vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ett öppet brev!
#1


See User information
Öppet brev till Fredrik Reinfeldt, Göran Hägglund, Beatrice Ask, Riksdagen samt Domstolsverket!

Hej

I dag skall Ni alla fira Jul med släkt och vänner, främst barnen. Ni har väntat på att få slappna av och roa er i en familjär komfort. Ni har köpt klappar och Ni har förberett med Julmat och Julkort mm.

Tills skillnad från Er så skall jag vaka över min kära livs-partner, blir det en resa till akuten detta år igen, eller klarar hon sig från en mental kollaps denna gång. Vårt barn, ja vart är han, hur mår han, vi vet inte, vi fick inte ens skicka ett Julkort eller få ett samtal

Tusentals föräldrar sitter med tårar i ögonen runt om i detta land denna dag och afton, ännu fler barn går med en klump i magen, vart är min familj, vart är min komfort, vart är mina rättigheter?

Vi föddes alla här i detta land med tro om att vi skulle få ett liv tillsammans, men det avbröts med våld, juridik, uppfattningar, gissningar mm, listan är lång. Vi betalar Er tjänstemän för att vi skall få ett stöd i livet när vi ber om det, men vissa får se och uppleva något helt annat.

Rättvisan som skulle infinna sig när detta ovan nämnda våld uppstod försvann någonstans, frågan är om den någonsin har funnits där? Garantier finns i massor vad det gäller var individs rättighet, än fler garantier finns för familjen, även juridiska som moraliska, men dom har Tomten tagit och gett tillbaka till Staten som nu agerar mamma och pappa för var och en, vare sig förfarandet och information stämmer eller Ej, rättsligt eller inte rättsligt.

Den sveda och värk tusentals familjer får stå ut med denna afton kan jag inte skriva ner för egen del en gång, den har gått förbi ords betydelse. Ord kan vanligtvis sätta färg på mycket, men hur skriver man och förklarar ständig smärta i själen.

Den massiva satsning på lag och rätt är inte utdelad till dom som får kontakt med socialtjänstemän och socialnämnder, i ett senare skede gäller detta också alla andra som arbetar med dessa mål, Varför rätten är uppdelad på detta vis kan ingen svara på, jag vet att många försöker men har inte ens kommit i närheten av en vettig förklaring, för då skulle man på något vis förstå det.

Jag förstå inte varför jag skall sitta här med en enorm smärta och uppleva en grym orättvisa, samtidigt tittar jag på kalender och det slår mig än en gång, det är inte Romartid och vilda västern längre, det är faktisk 2012 och Jul.

När Ni nu alla skall sätta Er till bords och umgås tillsammans så skall jag nu försöka finna kraft för att övervinna smärta och orättvisa, samtidigt skall jag försöka hålla min livs-partner stående hela denna afton, det kommer att bli tungt som vanligt, det kommer att bli hårt, precis i vanlig ordning efter en tvist med socialtjänsten!

God Jul och Gott Nytt År

Christer och Annie av Johansson, en av väldigt många ensamma föräldrar denna afton och denna Jul.

Vi som har ett mindre rättsligt värde än Er!

/ Skickat nu på morgonen!

Posted on: 2012/12/24 9:43

Edited by iwarrior on 2012/12/24 10:01:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett öppet brev!
#2


See User information
Väldigt rörande och bra skrivet brev. Jag håppas att någon du skickar breven till kommer ta detta på allvar och göra något åt saken.

Posted on: 2012/12/24 9:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett öppet brev!
#3


See User information
Tummen upp!

Posted on: 2012/12/24 10:15
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett öppet brev!
#4


See User information

Finner inga ord, att beskriva vad jag känner...

Önskar jag kunde varit i denna domstol sist, så jag kunde arresterat denna ursäkt till domare där och då...

Frid vare med er Christer och Annie, och samtliga av dessa tusentals föräldrar som fått sina älskade kid-nappade...

I fred och i <3!

Posted on: 2012/12/24 13:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett öppet brev!
#5


See User information
Jag försöker inte vara en party-pooper, för det är underbart skrivet och kanske tillåmed några politiker , idag, kommer söka lite sanning genom internet. Många får nog datorn som dom velat ha för att kunna söka sanningen också.

Så varför inte stryka under att staten har monopol på att använda våld och tvång och i en fredlig värld skulle ingen ha nått monopol på våld och tvång för vad skulle man egentligen skydda? frukt? mat som växer gratis under fader Sols strålar?
Varför skulle man behöva skydda nånting från någon om det fanns affärer utan prislappar på varorna?
ta det du behöver och lämna kvar till andra..

Monopol på att använda våld och tvång existerar enbart för att skydda deras maktstruktur där folk kontinuerligt ska köpa produkter för att överleva/ ekonomiskt slaveri system..

Bieffekter som girighet, deppresioner, slaveri, kidnappade barn, extrem psykopat-ökning i samhället osv osv..

Men hur som helst jag vill inte vara partypooper, men jag tycker vi kan stryka under att vi inte haar nånting emot politiker personligen, utan själva systemproblemen, bieffekterna, är det som vi drabbas av och har nånting emot, och såklart kan vi inte slänga politiker i fängelset och ta bortpengar för att göra om jorden till ett paradis med frukt-träd som kan växa fritt utan att folk "tjyvar" frukten och säljer den för att köpa andra saker som tillverkats gratis..

Men tänk på det också att så länge vi tänker att en politiker borde sitta i fängelset, då stödjer vi själva principen med att se rätt och fel överallt, nån har rätt nån har fel, tror dom, och det blir nog problemet..

Vi går väl med på att "få säkerhet" genom att ge monopol på våld och tvång till staten, och även ge upp våran rättighet att prata i telefon privat och oavlyssnat, för att få lite "säkerhet"..

Jag menar bara att ja tror att vi måste gå igenom folket om vi ska få nån förändring på nånting, Sverige har lagar som ger folket full makt, så därför kämpar nog politiker för att dela upp oss i mängder av grupper, så låt oss stryka under..

Jag säger låter oss skriva under på vissa saker tex. att ingen tar val som påverkar andra människors liv, behandla andra som man vill bli behandlad själv, kunde vi skriva på det..

Kanske köra ett brevprojekt och få resten av befolkningen att skriva på, då skulle helt plötsligt monopol på våld och tvång för att skydda ett ekonomiskt slavsystem inte vara så logiskt..

Men visst nu babblar jag bara på igen gott folk.

God jul och god forttsättning.
Kram

Posted on: 2012/12/24 15:41
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS