vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: SvD om konspirationer 9/11 + annat.
Quote:

jaxtone skrev:
OSPA:
Det hela går ut på att allt är en konspiration enligt dig...
(Detta har jag aldrig påstått)!

Varför skriver du detta då?

Quote:

jaxtone skrev:
Och Gert glöm inte bort vem som betalar för forskningen eller varför!

OSPA:
Men att som du insinuera att alla är betalda av mr Bush är att göra det väldigt lätt för sig...
(Detta har jag aldrig påstått)!

OSPA:
Men enligt dig är dessa fel och då är forskarna betalda...
(Detta är väl självklart)!

Jag berättade och skrev ganska tydligt till dig allra först jag inte haft några synpunkter överhuvudtaget på 9/11... men det verkar som du inte förstår vad jag skriver... har du fastnat helt i rollen av att vara en solofrälsare eller är du bara drabbad av lite solsting i sommarvärmen?

Host, harkel, pust och stön.

Quote:

jaxtone skrev:
Inte för att jag har något emot att man söker förklaringar och sanningar om olika händelser där den officiella förklaringen inte känns glasklar. Men när det gäller 9/11 känns det ibland som att det hela iscensattes för att ta bort fokus från allt annat som händer i världen.

Quote:

jaxtone skrev:
Förklara en sak för mig, "Gert"... angående den tredje OSPA kommentaren ovanför denna text... där du liksom jag och många andra klumpar ihop statsfinansierade institutionsforskare som en homogen grupp.

Du verkar förvånad över att det finns forskare som inte jobbar gratis! Men det är väl klart att de är betalda... de måste väl också äta, betala hyra och kläder... eller upplever också detta som en konspiration? Det verkar som någon här är lite paranoid för tillfället! Obs! Ett mjukt skämt Gert!

Men om vi nu klargjort att de inte jobbar gratis med sin forskning så måste ju någon betala dem!

Då skulle en intressant fråga kunna vara i vilket syfte de betalas! Inte helt oviktigt...

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/a ... ramID=1316&Artikel=855121

Du skriver alltså FÖRST en ren självklarhet som jag ALDRIG ifrågasatt, nämligen att forskare får betalt. Därmed tycker du att jag skall reagerar på detta. Jag gjorde så genom att ge dig ett exempel på forskning som varit oberoende i över 300 år sir Isaac Newton, du försöker då göra dig rolig och "tappa" spåret totalt med nytt ovidkommande dravel.

Mitt exempel med Isaac Newton är ett mycket bra exempel på att det inte handlar om pengar jämt som DU insinuerar i ditt inlägg.

Sen det mest irriterande är att du inte håller dig till topic i tråden, starta i stället en engen tråd där du kan leka filosof långt in på små timmarna.
Det är fortfarande en diskussion om fakta och inte varför det finns fakta.

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

A73 skrev:
Drar du alla över en kant ?

Suck...

Det heter

Man skall inte dra allt över en kam.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_ordspr%C3%A5k

Quote:

A73 skrev:

Jag är en som inte tror på den " Officiella Förklaringen " . Det var inte så i början, men ganska snabbt Undrade man över vissa saker och det som stör mig mest är att MS-Media inte ens berör den Alternativa Information som finns. I och för sig vet Jag varför !

Jag vet också varför.
Ingen egen tänkande journalist skulle komma på idén att skriva att det tar 8 sekunder för en våning att rasa i World Trade Center då måste det ta 8 x 80 sekunder för hela huset att rasa.

Just därför skrivs det inte om teorier som hör hemma på soptippen.

Quote:

A73 skrev:

" Konspirationstorier " kan vara Sanna, men dom som ser alla Konspirationsteorier som Idioti, blandar gärna sånt Nonsens som VM-58 med Dom som det kan ligga något i . Detta ser man gång efter annan i DebattForum.

Jag har min syn klar, att Världen inte styrs som Gemene Man tror och har lärt sig från tidig Ålder.

Har upptäckt att Många Pusselbitar passar i det Stora Konspirations-Pusslet.

Watergate var en sorts konspiration tills den blev avslöjad, det var 5 st som visste om denna händelse och ändå kom den ut i MS-media!!! Konstigt va??

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
OSPA

du skrev " Vem betalade sir Isaac Newton? "

Secret Societies control the world. That's all there is to it. They always have and until people wake up and learn their secrets and how they control us, they always will.

I do not consider Leonardo Da Vinci or Sir Isaac Newton to be Evil Men, on the contrary, they were probably wise benevolent Illuminated Rosicrusions. One thing for sure, they were Rosicrusions and both members of the Royal Society and their knowledge did not come from inside them. It was passed on to them . They were Both Grand Masters of the Priory Of Sion.
http://www.freedomdomain.com/secretso.htm

Alltså var han med i en agenda där man håller varandra bakom ryggen.Men det fick du kanske inte läsa om i skolan där du lärt dig all FAKTA!?.

just ja ..

Newton was motivated by a deep-rooted commitment to the notion that alchemical wisdom extended back to ancient times. The Hermetic tradition -- the body of alchemical knowledge -- was believed to have originated in the mists of time and to have been given to humanity through supernatural agents.

waaah?? lutar du dig mot en som tror på övernaturliga agenter

sånt finns det ju inge BEVIS på att det finns? nu är du helt överbevisad och har tappat all trovärdighet på detta forum och ta och läs på innan du skriver nått!. Något du ständigt påpekar till alla andra helatiden ... att alla bevisar sig själva okompetenta gentemot ditt "övernaturliga" intellekt

(halvsatiriskt inlägg) men du och dina gelike klarar helt enkelt inte av att använda hela hjärnan, utan enbart vänster verkar det som!?.

urklipp: " höger och vänster hjärnhalva har olika egenskaper. Den vänstra hjärnan är mer analytisk; det är framför allt den vi använder när vi talar, skriver och kalkylerar. Den högra hjärnan är bättre på rumsuppfattning och helhetstänkande. "

Du säger ju själv att du skiter helt i politik och allt som har med den stora hela världsagendan att göra, medans du gärna vill gå in och analysera smådetaljer .. därför verkar du va okapabel till att se hela bilden och jag tänker inte slösa mer av min energi att käbbla med dig!, hoppas du söker och läser mer om hur man tränar upp båda hjärnhalvor! .. Lycka till ...

http://paranormal.se/topic/roger_sperry.html

Posted on: 2006/7/29 13:57
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Quote:

Blackie skrev:
OSPA

du skrev " Vem betalade sir Isaac Newton? "

Secret Societies control the world. That's all there is to it. They always have and until people wake up and learn their secrets and how they control us, they always will.

I do not consider Leonardo Da Vinci or Sir Isaac Newton to be Evil Men, on the contrary, they were probably wise benevolent Illuminated Rosicrusions. One thing for sure, they were Rosicrusions and both members of the Royal Society and their knowledge did not come from inside them. It was passed on to them . They were Both Grand Masters of the Priory Of Sion.
http://www.freedomdomain.com/secretso.htm

Alltså var han med i en agenda där man håller varandra bakom ryggen.Men det fick du kanske inte läsa om i skolan där du lärt dig all FAKTA!?.

just ja ..

Och det där är sant för det står på en hemsida???
Just ja...

Kan du förklara vad tusan du (eller de du citerar) menar med detta??
"their knowledge did not come from inside them. It was passed on to them"
Newton var alltså bara målvakt för någon annan som hade kommit på "hans" teorier? Varför då isåfall, varför ville då inte denna person ta åt sig äran själv?

Quote:
Newton was motivated by a deep-rooted commitment to the notion that alchemical wisdom extended back to ancient times. The Hermetic tradition -- the body of alchemical knowledge -- was believed to have originated in the mists of time and to have been given to humanity through supernatural agents.

waaah?? lutar du dig mot en som tror på övernaturliga agenter

Att Newton hade en del felaktiga ideer betyder inte att alla hans ideer var felaktiga. Hans ideer kring alkemi är sedan länge förkastade och det är inte de som vi använder idag, det är främst hans mekanik. Hans mekanik har betytt oerhört mycket för vetenskap och teknik. Nu är den dock inte helt korrekt, då den inte gäller i höga hastigheter (nära ljusets), vilket Einstein korrigerade med sin relativitetsteori. Men Newtons och Einsteins teorier ger samma resultat vid låga hastigheter, och det är helt oomstritt att Newtons teori fungerar väl i normala hastigheter. (Man använder i de flesta fall Newtons ekvationer och inte Einsteins, då beräkningarna är så mycket lättare.)

Newtons mekanik är till skillnad från det mesta inom konspirationsteorier falsifierbar, dvs om teorin är felaktig så kan man göra experiment som falsifierar teorin (vilket man också gjort med hastigheter nära ljusets). På detta vis kan man förkasta felaktigheter och förbättra teorierna.
Du får gärna försöka falsifiera Newtons mekanik vid låga hastigheter, lycka till! (Väldigt många har försökt så jag tror inte du lyckas.)

Detta kanske du hade lärt dig om du genomfört din skolgång bättre.

För övrigt bidrog Newton också med en hel del ny matematik (den enda vetenskapen där man har helt säkra bevis för sina teorier). Han behövde ny matematik för teorin om mekaniken, och han utvecklade den själv. (Något omstritt är det om han eller Leibniz var först.)

Anonym
Quote:

Från samma sida som du hämtar dina inlägg.

Flying Saucers & UFO's
IS AVAILABLE NOW & IS
BEING KEPT FROM YOU!!

The drug war is nothing more than an excuse to suppress consciousness and use the ignorant in our
society to create laws for the New World Order to use to crack down on all of our rights !!

Du kanske skall välja lite mer seriösa sidor och länka dina inlägg ifrån.

Någon ner knarkad hippie som har lärt sig html och ser ett nytt sätt att tjäna ihop lite mer pengar till mer knark.

/Gert

Anonym
Quote:
"Någon ner knarkad hippie som har lärt sig html och ser ett nytt sätt att tjäna ihop lite mer pengar till mer knark."

Attack på person och inte på påståenderna / faktan.
Det börjar bli en ganska uttjatad taktik från somliga.
Alla sidor är väl välkomna att postas här på vaken.se.
Sen att du kallar författare av artiklar du inte gillar för "knarkare" är bara för lågt. Skärpning.

See User information
It was not until 1710, under the Presidency of Isaac Newton, that the Society acquired its own home, two houses in Crane Court, off the Strand.
http://www.royalsoc.ac.uk/page.asp?id=2176

The Royal Society´s hemsida ^^
___

The Priory of Sion has a long history starting in AD 1099, and had illustrious Grand Masters including Isaac Newton and Leonardo da Vinci.
http://en.wikipedia.org/wiki/Priory_of_Sion

zpz skrev : " Och det där är sant för det står på en hemsida??? "

Ja det hoppas jag, hur ska man annars kunna lita på FOX News

___

OSPA frågade om: " their knowledge did not come from inside them. It was passed on to them "

det stod i samma post .... alchemical wisdom extended back to ancient times. The Hermetic tradition -- the body of alchemical knowledge -- was believed to have originated in the mists of time and to have been given to humanity through supernatural agents.

och ja, det finns många som anser att makteliten sitter inne med massor av info och det är allmänt känt att dom avgudar egyptiska gudar!. Den info dom har och delar med invigda medlemar i deras hemliga sällskap kommer ifrån (ancient times and ancient gods).

The roots of alchemy date back to ancient Egypt and a mysterious document called the Emerald Tablet.
http://www.alchemylab.com/history_of_alchemy.htm

The Emerald Tablet, also known as Smaragdine Table, Tabula Smaragdina, or The Secret of Hermes, is an ancient text purporting to reveal the secret of the primordial substance and its transmutations. Its claims to be the work of Hermes Trismegistus ("Hermes the Thrice-Great"), a legendary Egyptian sage or god, variously identified with the Egyptian god Thoth and/or the Greek god Hermes. This short and cryptic text was highly regarded by European alchemists as the foundation of their art, in particular of its Hermetic tradition.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Tablet

In its several Western recensions, the Tablet became a mainstay of medieval and Renaissance alchemy. Commentaries and/or translations were published by, among others, Trithemius, Roger Bacon, Michael Maier, Aleister Crowley, Albertus Magnus, and Isaac Newton. <----

nytt försök då ....

läs annars är ni inte trovärdiga... (satirhumör idag)

Posted on: 2006/7/29 16:00
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate

Anonym
Jag tror inte att Newton fick sina teorier om t.ex. mekaniken från övernaturliga agenter, tror du det?
Jag tror teorierna var ett resultat av hans egna forskning.

Alkemi är trams och det skiter jag blankt i! Om Newton hade fel om alkemin så betyder det inte att han hade fel om mekaniken. Glöm heller inte att Newton föddes 1643, vi vet oerhört mycket mer om världen idag, så Newton kan kanske ursäktas för sitt snedsteg med alkemin... Han kom med mycket viktiga och banbrytande teorier inom bl.a. mekaniken, och det är det han blivit berömd för.

Anonym
Quote:

void skrev:
Quote:
"Någon ner knarkad hippie som har lärt sig html och ser ett nytt sätt att tjäna ihop lite mer pengar till mer knark."

Attack på person och inte på påståenderna / faktan.
Det börjar bli en ganska uttjatad taktik från somliga.
Alla sidor är väl välkomna att postas här på vaken.se.
Sen att du kallar författare av artiklar du inte gillar för "knarkare" är bara för lågt. Skärpning.

Du läser mitt inlägg som fan läser bibeln.

Jag attackerade sidan som han länkade till. Det är den som skall kritisera, skriver man detta skit på sida så skall man nog se sig för vad man länkar till.
Sidan är gjord av drogliberaler som inte förtjänar någon respekt och som definitivt inte har en aning om vetenskap.

Men jag förstår detta, för att svara på konkreta frågor är tydligen för pinsamt för dig. Att sen begära att du skall skriva något i tråden jag startade på din uppmaning är nog bara att glömma.

/Gert

Anonym
Quote:

Blackie skrev:
It was not until 1710, under the Presidency of Isaac Newton, that the Society acquired its own home, two houses in Crane Court, off the Strand.
http://www.royalsoc.ac.uk/page.asp?id=2176

The Royal Society´s hemsida ^^
___

The Priory of Sion has a long history starting in AD 1099, and had illustrious Grand Masters including Isaac Newton and Leonardo da Vinci.
http://en.wikipedia.org/wiki/Priory_of_Sion

zpz skrev : " Och det där är sant för det står på en hemsida??? "

Ja det hoppas jag, hur ska man annars kunna lita på FOX News

___

OSPA frågade om: " their knowledge did not come from inside them. It was passed on to them "

det stod i samma post .... alchemical wisdom extended back to ancient times. The Hermetic tradition -- the body of alchemical knowledge -- was believed to have originated in the mists of time and to have been given to humanity through supernatural agents.

och ja, det finns många som anser att makteliten sitter inne med massor av info och det är allmänt känt att dom avgudar egyptiska gudar!. Den info dom har och delar med invigda medlemar i deras hemliga sällskap kommer ifrån (ancient times and ancient gods).

The roots of alchemy date back to ancient Egypt and a mysterious document called the Emerald Tablet.
http://www.alchemylab.com/history_of_alchemy.htm

The Emerald Tablet, also known as Smaragdine Table, Tabula Smaragdina, or The Secret of Hermes, is an ancient text purporting to reveal the secret of the primordial substance and its transmutations. Its claims to be the work of Hermes Trismegistus ("Hermes the Thrice-Great"), a legendary Egyptian sage or god, variously identified with the Egyptian god Thoth and/or the Greek god Hermes. This short and cryptic text was highly regarded by European alchemists as the foundation of their art, in particular of its Hermetic tradition.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emerald_Tablet

In its several Western recensions, the Tablet became a mainstay of medieval and Renaissance alchemy. Commentaries and/or translations were published by, among others, Trithemius, Roger Bacon, Michael Maier, Aleister Crowley, Albertus Magnus, and Isaac Newton. <----

nytt försök då ....

läs annars är ni inte trovärdiga... (satirhumör idag)

Du får nog ta och referera till Newton's laws of motion för det är dessa jag refferat till och inte vad han gjorde för övrigt.

Men dessa innehåller farliga saker som beräkningar och formler, dessa kan vara extremt farilga i händerna på fel personer.

Satiren fortsätter.

Att du skriver:

det finns många som anser att makteliten sitter inne med massor av info och det är allmänt känt att dom avgudar egyptiska gudar!. Den info dom har och delar med invigda medlemar i deras hemliga sällskap kommer ifrån (ancient times and ancient gods).

Anser, det är inte speciellt seriöst att referera till.
Många personer anser mycket i världen, men det bevisar inget.
Nej, håll dig till naturlagarna som sir Isaac höll på med.

/Gert

Anonym

En bild säger mer än Tusen Ord.

Resized Image

OSPA här ser du ett exempel på Början av en " Controlled Demolition "

See User information
OSPA skrev : " Jag attackerade sidan som han länkade till. Det är den som skall kritisera, skriver man detta skit på sida så skall man nog se sig för vad man länkar till.
Sidan är gjord av drogliberaler som inte förtjänar någon respekt och som definitivt inte har en aning om vetenskap. "

Blev skiten bättre när jag länkade om till bättre länkar(referenser)?, blev informationen som va skit på droglibiralens idiotsida någon annan information eller va det samma info?...
____

Sen vidare skriver du " Anser, det är inte speciellt seriöst att referera till.
Många personer anser mycket i världen, men det bevisar inget.
Nej, håll dig till naturlagarna som sir Isaac höll på med.

Emerald Tablet
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

Textual history

The oldest documentable source for the text is the Kitab Sirr al-Asrar, a pseudo-Aristotelian compendium of advice for rulers authored by Abd al-Qadir al-Jilani in around 800 AD. This work was translated into Latin as Secretum Secretorum (The Secret of Secrets) by Johannes "Hispalensis" or Hispaniensis (John of Seville) ca. 1140 and by Philip of Tripoli c. 1243.

In the 14th century, the alchemist Ortolanus wrote a substantial exegesis on "The Secret of Hermes," which was influential on the subsequent development of alchemy. Many manuscripts of this copy of the Emerald Tablet and the commentary of Ortolanus survive, dating at least as far back as the 15th century.

The Tablet has also been found appended to manuscripts of the Kitab Ustuqus al-Uss al-Thani (Second Book of the Elements of Foundation) attributed to Jabir ibn Hayyan, and the Kitab Sirr al-Khaliqa wa San`at al-Tabi`a ("Book of the Secret of Creation and the Art of Nature"), dated between 650 and 830 AD.

Influence

In its several Western recensions, the Tablet became a mainstay of medieval and Renaissance alchemy. Commentaries and/or translations were published by, among others, Trithemius, Roger Bacon, Michael Maier, Aleister Crowley, Albertus Magnus, and Isaac Newton.<---
^^^^^^^^^^^ det är FAKTA att makteliten sitter inne med massor av info och det är allmänt känt att dom avgudar egyptiska gudar!. Den info dom har och delar med invigda medlemar i deras hemliga sällskap kommer ifrån (ancient times and ancient gods).
http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_Newton%27s_occult_studies

Varför släpper dom inte hela bibeln utan håller massor av delar för sig själva? .. ähh varför ens försöka .. skulle inte förvåna mig om att ni finns till för att få oss att sitta vid datorerna och förklara samma saker om och om och om igen för er på flit så vi inte får nått vettigt arbete gjort!... jag tänker ignorera er totalt frånomed nu och komma hit för att läsa nyheter och hämta och dela viktig information .... lycka till med höger hjärnhalva för vänster regerar er ...

Posted on: 2006/7/29 18:38

Youngevity Associate

Anonym
Gert!

Det är dags att du talar om vart du vill komma egentligen... annars tenderar detta att bli urlöjligt. Vad är avsikten att du överhuvudtaget skriver?

See User information
Han vill att vi också ska tycka om NIST och konspirationsteorin om araberna lol.

Posted on: 2006/7/29 23:05

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

jaxtone skrev:
Gert!

Det är dags att du talar om vart du vill komma egentligen... annars tenderar detta att bli urlöjligt. Vad är avsikten att du överhuvudtaget skriver?

Det löjliga står du för själv då du vägrar att diskutera trådens ämne utan skall leka lill-Freud och tillrättavisa folk att dom inte bör skriva i trådar. Det har ju hänt förr.

Så gå tillbaka till första inlägget jag gjorde här i tråden om du fortfarande inte begriper varför eller om ämnet inte "passar" din neutrala inställning så har du din totala frihet att låta bli att skriva ingen kommer att klandra dig för det. Men att fortsätta och ifrågasätta ATT man skriver liknar censur.

Håll dig till ämnet i tråden annars får du inte svar på dina frågor. Jag kommer inte att svara på fler inlägg från dig OM dom inte innehåller frågor som har med trådens ämne och göra.

/Gert

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
Han vill att vi också ska tycka om NIST och konspirationsteorin om araberna lol.

Eller han kanske förstår hur Isacc Newton räknade på 1600 talet.

DVS att om det tar 0,8 sekunder för en våning så kan man inte ta 0,8 sekunder x 80 våningar.

/Gert

See User information
O.S.P.A (skulle gärna vilja veta vad förkortningen står för).

Det har skrivits ett antal tendensiösa artiklar om konspirationsteroretiker sedan 11 September 2001. Och troligtvis också innan.

Det som kännetecknar de flesta av dessa artiklarna är att dom är väldigt selektiva i sin presentation av vad som diskuteras inom kretsar för konspirationsteorier. Man tar gärna upp personer som David Icke men aldrig Greg Palast, Seymour Hersh eller Robert Fisk trots att dessa mångfaldigt prisbelönta Journalisterna är kanske dom största konspirationsteoretikerna.

Syftet är naturligtvis att med falsk indignation smutskasta dom som inte köper den officiella massmedians skräpjournalistik. Journalistik som baseras på att återpublicera pressreleaser från Vita Huset m.fl utan kritisk granskning.

Det är egentligen inte så konstigt att media tillåter sådant trams att publiceras eftersom kontentan av alla konspirationsteorier är att massmedia inte är pålitlig och inte kompetent nog att avgöra vad som ligger bakom geostrategiska intressen som krig, statskupper och (med andra medel) stöld av naturtillgångar och energiresurser.

Massmedia tappar enorma tittar/läsar mängder till Internet. Internet har till dags dato ingen Gate Keeper för journalistiskt innehåll vilket gör det lite generande för media som påstår sig ha ett grepp på omvärldsanalys.

Jag skulle läsa dessa artiklar med en stor säck salt och istället fundera lite på journalistens motiv. Ingen rök utan eld. Om konspirationeteorierna var så ogrundade och hideösa som man påstår finns det ingen anledning att ens kommentera det.

Om det däremot är en respons mot den kritik konspirationteorier innebär av hur media hanterar omvärldsanalysen och varför blir det hela mer förståeligt. Journalister är ett stolt släkte, ingen vet bättre än dom.

Posted on: 2006/7/30 9:58

Anonym
OSPA-GERT!

Egentligen skrev jag till dig bara för att jag upplevde det som du och några till i denna tråd av mig uppfattades som något löjliga ordakrobater i sandlådenivå ungefär. Min pappa är starkare än din leder ju inte liksom till att fakta eller (o)fakta redovisas på ett sakligt sätt.

Jag har läst ditt första inlägg och tycker att det är bra att du har en synpunkt. Att den synpunkten sedan stämmer till punkt och pricka med de media som historiskt sett varit bäst på att tiga ihjäl alla sanningar som kan hota ägarnas monopol på sanningen är ju iofs lite märkligt, men inte ovanlig. Det är alltid lättare att blunda för saker som känns för obehagliga att börja gräva i eftersom hela den världsbild både du och jag fått i oss via modersmjölken skulle kunna vara förvanskad. Du kan ju inte vara så sinnesberövad att du undgått detta samband eller tror du på allt som serveras på silverfat av makteliten?

OSPA-GERT! Säg till när du vill att jag skickar offerten!

See User information
Det intressanta med alla debunkers här på vaken som OSPA, zpz, verkligen och allt vad de heter är att deras argumenterande till försvar av den officiella teorin angående 911 är ÄNNU mer häpnadsväckande och fantastiska än de konspirationsteorier som t.ex Alex Jones och andra tar upp.

Och när zpz och co alltsomoftast kommer dragande med hänvisningar till Vetenskap och Folkbilbding vars styrelse till huvuddelen består av gamla EXPO medarbetare och regeringsbetalda desinformatörer som Helene Lööv och Ana-Lena Lodenius så ökar ju inte trovärdigheten på att det är "oberoende" informationskällor precis.

Posted on: 2006/7/30 11:16

See User information
You got it bennyB!

Posted on: 2006/7/30 11:30

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Benny ´s back on the track!

See User information
Quote:

OSPA skrev:
Quote:

seraphim skrev:

Eller han kanske förstår hur Isacc Newton räknade på 1600 talet.

DVS att om det tar 0,8 sekunder för en våning så kan man inte ta 0,8 sekunder x 80 våningar.

/Gert

OSPA, I havent seen your reply to my questions. Or?

Posted on: 2006/7/30 14:09

See User information
Det är skönt att se hur dessa sandlådesdebatterna i slutet leder till konstruktiva postningar som denna.

Många nya medlemmar som läser dessa trådar ser i tex denna tråd på hur omöjligt det blir att försvara den offentliga historien och använda den offentliga retoriken utan att falla pladask på magen.

Posted on: 2006/7/30 14:27
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Det intressanta med alla debunkers här på vaken som OSPA, zpz, verkligen och allt vad de heter är att deras argumenterande till försvar av den officiella teorin angående 911 är ÄNNU mer häpnadsväckande och fantastiska än de konspirationsteorier som t.ex Alex Jones och andra tar upp.

Och när zpz och co alltsomoftast kommer dragande med hänvisningar till Vetenskap och Folkbilbding vars styrelse till huvuddelen består av gamla EXPO medarbetare och regeringsbetalda desinformatörer som Helene Lööv och Ana-Lena Lodenius så ökar ju inte trovärdigheten på att det är "oberoende" informationskällor precis.

Det vore då väldigt intressant och se dig tala om vad det är för fel på uträkningarna som finns!

Kan du inte skriva lite konstruktivt i tråden som jag startade på anmodan av Void, snälla gör inte som Void först begär att man skall skriva och sen blir det tyst som i graven.

För om du tycker att dom officiella rapporterna är konstigare än tex mormonen Jones rapporter så kräver det nog en förklaring av dig om vad som är fel i dom officiella beräkningarna.

Att skriva ord om att det är konstigare i dom officiella rapporterna bevisar inget.

/Gert

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper