vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fred i världen, är det möjligt?

See User information

Har länge funderat på en tråd, där utgången för en öppen dialog kan ske. Att ingen tjänar på den brukliga pajkastningen, är det allt fler som börjar inse detta.

Skulle vilja ha en tråd, där förhållningen till sig själv beaktas i samband i en dialog med andra.

Tanken slog mig idag om detta var möjligt med fred i världen, vilket det stog glasklart skulle vara möjlig om var och en förkastade sin egenviktighet av att alltid få rätt och upphöra med ett vampyrs beteende mot andra och välrden.

Om var och en öppet/naket, såg mot den inte människan och ärligt ransakade den, med ett val av fri vilja för försättning. Motsatt till människans vanliga relation om att alltid få rätt, till varje pris i saker som religioner, min kåk är störrre än din, vilket i min vy är relaterad till denna självviktighet. Att ett aktivt val för detta är mig till synes glasklart, utan en deltagare är omöjligt.

Att ens relatera till att det finns en deltagare i samtliga fall, tycks även detta ibland vara svårt.

Jag är alltså inte ute efter en tråd om religioner, banksystem osv, utan steget bakom.

Helt enkelt en öppen dialog om relationen vi själva väljer ha för olika ting och det egna värdet vi klänger till dessa ting och egna värdesättningar.

Ser själv en stor möjlighet för världsfred, dock behöver människan "tuffsas" till en hel del först, innan den inser att "Detta sätt är inte värt det, det måste till en förändring och jag ställer mig i första ledet och börjar med mig självt."

Vad tror ni? Räcker det med ett så simpelt beslut, att acceptera ett ärligt självransakande, vara nog för fred på jorden?

Kanske behöver trådens deltagare reflektera en smula innan den vanliga aktionen att klicka på en svarsknapp på första reaktionen vara i läge?

Har haft en lång funderare på detta och är lite nyfiken på hur folk ser på detta? För utan relationen till den egna aktören, tas i beaktande och med lup undersöks ärligt i självransakan, hur kan vi då kunna ens ha en uns möjlighet att påstå något och ha rätt eller fel?

Detta vad jag försöker peka på något inom, före alla våra påståenden, och finns inte någon annan stans.

Skrev i en tråd att "Pennan är mäktigare än svärdet, men vem håller i pennan?". Jag är övertygad det finns en hel del fina fraktaler där ute bakom skrivbordet med guldklimpar som är väl värda öppet skrivas om, för fler kunna ta del av.

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/4 18:14

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Fred i världen, är det möjligt?

See User information
Fred är möjligt, det är ett val som var och en tar. Men först så behöver vi klura ut vad vi egentligen är och vad vi behöver.

Krig kan endast uppstå mellan 2 nationer, om det finns 2 nationer, som ett ex.

Posted on: 2013/8/5 2:25
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Fred är möjligt, det är ett val som var och en tar. Men först så behöver vi klura ut vad vi egentligen är och vad vi behöver.

Krig kan endast uppstå mellan 2 nationer, om det finns 2 nationer, som ett ex.

Det är lite åt detta jag syftar mot, att det finns inom var och en som väljer ett medvetet/omervetet val efter utgångspunkt av egenvärde.

Krig kan även ske inom en familj, mellan släktingar eller mellan familjeförgredingar till grannar. Det mördas högt och lågt även inom familjer.

Vad jag ville syfta till med tråden är mer det bakomliggande, att den finns en inom var och en som i ett skede väljer tex en religionstro, byta den vid nån tidpunkt, eller välja att inte ha en överhuvudtaget.

I en tråd skrev jag tex att jag medvetet gör mig lite fånig, har ett syfte i denna process av självbejakande.
På detta sätt, går det att finna tex indoktrineringar av tex egna föruppfattningar av vad vi tror enbart andra skall tycka. Vilka totalt saknar någon form av realitet, utan är hjärnspöken, som vi själva accepterat i något skede är sanningshaltig. Det är alltså inarbetade egna rädslor som drivs ut i ljuset. Många av dessa egna bojor, har fallit på detta sätt.

Jag menar, det finns ingen annan vinnare i att ingå en ärlig självransakan av detta sätt än oss själva, då vi är den som lär känna oss själva. Dock verkar detta för en del vara en "livsfarlig" bedrift.

Den ända förloraren i denna typen av process är den egna villervallan, andras indoktrineringar, egna påstående till alla som söker bemyndigande över en, som tex staten, banlirer mfl.

Flera verktyg i denna process är tex. Meditation, där vi försöker tysta den väljande, dömande inte väljaren med sin säck av utgångslägen, dömanden och uppfattningar för alla ting.

Att föra "Krig" mot denna inre kraft, är i mitt synsätt ömöjligt, enbart insikten om sig självt och att själv draga ut sina inre villervallan i ljuset från den inre mörka hörn, är i mitt synsätt en väg som tycks väldigt framgångsrik.

Nog är väl topicen lite udda och trådens intent, då inget av detta kommer via systemet eller ens den påstådda sjukvården ens vill ta i sin mun eller ens erhålla sig med ens har en existens.

Vad jag är ute efter är en avväpning av Egot, så att säga, ett urvattnande av personan (Masken för ansiktet, för att se förbi rollen som skådespelaren spelar)

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/5 10:04

FRI

Bättring för alla!

See User information

Kan enbart anta, att denna tråd ej är lämpad än på detta forum. När gastande/pajkastning än är viktigare under en rubrik/topic, försegår före åskådaren.

"Veritas echo vera" fick jag till mig härom dagen och då jag inte kan latin, slog upp det nu på google translate och fick mig en tacksam överaskning... "Rebounding real truth"

Nån får gärna återväcka tråden om sådant intresse tillkommer, hoppades på delaktighet i klarheten av vilka var och en är. Trött på att gagga om illusioner och oförstådda egenintressen.

Tänker inte ställa mig i självviktighet och gasta för språng av deltagandet på parketten, min rätt är mer än nån annans.

Låter tråden dö för nu!

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/7 15:44

FRI

Bättring för alla!

See User information
Gutle Schnaper, Mayer Amschel Rothschilds fru brukade säga:
"Om mina söner inte önskade krig, skulle det inte vara några."

Riktiga människor vill inte kriga. Det är demon-psykopat-eliten som gillar krig. "Skicka de 'värdelösa ätarna' till slakten och sälj vapen till båda sidorna."

Posted on: 2013/8/8 9:46

See User information

Så sant så Xeno. Som av ett slag av ett trollspö, laddades denna snutt upp för 5 h sedan, vilket tar upp denna inre handling. Att han kallar sig Mooji och enbart är en medmänniska för mig, betyder inte att jag dyrkar hans tal.

Men jag gillar hur saker utvecklar sig helt på egen hand...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/8 16:11

FRI

Bättring för alla!

Hela västvärlden verkar skitskraj

See User information
Läste nys denna artikel på aftonbladet av Johan
Hakelius http://www.aftonbladet.se/nyheter/kol ... kelius/article17224735.ab

Jag upplever ofta samma sak kom o tänka på när jag var yngre hängde då med ett gäng det var dom stora grabbarna som var ledarna i gänget när jag träfar dom i dag o pratar om mina insikter så går dom undan o låsas som ingen ting.
Verkar inte spela någon roll hur stor o tuff man har varit när det kommer till själens kärna så är det insidan som räknas!!!

Posted on: 2013/8/9 22:04

Re: Hela västvärlden verkar skitskraj

See User information

Inser precis detta är det svårast. Sett så många dra till sjukhus, dra till flaskan, självmord osv, för att undfly detta... Även dra på sig andra sjukdomar som resultat...

Vem skjuter du inte i foten utan ärtbössa, men väljer haubits?

Om inte dig själv? Vi jagar ju våra egna svansar hela tiden!

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/9 23:23

FRI

Bättring för alla!

Re: Hela västvärlden verkar skitskraj, verkar behövas!

See User information
Så verkar det högt och lågt, som jag ser det och varför vi sitter i denna skiten över-huvud-taget.

För vår egna icke-vilja att delta och få allt servat på ett silverfat.

Idag är ens närmandet till att ens delta(nog har vi fått själp här på alla led), så långt utanför var och ens vilja att ens delta, att dessa väljer att vägra vara närvarande... Så långt ute i vildmarken att om och när tex den fiktiva ekonomiska systemet faller/rap av solen och elen går ur proppen, skulle dessa sätta sig på en sten och självdö, utan att ens reflektera över sin villervalla.

Jag vill ha en dialog med närvarande, hur svårt vi ens gör det för oss själva!

Är inte detta direkt relaterad med tråden? Vem som väljer valet?

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/10 13:30

FRI

Bättring för alla!

Re: Hela västvärlden verkar skitskraj, verkar behövas!

See User information

Är helt förstummad över hur valet att välja annat än den inre sökandet för sin egna sanning frångås i ursäkter(valet av dessa)... Ändå kommer det som bollträ i pannan senare... Nog är ignoransen totalt gränslös i egen ursäkt, så även lärdomen där av.

Hade hopp om medmänniskor som följde sitt egna hjärtans väg, istället för få denna fantastiska värld fördärvad, dessa modiga krigare för sanning och igenkännandet i andra, vägrade sig öppenhet, utom valet av tillskrivningar.

Nog borde tråden dö och lärdomen av vårt beteende slå oss i pannan!

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/16 13:02

FRI

Bättring för alla!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper