vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

Re: The maya calendar och skiftet den 21:a december!

See User information
Men 3 magic words skulle handla om 3 ord som alla ska kunna greppa och som ska få människor att förstå vad som är verklighet med dagens vetenskap om vad vi är och vilken tid vi lever i och vilken värld vi vill ha..

Läste detta: The film uses nature, science, geometry, quantum physics, and consciousness as metaphysical experts explore the question further.

Så jag vill helt klart ge filmen en chans, trots att jag redan förstår vad det handlar om och jag har skrivit på declaration of counciousness medans många tänker ååh nej, Hollywood igång igen.. MEn det stod att det som är "inne" nu i filmskapande världen i Hollywood så är det filmer som fårr människor att må bättre.. "spiritualism" om det finns nått sånnt ord så kunde det passa där..

Ska leta reda på'an..

Om vi pratar "verktyg" för att tänka på ett bra sätt och se livet från ett hälsosat perspektiv, då kan jag tro på den filmen..

Men kanske inte ska snacka innan man ens sett den, men dom ger ju inte ut dom 3 ordet heller för att man ska greppa det innan man har alla 3 ord..

zzzzz

Men jag ska leta

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/3_Magic_Words

Our connection to the universe

Modern physics has discovered that all matter is actually energy. Nassim Haramein, renowned theoretical quantum physicist, says the atom is made up of 99.99999% space.

“Everything is a hologram,” spiritual teacher Max Christensen explains. “Everything is an illusion. Matter doesn’t exist. It’s pure energy.”

In other words, we are all one. We live in a sea of energy. Our minds are energy.

Källa: http://www.moviespirit.com/2012/03/25 ... -spark-new-ways-of-being/

Posted on: 2012/12/14 18:20
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Käre anvedernamn@

Dina inlägg är ytterst svårlästa och de mest osammanhängande jag sett. till yttermera visso är de ju helt obegripliga. Jag öppnar inte ens trådar där du gjort senaste inläggen numer. Kan du inte ägna bara 10 minuter till att försöka få det begripligt, eller möjligen förståeligt. Sen. Det finns massor med kurser i kommunikation, copywriting eller andra författarkurser. Bara som ett blygsamt förslag till en som har för avsikt att nå ut med sitt budskap.

Varma hälsningar,

Din Karsten

Posted on: 2012/12/14 19:30
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
hahahahaha voff voff bääää..

men jag förespråkar istället ditt fria val att inte läsa det jag skriver.

Och tusen tack för din åsikt som jag inte frågat efter, underbart att du delar med dig av dina åsikter i forumet..

Skulle vara ganska tråkigt om jag skrev att din åsikt inte är passande för ett forum som baseras på andra människors åsikter i form av text..

VA äre för diktaturhak tilll forum egentligen?

Är det 5e eller 10e människan som tycker det är okej att säga att andra ska ha mindre åsikter..

Skriv en tråd om hur vi kan ta del av ditt tankesätt och varför det är bra att tro sig ha en åsikt som nån annan vill och måste ta del av..

Som sagt jag förespråkar fria val att välja själv vad man läser på forumet..

Tack för åsikter, välkomnas..

Posted on: 2012/12/14 19:54
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Jag vill bara att du tänker igenom - åtminstone lite - kring hur du formulerar dig. Jag har försökt att läsa dina inlägg. Men de är väldigt spretiga och osammanhängande, och jag ger upp. Så mitt förslag är att du fördjupar dig i hur du kan kommunicera så att andra begriper ditt budskap, så att jag och andra förstår dig.

"hahahahaha voff voff bääää.." t.ex. Vad menar du med en sådan rad? Jag har inte en vagaste aning.

Nåväl. Dina inlägg är inte de mest osammanhängande jag sett. Jag överdrev möjligen en smula. Det finns värre, så klart.

Posted on: 2012/12/14 20:07

See User information
Att nån säger voff voff så säger du bä i form av att nån skrev voff till mig och nu skriver du voff eller rättare sagt bä..

Du vet nog hur många som skrivit att jag ska ha mindre åsikter just nu, du vela nog bara att jag tar itur med din "mobbing-mentalitet" som du bevisar när du medvetet skriver bä för att nån skrev voff..

Okej kanske inte förståeligt för alla men jag förstår inte hur ni kan tro att jag vill veta om eran åsikt om vad jag säger från första början men jag fick höra den ändå från 10 personer..

I en tid då alla kommer förstå att vi är en och har alltid varit, då menar du att du inte förstår just mig för att jag skriver utan stor bokstav IBLAND bara..

Spelar stavfel nån roll ens om man förstår personens åsikt?

Jag efterlyser hur som helst fler åsikter, och mindre åsikter om att folk ska ha mindre åsikter..

Det blir lixom diktaturaktigt att ha åsikter på OM nån annan ska uttrycka sina åsikter hahahaha

Men det blir även en terroristhandling att lägga ut en människas namn och adress i ett forum så jag skulle vilja att FRA kollar den här hemsidan direkt, eller är ni FRA kanske?

Spänningen är olidlig, all sanning kommer på en gång..

Underbar tid att leva!

KRam

Posted on: 2012/12/14 20:15

See User information
Jag förstår inte din text tyvärr. Den är för komplicerad eller oklar för mig.

Men. Det betyder inte att jag inte vill att du fortsätter förmedla dina osammanhängande ord i vilket forum det än må vara.Alltid finns det någon som omfamnar dina idéer. Men jag önskar att du du formulerade dig så att jag förstår.

Posted on: 2012/12/14 22:57

See User information
Jaha, jag trodde du mena att jag inte skulle skriva mina åsikter så mycket.. Du får ursäkta att jag uppfattar fel , jag är nog lite vimsig trots allt fast jag tror att ingen kan lura mig..

Jag lovar att jag ska formulera mig bättre så du förstår vad jag skriver, klart jag kan ställa upp på det..

Skönt att vi går framåt och kan komma överens..
KRam

Posted on: 2012/12/14 23:22

See User information
Ta dig lite tid. Att formulera sig rätt är guld! Om jag förstår vad du kommunicerar, då gör alla det : )

Jag älskar alla åsikter. Självklar sorterar jag bort åsikter som jag för stunden inte förlikar mig med.

Å andra siden tycker jag mer om insikter än åsikter.

Om du vill göra intryck, börja med ett bra uttryck. ..

Posted on: 2012/12/14 23:26

See User information
Jo det är sannt, ursäktar att jag brusar upp och tror att det är åsikts"förtryck" på ett internetforum det skulle vara ganska fjantigt i dessa dagar, men inget förvånar mig..

Ha fortsatt trevlig kväll nu du.
Kram

Posted on: 2012/12/14 23:33

See User information
Tack. Dina "åsikter" har jag inga problem med. Men se för fasen till att jag förstår vad du skriver. Jag är De Facto intresserad : )

Om det är o.k. så kommer jag att kommentera dina felstavningar. det handlar inte om någonting annat än att kommunikationen blir med tiden bättre. Jag menar "sannt". Själv var jag helt kass i stavning. Jag vill väl att detta forum ska ha lite nivå, då det har just det.

Att göra inläggen på ett korrekt sätt är bra för oss.
Jag gör mitt bästa.

p.s. hacka inte på någon!

Posted on: 2012/12/14 23:43

See User information
Tammefan jag visste du skulle skriva att du är duktig på att stava och därför vill du berätta det för mig, tammefan jag visste det vid första ordet..
Men det var även som jag visste du skulle skriva nått sånnt där precis som att detta är nån sorts tävling, direkt..
Känns som att jag bryr mig inte ens om bokstäver längre och jag borde nästan ta bort alla dubbla bokstäver för att tjäna lite tid och kunna uttrycka mig lite mer hahaha kanske sjukt men det är trots allt bara ord med mening bakom..

Detta kan bara betyda att tid försvinner för hur ska jag annars kunna veta om vad du skriver bara av att se ett ord..

Wow..
mmäktigt minst sagt, upplevde telepati tidigare också, solklar telepati med en barndomsvän.. När man talar om trollen typ. Men det är ju elt klart telepati och ytterligare bevis för att energier bombaderar oss från yttre rymden..

Kram

Posted on: 2012/12/14 23:51

See User information
anvendernamn@

ditt svar 129 gillade jag. Du reflekterade lite skönt så där.

Får jag för "sista" gången bara framhäva vikten av att du kommunicerar så att jag, och andra förstår dina resonemang. Stava hur fel du vill. Men formulera så jag och alla andra förstår. Stanna upp ibland och tänk en sekund.

Du har en story som många vill höra. Berätta den på ett sätt som funkar.

Och att stava rätt som pricken över i:et är kanon.

Posted on: 2012/12/15 0:05

See User information
anvendernamn:
Hur hjälper det någon om någon uttrycker sig på ett sätt som ingen förstår?
Skriver du här enbart för din egen skull, eller vill du dela med dig av insikter och tankar?
Om du skriver för att förmedla så underlättar det för alla om det du förmedlar som helhet är begripligt, stavning i all ära, men fattar ingen sammanhanget så är allt för gäves.

För min egen del så har jag lärt mig minst lika mycket om inte mer genom att försöka sätta ord på tankar och insikter så andra kan förstå dom på samma sätt som mig, än vad jag lärt mig genom att läsa och studera olika ämnen.

Ta nu för allt i världen inte deta som ett påhopp, utan som ett tipps, så du kankse i längden kan lägga mer tid på att förmedla dina tankar än att försvara ditt sätt att förmedla dom på eller anklaga folk för att censurera dig när dom förklarar att dom inte fattar vad du försöker säga.

Posted on: 2012/12/15 0:31
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Nej just nu letar jag efter ett forum där användandet av forumet uppskattas av användare och ägare..

Vaken.se är inget annat än FRA-lagen i förklädnad.

Och tyvär det handlar inte om frihet eller sanning på denna sida . Den borde döpas om till Blunda.nu

Ni vet själva att jag blev utsatt för terrorförsök av Vaken.se på grund av min åsikt..

Kram

Posted on: 2012/12/15 14:52

See User information
Afton, var är det för åsikt som ställer till det ? Förstår inte riktigt.

Må väl!

Posted on: 2012/12/15 14:58
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
HAHAHA NÅN AV MINA ÅSIKTER HAR STÄLLT TILL DET SÅ MITT REGISTRERINGSNAMN GAVS TILL EN PSYKISKT INSTABIL PERSON HÄR PÅ FORUMET SOM ARBETAR MED SAMMA SKRÄMSELTAKTIK SOM RASISTER GJORT I EVIGHETER..

Man berättar för sitt offer att man har deras adress så folk alltid lever i terror.. För folk är rädda för det okända , så länge man är rädd för döden, på grund utav att den är okänd..

Inget jag bryr mig om direkt men själva poängen kan understrykas..

Om Vaken.se terroriserar människor med fel åsikter genom att ge ut deras registreringnamn, klart det är ett brott..
Terrorbrott.

Väntar dock fortfarande på svar från Vaken.se men det kanske är dummt när det är polis och advokat som skall talas med när det gäller terrorhot från ett forum som antagligen styrs av rasister..

Får hoppas ni har FRA-lagen på eran sida när ni har åsikter på OM andra människor har RÄTT åsikter eller FEL.. För det måste dom väl ha svenska statens lagliga rätt att göra?
Utan att folk får veta det för det skulle såklart bli uppror i Sverige om FRA-lagen gjort så människor med fel åsikter blir terroriserade när dom uttrycker sina åsikter onlina haha

Klart poängen kan strykas under här..

Men tro inte att ni påverkar mig negativt det känns mer som ni lägger ved på en hälsosam brasa inom mig..

om ni hajjar vad jag menar, nej jag missade några stora bokstäver så jag antar att bara ett fåtal kan läsa detta nu..

Kram

Posted on: 2012/12/15 15:06

See User information
Quote:
Enligt SAOB:

TERRORISM tær ¹oris ⁴m l. -r ωr- , r. l. m.; best. -en .
[ liksom d. terrorism , t. terrorismus , eng. terrorism av fr. terrorisme ; till TERROR . -- Jfr TERRORISTISK
] om (system byggt på) användande av våldshandlingar för att sprida skräck o. därmed utöva makt; äv. o. numera i sht om användande av våldshandlingar för att uppnå vissa politiska mål; äv. oeg. l. bildl.; jfr SKRÄCK-VÄLDE . SC 3: 70 (1822 ). Terrorism . . Ett sådant politiskt system af grymma mått och steg, till framkallande af fruktan, rådde i Frankrike från Maj 1793 till Juli 1794. KonvLex. (1865 ). [file:T901] Nöd, elände, korruption och terrorism härska alltjämt i Lenins prisade lyckoland.

Du måste representera en STAT, för att kunna bli kallad detta. Detta är ytterligare en förvrängning av ord, som dundrats ut via medier.

Tycker det är olyckligt att du gett ut dina uppgifter ån någon, skulle inte tro detta är "Vaken.se".
Detta är min åsikt, skulle vaken.se vara regeringsbunden, samt vad jag själv skrivit på detta forum, borde jag blivit lyst och bannad, uppsökt, för långe sedan.

Låt admins få den tid att kolla på det du skrivit... Att trumma ut detta på varje tråd, hjälper ingen.

I fred och <3!

Posted on: 2012/12/15 15:32

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193166#forumpost193166

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193164#forumpost193164

Tänk på forumreglerna för att upprätthålla kvalitet i forumet. Du är ensamt ansvarig för ditt inlägg och att det motsvarar kvaliteten du själv vill uppnå i forumet. Vaken.se tar inget ansvar för det som skrivs.
http://www.vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumRegler

Agera vuxet och prata med andra som om du gör när du träffar dem öga mot öga.

Posted on: 2012/12/15 19:09

Edited by admin on 2012/12/15 19:35:32
Administrationsgruppen
www.vaken.se

See User information
Back to topic: !

Vid datumet; 22/12 2012 önskar jag att alla som upplever saker i 5D skriver några rader och berättar hur det känns och hur det är. Dock.

Jag hoppas att dock att det blir jag som får berätta om medvetandets yttersta och innersta flerdimensionella väsen. Men.

Varför är jag skeptisk? Varför tror jag att det kommer att puttra på som vanligt efter 21/12. Med en Bank-elit som äger oss kor och får i hagen, mjölkar oss morgon och kväll tills vi dör. Som de alltid gjort.

Varför tror jag så?

Posted on: 2012/12/15 19:33

See User information
Tack Admin!

Posted on: 2012/12/15 19:37

See User information
Quote:

Nu handlar tråden om Maya och deras kalendrar...

Deras egna film, finns att se gratis tom den 21a dec...

http://www.shiftoftheages.com

Detta är den nya versionen av den som finns på youtube...

Det finns en lite mildare vy, vilket jag hoppas mer på, än den vi får från Hollywood...

https://www.youtube.com/watch?v=iRVhBm7ePkk

Och en annan med Drunvalo;
https://www.youtube.com/watch?v=lOldKn0hlpU

Det ligger väl i allas våra intressen vad våra Urkulturer vill säga oss idag... Det kanske går att se, för den som vill, även liknande beskrivningar i våra Biblar och Koraner, kanske inte bokstavligt...

I fred och <3!

Låt oss nu gå vidare, låta "läkningen" fortskrida och må haglandet av insikter utkomma av detta...

Postar detta igen, då detta och många fler även sett mot Mayas kalendrar... Postar det igen, för att det inte var många minuter mellan sidbytet...

Tycker själv Karsten och på din fråga är mitt svar följande;

<3! Är grunden för en gemensamt bättre värld, för alla. En värld utan verktyg som pengar, ens banker, krig, sjukdomar, menings skild aktigheter. En tid av det yttre som, smink, hudfärger, kroppsutseende, hår, osv, har en uns betydelse mot, hur andra du möter ser dig, som med sin egna vilja vill hjälpa dig bäst dessa kan och vise versa. En tid, där du inte behöver oroa dig för hur andra uppfattar dig, eller ens oro av framtid, någons barns trygghet, hälsa eller frihet, ens behöver betänkas. Förr sas det och andra kulturer sas säga "It takes a village to raise a child", nu är det världen som är byn, rent av universum... Där alla accepteras vad dessa vill tillföra och kan tillföra...

Du kommer vara det viktiga, oavsätt vad, likt alla andra,från din vy...

Dock, har ett Ego av mänskligheten i sig, ej än brutits än (Whats above, so below), men sätter alla mina fiktiva skuldsedlar mot att detta kommer ske... Hur det sedan blir, får vi välja själva...

Jag kan inte döma En för trångsynthet eller inte, hur kan jag och vem har gett mig rätten?

Ser däremot om jag skulle kuta runt och tycka folk var trångsynta, borde detta reflekteras och enbart vara inom mig, som mina egna dömanden? Själv ser jag dig, som min spegelbild, (lärare och praktiken i samma i en spegel) av vad som pågår inom mig själv(eleven). Och jag ser själv hur jag kan vara lärare åt mina andra jag, vilka reflekteras av mig, om något inom dom själva. Ser bara det finns En här, med given "devine Amnesia", för att kunna uppleva sig själv till maximum... Sedan att det sker på en "bioduk", som både är fraktal, elektrisk, holografisk, vilket vi människor inte har en möjlighet att se "Bonde söker Fru" genom, är en annan femma. Detta med lärare och elev, kan vi enbart själva vara, bara vi är öppen till lärdomen om vem vi verkligen är.

Samma är det med underbara moder jord, hennes växter och djur, är vad vi gemensamt gör mot henne, gör vi mot oss själva. Naturligtvis, finns ett harmoniskt tagande och givande...

I fred och i <3!

Posted on: 2012/12/15 20:01

FRI

Bättring för alla!

See User information
Admin snälla du ser att jag skriver i varenda tråd och vill ha svar på hur mitt registreringsnamn hamnat i en galnings händer?

hahahaha närå jag ska inte vara "taskig" mot er ..

ignorera min fråga, inga problem..

Jag har varit på utflykt idag och fått sett en ganska extrem negativitetframkallande reklam. Det stod bland annat: 7% av alla svenskar har råkat pussa en arbetskompis på munnen vid julfesten, och det var en reklam för mobil..
Sen växlades den reklamen med nyheter om att 17 människor har mördats och att alla sörjer.

Det enda jag kan tänka är att det är synd om alla i denna värld om nån tycker det är lämpligt att växla reklam med stötande meningar med nyheter om massmord..

Var nån till reklam som var ganska stötande.. Kanske inte så ovanligt.

Men vem fan mår bra av det, klart man måste trubba ner sina känslor för andra för att inte må dåligt om man ska bli påminnd om hemska saker så fort man går förbi en reklampelare..

Vems idé är det att placera reklam överallt ?

Kan vi inte utveckla reklamfobi så vi kan börja klaga på själva principen..

Det känns som det går minst 3 olika båtar.. En båt fylld med kärlek, fred och frihet.. Och sen två båtar som ska kriga mot varandra, men man kan även säga lite fler båtar med tanke på att det är kristen vs muslim, rik vs fattig, tjej vs kille, politiker vs folket, osv osv..

Ja menar VARFÖR skulle en reklam berätta att 7% av svenskar råkat pussa en arbetskompis, om det inte var för att skapa problem i förhållande.. Jag skulle vilja jämföra den reklamen med en relationskrashare..

Vad säger ni då?

Jag ska leta på min flickvän säg haha..
KRam

Posted on: 2012/12/15 22:45

See User information
Quote:

Det känns som det går minst 3 olika båtar.. En båt fylld med kärlek, fred och frihet.. Och sen två båtar som ska kriga mot varandra, men man kan även säga lite fler båtar med tanke på att det är kristen vs muslim, rik vs fattig, tjej vs kille, politiker vs folket, osv osv..

<3!!!!!!!!!

Om detta är den 21e eller inte, vette tusan, men här i, ligger hela gåtan...

Glöm dock inte att alla är eviga och resan leder olika hårt mot "samma hamn"... Sen kvarstår, vem du tror du är, eller Vet vem Du är...? Vet Du vem du är, stanna där... Var, där Varet alltid redan är...

Quote:
Nothing needs to be spoken, done or to become...

I fred och i <3!

Posted on: 2012/12/15 23:08

FRI

Bättring för alla!

See User information
Jag tror faktist man gör bort sig om man inte är redo på svart materia eller 3 dagar tystnad..

Som jag ser det nu så kan jag visualisera mig att det blir som att sväva runt i mörker..

Och folk som inte vet nånting kommer ha dom mörkaste tankarna nånsin och antagligen bli fruktansvärt rädda.

Som jag förstår det så kommer vi vara i "rummet" där man är när man har "dött". Och ssom jag kan tro att det går till så kan det möjligvis vara farligt att tro att man är död när man är i "rummet" där man egenligen är när man är just död..
För det är där vi ska kunna hitta "uppgraderingar" om vi kan köra igång alla chakrablommor på högvarv..och det är ärligt skrivet.

Men jag ska väl inte tråka ut alla me dessa foliehattsteorier, men nåra läser..

Men för er soom vela veta hur jag tror det ser ut.

Men en vis man vet att han inte vet allt .. ;)

Föresten, är det inte bättre att alla berättar vad ni tror händer i mörk materia?

För ju mer exempel på vad vi tror kommer hända kan göra det lugnare för oss alla när det väl händer.. Bättre än att alla skriver vad ni tror inte ska hända.

Bara en åksikt..

Kram

Posted on: 2012/12/15 23:28

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper