vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Freeman i Domstolen - Jag själv
#1


See User information
Igår var jag i Domstolen här i England över en obetydlig fartöverskridelse.

Det hände i Januari och sedan dess har jag korresponderat med polisen och mot slutet med Domstolen om detta.

Jag ville testa Dean Cliffords metod som stort sett går ut på att be dem bevisa att man vid tidpunkten av det påstådda brottet agerade i egenskap av ens juridiska person (se denna artikel om du inte vet vad jag talar om: http://newsvoice.se/2013/06/03/skilln ... mellan-dig-och-dig-sjalv/ ) vilken måste lyda under Regeringens alla lagar och regler.

Intressant är, att inte någon, inte ens domaren har bestridit eller försökt motbvisa de ståndpunkter jag tagit. De vill eller kan inte gå dit.

Nu gjorde jag väl inte så där fantastiskt bra ifrån mig och skulle kunna göra en lång lista på saker som jag gjorde fel, enligt mina egna synpunkter.

Jag gör detta först och främst för att lära mer och för att känna mig mer hemma i domstolar, inte för att jag nödvändigtvis måste vinna alla fall. Jag gjorde bättre ifrån mig den här gången än i de senaste förhören jag visat mig i, men det beror mer på att jag hade en hyfsat ärosam domare den här gången.

Jag ser detta som en resa, och allteftersom man blir mer erfaren så kommer man att göra bättre ifrån sig.

Jag känner ingen aggression gentemot domaren. Han gjorde det jobb han är ditsatt för. Det fanns allmänhet i Domstolen så han kunde inte låta mig tala om grundprinciper ifall andra skulle vinnas över till min sida.

Hans jobb är att skydda samhällssystemet och se till att inga oförtjänta slipper igenom. Hur skulle det gå om verkligt kriminella bara behövde gå in och säga "bevisa att jag agerade i kapacitet av den juridiska personen HERR A. SVENSSON vid den tidpunkten som det påstådda brottet ägde rum, eller dra åt helvete!" och därmed få fallet avskrivet, så skulle gatorna inte vara särskilt säkra.

Det lilla straff han gav min person - för mina misstag, var inte särskilt stort.

Jag fick intrycket av att han förstod och respekterade min ståndpunkt, men måste fylla sin roll som han spelar.

Här är en inspelning jag gjorde av själva förhöret:

https://dl-web.dropbox.com/get/ShampsC ... 8CtVqE1nCNunNKQB9EsCAHvfw

Hoppas det roar någon.





Posted on: 2013/9/7 20:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#2


See User information
Krävde du bara stå för och endast "common law", och tyda dem för dig vad det betyder?

I så fall frågade du "domaren" vem han svor sin ed för? ( Vem han respresenterade... hihihiii

I borde veta vem I tilltalar...

Topicen säger sig självt i detta...

Hade älskat vara i "vittnet"s båset kallat publik, broder!


The person MEANS as well the SON of GOD... Beside your legal turms of your corperete treatuty...

Skulle lyssna till inspelningen och återkomma->

Quote:
Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.


I fred och <3!

Posted on: 2013/9/7 23:34

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#3


See User information
Nej jag gjorde inte detta, och ville inte riktigt gå ner längs den vägen, utan bara testa den anfallsvinkel jag bestämt mig för.

Lyssna på förhöret och se vad du tycker. Det är länken mot slutet. Om din nätuppkoppling är för långsam, låt mig veta och jag skickar en länk till själva filen som kan laddan ner.


Posted on: 2013/9/8 12:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#4


See User information
Här är en länk som borde ge tillgång till inspelningen. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att jag var mer av en data-nörd.

Denna länk borde gå direkt till filen:

http://www.4shared.com/mp3/DO-2BvgD/ShampsCourt.html

Om det inte funkar så testa

http://www.4shared.com/dir/eiSJcwxG/sharing.html

och leta rätt på filen med namnet "Kent in Court" och ladda ner.

Ni är välkomna att ladda ner annat smått och gott där. Jag kan rekomendera "D.C." som har ett antal utmärkta program med Dean Clifford vilka inte finns på hans hemsida eller YouTube.

Posted on: 2013/9/8 14:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#5


See User information

Seg lina som tusan, speciellt efter postat här på forumet...

Håller på att ladda ner nu äntligen.

Skall jag posta svaret på reflektionerna här öppet eller PMa?


EDIT:
Får bara;
Quote:
No file(s) found for 'Kent in Court'



I fred och <3!

Posted on: 2013/9/8 14:51

Edited by Avatar on 2013/9/8 15:15:07

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#6


See User information
Jag har inget emot en öppen diskussion. Har aldrig brytt mig om att dölja vem jag är eller vad jag står för.

Posted on: 2013/9/8 17:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#7


See User information
Ifall det fortfarande är svårt att lyssna på filen, så har jag till slut lyckats göra om den till en YouTube video.

https://www.youtube.com/watch?v=1ml_qJK41mo

Posted on: 2013/9/9 0:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#8


See User information
Vackert, den kunde jag höra.

Håller på att lyssna igenom nu och det står helt klart i neon att han säljer dig varor och tjänster. Han deågar dig hela tiden om du accepterar att "köra" en "bil".

Köra är en kommersiell handling.

Bil (person-bil) är ett fordon, som nyttjas i kommersiell aktion. Ursäkta lite stavfel, men detta e ungefär vad jag skulle svarat;





Correction, driving is a act in commerce. I was mearly traveling in peace. And for this under the commerce jurisdiction, you are ablied to carry a licence. To travel does not apply to this.

If not this is a act of commerce I do not submit to. I want on the record to say I do not act in commerce, nor accept any offers of services, nor goods at this point.

Are you telling me my natural rights compells me to carry a licence?

Also a "car" is a vehicle of commerce, what you refer to is a automobile, not a car. This automobile could be used as such, but was not this day.

This is to presume you are a murderer by just having that hammer in your hand.

Further you say the things are what I say does not matter, nor have any issue. Yet you ask who I am, and how I want to be adressed?

Is there a injured party? Pleace present this before me or dismiss this case. If there is no injured party I can only see this is a act of commerce and I willfully and humbly do NOT accept any offers of goods and services. Are you trying to force me into an act of commerce, dear brother?




You will not enter a discussion of the UK and the crown. There are two of the sort, exactly whitch one of them do you refer to? The land or the corporate entity? I dont understand you!

Han säger det så tydligt: "All I wanna know if you were the person driving your car..." runt 12 min märket.

Du skulle aldrig svarat "Ja" här. Här fick han dig direkt på kroken.

Han frågade dig en direkt fråga om du agerade som person och i kommersiellt syfte.

Och sen frågade han dig direkt om du körde i den bemärkelsen för fort.

Att du sen svarade att du letade efter en adress (Bolagssäte i hans öron).

Sen du svarat ja, gick han direkt mot handeln och vände sig till tanten med hur handlingen skulle fortskrida.

Nästa fråga var hur din ekonomi såg ut... Hur mycket kan vi vrida ur dig?


I fred och <3!

Posted on: 2013/9/9 8:56

Edited by Avatar on 2013/9/9 9:33:10

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#9


See User information
EDIT: Han frågar dig hela tiden om du accepterar att "köra" en "bil" Skall det stå. Och om du lyssnar, gör han detta från första början, fram tills han får dig på kroken vid 12:00 tiden på filmen.

Detta är ett skolexempel hur dessa kängurudomstolar jobbar som... Försöker på alla sätt vända och vrida tills du nappar.
Detta gäller i samtliga av våra "länder". Läs bara mellan raderna här;
http://www.domstol.se/Publikationer/O ... ensk-engelsk_ordlista.pdf

Another day at the market! Så snart du ser allt detta enbart e business, blir det lättare nästa gång. Bara upp i sadeln broder!!

Det blir inte tydligare än så om du lyssnat på slutet.... Kan du betala 130... Bra, kan du betala 180? Ännu bättre! -Sold!

Efter Påvens senaste påhitt "motu proprio" är det snart dags för dessa blodsugande vampyrer att skaffa sig en "Bug out bag" själva...

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/9 10:05

Edited by Avatar on 2013/9/9 10:28:50
Edited by Avatar on 2013/9/9 10:46:40

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#10


See User information


Detta är vad tycker e tråkigt med forumet att det behöver bli 3 poster efter varandra när tiden för edit går ut.

Tänkte bara ställa en fråga gällande;
Quote:

KentB skrev:

Hans jobb är att skydda samhällssystemet och se till att inga oförtjänta slipper igenom. Hur skulle det gå om verkligt kriminella bara behövde gå in och säga "bevisa att jag agerade i kapacitet av den juridiska personen HERR A. SVENSSON vid den tidpunkten som det påstådda brottet ägde rum, eller dra åt helvete!" och därmed få fallet avskrivet, så skulle gatorna inte vara särskilt säkra.


Nog kommer båda få sina fiskar varma i alla fall inom en snar framtid, men själva frågan kvarstår. Detta rättssystem har gjort mer sattyg och av ondo än någon gangster skulle klara av under en livstid, så vem är den största gangstern? Denna legaliserade kriminaliteten, eller den illegala? Ser det enkelt så att vårt "rättssystem" (i tid och rum som wb skriver det) är inte mer än ett accepterad/legaliserad maffiaverksamhet som agerar med hot om och med våld betvinga efter sin egna pipa andra till ett slaveri.
Se bara på dessa fall som tex Domenic, som genom handelslagar påtvingat ett slaveri och kidd-napping, vilket i en vansinnesbranch skoningslöst utagerats.

Nu till själva frågan;

Vad händer med "rättvisan" då en kriminell skall döma en annan kriminell?

Posted on: 2013/9/9 11:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#11


See User information
Kent, tack för att du mentalt vill, kan eller vågar informera marknaden här på vakenXse om den nytta, ansvar och risk, du i skarpt läge har producerat, lokalt i en engelsk domstol, men har du inför skarpt läge i brev och aktbilagor värderat om kvalitet och säkerhet i nutid och rum i producerat resultat, har den kvalitet och rättssäkerhet i nutid och rum, som SKYDDAT din enskilda hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, i total harmoni med den kvalitet och säkerhet i nutid och rum som engelsk lagstiftare fastställt i EU-rättens företräde framför engelsk grundlag, engelsk lag och juristers mentala kunskap, tänk och handling att i nutid och rum LYDA, inlärd, tränad och betygsatta mentala vanor och ovanor, med Jante och Luthers irrläror och Ågrens livslånga mentala förnekelse och förvirring i fyrarummaren?


Avatar, förväntar du att ”rättvisan” är fastställd i tid och rum, av folkvald svensk eller engelsk lagstiftare?

Mitt mentala Jag, förväntar i nutid och rum att folkvald svensk eller engelsk lagstiftare, i tid och rum, fastställer den kvalitet och rättssäkerhet, svensk eller engelsk domstol, resurssnålt i nutid och rum skall producera som svensk eller engelsk tillsynsmyndighet, med skadeståndsansvar för det allmänna (regeringen som rättssubjekt), om EN drabbad enskild bestraffad medborgare i handläggning eller beslut i brev adresserat till EN enskild konsument, upptäckt säkerhetsbrist i handläggning eller beslut i aktbilagor och som kan vara fördragsbrott, lokalt i en medlemsstat (England eller Sverige) på den inre FRIA marknaden i EES eller Europeiska unionen.

Värdesäkrat resultat ovan och med vänlig hälsning
Lärstad den 9 september 2013
Namn på rättssubjekt utan STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i ord/begrepp ovan

Posted on: 2013/9/9 16:27
Värderar, värdesäkrar och väljer mentalt och fysiskt i nutid och nära framtid, produkt av humana resurser, med STRIKT produktansvar för producerat resultat med säkerhetsbrist i nutid, nära framtid (10 år) och rum, lokalt i en medlemsstat på den inre ma...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#12


See User information
Quote:

Whistleblower skrev:

Avatar, förväntar du att ”rättvisan” är fastställd i tid och rum, av folkvald svensk eller engelsk lagstiftare?


Jag är ledsen broder, men jag kan tyvärr inte se någon lösning på kvalitetssäkring i tid och rum, för vårt rättssystem som det urholkats vilket skulle få ett durkslag avundsjukt. Ju sämre denna ekonomi kommer bli, ju värre lagar stiftas för att blåsa folket och vrida ur slitna trasorna till sista droppen. Se den allt mer växande kontantkonfiskeringen som sker längst våra vägar med vinkande mässingsklädda vägpirater.

Jag är medveten att det finns en hel drös med poliser, lagstiftare, socialarbetare, domare som vill göra det rätta, men ramverket har försvängts till sån grad att en revolution(fredlig sådan hoppas jag) kan endast hinta åt en kvalitetssäkring. Även en polis i ABs inblick berättade att det var lågt till tak att kritisera den egna verksamheten.
Det kan tänkas att detta sätt, helt enkelt "tvättar" ur dessa medmänniskor som vill göra det rätta.

Här krävs dock ett informerat folk och mitt hjärta blödde när jag bevittnade denna Occupy movement, med sina tältläger. Jag mötte, samtalade med flera av dom. Dom kände något var helt galet, men kunde inte sätta fingret på vad det vad. Det skrevs om partier och sådant på plakaten... Vad hjälper det?

Har du funderat på om det var en kriminellt gäng som höll på så här, skulle samtliga delges misstanke med att ens tillhöra gänget. Kanske låter det hårt, men det kan ses att varendaste polis gör sig medskyldiga till brott, enbart att ta på sig uniformen?

Det kanske låter hårt, men detta skulle inte någon lyfta ett ögonbryn för, om det gällde annan verksamhet än systemets lakejer.

Jag hyser hopp om mänskligheten kommer finna en väg ur detta träsk av själviskhet och vampyrism som tär sönder mänskligheten i dessa dagar. Se bara hur människan våldtar naturen för dessa fiktiva cash, ignoransen är total!

Mitt svar på frågan som jag skrev är inte så svårt som det kanske lät. Denna rättvisa kommer komma, sanna mina ord!
Men det kan ej finnas nån rättvisa, där alla parter agerar orättfärdigt. Den blå boken blir då enbart en bunt med papper som råkar ha lite bläck på, men värdet blir totalt urholkat.

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/9 22:42

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#13


See User information
Kul att se att vi har fått en livlig diskussion om detta.

Vad det gäller definitioner av ord som bil, köra, etc. så fäster jag inte mycket värde vid detta och anser att i det här fallet spelade det inte stor roll - om någon.

Jag har lyssnat på detta några ggr och tänkte på det inatt när jag hade svårt att somna om.

Som Avatar säger, så fick han dit mig när jag svarade utan att kvalificera svaret, utan började argumentera istället om hur jag körde och vad jag hade min uppmärksamhet på.

Innan dess hade han tagit upp samma sak om och om igen, nämligen att jag var den som var i kontroll av bilen och att detta var ett faktum. Men varje gång lade han in detta med att det var en överträdelse av hastighetsbegränsningen (vilket inte är ett faktum utan ett försök från hans sida att få mig att erkänna fiktionen United Kingdom och dess lagar) och upp till dess hade jag alltid lagt till att jag inte agerade som något som föll under UK law. Därför kom han hela tiden tillbaka till detta och till slut fick han dit mig.

Den smartaste snubben vann.

Jag har varit övertygad sedan länge att de behöver mitt medgivande innan de kan döma mig, och detta visar igen att det är så.

De utfärdade "straffen" var ett pris jag är mer än villig att betala för denna uplyftande erfarenhet.
Jag ser det inte som en förlust eller ett misslyckande, utan som en värdefull läxa och god praktik som balans på teoretiska studier.

Och vem säger att jag kommer att ge dem vanliga pengar eller kort betalningar. Nu skall vi se om "Courts Funds Office" i London inte kan fås att acceptera min namnteckning på vissa financiella instrument, som betalning.

Jag har också sänt sådana instrument både till finans chefen för Polisen och för Domstolen. Jag tror jag väntar lite (i hopp om att de omsätter dem till krediter eller något) och sedan skriver jag och ber att få dem tillbaka, sedan de inte betalade fallet med dem. Om de inte returnerar orginalen, så betyder det att de använt dem olovligen, och jag kan om jag vill ta dem till rätta för att ha använt dem på annat sätt än jag föreskrev.

Många har attityden att polis, åklagare, domare, etc. är alla skurkar som bara försöker krama så mycket pengar ur oss som möjligt. Det kanske ligger en del sanning i detta, men i det här fallet fick jag inte det intrycket.

Jag fick intrycket att domaren respekterade vad jag stod för och uppskattade att jag valde att ta den ståndpunkt jag tagit, men att han samtidigt måste göra sitt jobb i att skydda Systemet och se till att allmänheten i åskådar läktaren inte får några ideer eller fattar vad jag gör.

Med undantag av en annan domare, så var han den som agerade med mest heder, av alla dem jag haft att göra med.

Intressant är också att små trafikförseelser som dessa kommer normalt inte inför en domare, utan hörs av en panel av 3 Magistrater (vilka är lekmän) som normalt tas med böter etc. Men det var ett bra tag sedan de lät mig höras av Magistrater. Så det ser ut som Freemen slussas till de mer erfarna och smartare domarna. Vilket jag föredrar.

Jag kan lätt få magistraterna att inte veta vad de skall göra med mig, och då blir det att få en annan tid med en domare vilket bara slösar min tid.

Vad vi gör är en resa, mot mer frihet. Det är ett spel. Om spelet var lätt att vinna, skulle det då vara särskilt roligt?

Om jag får lov att bli lite filosofisk, så skulle jag vilja peka ut att total frihet är varken uppnåelig eller önskvärd.

Tänk dig att du var som Gud. Allt du ville eller tänkte materialiserade sig snart i ditt liv. Lycka, pengar, makt, popularitet, romans, ägodelar, respekt, anseende, fred på Jorden, ett harmoniskt välmående samhälle utan brottslingar, sjukdom eller vansinne, etc. etc.

Om allt du önskade bara blev till. Hur lång tid skulle det ta innan detta blev tråkigt? Detta skulle inte vara ett spel. Det skulle vara som att spela fotboll och alla klev åtsidan när du kom med bollen - till och med motståndarnas målvakt.

Så om detta skulle vara tråkigt, hur kan man göra det mer intressant. Jo, man infogar folk och faktorer som man inte har kontroll över. Då vet man inte längre vad som lurar runt hörnet, och man har spänning och intresse igen. Fortsätt längs det spåret en bit och du finner snart dig själv där du är just nu.

Se inte livet som något som är fel, se det som en välsignelse och som något perfekt.

Vi har valt att spela spelet "Frihetssträvan" eller "Väck upp folket till sanningen". Det är bara ett spel och något kul att göra. Om vi vinner eller förlorar - var säker på en sak; Livet går vidare!

Personligen finner jag stor tillfredställese i att tampas med myndigheter. Jag har förlorat min rädsla för dem. I min uppskattning så vinner jag mer än förlorar. Jag kanske forlorade en boll, men matchen är inte över.




Posted on: 2013/9/10 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#14


See User information
Quote:

KentB skrev:
Vi har valt att spela spelet "Frihetssträvan" eller "Väck upp folket till sanningen". Det är bara ett spel och något kul att göra.




Min filosofi är mer likt din än du skulle tro.

Nu menar jag självklart inte alla poliser osv är, men tyvärr skolas även dessa av en omgivning dom ej är direkt sunt. Den kan sägas att vi är en produkt av vår omgivning, man blir som man undgås. Skulle aldrig vilja dagligen erfara vad poliser får bevittna, det är bara denna kommersialliserien av myndigheterna jag ogillar.

Detta är precis hur jag ser "free man"s hela grej, att det är några få till en början som trampar upp snön, för det skall bli lättare och lättare för andra att följa. Till sist kan den är det så plant att det blir mer än lätt. Höll på med detta för ca 3 år sen, med att studdsa mot dessa kommersialiserade myndigheter, det var ett kall vilket jag inte kunde ha ogjort utan ur en inre kraft bara var tvungen att följa. Jag kan bara anta att det var svårare då, mot idag då fler och fler frågasätter "Status Quo" och inte följer utan kritiskt tänkande en tjänstehjons erbjudanden. Dock misstänker jag detta kommer att få sin kulmen, en fredlig sådan får vi hoppas.

Skulle jag vilja träffa en domare, polis, skulle jag även uppskatta en som tänkte och inte bara rutinmässigt bankade med batongen, med hot om mer ifall en inte skulle kuvas till dennes vilja.

En domare som är på detta sätt, ger mer möjlighet för lärdom och eftertanke. Dock kanske i samtliga av dessa verk, finns fortsatt tillräckligt med "ljuset på och ingen hemma"- syndromet. Men även dessa vaknar till, speciellt med ett fredligt bemötande och broderligt agerande. Utgår även en polis, domare i en dålig dag skulle uppskatta detta.

Även för en polis, är det svårt att banka skiten ur en, om han möts med hövlighet och omtanke.

Dock är det mer än så, då kommersen kommer in i spelet. För kramas dom inte ur folk, så målen inte mötts, står dom utan jobb. Precis detta hände för inte för så länge sedan på Socialens Äldrenhet som ej mötte sina "siffror" och fick sparka anställda. Det blir ett moment 22 för dessa och det kan tänkas att det är lättare att plåga andra än att åka på pumpen själv? Även om dom förr eller senare åker på pumpen, men sparkar burken längre ner för gatan. För är det en sak jag vet till 100%, är det att hur du beter dig mot andra, kommer onekligen åter, även i döden.

I fred och <3!


Posted on: 2013/9/10 8:50

Edited by Avatar on 2013/9/10 9:05:47

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#15


See User information
Friheten är något av det viktigaste att försöka uppnå. Att vara slav är inte poängen med livet.

Jag frågade min svärfar den dagen han gick i pension:
- Hur länge har du arbetat?
Han svarade med en insmugen stolthet:
- 48 år. Jag har aldrig varit arbetslös.
- Fan vad med stålar du måste ha, du måste leva livets glada dagar nu ... ?
Han glodde en stund på mig.
- Jag har inga pengar.

Att ha arbetat i 48 år motsvarar en inkomst, med dagen penningvärde på
ca 20 miljoner. Allt [minus 500 tkr=fastighet] har han tvingats av med, då han med hull och hår gått på systemets lögner.

Jag tycker det pekar hårt på att vi är slavar på riktigt. All energi vi genererar går åt till att överleva och betala skatt. Någon på andra sidan har dessa 20 m i sin plånbok. Det irriterar mig en smula.

Att vara fri kommer inifrån. Från själen och från hjärtat. Att inte ens bry sig om den nya bibeln; "Lagboken" är för min del ett första viktigt steg. Varken bibeln eller Lagboken ger mig någon större behållning, då dessa litterära verk har som syfte att användas för slavkontroll.

Jag funderar ibland om det inte är mentalt friare att sitta på kåken. Fri mat, gratis hyra, tv, utbildning, nätverksbyggande etc. Jag skulle inte ha problem med det - tror jag. Inte i Sverige. Utanför murarna är fängelset av mental karaktär. Den är ta-mig-fasen värre.

Att övervinna sin rädsla för överheten är en första nyckel. KentB & Avatar, där har ni kommit en bit. Jag med. Att bemöta människor, lodis eller statsminister på samma sätt/nivå är min melodi. Jag går inte längre in i "personan", eller rollen som är "Oskriven" för mig.

När jag betraktar samhället på nära håll, på stan [där jag sällan är] eller när jag tar del av media. Då kan jag inget annat än att skratta högt åt denna [O]gudomliga komedi. Denna oändliga fars som bara vi som inte spelar med full ut kan betrakta och kanske stoppa.

Jag börjar komma friheten nära, det är inte så svårt. Men problemet är att jag är jagad av ett illusoriskt system.

Jag är ansluten mentalt till denna filosofi som tråden förmedlar. Jag vill även hjälpa andra att begripa idéerna kring detta.

Jag vill veta mer om era erfarenheter. Har så klart försökt hänga med i era inlägg.

Posted on: 2013/9/10 16:12
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#16


See User information
Avatar,

Det är trevligt att stöta på en själabroder. Synd att vi är så få bara.

Jag tror att jag skulle vara villig att ta rollen av en hjärntvättad Svensson ett par livstider, i utbyte mot att oddsen var ombytta - att massorna var hyfsat vakna och medvetna och villiga att ta ansvar för sina liv och sin värld, medan jag var trångsynt, ansvarslös, självcentrerad och trodde att de ideer jag hade accepterat från auktoriteter var lika sanna som fysiska ting.

Men "de styrande" gör ju sitt bästa för att väcka upp folket, på sitt sätt. Ju svårare de gör livet för den enskilde individen, desto troligare är det att han/hon börjar inse att något är fel, och kanske börjar lyssnar på vad sådana irrhjärnor som oss har att säga.

Jag tror att "Eliten" håller på att gräva sin egen grav.

De kunde haft all makt och all rikedom i världen. De kunde fortsätta att spela sina hemliga spel - vad det nu är dom gör. Men det var inte nog. De kunde inte hålla sina klåfingriga händer från folket i stort. De kunde inte motstå frestelsen att göra andras tillvaro bedrövlig och eländig. Detta är vad som kännetecknar en sociopat.

Om de bara tagit en liten del av folks inkomster, och låtit folk leva sina liv i relativ frihet och hyfsat välmående. Om de hållt det offentliga inom rimliga ramar så att det var mer en service än en belastning, så skulle ingen ha något emot att bidraga med en liten procent av sin förtjänst.

Men istället så skall alla helst vara i skuld till dem och vara skyldiga enorma belopp och ränta på det, så att de kan kontrolleras - vare sig de är invider eller nationer.

Karsten,

Välkommen till verkligheten. Ser ut som om du tagit rätt piller och valt att bryta dig ur "The Matrix".

Jag har personligen funnit att det hjälper att få regelbundna doser av alternativa studier eller umgänge och att se "Monopol Spelet" i allt man gör.

När jag sätter in pengar på banken, eller skriver på ett beställningsformulär så tänker jag "Detta är min Strawman/Person, som gör detta. Nu agerar jag som min Person". När jag handlar mat i snabbköpet så tänker jag "Vad jag just betalade köpte det här kvittot. Maten kom på köpet eftersom den hör hemma i det verkliga universumet och alla transaktioner äger rum i människans fiktiva kommersiella värld."

Ju mer man försöker förstå och se vad som är verkligt och vad som är ideer i folks huvuden, desto klarare blir bilden.

Kanske finns det något i min blogg som hjälper, om du inte varit där. Den går inte in på mer avancerade begrepp, utan jag försöker hålla den till grundprinciper. Får se hur länge jag lyckas hålla mig där. Många kanske anser att jag är alltför avancerad redan där.

http://fredofrihet.blogspot.co.uk/

Om det verkar lite mycket ibland, med alla nya begrepp och teorier, ta en paus, och kom tillbaka senare med friska tag.

Det första året för min del, var ganska förvirrande. Varje svar gav två nya frågor, men snart började bitarna falla på plats och det blev enklare.




Posted on: 2013/9/10 19:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#17


See User information
Kent. Pillret tog jag 2007. I min värld är ingenting för mycket. Ingenting förvånar. Lögnen är så mycket större än vad jag/vi förstår just nu. Matrixen har jag genomskådat, som jag ser det.

Men Friheten återstår att erövra fullt ut. Den försöker jag erövra inifrån, mentalt, från själen/hjärtat och utåt. Sytemet är inte mitt längre och vill inte deltaga i farsen. Den saknar allt jag värderar högt, som medmänsklighet och kärlek t.ex.

Jag håller med om att makteliten av ren girighet och maktlystenhet biter sig hårt i svansen just nu. Att medvetenheten om sakernas natur då kliver fram i medvetandet hos fler och fler, har du helt rätt i. Men vi är i minoritet än så länge, vi som börjar förstå.

Vi ska frigöra oss från rådande slaveri. That's it. Jag är på.


Posted on: 2013/9/10 22:42
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#18


See User information
Tack för era vänliga ord.

Här är ett riktigt bra exempel på hur skruvat ramverket är och hur systematiskt tjänstehjoner inte tar sitt ansvar, utan dräller och skyller på texter i böcker för att få den fiktiva ekonomin gå samman. Frånvarandet av ett deltagande, vilket genomsyrar samtliga bolag som agerar som en myndighet.

Detta handlar om;
Förlamade Emmy blir av med hjälpen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17454643.ab

Här är praktexempel på snedheten i handling, ursäkter och kringgående. Allt för Mammon!


Socialchefen: Är så det ser ut överallt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17454649.ab

Quote:

”Rättspraxis”

Han är inte insatt i fallet, han har bara fått en kort redogörelse av handläggaren, men får ändå inte prata om enskilda personer på grund av sekretesslagen, förklarar han.

– Det är klart att jag som medmänniska tycker att det är bedrövligt att vi ska behöva klocka hur länge en person ska få vara på toaletten. Men det är så rättspraxisen ser ut, säger Morgan Norberg.



Och detta från en man som skall ansvara för envars trygghet under 1995:1300. Vad som skiljer här för den som hörsammar, är skildnaden att det ageras genom person 1974:174.

Allt e cash och den kommersiella ramverket som tar allt mer över någon form av "rättvisa", eller medmänsklighet.

Sen spelar det inte nån roll om det är att snatta barn från föräldrar eller fortkörning...

Ställ allt detta vid sidan av en bunt giriga medmänniskor som gör allt mer galenskaper för att sko sig och de sina... Kontroll, makt och vad som vilket har sakligt värde. Där illusioner, fabler och rökridåer ställs i vägen för den som blir offer för vad som rättsmäktigt redan är var och ens naturliga rätt.

En skall väl alltid kunna säga "Nej", är detta inte vad vi säger åt våra egna barn. Ingenting är omöjligt och du kan bli allt du vill bli.

Dock i detta ramverkets utbredning glöms/förljugs/ignoreras det bort och medmänniskor luras till att detta val att säga "Nej" existerar!

Berörda deltagandet är inte att rösta på partier, fortsätta spela spelet, vilket enbart bidrar till ramverkets självslukande monsters allt mer urartade försök till rov, vilket det skapades för att skydda och bibehålla freden för. Ett deltagande är precis det som KentB säger, det egna deltagandet för ansvaret för sitt handlande mot andra, inkl jorden vi bor på, äter av och kommer efterlämna åt barnen våra.

I fred och <3!

Posted on: 2013/9/12 11:09

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#19


See User information

Posted on: 2013/9/18 20:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Freeman i Domstolen - Jag själv
#20


See User information
Quote:

Network skrev:
Någon, snälla, hjälp denne man!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17495302.ab


När ignoransen är total... Helt otroligt hur folk å fä beter sig då det står på ett papper... I read it in a book! All medmänsklighet är out the window...

Ljuset e på, men ingen hemma...

Skulle älskat vara denna Peter, med kunskaperna/insikterna jag har idag... Efter alla försök, vill dom inte ha med mig att göra. Undrar varför!?

I peters fall, är detta lätt... Nej tack och om ni igen försöker tar jag betalt, mer än ni kräver mig på över en fiktion! Här kommer slutet på breven... Problemet är att Peter inte känner sig självt, vilket gör sig självt skyldig till all möjliga påståenden. Människan är fucked up, till den grövsta grad... Vet inte Peter att han utgör skiten dom begär av honom? Villervallan är fan total från båda håll... Upplysningens tid är här... Tihi! Peter fixar nog detta, vad än aftonblaskan säger! Jag tror då på honom!


I fred och <3!



Posted on: 2013/9/19 10:17

Edited by Avatar on 2013/9/19 10:34:44
Edited by Avatar on 2013/9/19 10:35:43
Edited by Avatar on 2013/9/19 10:37:39
Edited by Avatar on 2013/9/19 10:39:12

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS