vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

För bättre effekt!

See User information
Jag har arbetat med många projekt genom åren, en del lyckade, andra mindre lyckade! Det jag varit med om som lyckats bäst så här långt är frågan om den katastrofala sociala situation som råder i detta land.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pla ... -av-samhallet_7973476.svd

Regeringen har också tillsatt 270 milj kronor för att utreda den fatalt omänskliga behandling familjer genomgår, främst barnen givetvis.

Det slog mig en tanke alldeles nyss, relaterad till vaken.se och dess sikte. Istället för att dominera med att försöka sprida info om alla korruptioner/konspirationer, så är det bättre att koncentrera sig på en sakfråga i taget. Jag tror det blir för mycket när man försöker väcka andra, det går till 99% inte. Det blir för mycket1

Men en fråga i taget kanske skulle fungera bättre!

Rek,tips,förslag!

Utse olika huvudmoderatorer till olika delar av den info som behöver ut, som vaccin bladet som ett ex.

Var och en som är intresserade väljer sedan sin grupp som passar honom eller henne bäst, moderatorn fungerar som spindel i nätet och ser till att organisera ihop alla ideer som framställs!

Skapa ett underforum till detta, var moderator startar sen en tråd som allt relaterat hamnar i.

Alla som är "vaken-aktiv" får tillgång till denna avdelning. Den är bara till för att vädra ideer, tankar och smida planer! Ingenting som andra dödliga eller odödliga behöver kolla på i första steget! Det blir för många ideer då, vilket gör att arbetet går saktare!

Morrn morrn!

Posted on: 2013/3/20 8:12
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: För bättre effekt!

See User information
Synkronicitet iwarrior. Inatt låg jag och läste Mangfold og tid - Pyramide-mennesket ved skillevegen: System, frihet eller kaos?

Jag funderade lite kring vakens syfte och mål. Mycket av det användarna och informationen som sprids här handlar om sympton om ett djupare ekofilosofgiskt och ekopolitiskt problem. Vaken, precis som den grupp radikala på 70 talet, har lyckats bra i att samla människor och sprida information. Men om vaken tar inspiration och sätter sig ner och skapar ett diskussionsunderlag för ett manifesto skulle man också kunna erbjuda ett alternativ. Ekoby-tanken är en bra idé, som ekofilosofiska föreningen själva tog till sig på 70-talet. Man har några ställen som man tar hand om, men med bristande intresse från människor att bo i.

Antigen står Vaken kvar på samma plats och sprider alternativ information, vilket är något gott i sig själv, eller så tar den ett steg tillbaka och funderar på vad man egentligen vill uppnå och projicera den enorma handlingskraft som Vaken ändå har, på att göra en djupanalys av de problem man ser för att bli en stark motkraft till samhället. En idé för Vaken-partiet.

Posted on: 2013/3/20 11:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja visst går det att fortsätta som vanligt, men man lär sig också med tiden, så jag skulle vilja se en förändring i arbetssättet vad det gäller informationsspridning!

Jag fick tanken om video/dokumentär(er) igen, video är så mycket bättre än text! (vaken produktion)

Varför inte en musik tillställning med vaken som tema ?

Personligen så väntar jag bara på nästa tillfälle för en eko-by, det känns på nåt vis bättre att försöka leva så som man förespråkar.

Vi får hålla tummarna!

Må väl!

Posted on: 2013/3/21 8:27
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Dokumentärer är bra, men kräver mycket jobb!

Ring/skicka mail till någon på http://www.ekofilosofi.se/home
Se om de har kvar de ideella gårdarna.

Posted on: 2013/3/21 11:26

See User information
Dokumentärer kräver mycket, men bara om du behöver göra massor med journalistisk research, och du gör långa komplicerade allomfattande 58 minuters avsnitt.

Min idé skulle vara korta, positiva, snygga och effektiva nedslag i verkligheten, där människor som är vakna på riktigt berättar om deras resa utifrån olika perspektiv. Max 10 min. Att hitta intressanta människor borde inte vara svårt.

Programidén bygger på ren inspiration. Det Iwarrior är inne på, att man bara sprider info är inte så konstruktivt. Att visa reella människor och lösningar i positiv anda är det som behövs.

Jag skulle vilja få ihop ett team, så gör vi en pilot. Tre människor är perfekt.
Jag har film-skills.

Posted on: 2013/3/21 21:00
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Låter rätt kul om tid finns över. Vad ska det finnas för kriterium för att en person ska räknas som "riktigt vaken"?

Vad behöver övriga kunna göra?

Posted on: 2013/3/21 21:23

See User information
Jag skulle vilja hitta människor som verkligen känner sig vakna och fria, vilka kan, och vill inspirera andra att släppa taget om systemet.

Karaktärer. De borde finnas i dessa kretsar. Riktigt vaken, det känner man bara om man får träffa denne. Men det är just detta som man måste diskutera, vilket är en fin början.

Jag brukar inte sätta kriterier, det är bättre att se människors möjligheter. Vad är du stjärna på?

Posted on: 2013/3/21 21:38

See User information
Många olika människor hittar sin grej, så jag håller med där om att det finns stjärnor inom olika områden. Gillar iden om att dom får lite mer plats och får vara med och skapa mer! Dokumentär är väl skoj, dock så behöver det inte vara flera timmar, det räcker med snuttar, effektiva sådana!

Posted on: 2013/3/23 4:20

See User information
Jag har själv film och redigerings kunskaper, även design. En stjärna på musik och filosofi, även politik. Jag skulle kunna bli intervjuad :D.

Har förslag på Sigmund Kvalöy (norsk) som sett igenom illusionen. Många Ekofilosofer skulle ha mycket nyttigt att säga, och man slipper åka över den stora pölen för att komma i kontakt med sådana människor.

I övrigt vet jag inte om det finns särskillt vakna människor, mer än Mikael som startade Vaken. Beror ju på vad det är dokumentären ska handla om. Om det utgår från Handlingskraft och alternativ så äre ytterst få alternativ jag ser som genom-reflekterade. Skulle kunna vara Nobelprostagare som är för medborgarlön. Även personer som är införstådda i mark-värdesskatt.

Nånstanns skulle jag vilja se en dokumentär om ett "riktigt" hållbart alternativ som då inte utgår från mer tillväxt. Närmaste filosofiska hållningen är buddhism.

Posted on: 2013/3/23 11:24

See User information
Nå, skall vi dra en intervju kanske? Det fanns nåt prog man kunde använda till skype för att spela in, jag har sedan studio utrustning och filmkamera här för att trycka upp kvaliteten lite, har också film mickar (mikrofoner) o dyl!

ceejohansson heter en på skype, alltid på!

Posted on: 2013/3/23 18:45

See User information
Jag sade så med en stor nypa salt. Men jag ska se om jag kan rota fram en webbcam. Kanske hade varit en bra idé att klarlägga vad problemen är innan vi kan skapa en handlingsgrund, så det inte blir ett steg framåt och två bakåt så att säga.

Skulle iofs kunna vara en del av intervjun :D

Posted on: 2013/3/23 20:13

See User information
Funkar med ljud också bara, kanske räcker med mitt fula tryne :)

Har Du ingen billig vanlig video cam eller nåt? Vi kan ju sätta ihpå allt efteråt. Jag lägger video och ljud på samma förvisso, men jag kör samtidigt live studio, ljudet från "the caller" går ut i studiomonitorer i ett ljudisolerat rum, finns många möjligheter om så är!

Posted on: 2013/3/23 20:16

See User information
Låter fräckt! Ska fixa cam.

Posted on: 2013/3/23 20:25

See User information
(gilla knapp)

Posted on: 2013/3/23 21:01

See User information
Såg några mycket intressanta ideer ovan. Jag har Cam och skills, som sagt. Dessutom lite tid. Kan vi inte hitta en tid då vi ses och skapar lite idéer?
Låt oss göra det enkelt men otroligt effektivt. Jag vet att det går.
Verkar som att vi alla tre har lite i ryggan att plocka fram!

Posted on: 2013/3/23 21:56

See User information
Låter som en underbar ide! Skall vi skypa eller skall jag åka till Stockholm?

Posted on: 2013/3/23 23:52

See User information
Det är nog bra att ses. Har en feeling kring hur man ska vinkla en liten programserie så att det blir trovärdigt, fräscht, slående och snyggt.

Posted on: 2013/3/25 9:43

See User information
När tänker ni er? Måste ordna så det passar med skolan och ekonomiskt isåfall.

Posted on: 2013/3/25 9:59

See User information
Jag är helt öppen för tid. Har 1h till Sthlm.

Posted on: 2013/3/26 8:56

See User information
Jag lägger nu ut några förfrågningar till de jag anser vara vazza i huvudet!
Jag vill verkligen börja jobba med detta.

Posted on: 2013/3/28 17:28

See User information
Meddelar när testat alla funktioner här, kollar nu in progget pamela för att lira in skype samtal.

Skall sätta upp en ny skype också, återkommer asap!

Posted on: 2013/3/28 18:35

See User information
skype är inte min grej verkar det som. försöker, men fejk pers. nr går inte med pseudonymer. Jag ger inte ut mig där. IW. Hur kan jag ge dig mitt telnr.

Posted on: 2013/3/28 19:12

See User information
skype är inte min grej verkar det som. försöker, men fejk pers. nr går inte med pseudonymer. Jag ger inte ut mig där. IW. Hur kan jag ge dig mitt telnr.

Posted on: 2013/3/28 19:13

See User information
Vi ordnar nåt inom snar framtid. Går det inte på ett vis så går det på ett annat!

Posted on: 2013/3/28 19:30

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper