vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Another Taser Story (Blir så arg att jag blir gråhårig)

See User information
När ni tittar på första klippet så tänk på att "the young woman" är en 11 år gammal autistiskt barn:

http://www.youtube.com/watch?v=rI2_mKnfwnw

http://www.youtube.com/watch?v=YOW_OPkUr4U

Posted on: 2013/6/23 14:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Another Taser Story (Blir så arg att jag blir gråhårig)

See User information
Tragiskt!
Men trots allt en enstaka händelse.
Sånna saker som infowars använder för att skapa sensations eller "känslo" grundade nyheter.

Posted on: 2013/6/23 19:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Var inne på youtube och bland mina rekommenderade klipp så hitta jag dessa två bredvid varandra.
Resized Image

Posted on: 2013/6/23 20:58

See User information
Jag vill kräkas åt allt sådant, vuxna barn som beter sig som ynkryggar, vad e det för hyffs av en tjänstehjon att agera mot ett barn på detta sätt... Vems jävla fred påstår dom sig försöka bibehålla? Jädra ynkryggar! Men sanna mitt ord, vad du gör åt en annan, kommer dig själv gå till mötes! What goes around, comes around.

Kan inte ha mer än medlidande för dessa... Bara föreställ dig vara en av dessa ryggradslösa Fragglar!?

Människan med all sin potential, beter sig som av det ynkaste... Är det en tjänstehjon på detta forum, vill jag ställa er frågan: Är det så här ni förvaltar ett förtroende?

I fred (störd i friden) och <3!

Posted on: 2013/6/23 21:27

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Quote:

FreedomX skrev:
Tragiskt!
Men trots allt en enstaka händelse.
Sånna saker som infowars använder för att skapa sensations eller "känslo" grundade nyheter.

Tja, de är inte så enstaka som man tror. Jag lvste nyligen att mer än 500 människor dödats av myndigheternas tazer-attacker de senaste 10 åren i USA. Det blir nästan en per vecka. I tio år.

Sen tycker jag att visst kanske Infowars är sensationalistiska, men de är det på samma sätt som nån som skriker "Det Brinner!" när det faktiskt brinner.

Posted on: 2013/6/24 0:28

See User information
Jag brukar följa infowars på tuben ganska ofta och dom är helt klart mycket aktiv och presenterar mycket information. Men ser man något som man blir väldigt upprörd över så är det lätt att man startar en inre negativ reaktion, så att man börjar tänka på alla möjliga negativa orättvisor och skit i världen, och helt plötsligt har man förstört en hel dag.

Självklart är det bra att orättvisor kommer fram, men personligen försöker jag censurera negativa nyheter ibland bara för att lättare känna ett positivt flöde igenom dagen.

Sedan finns det dagar som man verkligen focuserar på den "hårda" verkligheten.
Är ett "fan" av Michael Tsarion och han är inte den mest positiva fritänkaren.

Posted on: 2013/6/25 12:41

See User information
Ser det mer som en trend än en enstaka händelse.
På ganska kort tid har alternativ media rapporterat:

Tonåring riskerar 20 år i fängelse för en rap låt.
14 åring riskerar 1 år för en t-shirt.
Föräldrar får besök av polis och olika myndigheter för att dem låter sina barn leka utan någon vuxen som övervakar.
Blind 60 åring blir "tasered".
En man blir arresterad för att ha druckit en ice-tea.
En man blir arresterad och körs till ett mentalsjukhus för att postat b.la. 9/11 inlägg på facebook.
Ett barn bli ner brottad och arrestrad för att ha "tittat konstigt" på en polis.

Alternativ media dräller av dessa helt sjuka händelser som sker just nu, hur stort mörker tal tror du vi har här?!
Detta sker i United Stasi of America, men vi är inte långt efter.

Polisen i Sverige kommer undan med otroligt mycket dem med.
Ett litet exempel.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyhet ... ch-straff/article11391.ab
Nu kan det tyckas att detta inte var så farligt, men att polisen säger sig ha rätt och inget är konstigt eller fel här borde ringa flera varningsklockor.
Det mest skrämmande är att det verkar vara många Svenssons på nätet vars kommentarer om händelsen försvarar polisens agerande.
Vill vi ha beväpnade människor som springer runt på gator och torg som man inte kan stämma eller arrestera?!
Och vad som verkar av alla kommentarer man läser så verkar dom vara så pass känsliga att dom använder våld vid minsta lilla kommentaren som riktas emot dom. Vill vi ha så pass känsliga poliser på våra gator?

Posted on: 2013/6/26 20:31

See User information
Ge dem lillfingret så tar de hela handen. Det är så våra rättigheter och det sansade samhällt försvinner, gradvis. De kokar grodor och grodorna klagar inte. "Det har alltid varit så här varmt. En grad till gör inget."

För att citera polischef Wiggum:
"This is gonna get worse before it gets better."

Posted on: 2013/6/27 16:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper