vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#1


See User information
http://enhet.se/partiprogram

Jag gillar deras mod. De är inte direkt blyga med sina förslag och sin ickevålds-filosofi.

Vad tycker du?

Posted on: 2013/2/2 19:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#2


See User information
Vaket parti?

I mina ögon är man långt från vaken om man tror på eller tom avgudar AGW-teorin. De som grävt i uppkommsten av denna "teori" vet att den är skapad av propagerad av organisationer club of rome och CFR i syfte att överföra våra pengar till bankernas och elbolagens fickor. är vi fattiga klarar vi inte att stå upp mot den "nya värlsordningen" som dom eftersträvar, och kan lätt styras med hot som detta.

och vad säjer nu Enhet om klimathotet:

http://enhetsblogg.wordpress.com/2012 ... ompenseringens-luftslott/

Det mest AGW-troende parti jag hört talas om hitills.
(dvs, det mest o-vakna i mina ögon)


Posted on: 2013/2/2 21:53
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#3


See User information
Jag läste bara kapitlet om demokrati och måste konstatera att de precis som alla andra partier förutsätter våldsutövning för att tvinga alla som inte gillar besluten att leva efter dom.

Posted on: 2013/2/2 21:53
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#4


See User information
Det är härligt med alternativ. Med adekvat ekofilosofisk historie analys så skulle deras språkbruk inte framstå lika flummigt.

Posted on: 2013/2/2 22:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#5


See User information
Hörrö Sliparn? Är det bara klimatförändringar genom utsläpp av koldioxid som räknas som ett miljöproblem?

Posted on: 2013/2/2 22:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#6


See User information
Sliparn, du länkade till ett gästinlägg från Gröna partiet.

Posted on: 2013/2/2 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#7


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Jag läste bara kapitlet om demokrati och måste konstatera att de precis som alla andra partier förutsätter våldsutövning för att tvinga alla som inte gillar besluten att leva efter dom.


Tar gärna lästips på hur man skapar ett samhälle utan att människor kommer överens om några grundläggande regler som alla måste följa.

Posted on: 2013/2/2 22:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#8


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Tar gärna lästips på hur man skapar ett samhälle utan att människor kommer överens om några grundläggande regler som alla måste följa.


http://www.freedomainradio.com/FreeBooks.aspx
Kolla om nån av Molyneux titlar verkar klaffa.
Din fråga verkar iofs antyda att vi idag har ett samhälle som funkar ok med tvång/hot om våld i botten. Hoppas du inte menar att det är så.
F.ö. finns det ingen motsättning mellan regler och ickevåld. Människor lever idag 99% av sina liv i anarki, frivillig efterlevnad av sina medmänniskors värderingar.
Kolla voluntaryism http://www.youtube.com/watch?v=d5jYqeBIdUY


Posted on: 2013/2/2 23:05
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#9


See User information
GordonShumway

Vad var det som du reagerade på i deras text? (mer specifikt)

Jag tycker nämligen att de har väldigt mycket inslag av

anarkism, agorism, geoism, mutualism och voluntaryism. Därför visste jag inte vart du ville komma med din kommentar.

Posted on: 2013/2/3 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#10


See User information
dom verkar vara för medborgar lön vilket inte låter allt för dumt så länge vi har en stat.

Gillar inte detta...
Quote:
I detta samhällssystem fungerar det så att om du äger mark eller vatten betalar du en markvärdesavgift – landskatt – månatligen till staten. Detta oavsett om du tjänar pengar på marken eller inte. Det gör du därför att du förstår att du är priviligierad att äga egna naturresurser.



Posted on: 2013/2/3 6:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#11


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
dom verkar vara för medborgar lön vilket inte låter allt för dumt så länge vi har en stat.

Gillar inte detta...
Quote:
I detta samhällssystem fungerar det så att om du äger mark eller vatten betalar du en markvärdesavgift – landskatt – månatligen till staten. Detta oavsett om du tjänar pengar på marken eller inte. Det gör du därför att du förstår att du är priviligierad att äga egna naturresurser.




Det var geoism-inslaget jag pratade om. Kanske ska kalla det geolibertarianism eftersom de vill dela ut det som ett citizen's dividend. Och eftersom de vill decentralisera samhället.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citizen%27s_dividend

http://en.wikipedia.org/wiki/Geolibertarianism

Om alla människor äger lika mycket natur så får alla tillbaka lika mycket medborgarlön som de betalar in i markvärdesavgift (minus det som går till offentlig service och infrastruktur). Så det är bara ett sätt att ge alla människor lika stor rätt till jordklotets naturresurser. Väldigt dynamiskt system, de som vill använda mer än sin "del" av jordklotets natur får betala för privilegiet till de andra.

Det är ett av de rättvisaste systemen för att dela på jordens resurser som jag känner till.

I vissa delar av deras webbsajt övergår budskapet ibland till geoanarkism.

Posted on: 2013/2/3 9:00

Edited by pingubenji on 2013/2/3 9:17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#12


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Sliparn, du länkade till ett gästinlägg från Gröna partiet.


Och?

Gästbloggaren har väl fått denna artikel publicerad där för att Enhet ville det. Jag tolkar det som att Enhet står för dessa åsikter.

Jag har studerat klimatfrågan i 7 år, först trodde jag helhjärtat på att våra co2 utsläpp verkligen skadade jordens förmåga att reglera temperaturen, efter en tid märkte jag att det fans ett massivt motstånd mot IPCC:s antaganden. I rent försvar FÖR IPCC, Al Gore och gänget började jag djupanalysera vetenskapen för att visa sanningen för alla "klimatskeptiker" (som jag då ansåg var obildade miljöhatare), men istället fann jag lögner, manipulerade data, enorma vinstintressen i utsläppsrättshandeln, biobränslen som tar maten från människor, regnskogar som blir palmoljeplantage för biodiesel, åkermark planteras igen med energiskog, helt onödig vindkraft byggdes upp med subventioner, tom våra djur blev ett "klimathot", allt kostade oss dessutom skjortan samt att dessa pengar oftast gick till globala jättar innom finans eller energi. Och nu ska vi betala hela skiten med lånade pengar som våra barn ska betala i framtiden. Droppen var när jag läste i Club Of Romes bok "The First Global Revolution", där dom själva skrev att dom kommit på en idé, om att dom genom hot om global uppvärmning och svält skulle genomföra sin revolution. Denna "Revolution" är kanske mer känd som "NWO" och något de som brukar kalla sej "Vakna" arbetar för att stoppa.

Posted on: 2013/2/3 12:56
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#13


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
dom verkar vara för medborgar lön vilket inte låter allt för dumt så länge vi har en stat.

Gillar inte detta...
Quote:
I detta samhällssystem fungerar det så att om du äger mark eller vatten betalar du en markvärdesavgift – landskatt – månatligen till staten. Detta oavsett om du tjänar pengar på marken eller inte. Det gör du därför att du förstår att du är priviligierad att äga egna naturresurser.




Verkar vara ett tvättäkta "New World Order" parti.
Böckerna "Ecoscience" eller "the First Global Revolution" verkar vara deras förebild.

Posted on: 2013/2/3 13:08
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#14


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
GordonShumway

Vad var det som du reagerade på i deras text? (mer specifikt)

Jag tycker nämligen att de har väldigt mycket inslag av

anarkism, agorism, geoism, mutualism och voluntaryism. Därför visste jag inte vart du ville komma med din kommentar.

Som sagt, jag läste bara kapitlet om demokrati och det räcker.
Alla som förkastar våld(självförsvar undantaget) 100% måste förkasta demokratin, går inte o komma runt det. Annars lyssnar jag gärna på förklaringar hur man ska få folk som inte håller med om de demokratiskt fattade besluten att efterleva dom.

Posted on: 2013/2/3 14:54
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#15


See User information
Betala skatt på något du äger är för mig inget annat en ett rent rån. Misstänker att dom som förespråkar markskatt själva sitter i någon insattslägenhet och har något kontorsjobb i stan.

För att det ska löna sig att äga mark i en verklighet där markskatt existerar så måste man ständigt utnyttja den mark man äger annar går man i personlig kk om man inte har andra inkomster.
Alternativet blir att staten får ta över marken "centralisering" eller så säljer man marken till någon annan som kommer tvingas nyttja marken på något sätt. Rika företagare kanske skulle kunna äga mark om dom kunde dra av markskatten på deras egna företags utgifter.

Hur detta kan vara bra för miljön kan jag inte förstå.

Posted on: 2013/2/3 14:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#16


See User information
Menar du att nån annan skatt inte är rån?

Posted on: 2013/2/3 16:05
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#17


See User information
Quote:
Menar du att nån annan skatt inte är rån?

Nej men jag anser att det finns bättre och sämre typer av beskattning. Beskattning på saker du äger och verkligen behöver är helt klart den svinigaste typen av beskattning. Fastighetsskatt tex...
Ingen vettig människa kan på något sätt försvara den typen av beskattning.

Posted on: 2013/2/3 17:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#18


See User information
Ärligt talat är det första gången jag hör talas om Enhet sedan TV3s genomgång av småpartier 2006, då de inte var särskilt imponerande....

http://www.youtube.com/watch?feature= ... page&v=oS7vKdUr7ew#t=350s

Posted on: 2013/2/3 21:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#19


See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Betala skatt på något du äger är för mig inget annat en ett rent rån. Misstänker att dom som förespråkar markskatt själva sitter i någon insattslägenhet och har något kontorsjobb i stan.

För att det ska löna sig att äga mark i en verklighet där markskatt existerar så måste man ständigt utnyttja den mark man äger annar går man i personlig kk om man inte har andra inkomster.
Alternativet blir att staten får ta över marken "centralisering" eller så säljer man marken till någon annan som kommer tvingas nyttja marken på något sätt. Rika företagare kanske skulle kunna äga mark om dom kunde dra av markskatten på deras egna företags utgifter.

Hur detta kan vara bra för miljön kan jag inte förstå.

Fattar heller inte det?

Markskatt skulle omöjliggöra att man hade en liten gård och levde på självhushåll.

Däremot skulle en markskatt leda till överutnyttjande av naturtillgångarna, då du ska skattas fullt ut oavsett om du använder tillgångarna eller inte.

Idén med markskatt gynnar storindustrin och förtrycker de som vill ha sin egen lilla täppa.

Posted on: 2013/2/4 8:59
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#20


See User information
Markvärdesavgift förtätar städer, och frigör därmed mark till jordbruk samt vild natur. Markvärdesavgiften minskar alltså transportsträckor och minskar koldioxidutsläppen från transporterna (iofs det minsta miljöproblemet eftersom koldioxid är en mindre faktor än vattenånga. Men ville ändå nämna koldioxiden för dem som tror på att det är viktigt).

Så genom att effektivisera markanvändandet (förtäta samhällen)så blir naturen avlastad. Städer har exempelvis möjlighet att rena avloppsvatten. Detta sker sällan i glesa samhällen. Så vi får mindre naturföroreningar i grundvattnet av markvärdesavgift.

Samtidigt har vi en brutal igenväxning av åkrar och ängar eftersom ingen brukar denna mark. (Det är oekonomiskt i dagens skattesystem där varenda inkomst från arbete ska beskattas). Genom markvärdesavgift tvingas ägarna till åkrarna och ängarna att bruka denna jord istället för att bara låta mångfalden förfalla och växa igen. Och om man beskattar baserat på markvärdet (framtida inkomstmöjligheter som marken är predikterad att ge) så leder det till lägre total skatt för landsbygden och mer skatt i städerna. Detta eftersom inkomstmöjligheterna(markvärdet) är väldigt lågt på landsbygden. landsbygden skulle i princip bli skattebefriad av markvärdesavgiften.

Så både landsbygden och städerna mår bra av markvärdesavgiften. Det skulle äntligen vara lönsamt att hålla på med permakultur-jordbruk och andra markintensiva jordbruksformer. I permakulturjordbruk använder man varenda kvadratmeter optimalt och behöver inte lika mycket mark för att producera stora mängder ekologisk mat.

Storskaliga olje/GMO-jordbruket ger minst mat per markvärde och är den jordbruksform som skulle missgynnas av markvärdesavgift.

Så vi skulle upptäcka att mat från permakulturjordbruk skulle bli billigare än mat från oljejordbruket. Vi skulle äntligen kunna äta nyttig mat billigt.

Det finns fler bra effekter med markvärdesavgiften. Exempelvis att bostäder blir billigare, privatpersoner slipper ta stora bolån. Slipper skuldsätta sig hos banker för att få någonstans att bo.

http://www.landskatt.se/1/post/2012/1 ... -skapar-merkostnader.html

och vi slipper därmed finanskriser som uppstår från bobubblor. Det blir inga bobubblor med markvärdesavgiften.

Markvärdesavgift ökar bostadsbyggandet (ökar effektiviteten i markanvändandet). Det är lönsamt att bygga högt och tätt. Så vi blir av med bostadsbristen.

Markvärdesavgiften är dessutom den minst skadliga skatten på skogsbruket. Den skapar minst snedvridning och belastar skogsbrukare minimalt. Det lönar sig exempelvis att utöva kontinuitetsjordbruk med en markvärdesavgift. Så vi räddar mångfalden i skogarna.

Men framförallt, det blir billigare att reparera istället för att köpa nya produkter. Vi kommer minska vår resurskonsumtion om det blir billigt att laga trasiga produkter.

http://www.landskatt.se/omstaumlllnin ... ngllbart-samhaumllle.html

Landskatt räddar miljön på många sätt. Och landskatt räddar landsbygden från att dö ut genom att flytta skattebördan till städer där markvärdet är många många gånger högre. ( http://www.henrygeorge.org/mannahatta/ )


Fler aspekter kan läsas här:
http://renegadeecologist.blogspot.co.uk/

Max Keiser gillar markvärdesavgiften
http://www.youtube.com/watch?v=_9sjt5F-mbg

Dokumentären "Four Horsemen" förklarar mer ingående.

Posted on: 2013/2/5 15:34

Edited by pingubenji on 2013/2/5 15:52:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#21


See User information
pingubenji:
Jag kanske skulle kunna vara mer tolerant och komprimissvillig men det tänker jag inte
Anledningen är att jag själv upptäckte i maj 2012 att ditt resonemang och alla andra resonemang som inte tar avstånd från staten som ide de facto förespråkar användning av tvång och våld/hot om våld samt systematiserad stöld av oerhörda mängder kapital från oskyldiga människor. Det är vad staten är. Det betyder att allt du skriver saknar relevans, för allt utgår ifrån det här vålds/stöld-systemet.
Numer ser jag staten som NWO och det blir väldigt märkligt när man ser folk på tex vaken(NWO-medvetna) debattera frågor med utgångspunkten att staten ska finnas kvar.
Så jag vill uppmana dig att undersöka voluntaryism och checka Stefan Molyneux. Personligen gillar jag att höra debatter med honom och statsförespråkare, som finns på hans kanal. När man hört några såna börjar man se hur omöjlig staten är att försvara annat än om man anser att det är helt ok att använda våld för att få igenom sin vilja, men då skiter man förmodligen i NWO o sånt också

Posted on: 2013/2/5 19:31
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#22


See User information
Pungibenji, ska kolla in det mer men det mesta lät bra. Men jag förstår inte poängen med miljövänlig retorik ifråga om markvärdesavgift; om människan urbaniseras blir vi som djur allt mer alienerad från naturen och där med blir den moraliska aspekten artificiell och endast kognitiv och idealistisk och där med världsfrånvänd. Men det skulle kunna gynnas om människan operant bestraffas i form av högre skatter i urbana miljöer och söker sig då ut i naturen igen.

Det andra argumentet förstod jag inte heller i fråga om miljöretorik: Genom markvärdesavgift tvingas ägarna till åkrarna och ängarna att bruka denna jord istället för att bara låta mångfalden förfalla och växa igen.

Vad menar du med mångfald här? Mångfald av mänskligt kontrollerad natur? Den biologiska mångfalden missgynnas av att människan kontrollerar den och blir statisk och fyrkantig... Precis som åkrarna, eller de raka skogsplantagen... För det är ju faktiskt det den allra mesta skogen i sverige idag är, plantage? Jag ser hellre att åkrarna växer igen och inte kontrolleras om vi vill eftersträva mångfald.

Posted on: 2013/2/5 20:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#23


See User information
Quote:

alarik skrev:
om människan urbaniseras blir vi som djur allt mer alienerad från naturen och där med blir den moraliska aspekten artificiell och endast kognitiv och idealistisk och där med världsfrånvänd.


Poängen med markvärdesavgift är ju att städer förtätas så att naturen kommer närmre stadskärnan. Alieneringen minskar när stadsborna kommer närmare naturen. Det blir ju täta samhällen med väldigt nära till naturen. Vi slipper alla förorter som skapar de stora avstånden till naturen.

Quote:

alarik skrev:
Genom markvärdesavgift tvingas ägarna till åkrarna och ängarna att bruka denna jord istället för att bara låta mångfalden förfalla och växa igen.

Vad menar du med mångfald här?


Jag pratar om igenväxning
http://sv.wikipedia.org/wiki/Igenv%C3%A4xning

Även igenvuxen mark har ett värde för den biologiska mångfalden, men det är ofta inte samma arter som i ett hävdat landskap. Det är mångfalden som funnits på åkrar och ängar som vi behöver rädda, det är den mångfalden som håller på att försvinna.

http://www.biodiverse.se/articles/igenvaxning-storsta-hotet
http://selandet.wordpress.com/2012/11 ... xning-och-marginalmarker/




Posted on: 2013/2/5 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna
#24


See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
pingubenji:
Jag kanske skulle kunna vara mer tolerant och komprimissvillig men det tänker jag inte
Anledningen är att jag själv upptäckte i maj 2012 att ditt resonemang och alla andra resonemang som inte tar avstånd från staten som ide de facto förespråkar användning av tvång och våld/hot om våld samt systematiserad stöld av oerhörda mängder kapital från oskyldiga människor. Det är vad staten är. Det betyder att allt du skriver saknar relevans, för allt utgår ifrån det här vålds/stöld-systemet.


Jag har förmodligen blivit mer anarkistisk sedan dess. Har insett att geoism förenar alla ideologier eftersom det bara handlar om ekonomisk rättvisa. Det handlar om att de individer som skapar värden (som höjer markvärdet för sina grannar) ska få betalt för sitt arbete. Ingen markägare ska kunna tjäna pengar på att grannen arbetar.
http://www.youtube.com/watch?v=sTxyNQ0ea-k

Jag föredrar att makten i samhället ska vara decentraliserad, geolibertarianism och geoanarkism. De andra som jag samarbetar med är också geolibertarianer, så det är det samhället vi fokuserat på att beskriva.
http://www.landskatt.se/det-geolibertarianska-samhaumlllet.html

Men det är tillräckligt svårt för människor att begripa landskatt i sig. Så jag väljer att förenkla budskapet med att säga att staten samlar upp landhyran och sänker inkomstskatterna. Jag vill egentligen inte att staten ska vara den som samlar in landskatt. Jag vill egentligen att det ska ske på kommunnivå eller motsvarande mindre organisation/samhälle i det större samhället. Staten kan vi krympa till obefintlighet. Men som sagt, att prata om libertarianism hjälper mig inte med att förklara landskatt.

Om du vill förstå hur geoanarkism fungerar kan du läsa
http://www.anti-state.com/geo/foldvary1.html

"In the case of geoanarchism, the voluntary form of geolibertarianism as described by Foldvary, rent would be collected by private associations with the opportunity to secede from a geocommunity (and not receive the geocommunity's services) if desired.[4]"
från
http://en.wikipedia.org/wiki/Geolibertarianism

Det är ungefär så jag tänker. Så det är inte så lång ifrån dig. Men det viktigaste i dagens läge är att vi inför geoism. Rättvisa på marknaden är viktigast för att vi sedan ska kunna decentralisera samhället och omvandla det till geolibertarianism eller geoanarkism.

Jag tror på små steg i rätt riktning, aktivism har visat sig vara fruktlöst. Så jag arbetar för de små steg som inte är så revolutionerande. Dessa steg kommer leda oss till inriktningen http://left-liberty.net/

Posted on: 2013/2/5 20:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS