtande. I en familj så förlåter vi mer än vanligt, vi förlåter för att vi är familjära och förstår varandra, nåt som jag var inne på lite tidigare.

Man vet också att familjen splittras om man Ej förlåter, något som vi lärt oss som större grupp, aka mänskligheten som den största familjen. En mindre familj av mänskligheten är en kontinenet, en ännu mindre ett land, och till slut kommer vi ner till kärnfamiljen.

Vad vi lär oss nu är kunskapen om varandra och våra skillnader, för att senare kunna förlåta, så att vi efter det kan leka en "kär lek" tillsammans, vilket leder till co-creation än en gång.

Något som jag glömde nämna förut var kollektivt medvetande, det är redan här så det är inget man behöver vänta på, jag använder just precis nu detta verktyg för att koppla upp med andra och för att sammanstråla med Er i denna tråd.

Ganska fantastiskt om man tänker på det, något att vara tacksam för, backar vi i tiden endast några hundra år så skulle jag få skicka en kille på häst med ett meddelande på papper. För att senare få svar så skulle ni får göra det samma, med andra ord så är vi uppe i en ganska extrem hastighet vad det gället vetande och utbytet av uppfattningar och annan information etc.

Accelerationen vi är inne i nu kallas universellt medvetande,

http://www.mayancalendarpredictions.n ... f-the-mayan-calendar.jpeg

Tidigare utvecklingsfaser (undervärldar) har haft miljoner och hundratusentals år på sig att mogna, den vi är inne i nu endast 20 dagar.

(universellt, ordet kommer från unified, unit, en, mänskligheten som en kan man också säga, en familj)

Varför kallas det undervärld?
Vad som underminerar medvetandet, ett annat ord, "bär" det!

Må väl!

Posted on: 2012/12/8 0:57

See User information

Maya BANNED from performing ceremonies at ancestral temples in Mexico

http://www.whitewolfpack.com/2012/12/ ... erforming-ceremonies.html

http://intercontinentalcry.org/maya-b ... estral-temples-in-mexico/

När en regering går in så här hårt, mot en "tros" utövning, borde det ligga något bakom?

Posted on: 2012/12/8 16:45

FRI

Bättring för alla!

See User information
En närmare förklaring på vad klivet upp i dimension handlar om!

I nuläget och bakåt i tiden har vi brytt oss väldigt mycket om den fysiska världen, när skiftet sker så kommer vi att lägga större tygnd på den metafysiska världen, vilket vill säga, istället för att vara imponerad av grannens bil och stugor utomlands, bankkonto etc, så återgår vi till något som Indianerna var bra på, uppskatta varandras goda intent och ande (spirit)!

Posted on: 2012/12/9 0:05

See User information
Funktionen varför detta händer och sker är för att vi kommer närmare varandra genom att vi bättre förstår varandras olikheter på ytan.

Posted on: 2012/12/9 0:12

See User information
Vet jag skriver sent, efter en fin kväll ute.

Iwarrior skulle du inte kunna skriva lite mera hur du ser på detta , jag tycker du förklarar mayans så bra och lättförtåeligt utan några baktankar eller kodspråk, vilket många har fäst sig vid, dem säger allt men ingenting i slut ändan.. tycker verkligen din tråd är intressant och därav språket du har, hade gärna velat se mer av dina tankar.)

Må ljuset vara med er.

Posted on: 2012/12/9 3:16

See User information
Tackar och bockar, skall köra vidare snart, behöver vända och vrida på ett par tankar först. Precis som Dig så är jag mest intresserad av kontentan, det vill säga, korta lätta förklaringar istället för långdragna texter med onödig info. När allt kommer ikring så är det ändå effekten som är mest intressant.

Återkommer, må väl!

Posted on: 2012/12/9 6:33

See User information
Har jag sett en boll så kan jag också återskapa en sådan. Har jag sett en båt så kan jag även återskapa den, vidare så råder samma regel med allt annat, bilar och flygplan mm. Därför är det viktigt för ett fåtal att återhålla historien samt kontrollera den.

Det vi bär med oss har vi användning för, både som individ och familj samt större grupper. Vad det gäller världs-samhället så råder samma regel.

Medveten om, rullar en boll dåligt så lär vi oss att göra bättre bollar, expandera dessa regler och vi ser varför och hur vi går framåt med tiden i vår lilla värld.

Jag försöker själv och rekommenderar andra att lära sig människans historia, det är en del av vårt medvetande som vi behöver ha med oss för att vandra vidare. Som jag varit inne på förut så råder det negativa effekter i att ha minnesluckor angående det förflutna. Som individ så blir effekten att man inte blir riktigt hel, samma regel igen råder på den stora gruppen, mänskligheten. Vart vi kommer ifrån och vad vi gjort och hur det gick till är väsentligt för vår framtid. Vare sig vi gjort rätt eller fel har ingen betydelse, det viktiga är att veta om, vara medveten om.

Tankarna runt detta väcker intresse i fråga om att kontrollera information samt historia, skall man kontrollera en större grupp människor så måste man ha kontroll på det som hänt samt vad som presenteras (media), genom att filtrera händelser och historia så skapar man människor efter ens eget tycke, men, tack och lov för internet (the collective) så att vi nu kan komma till sans med vad som egentligen har hänt och vad vi gjort.

Som kalendern berättar för oss, (see Ian Lungolds föredrag) så skulle sanning spridas år 2003, vilket också hände, det var då många av oss satt och såg informationsflödet accelerera, både genom torrents och andra Download verktyg.

Informationen då handlade om konspirationer och galna teorier om reptiler och annat, informationen fanns innan, men den var så mycket svårare att komma över. Nu är det istället svårt att komma undan, så det har blivit bättre.

(walk trough the eye of the needle)
För mig handlar 2012 om att lägga i överväxeln, ta med det som hör till behov och lämna kvar allt skräp som egentligen inte behövs, den stora skumgummi-handen man sätter på sig när man kollar på baseboll är inte så viktig. Viktigare är att vara medveten om vad vi egentligen äter, nyttigt eller GMO skräp.

Medvetandets utveckling går det inte att sätta stopp för, medvetandet är flytande. På grund av det jag tidigare skrivit så handlar det om en ständig utveckling, kan inte medvetandet slå sig fritt på ett vis så hittar det ett annat. Nu när det är en fråga om en annan dim och att vi skall börja samarbeta på ett annat plan så medför det sig automatiskt en spirituell utveckling. Precis såsom personlig utveckling går till, ja samma sak händer ju i den större bilden, i samhället, vi går inåt och rensar ut allt skräp, rensar ur karma kan man också säga.

/Karman rensas ur om vi låter den vara, reagerar vi på den så skapar vi bara ännu mer./

Nu när vi rensar upp på olika plan så skapar vi ett suveränt utrymme för vår ande, a soverign spiritual space and plase.

Ju djupare drömmen är och önskan om egentlig frihet, ju bättre ur-rensning (djupare). Sitter det långt in så skall det rensas en hel del innan frihet får se dagsljuset.

Frihet i slutändan är ändå det vi alla strävar efter, alla vill vara fria, alla växter och djur likaså, se bara på en maskros som tar sig igenom asfalt, allt drar sig åt ljuset. Ställ ett träd i 90% skugga och det lutar sig mer åt mer åt ljuset (solskenet), vrid på en blomma i fönstret och den vänder på sig. Samma sak händer med oss nu också, vi vet vad som är mörker och vi vet vad som är ljus, så visst, må ljuset vara med oss, vi söker det vare sig vi vill eller inte.

Tiden vi har varit inne i från och med 1999 kallar maya indianerna för "no time", det handlar om en summering om vad som hänt samt ett val av vad vi skall ta med oss. Förnyelse är också ett ord jag känner här.

Må väl!

Posted on: 2012/12/9 8:06

Edited by iwarrior on 2012/12/9 8:23:37

See User information
Funderat en smula gällande den 21/12.

Om vi följer "What's below, so above" och ser till hur solen agerar under ett år...

Den 21 dec, vintersolståndet, ligger solen vilande i 3 dagar innan den "Återföds"/börjar "stiga" igen, från vår synvinkel.

Då borde väl en större cykel(Långa året) ha samma "mönster"?

Det skulle i så fall kunna tydas att den 21/12, för det långa året, skulle kanske denna viloperiod kunna ses vara i 3 år/månader?

Ser vi till "året", skulle det inkludera samtliga poster om tid som tex. 2015 ovan, och 2012 (12+3=15)?

Detta är bara ett mönster jag tycker mig se, verkar passa samman.

Däremot kan jag inte säga något säkert, vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Däremot, verkar detta ha en väldans potential för inre ransakan och fred, till en enorm tumultartad period för en som inte vill... Då poläriteterna verkar allt mer gå ut till sina extrema spetsar... Innan den kollapsar till full harmoni.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/9 11:43

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag håller med Nightmaster. Du förklarar verkligen på ett bra och nyanserat sätt iwarrior. Jag tror att du är inne på rätt spår. Dock så skulle jag vilja tillägga att det som sker nu är att vi går från en era av egostyrd värld. Därav all denna kaos just nu i världen. Egot kämpar med näbbar och klor för att behålla sin ställning som envåldshärskare. Men det är en fight som är dömd att mislyckas eftersom egot är underordnat något mycket större. Egot tillhör intellektet.Intellektet har dominerat vår värld klart nu och det är dax att ta nästa steg i utvecklingen.Det finns något mycket större än intellektet som är verksamt.En intelligens som vida överstiger det. Det är det vi håller på att få kontakt med nu.

Posted on: 2012/12/9 12:29

See User information
Tycker detta med klarhet idag är underbar, tänker bara tillbaka nått år och samtal gällande "penningaras" eller "2012" direkt ledde till labeln "Galen"! Idag är detta en helt annan sak, där även äldre jag känner, talar om en känsla om att något e på "G".

Kommer binda samman mycket av detta med "What is above, so below".

Tänkte även binda samma iwarriors post och min förra;

Quote:
Däremot kan jag inte säga något säkert, vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Däremot, verkar detta ha en väldans potential för inre ransakan och fred, till en enorm tumultartad period för en som inte vill... Då poläriteterna verkar allt mer gå ut till sina extrema spetsar... Innan den kollapsar till full harmoni.

+
Quote:
iwarrior skrev:
/Karman rensas ur om vi låter den vara, reagerar vi på den så skapar vi bara ännu mer.

Karman är dig ett verktyg för att växa, tills du mer eller mindre ser hur denna Mayan och allt i det, är en spegling vad som är inom dig själv. Att inte döma och bete sig, utan ha medlidande och kärlek, oavsätt, då detta är i mayan "du", i så många former... På ett sätt drömmer medvetandet, precis som vi om nätterna och "uppfinner" en hel värld, där du möter allt möjligt(Vissa kallar denna tex Allah och andra Gud).

Precis som iwarrior skriver, är det vi själva som skapar våra egna förutsättningar. Att vi själva leds av det vi skapas av, med andra ord är du precis på det stället du skall vara i precis denna stund. Kan själv se tillbaka på mitt liv och se att alla motstånd, precis hände på det sätt, som behövdes för att jag skulle "sparkas" i rätt riktning. Inget sker utan en anledning.

Allt börjar med dig och slutar med dig. Detta inkluderar på vad Egot har under sin grund och hur denna avkodningen sker, enligt dig. Hörde ett bra citat om detta "You are like an ice cube in a glass of water, melting in your own time to become what you already are. Ice is also water".

Jag försöker se detta gränslöst, hur alla former av teorier, religioner, profesior, poläriteter oav kan passa in, för att försöka få en så vid bild, vilket förklarar alla motsättningar...

En sanning, kan ej vara hel, om den inte förklarar samtliga vyer.

Den bild jag har idag, verkar klämma in väldans mycket i detta, från samtliga religioner, poläriteter(tex Gott och ont) till Egots funktion i den lilla och den stora formen.

Jag kan till och med acceptera "The rapture", vilket Bibeln skriver om. Detta ser jag som du kommer så långt in i din egna kännedom, att du blir medveten om att denna "The great Maya" är din dröm, och sen kan vakna helt (Precis som vi gör om nättern) Vilket skulle förklara hur människor "försvinner" framför ögonen.

Jag kan även se hur, då denna karman i denna tid är tvunget att komma i sin darma. Inför alla nya "omstarter" skall räkenskapen balanseras. Precis som naturen gör under en vinter/ nyår... Detta gäller alla, både som den enskilde och mänskligheten i stort.

Att detta är tiden, vi lättast får harmoni, behöver även denna tid ha en poläritet, vilket jag ser som hur allt fler i världen blir bara tokigare och tokigare. Det är enbart våra egna och mänskligheten gemensamma Ego, vilket även reflekteras nedåt.

Hur jag sedan försökte förklara, hur detta till slut kommer att explosionsartat harmonisera sig, är med samma mönster en blixt blir till...

Detta är trots allt, "The Grand Illusion", hur kan inte allt vara möjligt?

Sedan är det möjligt att jag skriver helt osammanhängande för en annan vy, men det e i sig självt så som det skall vara.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/9 13:30

FRI

Bättring för alla!

See User information
Mycket bra beskrivet Iwarrior och Avatar..

det verkar ju som att dem som ser ljuset en gång inte kan låta bli sig att strålas av den oavsett om man skulle vilja det och dra sig tillbaka. Sedan tror jag att dem flesta har redan renat sig mycket sedan tillbaka i tiden och är ännu mera motagliga för ljus, som dem i 21 dec fallet inte bara kommer se ljus utan även känna dess färger och konturer.

Det finns så mycket människan har att lära sig att vi knappt kan tro det om man lär känna sig själv och sin kropp och omgivningen, det är inte bara att man kna lära sig kunskap om saker och ting, utan även ta nytta av egenskapr man kan utveckla vilka är nästan obegränsade för människan.. exempelvis ett litet kanske obetydlig egenskap men som kanske folk inte tror dem kan lära sig, det är att man kan se människor man träffar vilket stjärntecken dessa har genom deras utsende, man kan höra på rösten och se på deras rörelser utan det minsta problem. Då alla har särskild egenskaper och utseende precis som planeterna har.
Det svåra är att inte tvivla på sig själv vilket vi blivit så lärda att göra genom att dem pumpat oss med så mycket lögner fram och tillbaka, men när man väl har tagit sig förbi gränsen finns inga hinder för vad du kan utveckla.
En annan sak är att du kan känna av en microliten fästing när du är ute i skogen och den råkar hamna på spetsen av din hårstrå, du kan känna tyngden av den och att den ej tillhör din kropp. Du kan se på natten som om det vore fullmåne ute och du behöver ingen ficklampa , för att se bra enda som krävs att man är enormt laddat med posotiv energi, ju gladare du är desto ljusare och mer kommer man se sin omgiving i fullate mörker. Vi har väldigt många sinnen att utvecka och lära oss, bara vi har tid med oss själva och naturen.

Människans historia som du nämner att man ska lära sig väl är också ett måste för att kunna lära känna sig själv.

dem flesta blommor exempel vis skulle inte kunna blomma ut om dem ständigt var utsatta för ljus, det är när mörkret faller som dessa känner av att dem måste börja blomma annars kommer dem inte överleva och sprida sig. sen finns det blommor som även har lärt sig att blomma i ständig ljus och behöver inget mörker längre , men troligtvis har dessa lite kortare liv generellt mot andra.

Liksom stjärnor så finns dem i olika former, vissa väljer att bli jätte stora jättar men får till skilland mot solen som är medelmåttlig ett kortare liv medan solen får bland dem längsta liven bland stjärnor som också är en god samarbets parner med sina nära och kära den har omkring sig.

Fred

Posted on: 2012/12/9 15:09

Edited by NightMaster on 2012/12/9 15:26:26
Edited by NightMaster on 2012/12/9 15:30:30
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
iwarrior
Du skrev som följande: "Kanske just precis det som är meningen, it's inevitable! Vi förs för övrigt framåt med hjälp av filosofi, nästan allt handlar om det! Något att klura på, ett annat ord är givetvis, filosofera på!"

Ja man kan säga att vi förs framåt med hjälp av filosofi, men samtidigt kan vi också föras bakåt av någon som är övertygad av grundlös filosofi. Jag tänker till exempel politiska demagoger som är övertygad med ondskfull filosofi och som agiterar massan i negativ riktning. Men vidare... du säger "Något klura på, ett annat ord är givetvis, filosofera på!" Visst kan vi filosofera och fundera osv... men inte kan vi klura ut om framtiden. Grunden för filosofi är att:

1 Det finns det vi vet (Dåtid)
2 Det finns det vi kan veta (Nutid)
3 Det finns det vi INTE kan veta (Framtid)

och vi är alltid i 1 och 2, därför menar att jag ingen filosof förutspått om framtiden för att filosofi själv visar oss att den är begränsad vad gäller om imorn som i punkt 3.

Posted on: 2012/12/9 21:28

See User information
@ Abyssinia, vad är det egentligen Du vill säga?

Posted on: 2012/12/9 22:15

(1) 2 3 4 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper