vaken

Vakencorner

Botten   Föregående ämne   Nästa Ämne  Registrera dig för att posta

« 1 2 3 (4)

Re: Tack för mig kära Vaken.se

Registrerade sig:
2012-07-05 15:55
Från här
Klart man ska ta hand om familj, men jag personligen tror att brevprojekt skulle återförena oss med våran stora svenska familj, 9 miljoner människor..

För om alla skulle få ett brev som gav svenskar en simpel lösning för att skapa gratis el från tex. gravitation.. Då hade alla svenskar gratis el, som en julklapp..

Dom som du pratade om, 5000 personer på nån sida..

Skulle alla betala 800 kronor så skulle vi kunna få ut 25 miljoner brev i brevlådor.. Om alla var med på sidan du prata om dvs.

Så visst är energifrihet genom brevprojekt egentligen billigare än att betala el i 3 månader.

Då skulle vi vara 5000 stolta familjemedlemmar med cirka 9 miljoner stolta bröder och systrar som nu har en frihet som vi svenskar aldrig tiidigare skådat vad gäller energi..

tåls å tänk på..

Postat den: 2012-12-26 06:34

Registrerade sig:
2009-04-07 21:28
Ska människor från hela världen hjälpa oss här? ?? ???

Du läste troligtvis inte mitt inlägg om Din lilla ide. Hur skall Du skapa en alternativ energilösning i den formen Du beskriver det som framställer 10-15-20 kilowatt?

Snälla Du, den maskinen han visar upp på youtube med kulan kräver en del, jag är utbildad verktygsmakare och vet att man behöver en metallsvarv, en fräs och en delningsdocka för att åstadkomma en sån. Utöver detta så behöver Du flera ton permanentmagneter till ett par hushåll.

Enligt gravitationsteorin så får Du ut lika mycket kraft som kulan väger. Beroende på vinkel så går lite energi åt att hålla manicken igång, beroende på hur tungt hjulet går osv.

Koncentrera Dig på att hitta en löning som levererar den kraft som behövs, annars skall Du för det första tala om för alla att dom skall bygga en alternativ maskin som kommer att kosta multum och som är svår att framställa, om man inte har en "verktygs" verkstad. Sen skall man ha råd med alla magneter, utöver detta så kommer kraften inte att räcka till så då får alla tänka om hur dom skall spara in och snappa av ca: 90-95% av energiåtgången i huset.

Du vill mycket med ideerna är inte riktigt genomtänkta.

Det sker redan ett energibyte, solfångare och solceller säljs allt mer och mer, luftvärmepumpar och vindsnurror likaså. Fliseldningskonstruktioner finns det fler och fler av också mm.

Det går inte att rädda världen på en gång, det är en process som pågår redan nu.

Postat den: 2012-12-26 06:46

Registrerade sig:
Från här
Ok låt oss säga att vi samanställer 2 förklaringar på gratis energi och hur folk kan se med egna simpla exempel hur enkelt energi är at skapa..

gravitation och vätgas genom 2 skedar och 2 batterier..
då skulle folk förstå direkt med egna ögon hur enkelt gratis energi och vätgas är..

Och sen skriver vi att nått bolag får alla kunder om människor får köpa kraftverk på bolagets mark som folket betalar av på istället för att köpa el kontinuerligt. Och sen när kraftverket är klart så tillverkas el gratis och miljövänligt från elbolagets mark..

För svenska folket har fått regeringens tillåtelse att sälja el privat, enkelt..

Och vi folket skulle med enkelhet kunna betala 800kr var och få ut 25 miljoner brev om vi är 5000 personer.

Så vad ska vi göra tyckeru?
ska vi fortsätta betala för nånting som är gratis att tillverka?
Ska vi tillverka det gratis själva ?
Ska vi sälja privat?
Eller ska elbolag avgöra om dom vill ha kunder innan folk tröttnat på att betala för nått som är gratis att tilvverka om dom köper ett kraftverk?
Dom kanske inte räknar med att 300 000 människor är arbetslösa och många skulle säkert lägga 800 kronor för att ge alla svenskar en simpel lösning för att skapa gratis el..
Genom brevprojekt..

Men jag är bara ensam drömmare. Inget att göra åt.

Bara meditera vidare . hummmmmmm

Postat den: 2012-12-26 06:56

Registrerade sig:
2009-04-07 21:28
Ta 2 skedar post, gör om det till ett batteri med en kula som motsäger sig gravitationen och ser ut som ett brev, säg till 5000 pers att dom är 25 miljoner av folket, samtidigt, se till att säkra standarden för porto och dröm vidare.

Postat den: 2012-12-26 07:09

Registrerade sig:
2010-10-15 13:33
Från Norra Småland
Väldigt långt tacktal anvendernamn!
uppenbarligen är vaken.se så pass intressant mötesplats att du inte kan slita dej från den.

Står du fortfarande fast vid uppmaningen till admin att stänga ner ditt konto?

Postat den: 2012-12-26 12:05

Registrerade sig:
Från här
Tror inte jag kommer möta nån av er, men vi sitter i samma båt..

Postat den: 2012-12-26 12:28

Registrerade sig:
Från här
Okej Admin, nu kan ni ta bort mitt konto..
Efter upprepat tjat att jag inte är välkommen och mina åsikter och inlägg stör era användare på Vaken, så ger jag upp..

Ett tips bara är att rensa bort dom som förstör stämningen på forumet genom att skriva att användare inte ska använda forumet..

Som sagt, det går emot grundprincipen i ett forum som är att folk vågar skriva och dela med sig, dra sitt strå till stacken genom att dela med sig av sitt perspektiv..

Men visst är Vaken ett intressant åsiktsförtryck-spektakel..

Kanske inte rättvist att skriva så när hela Sverige är åsiktsförtryck, varjenda svensk är så otroligt rädd för att ha åsikter så hälften av era medlemmar börjar svettas när jag skriver för dom tror deras ägare kommer och tvingar dom att arbeta hårdare om vi klagar på villkoren som innebär att vi betalar för saker som tillverkas gratis..

MVH

Postat den: 2012-12-28 23:04

Registrerade sig:
2009-06-14 17:07
Från Sverige VIK
Ibland är det bra att bara släppa taget...

Postat den: 2012-12-28 23:23

Registrerade sig:
2009-08-09 13:33
Han kan tydligen inte sluta skriva.
tittade up och såg att 14 av 20 nyskrivna inlägg var gjorda av användarnamn i morse. Det är 60%
Forumet har ett "mänskligt virus" vem vet

Postat den: 2012-12-29 03:49

« 1 2 3 (4)

Registrera dig för att posta

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper