vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Nu finns det ett politiskt parti för vakna

See User information
Du har rätt Gordon, jag uttryckte mig diffust i förra frågan.
JAg skulle kunna klämt in fler än 4 men jag tror att det räcker för att avgöra när du anser att intresse övergår till självförsvar. Om inte så får du gärna lägga till fler.

Men ja, förstår om du inte vill svara på frågor så här i offentligheten :).

Posted on: 2013/2/6 0:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
GordonShumway

Du skulle behöva läsa om vad stöld är för något. Boktips:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Qu%27est ... la_propri%C3%A9t%C3%A9%3F

Posted on: 2013/2/6 0:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Jag brukar dra följande för de som tror att landägande är harmlöst:

Föreställ dig att det i alla tider runnit vatten till en sjö, det har aldrig varit problem att få tillgång till vatten för lokalbefolkningen. En dag kommer en monopolist som köper tillflödet till sjön och börjar ta betalt för att släppa igenom vatten. Ett naturligt monopol har gjorts om till ett system som berikar monopolisten och utnyttjar omgivningen. Monopolisten tar betalt för det som naturen bjöd på gratis.

Problemet är att monopolisten har gjort något som skadar andra vilket borde leda till en rättslig prövning. Det hela är lika självklart som om monopolisten skulle förgifta vattnet och folk blev sjuk.

Posted on: 2013/2/6 10:17

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

sliparn skrev:
Jag tycker du spretar hit och dit pingu,
Ena sekunden ska landsbygden avfolkas och städerna förtätas så naturen ska få utrymme att breda ut sej, sedan säjer du att det ska bli nästan gratis att bo på landsbygden så fler kan flytta dit?

Landsbygden är för mig även mindre orter. Och dessa kan gott och väl förtätas så att människor kan dela på reningsverk. Det är milsutbredda förorter som inte behöver finnas som jag vill få bort. Ursäkta min otydlighet.

Du kommer inte från landsbygden va? Det är mycket dyrt att bo på landsbygden. Det är långt till arbete och det är dyr bensin. Och de få arbeten som skulle finnas på landsbygden beskattas bort med höga belastande skatter.

Det du säger om EU spelar in det också. Men det gör det ju desto viktigare att vi styr med landskatt lokalt för att rätta till effekterna från EU-bidragen.

Någon slags samarbete med omvärlden behöver vi. Men vi kan gott arbeta för att få bort den sortens skadliga bidrag.

Jag är uppväxt i ett lantbruk, bor nu i en liten by där en normalvilla kostar 200 000-350 000, skola finns, bussförbindelser finns, affär finns, 10 minuter till tågstation, 40 minuter till flygplats, stor tomt, stort hus, helt avskillt läge med hagar runtomkring. När polare som flyttat till någon liten 60talsvilla med obefintlig tomt i någon stockholmsförort får höra vad vi betala i boendekostnader tror dom knappt sina öron.

Det stora problemet för glesbygden i dag är att skolor, affärer och bensinstaioner läggs ner, då Kommunerna inte vill betala lokalkostnaderna. miljönamnder ställer större och större krav på bensinstationer och affärer med resultat att dom får stänga, och då avfolkas dessa byar, detta händer i hela landet just nu, verkar vara en plan som helt faller in i Agenda 21.

Skatter och dyr bensin drabbar stadsbor nästan lika mycket, väldigt många jobbar inte i den stad dom bor, eller som i stockholm, där bilresor till jobbet ofta tar längre tid och kräver mer bensin än i glesbygden, dessutom ska dom betala vägtullar så egentligen är det dom som är dom största förlorarna, att ha huslån på kanske 4-5 miljoner och 50 minuter till jobbet är ju rena vansinnet. själv har jag lån på 200k och 30 meter till jobbet. Dyrt? inte ett smack.

Men visst, i norrlands innland ser det annorlunda ut, där är avstånden stora, och kräver mer plannering för att slippa onödiga resor.

Posted on: 2013/2/6 10:42
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Ja, när det inte finns landskatt så är både bostäder, lokaler och anställda dyrt. Klart offentlig service måste stänga.

http://www.savingcommunities.org/issu ... /affordabilitycharts.html

Posted on: 2013/2/6 11:57

See User information
Quote:

Nu finns det ett politiskt parti för vakna

Hur kan det vara för vakna, när skolådan partier verka i är för att hålla sovande i chack, med illusionen av att vara delaktigande? Visst är det sant att genom historien behövde dom folkets röst, för att agera... Även detta blir bara allt mer "bortvalt". Detta måste vara ett stort skämt i maktens korridorer...

Någon som såg en folkomröstning gällande frångåendet av "Neutraliteten" och frångåendet av värnplikten?
Deras arbete att få in oss i NATO har varit gällande i många år... Tror ni verkligen det blir en "folkomröstning"?
Tror ni verkligen dom riskerar detta, vilket Calle B /co jobbat så fruktansvärt hårt mot att lobba in folket i?
När dom "verkliga" frågorna som betyder något kommer upp, slängs skit som RUT/ROT mot er att kivas om, medans bakom kulisserna förhandlas storfrågorna du absolut inte får riskeras ge någon "röst" för, det är redan bestämt.

Bara två av en allt växande lista på spelet bakom kulisserna, vägtullarna i Göteborg är en annan...
Listan kan göras milslång från möjligheten nu att förstöra hemligstämplade beslut efter preskriptionstidens slut...
Jag undrar varför... Misstänker själv att det bla. var gällande bolagomgörandet av landet (faschismens intågande), vilket passar väldigt bra i tidslinjen.

Det finns ingen "demokrati" och "partier". Det finns bara en snäv fåra med vänsterkant och en högerkant, vilket fåren skall vandra genom i tron att de deltar... Det spelar ingen roll om du kör på vänster eller höger fil, vägen kommer sluta på samma ställe.

Det hela är en saga och en illusion, ett skådespel.

Så varför ens spela spelet, delta i hyckleriet som kommer fallera i alla fall. Systemet är så genomrötet att ett durkslag skulle vara avundsjukt...

Dags att stiga ur, påbörja nyare möjligheter så våra kommande barn slipper genomgå samma skit om och om igen, vilket historien visar. Vi behöver nya vägar, inte bruka samma kassa system om igen.

Dags att tänka utanför boxen som presenteras för och och indoktrineras vara den enda möjliga valet och tillvägagångssättet!

I fred och <3!

Posted on: 2013/2/7 0:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Det är intressant att du tar upp detta just nu när Folk och Försvar eller vad mötet i Åre nu kallas verkar ha spårat ur helt med ÖB tvångssjukskriven.

Posted on: 2013/2/7 8:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Ja du Asgeir, kanske gubben hörde saker som killade den lilla moral/etik som fortsatt ligger begravt i själen. Han kanske inte är helt utom "räddning" och vett.
Vem hade inte blivit "magsjuk"/"matförgiftad" av att höra vad dessa psykopater har i beredskap för människorna?

Då Agenda 21 kom upp i tråden;

(Hela talet finns på http://www.youtube.com/watch?v=sES6_OXPwOU )

Posted on: 2013/2/7 15:57

FRI

Bättring för alla!

See User information
Pingubenju:
rovdriften försvinner antagligen utan staten, men som jag sa så är jag inte intresserad av att debattera alla miljoner frågor som utgår från att staten finns, det är ju det jag vill komma bort ifrån. Såg du hela videon? Om du verkligen menar att du inte vill råna nån så betyder det att du måste ta avstånd från demokrati och sluta rösta, det är därför jag undrar om du såg hela videon, eftersom du verkar tycka att demokrati är bra.
alarik:
alla dina kriterier är ju uppfyllda redan nu och jag tar inte till vapen eller ens knytnävar i dagsläget. Jag försörjer mig tom på 75% stöldgods då jag jobbar för kommunen som står för 75% av min lön så jag kastar onekligen sten i glashus.
Däremot har jag inte några ideologiska problem med att nån tar till vapen som självförsvar. ALLA lagar är tvång/hot om våld/våld. Men jag förstår inte riktigt vart du vill komma

Posted on: 2013/2/8 9:41
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Jag skulle vilja ta detta ett steg längre, staten är Du!

Detta verkar tjänstemän och hönshuset i Stockholm helt glömt av. Vi tillsammans utgör det, vilka dessa själviskhetens tjänare gör allt för att vi inte skall se.

Det är långt ifrån hönshuset i stockholm som irrat sig bortom sina skyldigheter, detta gäller allt från vägpirater hela vägen upp till stammande fånar i stora slott (Kungars uppgift var att skydda folket, ej leka parasit vilket sker idag).

Vad vi glömt av är att Du utgör medlemskap i en sammanslutning, via din fria deltagande (Inte riktigt sanningsenligt efter deras mygel på BB). Så är inte fallet idag i illusionen, vi tycks indoktrineras med att tro någon står över dig... En "myndighet"...

Frågan är viktig, då det ger en fundamental följfråga.

Av vem urkommer detta be-myndigande?

Självklart är detta från var och en! Du, Jag och den som frivilligt vill.

Att dessa maktdyrkande tomtar (hela skalan av tjänare), enbart hänvisar till en "regering", "lag", "domstol" mm för att berättiga sitt handlande, är både felaktigt och ett bedrägeri (alt förräderi).

Att deltaga i ett sådant system, medför att du ger "energi" åt det, vilket enbart kommer förlänga och försvåra en fredlig lösning på ett allt växande problem för oss alla, med eller utanför sammanslutningen (Vare sig den är representerad som ett företag eller ett land).

Självklart har alla valet att få fortsätta medverka i skådespelet, däremot hoppas jag att före detta egna valet, mina medmänniskor verkligen begrundar vad ni är med och skapar för våra framtida generationer.

Regeringar, länder, domstolar, poliser, tullar, (företag eller statliga enheter), pengar, banksystem, lagar, religioner mm. Dessa är fiktioner och existerar inte utom i huvudet på oss och något svart på ett papper, vilket enbart grundar sig i "tro".

Dock är dessa fiktioner på väg att rämna och gå om intet, vi står dock i valet hur förbaskat svårt vi skall göra det för oss och varandra. Ju längre dessa fiktioner får fortgå, kommer detta resultera i en allt djupare grop och på samma gång höjs höjden på hopptornet vi någon gång måste falla/hoppa ifrån.

Framför allt, när vi tillslut hoppar/faller, att vi är modiga nog och medvetna, att inte låta kommande generationer behöva genomgå en NWO värld, vilket skulle ge Hitler mardrömmar och högvis med lyckopiller för att våga genomföra.

Jag hoppas att mina medmänniskor tar sitt ansvar och handlar där efter. Att sluta fly in i dimman och
Det är med en stor fröjd jag ser mina medmänniskor på detta forum allt mer tar sitt ansvar och agerar "Nej tack, det får ta och räcka nu för min del!"

Kommer själv inte rösta i förbestämda val, i ett system vilket bara kommer skapa mer lidande för mina medmänniskor. Väljer själv hellre att ta smällen idag och försöka ordna upp skiten vi försatt oss i genom att låta dessa sosiopater löpa fritt. Jag tar hellre bördan från våra kommande generationer, än att sparka den tomma konservburken längre ner på tidens gata. Kommer göra det genom freden och kommer inte ge dessa en uns orsak att reagera med våld, vilket dom verkar göra allt för skall hända.

Jag är medveten nog att veta att detta kan vi enbart lösa tillsammans. Ju längre vi väntar, ju tyngre blir det. Så se till att ha lite extra mat bunkrat, så även dina medmänniskors barn får något i magen medans ni äter er själva mätta.

I fred och <3!

Posted on: 2013/2/8 13:54

Edited by Avatar on 2013/2/8 14:10:32
Edited by Avatar on 2013/2/8 14:13:00

FRI

Bättring för alla!

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper