vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information

Posted on: 2012/12/9 22:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Ser att denna tråden håller på att bli den viktigaste på hela forumet...

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/9 22:29

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Abyssinia
Hela den här 21:a december fenomen låter som självuppfyllande
profetia. Med stört sannolikhet kommer den dagen vara ännu en vanlig dag.

iwarrior
Tjenna!
Har Du studerat allt material väl?

Abyssinia
Vad/vilken material i världen kan informera människan
om en specifik event vid en specifik tidsdatum i framtiden.
Ingen vet vad som kan hända imorgon och det är ett faktum

iwarrior
Filosofi är ett bra verktyg!
Tusentals människor känner för övrigt på sig saker som
händer dagar eller år efter det känslan kom.

Abyssinia
Filosofi (Kärlek till visdom) självklart är det något som är bra.
Vem skulle inte gilla filosofi om man inte är totalt blockad från det
egna mentala kapacitet. Däremot ingen filosof förutspått om vad som
kan hända imorgon med en specifik datum. Om "tusentals människor känner
på sig saker som händer dagar eller år efter det känslan kom..." antar att tusentals
människor är på väg att uppfylla en självuppfyllande profetia den 21:a december.
och jag tror inte att detta har något med Filosofi att göra.

iwarrior
Kanske just precis det som är meningen, it's inevitable!
Vi förs för övrigt framåt med hjälp av filosofi, nästan allt handlar
om det! Något att klura på, ett annat ord är givetvis, filosofera på!

Abyssinia
Ja man kan säga att vi förs framåt med hjälp av filosofi, men samtidigt kan vi också föras bakåt av någon som är övertygad av grundlös filosofi. Jag tänker till exempel politiska demagoger som är övertygad med ondskfull filosofi och som agiterar massan i negativ riktning. Men vidare... du säger "Något klura på, ett annat ord är givetvis, filosofera på!" Visst kan vi filosofera och fundera osv... men inte kan vi klura ut om framtiden. Grunden för filosofi är att:

1 Det finns det vi vet (Dåtid)
2 Det finns det vi kan veta (Nutid)
3 Det finns det vi INTE kan veta (Framtid)

och vi är alltid i 1 och 2, därför menar att jag ingen filosof förutspått om framtiden för att filosofi själv visar oss att den är begränsad vad gäller om imorn som i punkt 3.

iwarrior
Abyssinia, vad är det egentligen Du vill säga?

Det jag försöker säga är att, 21:a december fenomenet är
mer av en självuppfyllande profetia och har inte med filosofi att göra.
Filosofer klurar aldriga ut något om framtiden, det kan ingen!
Hur kan då Filosofi vara bra verktyg i detta fall?

Posted on: 2012/12/9 23:09

See User information
@användarnamn, en sak som nämns i videon som är så väldigt viktigt, man känner vad som berör en själv, skulle vilja spinna vidare och säga, det som är mest troligt (sant), känns! Samtidigt är det viktigt att komma ihåg, vi har var och en en unik sanning. (2 resenärer på 2 olika orter kan aldrig berätta samma historia!) Var och en av oss har en unik resa, vilket gör livet fantastiskt.

Vad det gäller ledare och annat, det inre är det som leder oss bäst. Vi har blivit lärda att följa andra och det yttre, nu vänder detta till det bättre. Som ett energifält runt en magnet så går energin från kärnan och utåt, för att sedan återkomma till kärnan igen.

Må väl!

Posted on: 2012/12/9 23:09
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
@Abyssinia

1: Fina färger

2: Solen går upp i morgon också, det vet jag!

3: Önskar Dig en trevlig afton!

Posted on: 2012/12/9 23:11
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Posted on: 2012/12/9 23:31

See User information
iwarrior
Vi alla vet att vi en dag kommer dö, men vi vet inte NÄR. Allmänt säger vi, sannolikheten av att solen går upp imorgon är verkligen stort. Det säger vi för att vi såg den gå upp igår (punkt 1, dåtid) och idag (punkt 2, nutid) men vi vet inte om den kommer gå upp imorgon (3, framtid). Med andra ord, du vet inte om solen kommer gå upp imorgon. Kanske solen exploderar i natt och vi åker med den innan vi hinner se den resa sig upp ännu en gång. Alltså du vet inte vad som kan hända 21.a december, ingen vet.

Nu ska jag inte sitta här och klottra onödigt och du behöver inte svara på sista frågan som genererades av diskussionen. Jag ser att du backar kanske på grund av du är i kognitiv dissonans eller kanske för att jag är för logiskt eller nåt...

Posted on: 2012/12/9 23:57

See User information
Fel Abyssina, vi kan inte dö för vi är eviga själar..

Och vad är egentligen skillnad på att vara oodödlig och veta om vad själen är?
Det är väl föfan ingen skillnad hahahahhaha hahhahaah

Posted on: 2012/12/10 0:12
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
Fel Abyssina, vi kan inte dö för vi är eviga själar..

Och vad är egentligen skillnad på att vara oodödlig och veta om vad själen är?
Det är väl föfan ingen skillnad hahahahhaha hahhahaah

Detta är bara det inlärda hos en vars analytiska del, inte ser, eller kan greppa den oanalytiska delen av sig självt.
Analytiska, om den högra hjärnhalvan...
Beskrev detta innan, så spring till ditt Nobelpris, förklarar även saken om läkemedel... Förklara även varför mentalsjukdom är en fortfarande en teori... (Sett för många vänner gå miste om sig, via dessa Beta-Block-droger)

Jag vet att jag är odödlig, då bara egot kan dö(Värsta jag gjort, med störst behag). Har med mig minnen och annat som för mig, bevisar mig detta, tillsammans att jag haft "syner" som säkrar mig i det jag gör, ÄR rätt.
Några av dessa tänker jag inte skriva ner här, men den misär du sett, kommer inte nära... Ser det som en varning, hur svårt vi kan göra detta för oss själva... Valet är ditt!
Nu hintar jag, du kan alltid stiga ur....

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/10 0:33

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
@Abyssinia
Du måste vara för intelligent för mig, jag klurar inte ut att svara på dina frågor.
Må väl!

Posted on: 2012/12/10 1:00

See User information
tammefan jag kunde inte stiga ur innan du skrev det på slute..

Nä men allvarligt, det är väl tanken på att sluta existera som är olustig, dock så är det inte så olustigt med döden om man lyssnar på dom som varit döda, och det tar inte slut livet heller när man dör och det kan dom bekräfta att dom bara lämnar sin kropp..

Jag tror det är nyckeln till mycket att förstå..

För många människor verkar leva med tron att man kan skräpa ner ooch bete sig som ett svin för man har ändå bara ett liv, och det är ganska förödande om dom inte förstår att dom kommer tillbaks till jorden och får städa upp skiten, men i en annan kropp..

Dom som använder kärnkraft och atomvapen tror antagligen inte att dom kommer tillbaka och ska ta reda på avfallet som är radioaktivt i 50 000 år och väldigt dödligt för allt liv..

En revolution skulle heller inte vara nån stor sak att göra om folk förstod vad själen är och ad vi är, tala sanningen skulle inte vara nå problem om man vet vad själen är.. Brevprojekt hahahaha närååå nu skojjar jag..

Kram gott folk

Posted on: 2012/12/10 1:01
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
iwarrior
Verkligen inte! Trots din sarkasm är jag inte för intelligent för dig alls. Jag bara diskuterar,...

Posted on: 2012/12/10 1:08

See User information
@Abyssinia
Lycka till med det, må väl!

Posted on: 2012/12/10 1:17

See User information
Abyss du borde som bröderna säger, ta reda på lite fakta innan du kan säga att något inte är på visst sätt. Int ekomma med vad du filosoferar om och bestämma dig för att inte nåt ska ske...

Om du bestämmer dig för att leta efter en vit sten med röda ränder på i skogen, så kommer du att missa alla andra stenar på vägen då tanken går endast till dem röda ränderna, och kanske missar du att lyfta en sten utan ränder och just under den råkade den du letar vara.

Med all säkerhet kommer inget speceillt ske 21 dec förutom att planeterna som påverkar oss och våran dna komemr att beffina sig på en speciell plats, och därmed även solen i mitten av galktiska centrumet, dock et jag inte om det stämmer till 100% . och defenitivt kommer inte folk bli superandliga och heliga när dem vaknat dagen efer... Det handar vad jag förstått om att det är då tiden börjar och kan ta 300 år tills vi ser skilland på människorna på ett synbart sätt. man kan faktist redan idag se hur människor har blivit generellt mer andliga, men även sådana som blivit hungriga av egoism och girighet.

Abyssinia
"Hela den här 21:a december fenomen låter som självuppfyllande
profetia. Med stört sannolikhet kommer den dagen vara ännu en vanlig dag."

Ville även bara påpeka vad du säger här, vad är egentligen skillanden när du "ber" 5 gg/dag. är inte heller det en självuppfyllande sak du du gör det i tro att något gott ska ske? eller när du om du ska göra Hajj resan til mecca.

Posted on: 2012/12/10 1:23
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
Stängda mäniskor, tyvärr...

Posted on: 2012/12/10 1:36

See User information
Juste vi är stängda som letar svar i universum. du har ju redan funnit svar i en bok som hålls förövrgit stängd och kan få plats i bakfickan.

Hur som tycker bröderna ska fortsätta med ämnet som det påbörjats, här kan vi dela med oss riktigt fina tankar med varandra känner jag och få nya perspektiv... Känns som denna är en bra väg att korsa varandras vägar med.

Posted on: 2012/12/10 1:42
Sometimes I also see what others do not see, because of them may be dazzled by the bright lights they are surrounded by. Here I am to also protect you against those who concealed themselves among the light where the intentions are of the dark.

See User information
NightMaster
Tyvärr, du verkar desperat. Tråden handlar inte om
Koranens verser, så håll dig till ämnet. Vad vet du om 300 år från
idag, Du har ingen aning om imorn och det är ett faktum. Tragiskt att du inte
förstår. Kanska du kan svara på frågan som kom upp i diskussionen, eller?

Posted on: 2012/12/10 1:58

See User information
Jag vet det inte hade med koranen att göra, men jag tog ett exempel bara så du kanske kudne koppla lättare och se ur ett perspektiv som andra ser på... Ber om ursäkt om jag hoppade av tråden.

Och nej jag vet ej vad som kan ske imorgon då jag itne vet om jag kommer vakna ur min säng, å andra sidan kan jag välja att inte sova alls om skulle vara orolig för det.

Då hela vårt liv styrs av solen och planeterna och stjärnorna, som vi dessutom är skapade av dess sandkorn , så vet ju vi att det kommer att påverka.

varför har människor sett annorlund aut varge 30.000 år?

Då fanns det neandetalare, innan dem fanns andra raser osv... det är ungefär det som håller på sker nu.
precis på samma sätt som om du åker till Afrika och stannar där i 10 år så kommer du att bli brun, eller röd.

varför kan itne du behålla din utseende även där ?

Precis på samma sätt befinner våran solsystem på en annan plats i universum som kommeer att påvrka vårt dna... vi kan säga att den tills nu har varit i Kina och nu ska den till Australien. Det tar 240.000 miljoner år för solsystemet att cirkla runt kärnan i våran galax. Hittils har vi gjort ca 20 varv runt den...

Hoppas att du kopplar detta. det finns fakta om det.

Posted on: 2012/12/10 2:17

See User information
Religioner har altid varit duktiga på att sprida rädsla, antagligen därför dom inte pratar om att själen går vidare från kropp till kropp i evigheter, istället säger dom att dom känner en gubba som bestämmer om du hamnar i himmel eller helvetet beroende på hur mycket pengar du skänkt till kyrkan eller prästen.. typ.

Och såklart, ni vet aldrig vad som händer imorgon :D
himmlen kan rasa ner om ni inte omfamnar religionernas vilja att vara rädd för både döden och livet..

Posted on: 2012/12/10 2:17

See User information
NightMaster
Så vad du säger är, om 300 år, start vid 21:a
december nu om 2 veckor, komme vi börja förändras
till kanske en ny ras på grund av solen ovh planeterna, eller?

Posted on: 2012/12/10 2:28

See User information
Defenitivt, Du blir vad du äter, och vi äter väl inte samma mat som vi åt för 30.000 år sedan ? Och vi får itne samma sol partiklar i oss som vi fick då. Solens strålar går genom atmosfären beroende på var den beffiner sig, därmed ser vi olika ut, medans dem som födds under samma tecken oftast har stora likheter med vrandra till utseende, röst, tanke sätt mmm.

På tal om det, skulle du vilja berätta vad du har för stjärntecken?

du vet väl förövring att varenda cell i din kropp byts ut var 7:e år, din hud var 3 vecka ellr månad om jag itne miss fel.

Såklart jag itne menar rasen kommer förändras att vi ser helt annorlunda ut udner bara 300 år.. utan medvetandet som bröderna pratar om och upplysning, människorna kommer att agera på helt annat sätt än vad vi gjort till nu...

vi kommer inse att vi inte kna äta pengar längre, inte heller tväla mot varandra vem so mhar bsät bil elelr störst tv aparat hemma. Människorna kommer att börja söka innåt mer istället för utåt.

tycker du det är negativt?

Posted on: 2012/12/10 2:42

See User information
NightMaster
Att människor går igenom förändringar i
medvetenadet, vad är det som är nytt med detta?
och vad har det med 21:a december att göra?

Posted on: 2012/12/10 2:53

See User information
Abyss: måste säga att jag inte riktigt är insatt i detta med speciell datum just 21, det får någon annan som kan det bättre svara isåfall.

Jag följer dock stjärnorna och planeterna och enligt beräkningar så kommer dessa att befinna sig i perfeka banor just denna tid, men detta har redan påbörjat sedan år 1999 , så vad so tros ske 21 dec är att energifälten kraften som sänds ifrån dessa planeter kommer att påverak oss ...

Låt oss säga att grannen spelar musik på andra våningen, en hel skiva har han på lugn musik men sedan kommer en låt med väldigt tungt bas så att det tillomed kommer skaka dina fönderrutor och väcka dig från sömnen..

Så påverkas vi av planeterna konstant medan vissa tider starkare än andra..

Liksom månen kan få havet att resa på sig 7 meter har du säkert hört talas om... tidvatteneffekten ebb och flood som det kallas.

Vi människor består ju av ca 70% vatten , månen påverkar självklart oss med, vissa människor har mycket svårt att bland annat sova vid fullt måne exempelvis.

Ps: av egen erfarenhet kan jag tala om tro mig elelr inte, men att jag har förändrats relativt mcyekt sista 4 åren i kroppen, huden, utssende.. Har fått en muskelös kropp utan att lyfta en järnbit, folk tror jag tränar.. min hud har också blivit mer guldfärgat och len som en bebis ;)) skäms säga detta men tjejerna verkar gilla det iaf :) Jag är mycket känsligare inom mig, har slutat jaga pengar , märkseskläder, sportbilar mm.. detta kom uppifrån.

Posted on: 2012/12/10 3:12

See User information
NightMaster
Alltså du har ingen vad du pratar om.
Du blir bara värre och värre, det går inte föra
en logiskt och vettigt konversation med dig och likasinnade.
Man ställer en simpla frågor sen får man se hur ni försvinner
bort från era egna hjärna samtidigt som ni pratar om medvetandet osv.

Nonsense!!!

Posted on: 2012/12/10 4:01

« 1 (2) 3 4 5 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper