vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Har Vaken.se somnat?
#1


See User information
Jag tycker mig se en trend hos vaken.se där man per inlägg får färre och färre svar,är vaken på väg att bli sömnig? Jag manar alla till att bli mer aktiva och skriva mer i forumet och det med en respektfull ton så alla blir uppmuntrade att delta mera..

Posted on: 2013/4/7 0:01
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#2


See User information
Inga svar vilket betyder att jag måste lägga mig och sova! :)

Posted on: 2013/4/7 0:24
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#3


See User information
Forumet verkar ha drabbats av narkolepsi, men förstasidans nyhetsföde rullar på som aldrig förr. Snyggt jobbat Vaken!

Posted on: 2013/4/7 9:26
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#4


See User information
Skrivandet i vakenanda sker på vaken på Facebook!

Jag skulle kunna tro att det skulle vara bättre att öka nyheterna lite till, o bara tillåta kommentarer där, utöver det, fixa en chatt! Administrerandet skulle bli mindre då! Vill man sen skriva mer så går man till vaken på fejan!

Då slipper man trollen kanske!

Posted on: 2013/4/7 10:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#5


See User information
Bra att det skrivs på forumet också, lättare för folk att hitta gammal information genom att söka på internet då. Men som tidigare skrivit så använder folk idag i en stor utsträckning facebook.

Posted on: 2013/4/7 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#6


See User information
Det är väl så att verktyget forum skulle kunna leda till mer aggerande, vad det gäller infon så hade det vart, enligt min uppfattning, smart att skapa någon form av Wiki, eller något liknande. Ett annat sätt är att skapa editeringsbara artiklar om vissa ämnen, som uppdateras efterhand som information kommer ut. En effektiv text, 1-3 a4:a, sen allt eftersom kan man lägga till och ta bort länkar. Tänker dom dom som nyligen börjat söka på alt info.


Posted on: 2013/4/8 0:37
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#7


See User information
Rätt mycket jobb att hålla en wiki igång om informationen där ska vara någorlunda korrekt men visst, bara man hittar någon som vill dra igång det kanske det skulle fungera.

Posted on: 2013/4/8 8:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#8


See User information
Jag tror att många undviker Facebook så länge som möjligt. För mig är det en del i att vara vaken (enligt min definition). När en plats som Vaken bedriver sin huvudsakliga kommunikation via Facebook så tror jag man tappar ganska många intresserade. Inte minst på grund av att saker som dryftas här inte alltid är något man vill ha på sin CV.

Att Vaken bedriver sin verksamhet hos kartläggaren no 1 är som att vara emot Gestapo genom att bära namnskyltar och ha möten på torget. "Alla är ju där".

Wiki kan vara en bra idé. Däremot kan det också vara svårt i praktiken. Vad får finnas där och vem ska bestämma det? Ska saker som att 19 är ett magiskt tal finnas där? Eller att eliten egentligen är ödlor? I så fall behöver wikin vara i en sorts frågeform där man väcker tanken, inte en form som förmedlar fakta. En sorts tanke-wiki eller nått. I grunden en god idé hur som helst eftersom det skulle sammanställa ämnen bättre och folk fick en god utgångspunkt för egna studier.

Styrkan och svagheten med öppna (anonyma) forum är att det kan dryftas lite vad som helst. Till mångas förtret.

Posted on: 2013/4/8 9:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#9


See User information
Är en av dessa som vågar vägra facebook, samt andra liknande "sociala" nätverk. Är nöjd med att persona ficta ej går att finna via Google eller andra sökmotorer och så skall det förbli.

Jag trivs bra med att inte ha mina förehavanden utsmetade över det digitala nätet, för någons nyfikna blickar.

Inte sista gången tex som folk blivit av med anställningar eller missat jobbet på grund av en nyfiken anställare gjort egna lämplighets profileringar av folks fritidssysslor.

Vad jag väljer att hålla på med utan att skada, skapa förlust eller bete mig på annan sätt omoraliskt, skall både Gestapo och Google fullständigt skita i!

Att redan detta skapar reaktioner av vissa zombies föruppfattningar om att jag måste verkligen hålla på med något dumt, bevisar ju enbart på deras ignorans och indoktrineringar. Snart får väl folk visa ID för att köpa mjölk åt ungarna sina och det är inget jag vill se. Detta sker redan på bankkontor (Folk skall ju redan visa ID för att sätta in fiktiva skuldsedlar på nåns konto). Har själv haft en hel del duster med både bankpersonal och deras chefer om detta, men till slut fått sätta infiktionerna.
Har både blivit hotad med att flaggas för penningtvätt osv.
Ett jävla sätt jag motarbetar var som jag får möjlighet.

Så om vaken.se morphar om till facebook önskar jag samtliga lycka till. Misstänker dock att vaken.se kanske genomgår sina vanliga cykler inför nästa varv av nyfikna blickar mot alternativa nyheter, medans andra går vidare i andra göromål.

Tycker däremot det är riktigt nice att trollandet har avtagit avsevärt på forumet och även tycker mig se mina medmänniskor agera mer sunt i dialoger där kanske alla parter inte ser lika på olika ting.

Tycker även att jag kan se en entydligt mönster av medmänniskor om att det e något stort på väg och folk beter sig mer som "tystnaden före stormen" på något sätt, kanske även detta hänger samman med hur det ageras på vaken.se
Kanske har att trummande av dårskap som allt mer väller ut, börjat få alla typer av folk att stanna upp och reflektera över vad som verkligen är i görningen. Det finns för mycket bevis att "status quo" inte längre är hållbart att fly till för sin egna inbillade trygghet?
Det funkar liksom inte längre att "fly" till höger-vänster partier, religioner, medier, pengarlösningar, domstolar, poliser, regeringar, länder för att få svaren lösta av andra eller det accepterade praxis vi blivit itutade.

Vi beskuts konstant med "lösningar" som tex Bitcoun, vilket senare visar sig verkar ha CIA-kopplingar. (Kanske även här ett verktyg för indoktrinering och acceptans för chippet i slutändan.





I fred och <3!

Posted on: 2013/4/8 9:47

Edited by Avatar on 2013/4/8 10:03:33
Edited by Avatar on 2013/4/8 10:09:57

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#10


See User information
Allt är bara ett verktyg, sen gör jag inget olagligt heller så jag struntar i vilket. Vad det gäller verktyg så har vi ju faktiskt över 5000 i vår grupp, utan den funktionen skulle inte vi får ut infon o få hjälp lika effektivt, men men... Man kan ju nu starta en annan webb nu och skicka alla vidare dit istället! Nåt att fundera på!

Man får vara lite smart också, o hålla igen lite om så önskas!

Posted on: 2013/4/8 10:50
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#11


See User information
som jin83 säger så har det mesta diskuterandet flyttats över till facebook. Detta är inget vi på vaken.se valt. det verkar bara vara så enkelt att en majoritet av användarna själva hellre är på facebook än i andra forum. vi bara tillhandahåller en grupp för vaken.se där.

https://www.facebook.com/home.php?sk=group_4926532303

2010 medlemmar i facebookgruppen 2013-04-08

tycker precis som ni att det är trevligt med diskussioner här på just vaken.se. det är trevligt om just detta forum fortsätter tuffa på.

Vi ses den 12:e maj i Stockholm. - Brytningstider!

Posted on: 2013/4/8 10:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#12


See User information
Håller med, det är trevligare här, men det har samtidigt varit lite för mycket troll som styr o ställer inom olika områden som diskuteras. En del av dom kan sitt jobb då trådarna tappar sin intent och det slutar i pajkastning!

Förstår samtidigt att en wiki kan vara jobbig, så om det inte blir av eller dröjer så är det fullt förståeligt. Kunde jag progga lite så hade jag gjort det, dock väldigt dålig på det!

Kanske dags att dra igång lite nya ideer, implementera nåt nytt.

Posted on: 2013/4/8 11:04
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#13


See User information
Jo, jag är helt medveten om att vaken.se inte gör annat än skapar redskapet forum för vart än användarna än finns. Det gäller att synas med, där folk verkligen är aktiva. Föga givande att skrika om sanningar, när en står självt ensam i en öken... Stödjer helt all spridande av ocensurerade sanningar, där folk får ta sina egna val av att acceptera eller inte!

Vidare gällande att vara anonym eller privat på nätet är väl så gott som omöjlig med tex utrullningen av WWW2 (För att få bukt med anonyma servrar och routers mm) för några år sedan och misstänker skapandet av det i grunden precis ligger i FRAs, NSAs scoop för kontroll och övervakning av den vanliga användaren under inbillningen av det påhittade t-rror kriget. Misstänker att det hör samman med hur Googles bilar kunde föra info insamling av trådlösa nätverk medans bilder samlades in... Säkert på uppdrag av FRA, NSA, SÄPO, kontroll jepparna. Som vanligt pågår det mer ingrepp än vad som öppet erkäns, bra bevis på detta var väl att övervakningen pågick redan 10 år före FRA lagen ens lades fram... Att det pågår en systematisk "mappning" av samtliga, kanske även bankernas begäran på nya husnummer av AB Skatteverket, vilket på samma gång var en inventering av bankernas resurser (Alla registrerade/bortkontrakterade prylar)... Misstänker redan att medlemmarna är mer medvetna, än fortsatt springer runt och tror dom äger sina hus, ungar, bilar och båtar...

Långsökt? Dessa saker tenderar ju alltid sammanstråla i en överkripligare helhet, en gemensam nämnare...

Tycker själv mer synd om dessa virrpannor och den energi dom lägger ner på detta... Att dom inte inser att det redan är kört!

I fred och <3!

Posted on: 2013/4/8 12:11

Edited by Avatar on 2013/4/8 12:34:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#14


See User information
De här forumet är nog bättre då det finns betydligt mer troll på Facebook.

Posted on: 2014/1/21 13:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#15


See User information
Har från början tänkt att det skulle behövas strukturer för sammanställning av informationen som bara virvlar runt och försvinner annars. Men inget har blivit av än så länge, så det glädjer mig att ni tar upp det.

iwarrior skrev:
> ... smart att skapa någon form av Wiki
> ... skapa editeringsbara artiklar om vissa ämnen, som uppdateras efterhand som information kommer ut
> Kanske dags att dra igång lite nya ideer, implementera nåt nytt.

Exakt. Vi skulle t ex kunna följa upp olika propagandadrev om vi hade det så att alla lättare kan hålla sig uppdaterade i situationer som ofta blir förvirrande.

cupio skrev:
> Wiki kan vara en bra idé. Däremot kan det också vara svårt i praktiken. Vad får finnas där och vem ska bestämma det?

> I grunden en god idé hur som helst eftersom det skulle sammanställa ämnen bättre och folk fick en god utgångspunkt för egna studier.

En vanlig wiki skulle direkt leda till redigeringskrig. Jag föreslår att flera(s) "sanningar" får vara representerade under samma ämne. Det kommer alltid att finnas meningsskiljaktigheter och sidor till allt. Det vore faktiskt bra att ha "officiell story" brevid mer kritisk information för att lätt kunna jämföra och bilda sig en egen uppfattning.

Å andra sidan, om varje användare lägger dit sin "version" blir det som ett forum fast med max ett inlägg per användare. Bättre vore om flera som ändå är överens kunde slå ihop sina bidrag. Hur lösa detta?

En annan struktur man kunde pröva är en där svaren på ställda frågor kan röstas upp/ner. Det finns såna siter för alla möjliga ämnen men inte med vakens ämnen.

Posted on: 2014/1/26 9:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#16


See User information
Citat: De här forumet är nog bättre då det finns betydligt mer troll på Facebook.

Amen to that. Det saknas inte där.

Posted on: 2014/1/28 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Har Vaken.se somnat?
#17


See User information
Nåt i den stilen kanske! :)

Posted on: 2014/1/28 21:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS