vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
gilla-knapp
#1
Jag tror att det här forumet hade mått bra av en gilla och integilla-knapp i varje inlägg. det är några desorienterade jönsar här som babblar på och jag orkar inte förklara för dem hur dekadent de framställer sig själva, ett knapp-tryck så fattar de, förhoppningsvis...
God helg!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#2


See User information
Underbar idé, tänkte jag..
Men sen börjar jag ana att det är mig du skriver om, hahahaha
Men du skulle väl skrivit det direkt till mig istället för att klicka på en knapp?

Eller är det inte viktigt att förklara för en annan människa vad man tycker är fel?

MVH

Posted on: 2012/12/23 3:04
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: gilla-knapp
#3
Problem uppstår när man samtalar med någon och samtalet aldrig riktigt når fram, oavsett hur man formulerar sig eller hur ofta, så går budskapet ändå inte fram... Men om puckot ständigt får "dislike" så kanske, mot all förmodan, går det upp ett ljus för puckot förr eller senare.

Det kan vara viktigt som du säger/undrar, att förklara för människor vad man uppfattar som fel, men det finns dessvärre totalt hopplösa fall som ändå inte förstår vad de gör för fel, de bara ångar på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#4


See User information
Ups and downs på varje user kanske, så som dom har på godlikeproductions.com

Det är ett bra sätt att visa nya på forumet vem som är vem. Skriver man som en idiot och är otrevlig så skall man ha en negativ plupp, o tvärt om.

Sätt igång o progga admin :)

Posted on: 2012/12/23 3:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#5


See User information
Äääh varför ens bry sig om vad dom skriver, jag läser det inte ens.. Det blir enklast så.

Kram

Posted on: 2012/12/23 3:32
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#6


See User information
En god idé detta. Förutsatt att man bara har en röst och bara kan rösta som inloggad. Blir lätt väldigt fel annars.

Posted on: 2012/12/23 3:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#7


See User information
Aah jag tänkte på läkemdelstillverkare som går in och röstar ner vaccintrådar och diverse "hot" mot läkemdelsindustrin..

Så kanske det inte skulle fungera med tanke på hur lite folk som verkar använda detta forum i jämförelse med människorna som läkemdelsindustrin kan anställa för att sitta och rösta ner allt som hotar deras fortsatta slavdriveri där folk får betala dyrt OM dom blir sjuka och behöver läkemdel..

Och hur skulle det gå med mig som skriver enbart sanningar som folk vill blunda för, svenska tabuer tycker jag är skitintressant att diskutera , mest för att under alla tabuer så ligger det en stor skithög från en tjur..

Klart alla som inte vill läsa om sanningen skulle rösta att jag är en idiot hahaha

Posted on: 2012/12/23 3:48
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#8


See User information
Japp, en röst per user och inlägg!

Posted on: 2012/12/23 4:05
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#9


See User information
Egentligen är det bra men problemet är ju t.ex att en enda fanatisk rasist och antisemit (eller tvärtom!) ju kan ha flera konton och snedvrida debatten utan att ens behöva göra inlägg. Saken är inte helt enkel, faktiskt!

Posted on: 2012/12/23 15:57
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#10


See User information
Vi bygger in det.

Posted on: 2012/12/26 17:17
Administrationsgruppen
www.vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#11


See User information
Cool!

Posted on: 2012/12/26 17:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#12


See User information
Quote:

admin skrev:
Vi bygger in det.

Tumme upp!

Posted on: 2012/12/26 22:07
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#13


See User information
Visst, jag satt här och mediterade , med den här tråden framför mig, sen började nånting känns konstigt i "magkäsnlan"eller /tredje ögat?..

Och precis 23.07 kännde jag en "uppenbarelse" att denna idé bäddar för mycket mer detaljerat åsikts-kartläggning, OM det skulle visa sig att både FRA och terrororganisationer har tillgång till allt som finns på Vakens servrar..
Då skulle dom kunna kartlägga mycket åsikter genom att tjyva den datan från servrarna och sen kartlägga personen som "gillat" "fel" åsikter..

Tur att inte FRA är iblandade och att alla åsikter tillåts på Vaken, (så länge det inte är åsikter som innehåller för mycket sanning och därmed kan skada sanningrörelsen)

Men jag tror mest att idén inte kommer att fungera eftersom det inte finns så många människor på forumet, klart läkemdelstillverkare kan anställa några människor som verkligen trashar alla inlägg om vacciner online, genom att trycka på dislike 4 gånger i veckan..

Men visst, jag ska inte vara en partypooper nu..
Skulle faktist vara intressant att få veta om det skulle fungera, men visst är det en gamble..

MVH

Posted on: 2012/12/26 23:19
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#14


See User information
Det enda som man kan hitta angående detta är vad vakens reggade läsare tycker om vart inlägg som skrivs. Varför så nervis?

Posted on: 2012/12/27 5:09
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#15


See User information
Eftersom du inte läser mina tidigare inlägg så vill jag bara säga att jag inte är nervis för att ha åsikter..

Men själva principen att jag klagar på att jag upplever åsiktsförtryck.

Och sen helt plötsligt ska Vaken ge alla möjligheten att ha åsikter om alla inlägg.

Tyckte bara att det plingade lite illa, typ som att nu kanske Vaken vill veta exakt vilka som gillar det jag skriver för att sen slänga ut deras namn också..

Hahahah inte vet jag hur långt åsiktsförtrycket utövas men ägde jag forumet skulle jag klarat upp första "misstaget" när ett namn skrivs ut i forumet.

Jag vet inte men som jag förstår det har många fått sitt namn utskriver på grund av deras åsikter så att ge dom kvarvarande medlemmarna chansen att gilla diverse åsikter ..

Inte vet jag, verkade bara så underligt när jag tänker att man nästan borde gå andra vägen, bli hederlig och kämpa hårt för att hålla säkerheten på servern hög så inte info läcker ut om medlemmarna..

Posted on: 2012/12/27 5:39
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#16


See User information
Åsiktsförtryck? Jag tycker det handlar lite om att få reda på vad andra gillar ens poster, tycker det låter intressant. Om många ogillar mina inlägg så behöver jag tänka till lite och rannsaka mig själv, kanske så behövs en bättre förklaring från mig, eller också kanske jag snackar gojja.

Åsiktsförtryck är att hindra någon från att ha en åsikt. Funktionen kan användas i gott syfte också, se det positiva i saker och ting. Varför inte slänga upp månadens 10 bästa poster eller trådar enligt tycke och smak eller liknande.


Posted on: 2012/12/27 6:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#17


See User information
Ja mitt namn skrev ju ut, det som låg lagrat på servern.

Jovisst klart själva grundtanken är bra och jag skulle också vilja se att det fungerar och det gör säkert det.


Posted on: 2012/12/27 6:27
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#18


See User information
OBS att man kan applådera ett inlägg mer för att man gillar "det rena hugget" än att man satt sig in i frågan på djupet och instämmer av fullaste hjärta!

Posted on: 2012/12/27 7:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#19


See User information
anvendernamn:

Man behöver bara registrera att någon har röstat på ett inlägg, inte vad den har röstat. Då blir själva valet anonymt. Beror självklart på hur man implementerar sin lösning för "gilla"-knapparna.

Om du är orolig för FRA så behöver du knappast kolla specifikt på Vakens roll i det (vilken förmodligen är allt annat än medvetet tillmötesgående). FRA kan se dig vad du än gör på nätet, spelar ingen roll om du ventilerar på Vaken, porrsurfar eller betalar dina räkningar. För att slippa dom gör du bättre i att meditera i parken. FRA kan inte se vad som visas för ditt tredje öga i alla fall. Hoppas jag.. ;)

Jag tycker du skriver lite då och då hur du upplever åsiktsförtryck på Vaken. Ändå är du tveklöst den som just nu har flest saker att säga om andras åsikter/tankar men även den som just nu har flest egna åsikter/tankar. (Du kallar det sanningar, jag kallar det åsikter/tankar.) Inget illa om det i sak, men att du ändå skriver att du upplever åsiktsförtyck gör att jag undrar om du trollar en aning? Det känns inte så värst logiskt hela resonemanget. Jag kanske har missuppfattat dig helt.

Gällande det där med namnet så kan det ha kommit till skribentens kännedom på så många fler sätt än genom Vaken. Har du detta namn på andra forum (ex. flashback)? Har du skrivit det själv någon gång på forumet eller till någon i ett PM? Har du fast IP? Har du funderat på andra platser på nätet där ditt namn exponeras tillsammans med klippta/kopierade texter? Finns det någon inställning i profilen som du hade ikryssad vilken gjorde att ditt namn visades för världen (vet inte om det finns, bara spekulerar)?

Vill bara att du tänker ett steg till för att täppa till din "läcka" då i alla fall jag har svårt att se varför någon admin på Vaken skulle vara så dum så den postade någons namn i ett inlägg. Det vore nog bland det mest idiotiska man kan göra som admin på ett forum som Vaken.

Posted on: 2012/12/27 23:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#20


See User information
Jadå jag förstår att du jobbar på Vaken för länge sen..
Nej det var namnet som registerarades på Vaken.se som var det som dom skrev ut i sitt forum PRECIS SOM JAG BLIVIT VARNAD för när jag började skriva på forumet..

Är det inte åsiktsförtryck att FÖRST bli varnad för att ens ha vissa åsikter på forumet för att medlemmar fått sitt namn utskrivet i forumet, och sen när jag hade åsikterna ändå..
Då fick jag mitt namn utskrivet av en terrorist som vela att min adress skulle bli trackaserad av rasistpartiet SDs vilsna medlemmar?

Fortsätt stötta krig genom att försöka sabotera för människor som vill stoppa krig..

I dommedagstider som dessa skulle jag inte ens tänka tanken. :D

Men alla verkar gå sin egen väg och tror ni att det är rätt väg, tror ni att svenska folket vill fortsätta kriga.. Och ni bekämpar krigsmotståndare genom att skriva ut deras namn i forumet..

Gör det..

Det är ni som skapar karma som gör att ni inte kommer ur helvetet på jorden.

Och kartlägg vilka som gillar åsikter också om ni mår bättre av det, jag blir nog den enda som vågar dela med mig av åsikter om andra människor inlägg ändåså..

Jodå FRA vet allt och vi ska nog vara väldigt rädda nu..

När regeringen är rädd för folket, då är det demokrati..
När folket är rädda för regeringen, då är det diktatur..

När folket är rädda för en hemsida och en lag, ja vad har vi då?
Frihet?
Kram

Posted on: 2012/12/28 0:28
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#21


See User information
Bra att du förstår att jag jobbar för Vaken. Fick du det som en vision? Jag har nämligen själv inte uppfattat någon form av anställning, uppdrag eller annat från Vaken och jobbar således omedvetet för Vaken.

Åter igen: Har du detta namn på något annat ställe? Bara på Vaken? Jobbar terroristen (din bestämning) för Vaken och i vilken egenskap?

Jag förstår om du inte vill älta detta fram och tillbaka och du har säkert förklarat hela saken mycket pedagogiskt tidigare, men jag har i alla fall inte sett en bra förklaring och/eller hänvisning till var det skedde (vilken tråd). Gärna också hotet du fick mot dig, och av vem. Jag ska leta lite till för att försöka förstå.

Resten av ditt inlägg är bara svammel. Varför befinner du dig på en plats där du inte trivs (det är en ärlig fråga, inte en underförstådd uppmaning till något)?




Posted on: 2012/12/28 1:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#22


See User information
Jafan, det var en vision jag fick för länge sen..

Jag har olika namn överallt och för många konton för att komma ihåg men Per-Magnus Norrman användes på Vaken och var det som skulle komma att användas mot mig om jag har fel åsikter.. Som nån varnade mig för, kanske var det du.

Sluta fjanta nu jag är ju kvar för att jag stortrivs på Vaken.se.
Dom har ytrranndefrihet trots att namn skrivs ut om fel åsikter finns på forumet..
Dom bevisar att ytrrandefrihet och åsiktfrihet finns på Vaken så länge man anbvändernån annans namn innan man har åsikterna.

Kram

Posted on: 2012/12/28 1:38
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#23


See User information
Återigen, Du fullständigt struntar i vad users skriver till Dig. Ber users att sluta flanta sig, allt Du gör är rätt, alla andra skall fatta det Du uppfattar, allt som Du hittar på webben är det som är sant och inte bara lite, allt annat går fetbort.

Hmm, om jag vore Du skulle jag ta lika mycket tid med djur o natur som tangentbordet och vaken, Du verkar vara en aning stressad mannen!

Posted on: 2012/12/28 5:43
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: gilla-knapp
#24


See User information
@anvendarnamn, det känns faktiskt som Du är här för att sabba, dom flesta posterna är som sagt mest svammel, Du svarar inte på frågor, Du irrar om Dina brev som skall innehålla en lösning som inte fungerar, alla skall börja gilla maja för att Du vill det, men ser inte det verkliga problmet hur svårt det är att introducera nya ideer i samhället.

Som ny läsare här på vaken så skulle jag bli yr som bara den av att läsa allt Du skriver, och Du skriver ju verkligen och bokstavligen över hela forumet så mycket Du orkar, många gånger har Du hunnit med att svara Dig själv innan man skrivit färdigt en post/ett svar till Dig.

När jag läser mellan raderna så är Din klagan utställd till allt och alla samt alla andras uppfattningar, i stort sett. Budskapet Du kommer med förändrar sig hela tiden, samtidigt som Du förespråkar total kärlek så ber du folk att hålla tyst och kallar dom svin etc.

Du skrev att Du stortrivs på vaken, får man fråga varför?

Posted on: 2012/12/28 5:58
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS