vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information
There is the theory that the beginning of the new age of man, the fifth sun, the fifth world will bring an evolved consciousness. This group of people’s theory about 2012 is metaphysical and is also founded on the Mayan culture that are looking forward to ascension to the next level of being. The non-Mayan believers of this theory believe that those who are transformed will enter a world of continual peace, love and beauty where no war, no hunger or suffering exists. They call this new age phenomenon Ascension 2012 which while stemming from the beliefs of the Mayas, is founded in New Age religions.

The Christian 2012 theory sees this date as the end of days, end of the world when Christ will return to take the true believers to heaven. First however, the Book of Revelations prophecy must play out. Since there are years that span between one event and the other according to the seven angels and the seven vials, this could not be the end of the world but the beginning of the end when disaster and global suffering begins. Years of famine, disease, war and tribulation of intenseness the world has never before known. The Apocalypse, Armageddon and the Anti Christ are all part of this group’s 2012 theory.

Källa och nedräkning: http://www.2012officialcountdown.com/2012/theory.html

Posted on: 2012/12/11 19:24
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tackar!
Som synes så är det upp till var och en vilken värld/verklighet man reflekterar till.

Som min sigantur också säger, dom flesta av oss spelar ett spel, teater skulle man också kunna förklara det. Kliver man ur showen/teatern så finns där lite annat att klura med.

Må väl

Posted on: 2012/12/11 19:41
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Nu ska vi se, kanske kan jag förmedla ett uns av det som gjort mitt liv lite lättare, mörker anses kännas tungt så där har vi ett litet riktmärke om vad framtiden kan handla om. Dim 3 är väldigt "dense", och det är vi som väljer vilket motstånd vi sätter upp framför oss.

För att få lite mer verklighet i denna tråd så väljer jag nu att ta med verkliga händelser att jämföra med.

Jag har precis fått reda på att en sorts information presenterat för ett "så kallat rättsväsende" gjorde att vi vann ett mål i somras angående vårt barn och LVU skandalen i detta aavlånga land (markplätt), varvid en vårdnasflytt blev aldrig av. Samma sorts information/bevis presenterad för Svea Hovrätt reluterade i att vi förlorade vårdnaden, dock tillfälligt då det nu är en fråga om grav korruption och handel med andra människor och deras ägodelar och liv, vilket leder till stora skadestånd för aktörerna som arrangerar känguru domstols förhandlingar (dom sätter alltså upp sitt eget motstånd).

Jag har fler än ett val i denna situation, antingen så kan jag förstå det och göra något åt det, använda energin till att gå förbi dom, eller också så kan jag projektera ilska och hat mot både dom och även mot andra, vilket återigen handlar om att sätta motstånd framför mig själv. Förståelsen ger mig kraft och utrymme för att agera och samtidigt så ger jag dom korrupta aktörerna något annat än det dom delat ut, hat och rädsla.

Delar jag ut hat och rädsla så agerar dom på det, delar jag ut ljus i form av kunskap och förståelse så får dom agera på det.

Nå, kan lilla jag som bara är en myggfis i kosmos som alla andra agera i förståelse så kan säkert vem som helst, det handlar om ett val man gör, det handlar om att gå med tiden istället för att stanna den. Att gå med tiden handlar om att lösa problem, att stanna den handlar om att vara kvar i händelser o på så vis låta tiden stanna en själv. Genom detta kan man också se att tid inte finns, det är något vi skapar.

När man väntar på något så finns tid, genom att gå med tiden så är man en del av den, och då finns den inte.

Valet att förstå skapar ingen karma i mitt liv, jag behöver inte vända om och titta på det jag gjort, jag behöver inte kolla 2 gånger på något och fråga mig varför jag gjorde så, det är också det som är egen karma, Ej nöjd med dom egna valen.

Väljer jag istället att agera i ljus så behöver jag inte vända mig om, jag kan vara säker på att jag gjorde allt jag kunde för att skapa ett repektabelt förflutet på min lilla väg.

Samma regler råder på detta forum, briserar jag av på någon för att denne säger nåt dumt eller elakt så förtärker jag bara mörkret denne har delat ut, lagt fram som ett förslag kanske man skulle kalla det.

Lägger någon ut mörker i mit liv så tänder jag istället en liten lampa för att belysa det denne gjorde, eller också så låter jag det ligga kvar, som en möglig svamp eller nåt, ät färsk föda i denna situation, plocka inte upp det som andra inte klarar av att förtära.

Var och en reser runt i denna dim med sin egen lilla värld, dom som samlar på sig en massa mörker skapar det också i nästa stund, om mörkret inte behhandlas vill säga(ej förstås). Till slut blir det för mycket o så stannar tiden o klockan börjar gå.

Den personliga utvecklingen har samma mönster som vårt samhälle, vi rensar ur samhället genom att rensa bort korrupta aktörer ala tjänstemän. Samma sak råder inom oss, i detta fall kallas dom demoner som vi måste ta i tu med, en elelr flera energier som gör vårt liv till det sämre. Är Du av ljuset så förstår Du också att mörkret inom Dig inte är Du, det är upp till Dig att förstå mörkret och se att det är skapat av rädsla (rädsla = o-förståelse). (Kunskap = ljus/förståelse)

Så vem är Du, skapar Du tid eller går Du med den?

Den 21:a december 2012 för en epåk med sig som handlar om att gå med tiden, förstå händelser och sedan lösa problemen, det är ett tåg Du väljer att hoppa på. Det andra tåget har stannat och för en epåk med sig som handlar om att slåss med det inre och skapa än mer mörker.

Det är så man menar med att världen delar på sig, en ljus och en mörk.

Återkommer med lite mer, just nu måste jag dock plottra ner lite ljus på ett papper, som passar det tåg som går den 21:a december 2012.

Må väl!

iWarrior blir berörd av att läsa det du skrivit, och jag känner igen mig själv i det. Då vi alla är i olika stadier kan vi inte se riktigt varandras vinklar på ett klart sätt.

Som tur finns det såna som du vilka kan agera med endast i ljus, det gör att hur mörkt det än har varit lyser det upp så mörkret blir uppäten av ljuset. Dessa budskap du nu har lagt upp hade du inte kunnat få ut på annat bättre sätt än att just efer en händelse av vad ni sett som skett omkring.

Och jag tycker det har varit värt, om dina ord blir sedda och lästa av så många så möjligt.

Däremot kan jag säga att på ett varmt ställe där det aldrig regnar slår åskan aldrig ner. Och efter åskan kommer oftast solskenet..

The peace can never come, until the real human warriors get upp of theirs chairs.

I Fred

Posted on: 2012/12/11 19:51

See User information
Nu ger du tillbaka tangentbordet till dina föräldrar innan vi ringer polisen så dom hämtar dig för brott utfört av barn..

:D

Posted on: 2012/12/12 0:40
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
...

Posted on: 2012/12/12 1:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
God morgon Avatar, va du va fåordig idag då..

Nått som betynger ditt hjärta?

Posted on: 2012/12/12 1:24

See User information
För er som vill veta mer om den mörka materia som vi antagligen kommer åka igenom med både sol och planet runt 21 December, här är vad som sägs: http://www.youtube.com/watch?feature= ... age&v=gCkVF0Sb7Gs#t=4721s

Posted on: 2012/12/12 5:39

See User information
Vi kommer samtidigt att få denna effekt inombords också. Som jag varit inne på många gånger så är det en förträfflig tid att börja med personlig utveckling, rensa ur instrumentet, rannsaka sig själv, rensa ur gammal karma (själv dömande) mm.

Ni som har känt av förändringar, spänningar i kroppen på senaste tiden, berätta gärna!

Önskar en trevlig fortsatt dag!

Posted on: 2012/12/12 10:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Facinerande hur männiksor kan hjärntvätta sig själv. Ni som är in snöade i detta 21:a december fenomen, verkligen har ni en stor besvikelse framför er. Alltså om 9 dagar ska ni upplyftas till högre medvetenhet men strax innan det, i världen, ska det komma stort krig och anarki. Efter detta ska vi förlåta varanda och sen ska vi förena oss och bli ett. Tyvärr jag måste säga som det är, ni är hjärntvättade männiksor och det tragiska är att ni inte förstår det ni klingrar er fast till. För att Satan själv har grepp om era själar!

Posted on: 2012/12/12 12:25

See User information
@Abyss, det skulle vara tacksamt om Du diskuterade respektfullt istället för att dela ut diagnoser!

Det handlar inte om en direkt omställning, du har totalt missuppfattat informationen!

Må väl

Posted on: 2012/12/12 13:17

See User information
Abyssina , du vet nog att dom enda som dyrkar satan är folk inom religionerna som håller på att starta krig med varandra, plantor och svampar..

Tyvär Abyssina, "satan" tog våran själ och gjorde oss till lyckliga människor, fortsätt lyssna på dina religioner för dom kan både förklara för dig hur dålig och ovärdefull människa du är och även att mörk materia inte existerar..

Sen kan du få en chock av guden som gjort lagarna i det här universumet när du märkt att du lyssnat på människor med en bok i handen som dom säger at gud har skrivit hur du ska leva i boken..

Lycka till vännen, vi finns här om du behöver nå stöd eller nå..

KRam

Posted on: 2012/12/12 14:39

See User information
iwarrior
Om du känner dig förolämpad för att jag sa att ni har hjärntvätta er själv med 2012 feomnete. Vad mer kan man säga, jag låter er förolämpa er själva för att det är ni som kränker era själar. Vad gäller om jag missuppfattat nån imformation, Jag frågade dig tidigare, Vilken information? Du svarade, Filosofi,... Och vi såg ju hur du backade ur, när du inte kunde svara en simpel fråga från den diskussinen.

Låt inte, vad du nu har associerat mig med, generera en räddsla som blockerar dig från att filtrera all förutfattade meningar innan du kommer till sanningen. Det ska bli intressant att se vad det ska bli av er om 9 dagar.

Posted on: 2012/12/12 14:44

See User information
Religioner, politiker och advokater.. Lyssna på dom på egen risk vill i dessa dagar..

dom kan komma att dra med dig i helvetet genom att föreslå nån av dom lågt vibrerande känslorna i kroppen som rädsla, ilska och hat..

Din religion har nog redan lärt dig att vara rädd för allt och att du har 1 liv och är din kropp, inte en själ, elelr jo om du är en själ då kommer du till en gud som bestämmer om du gjort rätt eller fel och hur han vill att du ska leva det står i boken som prästen håller i..

Men jag har inget emot religioner , är det kanske din väg att lära dig en viktiga livsläxa tex. att det inte är värt att försöka avguda det som prästen tycker är mest ekonomiskt hållbart för religionen att du gör med ditt liv och dina pengar..

oj nu gick jag loss..
KRam

Posted on: 2012/12/12 14:46

See User information
Abyssina , du kommer inte förstå att vi försvunnit om 9 dagar utan du kommer få tro exakt det du vill... att vi försvann och var foliehattar hela bunten..

Dom som stannar på jorden kommer inte att förstå vad som hänt med dom som försvann..

Men era religiösa ledare kanske har en bättre förklaring vad som händer när vvi kommer in i mörk materia och alla förlorar synen i 3 dagar.. Nej just det dom pratar inte om astronomi eller korruption..

Typist..

Vi finns här..

KRam

Posted on: 2012/12/12 14:50

See User information
anvendernamn
Återigen det är så fancinerande när den blinde talar i namnet av vakenhet. Medan du fördömmer satan dyrkare, är du själv på väg att dyrka satan själv. Det stämmer att männiksor dyrkar satan i namnet av religion och det är människans brist på att se vad som är rätt och fel. Bara de som kan se igenom satans falskspel kommer till sanningen. Och 2012 fenomnet är inget annat än satans religion.

Posted on: 2012/12/12 14:59

See User information
Quote:

anvendernamn skrev:
God morgon Avatar, va du va fåordig idag då..

Nått som betynger ditt hjärta?

Mitt hjärta är fritt... Kastat och brutit kedjorna, "törnekransen" och mottagit kronan av blommor i sprakade färger...

Däremot frågar jag dig, varför du inte erkänner dig självt i allt du säger?

Vem är Du? Hewhehehe...

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/12 15:00

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Vadå inte erkänner mig själv?

Jag lyssnar gärna mer där om jag kan lära mig nått spirituellt värdefullt..

Kram

Posted on: 2012/12/12 15:12

See User information
anvendernamn
Verken du gillar det eller ej, det finns nåt som heter rätt och fel. Om du inte förstått det, bör du veta att du är under influens av satan själv. Bara satan lovar männiksan om en värld där det inte finns rätt och fel. Du pratar om att du ska nånstans.... bör jag fråga dig var du ska... Så länge du lever här på jorden kommer du aldrig ut ur 3:e dimensionen.

Posted on: 2012/12/12 15:47

See User information
Många skulle anse det vara fel att lita på "krigs"religionerna och politiker som inte kan se alla människor som en..

Många skulle även se det som att gå emot gud om man litar på en religion som säger att man bör kriga mot dom som använder fel ord på den enda äkta guden osv osv..

Men det är bara sånnt där onödigt dravel som tex: behandla andra som man vill bli behandlad själv,. Gef an i mig och mitt liv, så ger jag fan i dig.. helt enkelt..

Jag har skrivt på Declaration of counciousness och Flashback har stängt av mitt konto för regelerbrottet användandet av yttrandefrihet i Sverige..

Vi har alla våran egen väg att gå.. Gå med på förändring eller lev vidare i samma skit ungefär. Underbart..

Många säger det blir 2 jordklot..

Men ska vi prata tv-spels-termer så är livet ett tv-spel, och nu kommer vi till ett wormhole där vi kan ta oss till en orörd planet genom en level-up teknik som heter spiritualism och det handlar om att höjja sina energier och förstå saker för att ta sig till nästa nivå...

Klart man bör försöka level up och klart kärlek är enda vägen i tv-spelet livet.. JAg har kollat upp spelfusk på internet och kärlek är nyckeln här till level up..

Sen får du tro att gud är i religionerna men jag vet bara att kärlek är det enda som är sanning medans rädsla och trams är påhitt som religionerna promotar för dom inte vill att människor ska ha massa åsikter eller må bra eller tro på sig själv..

Det handlar mer om det du beskriver, det finns faktist en lista som prästen håller i sin bok och den listan skall följas, inte guds ord med kärlek till alla, nej det finns ju fortfarande syndare.. njaeee vare det som Jesus och dom stora lärde oss människor?

För jag är ganska säker på att kärlek varit vägen hela tiden bara at religionerna börjat med missriktad kärlek och kontrollbehov för länge sen..

KRam
Kram

Posted on: 2012/12/12 16:47

See User information
Förlåt Abyss för ordvalet:

Men anvämndarnamn ska hos sin bästa kompis som brukar sparka honom med skinnboots i röven tills han sover... och han ska vakna 22 dec med ett större hål än nånsin. :)

Abyssina:
Det ska bli intressant att se vad det ska bli av er om 9 dagar.

Jag vill faktist också se det..:)

Dock ska jag ut som vanligt i skogen och ta en fet naturmedicin som jag vanligtvis brukar 4 gg årligen. Då jag firar vintersolståndet årligen.

Posted on: 2012/12/12 16:56

See User information
anvendernamn
Dett är alltså det som ni tar som sannng... [LÄNK]

NightMaster
Du är löjlig, vad du än skriver är inget att tas på alvar.

Posted on: 2012/12/12 17:14

See User information
Ooh wow Oprah hahaha, det var mycket dissinformation där och en lite halvgalen människa sitter där och pratar lite halvsanning..

Nej det blir fysikt 2 olika planeter är vad ja tror , en i högre dimension och jorden flyger vidare som vanligt..

Posted on: 2012/12/12 17:46

See User information
Aha så du ska till en annan planet med en anann dimension?

Posted on: 2012/12/12 17:51

See User information
Jafan snart bär det av :D

Men det har väl redan börjat gett siig av med tanke på att man släppt på alla rädslor och dålig karma och även äter naturlig mat.. Kommer ihåg drömmar och har inre fred och dyligt.

Jag har aldrig druckit rent vatten duvet och jag mår dåligt av helt rent vatten av nån konstig anledning och kännt mig ganska lost i den här världen redan rån start. Klart det gör mig intresserad när Dolores prata om att vissa utomjordiska själar kommit hit till mänskliga kroppar efter att atombomben släpptes på Japan, och dom som är gamla utomjordiska själar vet inte om det.. Dom känner sig bara lost i den här världen och har konstiga ät och drickvanor för dom kommer från andra planeter innan dom blev människa och tappade minnet..

Visst det kanske låter galet som kristen eller muslim som tror att man har ett enda liv och inga tidigare liv och beroende på om man följer vad prästens bok säger så kommer gud skicka varje person till helvete eller himmel, så du vet att flk inte kommer vara olydiga helt nekel för det finns en gud som dömmer folk trots att vi fått fri vilja antagligen av gud..

Men jag vill gärna tro att jag är lite konstig människa eftersom jag har en massiv rymdfamilj på andra planeter och i andra dimensioner.. Sen får du väl skratta åt det om du vill men hur normalt är det att må dåligt av rent vatten?

Kram

Posted on: 2012/12/12 18:17

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper