vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
vaken.se - Förbättringssteg 1. LÄS, viktigt!
Hur ska vi göra för att förbättra vaken.se?

1. Är det värt att fortsätta tillåta närvaro av personer som inte tillför något till vaken.se utan bara vill förstöra, gnälla, låsa debatter och diskussioner och skapa dåliga stämning bland alla deltagande?

2. Visst finns det meningskiljaktiligheter mellan alla oss på vaken.se och vi följer helt olika spår allihopa och har många saker vi inte är överrens om. MEN om du skummar igenom forumet så märker du ganska snabbt att det finns en skara individer som inte alls vill uppnå något gott, någon positiv förändring, inte hjälpa till, inte göra något tillsammans, inte förbättra. Det verkar snarare som att dessa individer har ett negativt syfte och negativ påverkan på vaken.se och vad är då syftet med att vi ska hämma vår egen utveckling och kunskapsinsamling pga att dessa finns här och bromsar?
Märk väl att de bromsar inte med syftet att åstakomma någonting postivit och med goda energier eller med god vetenskap i grunden. Många av dem har antagligen negativa syften med sitt agerande och är inne i en negativ spiral och andra kan lida av kognitiv dissonans och därför fastna i ett paradigim och inte förstår när deras analyser inte längre är logiska och rimliga.

3. Vi ska ta reda på vad vi ska göra genom diskussion, och sedan SNABBT agera. Det finns ingen tid för bråk och vi måste öka tempot på väg mot det positiva och bort från det negativa.

OBS DENNA TRÅD RIKTAR SIG ENBART TILL DE SOM VILL OCH ÖNSKAR ATT VAKEN.SE SKA VARA EN GOD, POSITIV, BELÖNANDE OCH BRA PLATS ATT HÄMTA INFORMATION PÅ. NI ANDRA UNDANBEDES SVARA I DENNA TRÅD OCH ÄR INTE VÄLKOMNA I DENNA DISKUSSION.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: vaken.se - Förbättringssteg 1. LÄS, viktigt!

See User information
1. Naturligtvis är det inte önskvärt med personer som bara vill förstöra. Jag har följt vaken.se en längre tid, men jag har inte upplevt att det är så fanansfullt mycket sånt här

2. Jag tycker det är viktigt att det existerar meningsskiljaktigheter, eftersom det stimulerar diskussion. Att det finns en viss bromsverkan (i form av ifrågasättning) tror jag är bra iom att det är viktigt att kritisera information. För det är viktigt att även kunna ta en kritisk blick på sådant man hemskt gärna vill tro är sant.

3. Bra, men låt oss inte sträcka ut definitonen på vad som är negativt för långt.

Personangrepp och rena förolämpningar är helt klart negativt och detta är någonting som måste jobbas på. De personer som sysslar med enbart detta bör naturligtvis utestängas från forumet.

Jag vet inte riktigt om du även syftar på försvarare av 'officiella sanningar' som negativa inslag, men här är det viktigt att komma ihåg att ett öppet sinne även är öppet för möjligheten att man är helt fel ute. I en bra debatt behövs det individer från flera sidor, och då mycket av informationen som presenteras här trotsar etablerad vetenskap är det bra med granskande ögon.

Ta t.ex. ett ämne som gratis energi (t.ex. zero-point). Detta bryter i dagsläget mot etablerad fysiska lagar, men det är fortfarande intressant att diskutera möjligheten. Att sådant kritiseras är helt naturligt (även om det upplevs negativt för de 'troende') och jag kan inte se det annat än positivt för debatten, det är ju sådant som manar fram argument, bevisning och belägg för påståenden.

Tjoflöjt

Posted on: 2006/7/22 3:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Raxptor: Mycket bra poänger du tar upp. Tack från hjärtat. Ska bli kul att se hur resten av "vaken" tänker och reagerar.

See User information
Suveränt inlägg Raxptor! Jag förstår din poäng void men vi måste vara försiktiga så att vi inte börjar agera åsiktspoliser som censurerar folk bara för att de är "obekväma." Personligen tycker jag att det ska vara väldigt högt i tak. Så länge det inte handlar om personliga angrepp eller personer som spammar enbart för att sabba.

Faran finns annnars att vaken utvecklas till en klubb för inbördes beundran och det tror jag inte gynnar vår sak om syftet är att skapa upplysning, utveckling och en bättre värld.

Samtidigt är det ju en nyttig prövning med folk som ofta ifrågasätter och provocerar lite, för ska vi få en utveckling i stor skala där människan lär sig hantera konflikter måstte vi ju först klara det i liten skala.

Minns Aristoteles ord:

"Den som söker efter sanningen, måste ifrågasätta allt"

Posted on: 2006/7/22 8:05
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Ni har rätt båda 2. Svårt.
Jag tycker man ska sålla bort det uppenbara. men då tycker andra att trovärdigheten hos vaken minskar. Bla bla bla... Endless dikussion

Det bästa kanske vore att man slutar svara på provokatörens frågor, svar och påståenden. Den röda tråden är inte svår att lista ut hos dessa sabotörer om man bara kollar tidigare inlägg som de har gjort. Får de ingen mat så svälter de. Det är klart att det är svårt att låta bli när man blir provocerad men jag tror min/din tystnad provocerar mera. Så får det bli från och med nu för min del.

Lev väl

Posted on: 2006/7/22 17:24

See User information
Vaken is like a mirror of society to a degree.

We are all human beings with fears, hopes desires and ideas of how things should be, right and wrong, values etc.. even drunk or high!

We have histories and families so varied and similar, and we have problems and circumstances that sometimes feel so overwhelming as well.

When confronted with ideas or people that are very different our approach sometimes reflects the values we have close at hand, almost automatic.

And web forums have always been, by their very nature, abstract and impersonal at best, we can be ANYONE we want and we can, easily, lash out or hurt easily as well.

People that do this NEED something, whether attention or some feeling of POWER perhaps, and they may feel fulfilled in a way.

They could be confused as to their own rules, and maybe the content of sites like this one trigger a variety of feelings in people.

I wouldnt be surprised!

My idea is this:

Let be creative, I suggest a private forum for those that will BUILD and DO, all are welcome to contribute in a CREATIVE way, all criticism will be CONSTRUCTIVE.

The idea is to grow the ideas around NWO 911 spiritual and social ideas- err alot of ideas there huh?

We will achieve nothing more than TYRANNY by banning and censoring, and wasting time trying to convert people to "MY" way of seeing things.

Healthy debates are useful, but they can become unconstructive if we forget respect and consideration.

I also believe in the idea that when someone gets abusive or refuses to answer questions or defend their points, that other know about this. Maybe symbols or markers beside their names, that can be taken away after a month or a few weeks, so we know WHO has been abusive.

This could be established after complaints to the ADMIN of the group its happened in.

The result is that we know that person has recieved a yellow or red ticket like in football, and WHY it happened, WHICH throead etc.

Keeep it all open,

The thing is this:

Some people need to argue and fight and challenge, and thats healthy, others want to work together creatively and make social and spiritual change. They are both part of the same thing, though one is more ACTIVE and creative in a way, ie Doing film nights, presentations, ifo utdelning etc....

One more thing, vigilance is important, if I see someone hacking on another, I can just as easily help the HACKER understand I sdo not approve and why.

Posted on: 2006/7/23 16:31

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper