vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: För bättre effekt!

See User information
Tjenare gott folk!. Det ni pratar om nu har jag för mig vi har pratat om för något år sen också. Kommer inte ihåg om det var över telefon med några få dock, men är fortfarande och kommer alltid att vara aktuellt enligt min åsikt. Det har varit min egna erfarenhet under resans gång också. Ingen eller inte många klarar av att hålla koll på alla områden och hålla sig uppdaterad utan att tillslut få för många bollar i luften och sen är det slut jonglerat en tid tills man plockat upp dom viktigaste bollarna och börjat om igen, så att placera folk som brinner mer för vissa områden på dom positionerna för lite översyn medans andra som vet skapligt mycket om det mesta samtidigt hjälper till när man kan/vill/orkar är enligt mig en bra idé. Att vara olika är oftast en styrka efter som man tillsammans då täcker upp spektrumets olika våglängder mer effektivt eller hur man kan förklara det, så kan man i kombination med allas insatser lättare plocka ut russinen ur vad som diskuteras/forskas om i dom olika ämnen det handlar om. Själv har jag för tillfället begränsat med tid på grund av för många bollar i luften, men när några projekt som snart är klara är avklarade kanske jag kan hjälpa till på något sätt. Kände för att skriva några rader om det här när jag såg det men hör av mig snart igen.

Ta hand om er gott folk!

Posted on: 2013/3/29 8:28
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Gott om visdom i dom orden Blackie!
Jag har pillrat färdigt här och är redo att starta upp. Går det att ringa in till skypen ämnad för detta så är allt klart, annars får jag lösa det genom att micka ut den markbundna telen.

Jag har som avsikt att köra "motion picture radio", endast, med den enkla förklaringen att ord inte räcker till. Kroppsprålet står för ca: 70% av meddelandet, därför har jag tagit det beslutet!

Återkommer med länk!

Må väl!

Posted on: 2013/3/30 23:43
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=CHUI5RWtjig&feature=youtu.be

Som vanligt vill jag tillägga att så fort jag berör vårt fall så slåss jag med trauma flashbacks. Denna tagning blev dock bäst så jag låter det vara så här för denna gång.

Nu märkte jag dock att jag behöver hjälp med video editering, jag har inte tid att lära mig någon mjukvara i detta syfte, jag har detta utbildningsprogram samt radiodelen att jobba med, utöver detta så filmar vi för en dokumentär, så det blir lite mycket på en gång.

Du som är intresserad av att hjälpa till, hör av Dig. Det handlar om enkla klippningar och lite text. Det mesta materialet framöver är filmat så att det inte behöver bearbetas i datorn, endast klippa ihop.

Detta avsniss filmar jag för enkelhetens skull med en enkel HD camera av lite bättre kvalitet, men såg att Windows movie maker förstör kvaliteten så att säga, framöver blir det filmat med annan utrustning.

Kommentera gärna, tills vidare, må väl!

Posted on: 2013/4/2 6:08
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag vill vara med. Men om det - som du anar - ska slå an hårt, så måste/bör vi diskutera formatet. Som jag sagt. Jag tror det ska vara korta slående inslag som leder till att människor själva utbildar sig. Det finns inger vackrare än att man själv inser och lär sig saker. Det är svårt att vara offer och pedagog samtidigt. Men med lite ledning kan det verkligen smälla högt.

Förutom att det var alldeles för långt, så innehåller det massor. Skitbra. Men låt oss göra det skitmycket bättre, och vassare. Som jag nämnt, jag kan detta. Men det kräver lite arbete i form av... samtal, workshops diskussioner y name it.

Skit i kvaliteten på bild. Din cam är helt ok. Kvaliteten måste ske i innehållet. Kan man dessutom få schvung i klipp och ljus så är det till det bättre. Feelingen är a-o.

Jag är på väg ner själv söderut för att göra en pilot med en intressant lirare som jag följt.

Vi måste bara hålla ihop. Då kan det här bli bra. Du har visst dragit igång något riktigt bra. Jag träffar gärna dig under en dag snart, om möjligt för dig.

Skitbra jobbat!

Posted on: 2013/4/2 19:57
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Tjennis o tackar. Jag lirar in introt till det vi snackade om ovan i kväll, det där är lite mer min grej, men det sitter ändå ihop lite med allt annat.

Som Du säger så tänkte jag hålla mig lite kortare i iden vi snackade om tidigare. Det är bättre att lira in fler, men jag känner att det kan dra ut lite på tiden och vi är fler som snackar, vi får se vad som händer.

Jag lägger ut ett förslag som vi kan pillra med lite senare. Skam den som ger sig!

Allt väl o må så gott det går!

PM:ar om möte!

Posted on: 2013/4/2 20:14

See User information
Tack. Jag vill bara göra något vettigt nu. Något som känns i märgen hos betraktaren. Men spara energi till "vi" vet vad vi ska göra. Men testa gärna olika grepp!

Posted on: 2013/4/2 20:21

See User information
(gilla knapp)

Posted on: 2013/4/2 20:30

See User information
Vill någon ringa in med skype och snacka rättigheter osv så är det uppskattat. PM:a Kör nästa om en vecka, då med lite mer fart!

Posted on: 2013/4/4 8:23

See User information
Problemet med FN's så kallade "mänskliga rättigheter" är att de bara är tomma ord på ett vitt papper. Det utdöms inga straff om man bryter emot dessa, så vitt jag kan se. De är inget annat än ett tomma löften till tomma människor, i ett tomt medvetande.

Mänskliga rättigheter är inget man får, eller kan kräva. Dessa rättigheter måste man erövra varje dag! Det är upp till var och en att erövra sina egna rättigheter, vilket också leder till att man dessutom har skyldigheter.

Att få en myndighet att agera enligt dessa ord på ett papper är inte möjligt. De vet att de bara är just det; ord på ett papper, vilka betyder ingenting, och har inget värde.

Kontenta: Dina rättigheter tar du själv. Ingen kommer att ge dig dessa. De är en politisk-teknisk lögn. Tills du erövrar dina rättigheter är du slav. Bli herre över dig själv. Rädsla är din största fiende. Staten och makten är din näst största...

Ibland funderar jag över vad en riktig människa är. De finns ett fåtal kvar, men de lever helt utanför tyranneriet. Hur skulle en Indian i Nordamerika agerat om hans bror blivit bortrövad på 1800 talet. Jag tvivlar starkt på att han skulle referera till några ord på något gammalt papper.

Eftersom han antagligen var herre över sig själv skulle han gått till handling, då det inte fanns någon myndighetsförvaltningsenhet att ringa eller sms:a. Han skulle nog haft ett rådslag med sina krigare och därefter agerat hårt och tydligt.

Vad är vi för eviga dagisbarn i 2000 talets kindergarden mentalitet. Varför blir vi vuxna människor aldrig vuxna. Varför behöver vi en fröken/magister som, så att säga, hjälper oss odugliga svenson-slavar. Varför kan vi inte ta hand om oss själva längre. Det är så att man skäms över att vara människa.

Vi har kapitulerat totalt inför makten. Jag vill bara följande; ta för fan tillbaka ert liv. Varför har ni gett bort det till en stat, en makt som bara vill mjölka ur dig var enda energidroppe. Det finns inga rätt och fel. Inget där ute är sant eller falskt. Sanningen finns i DIG! Det gäller att du finner dig själv. När du finner dig själv, då blir ditt liv fullt av kärlek. Oberoende av vad som sker i "systemet"

Det här är tankar jag vill få fram i min idé kring mina kort-filmer. Bättre effekt. Det är ämnet. Och jag tror att jag vet hur.

Posted on: 2013/4/6 22:11

See User information
En början på en serie. Söker nu intressanta människor - i sverige.

Härmed presenterar jag Pål Bergström.

http://www.youtube.com/edit?video_id=BElnrnKen0A&feature=vm&ns=1

Posted on: 2013/4/23 20:23

See User information
Dom tomma orden förblir tomma så länge var man inte försvarar dom. Lagboken fungerar i Sverige för att det står många bakom och för att man hänvisar till den hela tiden.

Ställer sig var och en bakom rättigheterna så som dom är beskrivna i deklarationen så kan dom också bli verklighet! Men anser man att det är någon annans, så får artiklarna aldrig den kraft dom behöver.

Det finns inget annat dokument eller text som påvisar vilka rättigheter var och en har, mer än oskriven moral och etik. Så antingen skall deklarationen tas upp av var och en och förverkliga dom, eller så skall vi skriva en ny deklaration. Jag tycker dock att det mesta är nämnt i denna, så varför inte köra med den.

Må väl!

Posted on: 2013/4/24 7:56

See User information
Fick precis lite nya ideer för nästa avsnitt, är någon intresserad av att joina via skype så säg till!

Posted on: 2013/4/24 7:58

See User information

Posted on: 2013/4/27 9:27

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper