vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Re: Earth will split from 3d to 5d Are you Ready or still in illusions

See User information

Posted on: 2012/12/26 9:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
5D Jorden är fortfarande framför oss enligt 13thSun gott folk!
Höjj energier med naturkärlek, ät frukt å levande mat!
Som han berättar på julafton..

Posted on: 2012/12/26 10:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Han säger 2020 är det riktiga 2012.. eller?

Posted on: 2012/12/26 11:03
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Det snackas väldigt mycket om vad som är vaken eller inte. Det finns 2 saker man kan ta upp i samband med detta. För det första så har sinnet stängts av mer eller mindre i den moderna människan, Sinnet är det som skall varva för alla sorts hot mot vår egen samt den mänskliga familjens existens, innefattar alla oss bröder och systrar samt allt i vår omgivning som lever.

Sinnet slår man t:ex ut med hjälp av att knäppa på en film med mer än 24 bilder per sekund. Under 24 bilder per sekund kan sinnet fortfarande urskilja bilderna, var och en för sig.

Information behövs utöver detta för att sinnet skall fungera, vet inte sinnet vad som är farligt eller inte så kan det inte fungera, därför är det viktigt att studera sig själv och sin omgivning.

Punkt nummer 2, The pineal gland, det tredje ögat. Stänger man det med flour till ex så försvinner något som kan kallas magkänsla, även den metafysiska intuitionen.

Sinnet skall reagera på när Du köper skitprodukter i affären, eller när någon vän behandlar Dig illa, reptilhjärnan har också med detta att göra. Sinnet och reptilhjärnan arbetar ihpå för att se dåliga mänster vs bra mänster i Ditt liv.

Signalerna som man får skall man lyssna på istället för att klaga, löpa på samma bana och följa samma mänster hela tiden som inte är bra för en.

För att starta igång alla sinnen och funktioner i hjärnan så behöver man rensa kroppen på kemikalier och tungmetaller, lägga ifrån sig bästa kompisen Sture i form av en mobiltelefon, kliva ur tanke boxen (fängelset) och ta en tid avskillt från "den vanliga världen".

Naturen är ett ypperligt exempel på detta, helst ensam eller med ett fåtal lugna vänner som också vill göra samma sak. Ta en semester till ett spirituellt land och hålla sig utanför städer mm, men det räcker att hålla till i närmaste skoh för sig själv okcså, verktyget börjar där skogen börjar ta form.

När man hittar sig själv så börjar man också förstå vilken felaktig väg man har gått, man kommer till insikt, (sikt inom (tredje öga)) insikt med vem man egentligen är och vad man behöver (inte vill).

A peace of mind, sinnesfrid handlar om att man går han i hand med sinnet, det varnar och varnar tills man ändrar riktning i livet. Det undermedvetna signalerar till sinnet vad som är i obalans, man vänder och vrider sedan på allt och skaffar insikt om vilket håll i livet man behöver färdas åt.

Reptilhjärnan följer mänster som är "safe", gick det bra att handla på konsum sist så går det säkert bra nästa gång, lyssnar vi bara på vanemänstret och Ej sinnet så blir vi en Shita Huri, en reptil.

Så om man vaknar till så vaknar man till till sina inre signaler, med hjälp av dom yttre kan men sedan navigera rätt och hitta ett mer hälsosamt mönster.

Skulle man då följa ett hälsosamt mönster i livet medrknat allt nyttigt som finns inom en och ta med en ande i detta så lever man med en 3 enig vinkel, an angle, an angel, a human angel, Body, Soul and Spirit!

Vandrar (reser) man i livet enligt vad som är nyttigt för en själv, för ens omgivning och slutligen enligt andens önskemål så navigerar man som en human angel, vilket vi en gång var.

Så vad är vaken, för det första vaken inombords, och för att ta ett ex på vad en kass bok kan förtella som en del uttrycker det,

Matthew 6:22-23
King James Version (KJV)

22 The light of the body is the eye: if therefore thine eye be single, thy whole body shall be full of light.

Som en Insider kläckte ur sig, sanningen finns där ute i små bitar, lite i böcker, lite i musik, en del i film, dikter mm. Det gäller att hitta dom små byggstenarna och sedan blunda för vilken förpackning levereras i, and don't kill the messager!

Många är kräsna med vem som säger vad, strunta i det, sanningen kan komma ifrån en uteliggare eller också ifrån en stöddig politiker, det är upp till en själv att navigera fram sanningsfaktorn med hjälp av dom verktyg vi är utrustade med, främst sinnet och det tredje ögat, skulle vilja påstå att hjärtat skall ha sista ordet, det brukar sällan ha fel!

God fortsätting!

Posted on: 2012/12/26 11:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Sorry, ett par kråkor, första stycket, sinnet är det som skall varna, inte varva.

Glömde också, rädsla och stress är inte kryddor sinnet mår bättre av.

Posted on: 2012/12/26 12:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Är det nån mer än mig som sett att atmosfären typ lyser på nätterna?

Tappade tammefan hakan dagen före julafton för det såg ut som att atmosfären var en gloria typ. Skinande varmt ljus klockan 21 på kvällen , mitt i vintern..

MÄrkte samma dagen efter.

Och när jag kollade ut klockan 4a på natten då var det tammefan helt gult utanför fönstret, i atmosfären igen..

Så va händer tror ni?
Kan det va som 13th Sun säger att vi står mitt mellan 2 dimensioner?
Ser ni också gula nyanser i himmelen utan solens hjälp?

Har vi blivigt heliga eller är det kanske planeten själv som typ lyser helt plötsligt?

iwarrior?
MVH

Posted on: 2012/12/26 12:39
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].

See User information
Quote:
Som en Insider kläckte ur sig, sanningen finns där ute i små bitar, lite i böcker, lite i musik, en del i film, dikter mm. Det gäller att hitta dom små byggstenarna och sedan blunda för vilken förpackning levereras i, and don't kill the messager! Många är kräsna med vem som säger vad, strunta i det, sanningen kan komma ifrån en uteliggare eller också ifrån en stöddig politiker, det är upp till en själv att navigera fram sanningsfaktorn med hjälp av dom verktyg vi är utrustade med, främst sinnet och det tredje ögat, skulle vilja påstå att hjärtat skall ha sista ordet, det brukar sällan ha fel!

Word!

Posted on: 2012/12/26 13:18
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Aaah så sannt, kan bara hålla med..

Men då kommer väl den intressanta frågan, känns 13th Sun ärlig mot oss?

Han känns ärlig för mig och jag skrattar åt han kontinuerligt vilket är ett positivt tecken, för jag känner precis som han när det gäller köttätare.. Dom äter mina kompisar, djuren!
Hahahah klockrent..

Posted on: 2012/12/26 13:25

See User information
@Mini, yes sir :) ...

Posted on: 2012/12/26 13:27

See User information
@anvendarnamn, energier ser vi alla som default. Det går att lära sig att se igen om man så vill. Har skrivit om det förut här på forumet. Testa sökfunktionen o se om Du hittar nåt!

Sen om det handlar om att människan ser mer nu, eller om nya mer synliga energier har uppstått, ingen aning!

Posted on: 2012/12/26 13:31

See User information

Posted on: 2012/12/26 13:35

See User information
13 steg, 12 lärjungar + Jesus = 13, 7 ljus med 6 mellanrum, 13 utvecklingsnivåer i var maya cykel (utvecklingsfas) inkl 7 dagar och 6 nätter, 12 renar och en tomte mm

Vart chakra kan antingen gå för eller emot, 6 chakran = 12 energier. Hjärtat = Jesus, för eller mot, den gode eller den onde. Live vs Evil (Not Live)

När positiv energi flödar i kroppen så är alla chakran med hjärtat.

När alla chakran är negativa och går emot så dör Du mer och mer = motsatsen till Live vilket blir Evil!

Det finns väldigt många energipunkter i kroppen = chakran, men dom primära har 13 energier, tillsammans arbetar dom för eller emot.

Posted on: 2012/12/26 14:03

See User information

Posted on: 2012/12/26 14:08

See User information
New Age = NWO enligt 13th Sun

Posted on: 2012/12/26 14:12

See User information

Posted on: 2012/12/26 14:26

See User information

Visst fan pratar han sanning, tillåmed Läkemedelsverket blandar gifter med cannabis och ger till sjuka..

Posted on: 2012/12/26 22:31

See User information
Nu pratar han om monotomiskt guld!!!! iwarrior!! kolla på den!!!

Kram

Posted on: 2012/12/26 22:42

See User information

Posted on: 2012/12/26 23:07

See User information
Lyssnade på Almine Barton, men såklart böjar jag fundera vem hon egentligen pratar med om hon tror att hon pratar med gud och kan flyga runt i 3D världen och besöka aliens..

Så när hon säger Araberna och Kineserna har planerat att ta över världen, för det har hon sett och "gud" har antagligen sagt det..

Och det börjar bli mer och mer uppenbart att hon antagligen har kontakt med nån demon som säger sig vara gud och sen tutar i henne saker som hon sen går och berättar som sanningar..

Känns som en "lightworker", men okej jag lyssnar vidare, hon får en chans till att skärpa till sig..

KRam

Posted on: 2012/12/27 1:14

See User information
Jo det blev ganska uppenbart att hon pratar om satan själv när hon pratar om att nån gud ska komma från Venus eller Jupiter eller nån anna planet..

För inte fan existerar det gudar som springar runt på 2 ben och inte ens Elohim skulle anse sig själva som gudar om dom skapat oss människor i ett labratorium.
Så varför skulle vi människor gå runt och tro att gud springer runt på 2 ben och hon har även pratat med gud?

Det är själva principen att hon säger att det ska komma en frälsare runt 2012 för Kineserna och araberna planerar att ta över världen, i hemlighet..

Inte ens om Elohim skulle komma hit så skulle dom vilja bli avgudade, det är bara en som vill bli avgudad och det är satan själv..

Bara min åsikt. Och pengar är nyckeln som kommer användas för att bli avgudad.. Fejkpengar.

Den här 13th Sun sitter och pratar om att 2020 blir det separering om inte människor fixat till sig tills dess..
Och massa GMO och gifter i maten kommer ut till amerikanerna enligt han och jag tänker..

Vafan ska vi sitta i 8 år och vänta på "frälsaren" som vill bli avgudad för vi inte förstår vad pengar är?

Eller är det ett brevprojekt som för en billig peng kan göra att vi internetmänniskor når ett helt folk med info från internet..

Valet är vårat antar jag.
Men 8 år känns lite för lång tid att ignorera brevprojekt när jag redan vet hur många människor som skulle vanka med hjälp av brevprojekt.

Men folk har väl fullt upp med att peka fingrar och aldrig förlåta nån så det blir svårt, speciellt om politiker är dom enda som kan lägga fram en idé som folket sätter igång med direkt..

Typ krig eller massvaccinering.
Staten använder media och sa att det var bra, svenska befolkningen gick med på det..

Jag skriver om brevprojekt för att ge alla kunskap, sanningar, enegrifrihet..
Nej det har folk lite svårt att stötta.

trots att det bara skulle kosta en liten summa fejkpengar..

Förstå om svenska folket använda pengar till brevprojekt för att informera hela svenska befolkninngen om att det är privata företag som trycker upp pengar olovligt och då sjunker pengari värde..

Klart folk skulle kräva en äkta valuta direkt, en valuta som inte går att manipulera genom kontinuerligt nyskapande av pengar..

Men jag antar att vi vill hålla i dessa fejkpengar istället för att använda dom för att skapa en äkta valuta där pengar blir ett utbyte av tjänster istället för ett slavsystem..

Ima dreamer, men jag är inte ensam..

Posted on: 2012/12/27 2:23

See User information

Posted on: 2012/12/27 3:42

See User information
Förr i tiden så fanns det monotomiskt guld i bäckar och floder naturligt. Det låg nämligen gott om guld där, lite laddning på det och gott om tid så förstår Du säkert effekten. För övrigt så kan man hämta upp det bästa monotomiska guldet direkt i en källa, ju närmare utloppet ju bättre kvalitet.

För övrigt känns det som Du har blivit lite hemmablind, det finns ett stort gäng riktiga journalister här på vaken som Du glömt att lyssna på. Man kan i stort sett ställa vilken fråga som helst här och få ett svar som är välbalanserat och ganska riktigt om man säger så.

Vad det gäller "new age" aktig info så kommer den i många olika ver, alla har sitt sätt att förstå och läsa av den metafysiska världen och informationen, var och en har sin egen tolkning.

Vad är det som säger att det Du hittar är det rätta, eller vad är det som säger att det jag hittar inte är rätt samt tvärt om? Det är upp till var och en att göra det bästa av saken, sen kan man givetvis diskutera informationen, men i slutändan handlar det om vad informationen är och gör för Dig!

Jag har varit i kontakt med Almine själv, fått ta del av text från the ISIS library's som varit stänga väldigt väldigt länge. Jag vet också att hon har sin syn på saker och ting, lurad eller inte lurad, när Du lärt dig vad bägge sidor försöker säga så förstår Du ändå medelandet i mitten, läs av allt metaforiskt.

Du kan stänga av ditt "mind" om Du vill, efter det så kan Du filtrera info på ett helt annat vis. När Du gör det så blir energin i din aura mer "dens". Det blir tyst i skallen, man får sinnesfrid och stressen släpper.

Eftersom jag känner att Du inte läser andras poster så säger jag så här, säg till om Du vill stänga av bruset.

Tjipp

Posted on: 2012/12/27 4:06

See User information
Men jag vet att gud inte går på 2 ben eftersom allt och alla är en del av gud, så det skulle inte fungera att en gud kom från himmlen..

Men visst, vet man inte om vad en intelligent design är..
Då kan man säkert tro att gud är en varelse som går på 2 ben, kommer från himmlen och pratar med ord, med en människa som tror på religioner och väntar på "gudar" från himmlen som hon ska dyrka..

Medans 13th Sun säger att han astralreste upp till Jupiter och såg ett rymdskepp med insekter som gör sig redo för att invadera Jorden.
Andra pratar om satan och det här med mikrochip och fejkpengar och mutor..

Är väl helt uppenbart att hon pratar om satan/utomjording/insektskoloni som är "gud" som kommer att landa i Jerusalem..

Så länge folk säger att gud går på 2 ben, eller att det ens existerar gudar, då vet jag att dom är fulla av skit..

För jag läser vetenskap och kan vetenskapligt förklara vad gud är, och att gud skulle gå på 2 ben, är inte mmöjligt..

Och om Elohim skapade oss i ett labratorium, då skulle inte dom vara gud för det, dom skulle vara mer avancerad men absolut ingen gud och som jag förstår det så är det inte Elohim som kommer, för dom skulle absolut antagligen inte komma hit så länge inte vi människor bestämmt oss för fred och sen bjuder in dom..

Om vi inte skapat fred på jorden själva, och det kommer en "frälsare" från himmlen som folk kallar gud, och avgudar..
Som sen erbjuder fred och fortsatt fejkekonomi.

Klart massiva problem kan uppstå om folk inte förstår att gud inte går på 2 ben utan gud är som ett intelligent energinät som vi alla är en del av, och alla material också.. samtididgt som dom tror pengar är äkta.. Katastrof.

Den stora bluffen. Kommer folk avguda fejkpengarna och nån med avanncerad teknologi och miljontals fejkpengar åt alla, kom ner från himmlen?

Det handlar fortfarande om att avguda nånting utanför sig själv och det enda jag vill avguda utanför mig själv är planeten, mänskligheten, naturen och djuren..

Jag litar mest på 13th Sun just nu men jag tycker alla verkar lite vilsna i huvudet.

För är det fortfarande ingen som förstår vad ett brevprojekt kan göra för energierna på planeten och för våran kärlek till vårat hem Jorden?

Jag "mediterar" vidare mot lösningar på problem..

MVH

Posted on: 2012/12/27 4:30

See User information
Ja Du vet bäst anvendarnamn, synd att vi inte fattar Ditt brevprojekt och räddar världen :)

Posted on: 2012/12/27 4:44

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper