vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 8 »

Terrorbevisen offentliga?

See User information
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,865279,00.html

Jag är nyfiken på vad ni har att säga om detta.....

och jag skulle gärna vilja se alla bevis själv, har ni någon aning om vilka sidor det är?

Posted on: 2006/8/1 14:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Terrorbevisen offentliga?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

centrum skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,865279,00.html

Jag är nyfiken på vad ni har att säga om detta.....

och jag skulle gärna vilja se alla bevis själv, har ni någon aning om vilka sidor det är?

Här får du en länk.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/index.html

Mycket intressant, det finns bilder som man inte vill se, bilder på människor, totalt utbrända sittandes i sina stolar på flight 77 som kraschade i Pentagon.

Hoppas att detta får vissa att vakna upp och inse att det faktiskt har hänt och att det är en verklighet som har bevisats.

OBS OBS starka bilder.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablec ... /prosecution/P200045.html

OBS OBS starka bilder.

Det finns massor av bevis på vad som skett innan den 11 september.
Det skall nu bli intressant och se om konspiratörerna väntar med att någon gör en hemsida och ljuger ihop en massa och sen svarar eller om man tänker själv och presenterar EGNA idéer om detta material.

Jag kommer att försöka läsa det mesta framöver och bilda mig en uppfattning om materialet.
Framför allt så skall det bli intressant och se vad advokaten hävdar.

/Gert

See User information
Hahaha det spelar ju för farao ingen roll vad det var som flög in i Pentagon, det viktiga i hela Pentagon prylen är ju det faktum att byggnaden blev träffad överhuvudtaget, speciellt efter att tornen attackerats, och att Cheney lät byggnaden träffas.

Sen så flög ju inte Hani Hanjour planet i alla fall lol.

Posted on: 2006/8/1 15:23

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Jo jo, Vilka motargument väntas komma från "förnekarna"? Jag funderar på att sätta upp en vadslagningssajt på alla korkade motargument som nu komma skall. Det låvar en intressant höst här på vaken. Alla självutnämda förståsigpåare och fysiker satte sina mellanstadie böcker i vrångstrupen. Ja! Jag säger då det...

See User information
OSPA <-- dom där länkarna funkade ju kanonbra, NOT!

Posted on: 2006/8/1 19:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
OSPA <-- dom där länkarna funkade ju kanonbra, NOT!

Lär va hyfsat överbelastat...

See User information
Jag fattar inte varför alla hänger upp sig på Pentagon grejen.

Cheney lät byggnaden träffas, det är det viktiga...

De som tror på den officiella konspirationsteorin verkar liksom jubla nu av någon konstig anledning, precis som att den officiella historien är mindre skitsnack nu...

Posted on: 2006/8/1 21:24

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Skönt

Men vart kommer alla bevisen ifrån? Eller vad säger dem om den officiella historien?

Posted on: 2006/8/1 22:08

See User information
annars intressanta länkar måste jag säga, tyvärr så funkar de halv 5 men lyckades få ner några radioupptagning. Få se när trafiken lugnar ner sig på siten.

Posted on: 2006/8/1 23:34
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Nu funkar sidan för mig! Men lååååååångsamt.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/
"The following web pages link to all 1,202 exhibits admitted into evidence during the trial of U.S. v. Moussaoui, with the exception of seven that are classified or otherwise remain under seal."

Holy crap!! Det var inte lite material som dom har lagt upp!

Ska bli intressant att gå igenom detta när det går lite snabbare att ladda ner materialet. Detta var väl alla konspirationsteoretikers önskan, att bevismaterialet skulle offentliggöras... nu får vi se om detta tar död på vissa av konspirationsteorierna eller om man bara kommer skrika "FEEEJK!!!" om alltihop...

See User information
Quote:

zpz skrev:
Nu funkar sidan för mig! Men lååååååångsamt.

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/exhibits/
"The following web pages link to all 1,202 exhibits admitted into evidence during the trial of U.S. v. Moussaoui, with the exception of seven that are classified or otherwise remain under seal."

Holy crap!! Det var inte lite material som dom har lagt upp!

Ska bli intressant att gå igenom detta när det går lite snabbare att ladda ner materialet. Detta var väl alla konspirationsteoretikers önskan, att bevismaterialet skulle offentliggöras... nu får vi se om detta tar död på vissa av konspirationsteorierna eller om man bara kommer skrika "FEEEJK!!!" om alltihop...

Funny how zpz and OSPA suck up to govt. information, as long as it comes from "official" sources like corporate whoring media or military ass-clown legislators.

Hey people, whats your criticisms on the FEMA reports or do you just accept that, in spite of paramount exclusions and outright lies and disinfo(I will not get into details, more than to say that the inclusion of how hot fires need to be to weeken steel have been underestimated, and the NORAD stand-down and the War games on the day)

You think the GOVT and COrporations are "nice people" FIGHTING for peace and justice?

You maybe think police and military never do anything wrong, that the transporting of all evidence at ground zero was ok, because the "officials" let it happen. Or?

FBI has been caught RED HANDED messing with evidence for trials before and were caught RED HANDED assisting the first attack on WTC in 93. So you still trust them? Or?

Perhaps you are authoritarian ass-kissers, or maybe cops caught up on the Säpo thing.

Again my question, do you ever question the validity of "official" investigation regarding 9-11 and do you believe these people involved from the Us govt could have lied or covered up for Neo-Con interests?

Posted on: 2006/8/2 11:55

Anonym
Quote:

Homopope skrev:
Funny how zpz and OSPA suck up to govt. information, as long as it comes from "official" sources like corporate whoring media or military ass-clown legislators.

Tydligen så är du inte läskunnig, det vore nog bättre om du slutade skriva på olika språk hela tiden.

Detta skrev jag i mitt inlägg.

Quote:

OSPA skrev:
Jag kommer att försöka läsa det mesta framöver och bilda mig en uppfattning om materialet.
Framför allt så skall det bli intressant och se vad advokaten hävdar.

/Gert

Vad är det du inte begriper i detta?

Jag har inte tagit ställning än. Jag vill läsa det först.
Till skillnad från dig som förmodligen inte läst dom officiella rapporterna än ändå vet du att dom är fel! Där har du något som är "funny".

Begriper du inte vad jag skriver får du säga till, men i detta fall är det glasklart.
En blind skulle kunna se detta!

Sen kan du försöka att hålla dig till "topic" i tråden, du förstod detta va?

/Gert

See User information
Har tittat på bilderna speciellt pentagon. Jag ser fortfarande ingenting som tyder på att det var ett boeing som flög in i byggnaden,
detta duger helt enkelt inte: Resized Image .
Det fanns heller ingen bild på pentagon innan den yttre väggen föll. (vilket visar att fönsterna runt om där planet träffade knappt är skadade)
Självklart finns det brända kroppar eftersom personal arbetat i byggnaden, men att det är en person som enligt dig OSPA sitter i sin flygstol vet jag inget om, det står endast att det är ett lik funnit i byggnaden efter planet krashat.

allt de behöver göra för att få mig att köpa deras historia är att visa upp filmerna från alla de andra övervakningskamerna som var riktade mot pentagon. Det är allt, men nu 5 år efter har de fortfarande inte gjort detta.

mer intressant är väll då all dokumentation angående just moussaoui. men det intresserar mig inte så mycket. Just för att jag anser han har varit ett ess i rockarmen för USA regering att plocka fram, allt detta om hans rättegång började precis efter charlie sheen gick ut och ifrågasatte den officiella historien

Posted on: 2006/8/2 17:43
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jag lägger mig sällan i debatten om bevisning hit och dit just av den anledning som vissa redan har nämnt. Det går alltid att kasta fram länkar som stödjer antingen den ena eller andra teorien, beroende på vilken man tror på så klart. Av denna anledning så går det ju aldrig att övertyga någon om att just den ena eller andra teorien är den sanna. Det är ju varje människas egna beslut och insikt som leder fram till vad man vill tro på.

Några frågor jag dock undrar över gällande alla dessa bilder som nu offentliggörs:

Borde det inte finnas fler bilder som visar plandelar?

Om det inte finns fler delar vart tog dessa i så fall vägen?

Kan verkligen ett Boeing-plan få plats i hålet genom väggen?

Jag vet om teorien att planet skulle ha förångats men vad är då förklaringen till att man hittar flyplansstolar och kroppar?

Posted on: 2006/8/2 18:13
- -

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Det fanns heller ingen bild på pentagon innan den yttre väggen föll. (vilket visar att fönsterna runt om där planet träffade knappt är skadade)

Jag saknar många bilder från Pentagon, men dessa finns ju på många ställen. Sen det där med fönstren, har du inte läst på?
Alla fönster var special gjord med armerat glas, väggarna var förstärkta. Några fönster klarade sig några gick sönder.

Konstigt?

Quote:

BiReal skrev:mer intressant är väll då all dokumentation angående just moussaoui. men det intresserar mig inte så mycket. Just för att jag anser han har varit ett ess i rockarmen för USA regering att plocka fram, allt detta om hans rättegång började precis efter charlie sheen gick ut och ifrågasatte den officiella historien

Inte ett enda rätt.

Hur svårt kan det vara att ta reda på FAKTA.

Detta är ett sådant typexempel på att du har inte en aning om vad du skriver.

Detta är FAKTA.

On December 11, 2001, Moussaoui was indicted by a federal grand jury in United States District Court for the Eastern District of Virginia. Moussaoui was indicted on six felony charges: conspiracy to commit acts of terrorism transcending national boundaries, conspiracy to commit aircraft piracy,conspiracy to destroy aircraft, conspiracy to use weapons of mass destruction, conspiracy to murder United States employees, and conspiracy to destroy property [7] The indictment of Zacarias Moussaoui, included supporting conspirators, Ramzi Bin al-Shibh and Mustafa al-Hawsawi for their role in the attack "to murder thousands of innocent people in New York, Virginia and Pennsylvania."

His trial opened in October 2002 in Alexandria, Virginia under the view of Judge Leonie Brinkema. Moussaoui declined the assistance of his court-appointed attorneys, and asked to defend himself. Brinkema deemed him competent to defend himself and allowed the trial to move forward. Moussaoui later requested the occasional assistance of attorneys to help him with technical issues.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zacarias_Moussaoui

Så när var Charlie Sheen på TV då?

Det ger jag dig i uppgift att plocka fram fakta om, sen kan vi jämföra hur det står till med sanningen.

/Gert

See User information
Det är svårt att ladda ner "bevisen" skall försöka igen senare.
Mycket intressant. Men med tanke på hur mycket "bevis" Pentagon och NSA, CIA, DIA m.fl förfalskat fram tills idag är jag än sålänge kritisk.

Såg bara en bild på en död kropp i ett plan som varesig visar var eller vem det var. Så det är inte direkt "bevis" i den bemärkelse att det som enskillt foto undanröjer några som helst tvivel.

OSPA lustiggjorde sig över källkritik tidigare i debatten. Kanske borde han tillämpa sin källkritiska ådra äver på dessa bevis innan han anammar dem som sanna!? Eller är det så att källkritik bara är något man applicerar på uppgifter som inte stödjer ens egen uppfattning? I övrigt applicerar man förträngningsmekanismer!

Vi kommer trologtvis att debatera detta in absurdum och än har jag inte sett något som "bevisar" varesig den ena eller den andra teorin.

Kepp digging the truth is out there!

Posted on: 2006/8/2 18:14

See User information
Det har tydligen dykt upp en ny tråd på vaken, som man kan spinna framochtillbaka. Hela den rättegången var ett spel för gallerian. Bevisar jack shit.
Justitsiemord.
Lev väl.

Posted on: 2006/8/2 18:17

See User information
Du har en sån agressiv ton OSPA, det är intressant hur aktivt du arbetar i denna frågan en eloge till dig.

Quote:
väggarna var förstärkta. Några fönster klarade sig några gick sönder.

Då borde ju stora delar av vingarna ha lossnat och synts på gräsplanen utanför pentagon. Eller de gigantiska motorerna. jag har själv åkt i ett boeing 757 och anser att detta massiva plan borde lämna mycket mer efter sig.
men allt de fortfarande hittar är dessa små delar. Underligt anser jag.

Ja jag ber om ursäkt , jag menar att det var ett par dagar efter charlie sheens framträdande som han Moussaoui helt plötsligt bestämde sig för att erkänna detta brott, nån tvingade väll honom att tappa tvålen och nyheten slog ner som en bomb´. det är mina spekulationer.. Men fortfarande han intresserar mig inte . Det gör dock de döda kaparna som är vid liv.

Posted on: 2006/8/2 18:33

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Ja jag ber om ursäkt , jag menar att det var ett par dagar efter charlie sheens framträdande som han Moussaoui helt plötsligt bestämde sig för att erkänna detta brott, nån tvingade väll honom att tappa tvålen och nyheten slog ner som en bomb´. det är mina spekulationer.. Men fortfarande han intresserar mig inte . Det gör dock de döda kaparna som är vid liv.

Detta blir ytterligare mer pinsamt för dig och dina speckulationer.

Hade du bemödat dig och läst länken jag gav dig så hade du sett att erkännande kom den 22 April 2005.

On April 22, 2005, in one of the court sessions at the end of the current trial phase, Moussaoui surprised the whole audience by pleading guilty to all of the charges against him, while at the same time denying having any intention to produce a massacre like 9/11.

On Monday, 20 March 2006, Charlie Sheen was interviewed on the Alex Jones radio show.

Och nu blev han väl ännu mindra intressant va?

Det var länge sedan jag hade så här roligt.

/Gert

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
Då borde ju stora delar av vingarna ha lossnat och synts på gräsplanen utanför pentagon. Eller de gigantiska motorerna. jag har själv åkt i ett boeing 757 och anser att detta massiva plan borde lämna mycket mer efter sig.
men allt de fortfarande hittar är dessa små delar. Underligt anser jag.

Du far med felaktiga termer i ditt inlägg. Ett Boeing 757 är INTE massivt. Det är ihåligt som en konservburk.

Motorerna är INTE gigantiska men dom är stora. Storleken i yta mätt är inte så relevant här, det är snarare vikten och hastigheten som kommer att spela den avgörande rollen.

Ju hårdare material som vingarna träffar ju mer bryts dom sönder.

Vilket material föredrar du att köra in skallen i, en mjuk kudde eller en förstärkt tegelvägg?

Använd det sunda förnuftet så ser du att det inte är något konstigt i detta!

/Gert

See User information
http://911review.org/Sept11Wiki/Pentagon-Hole.shtml

Vem ska man tro på när man är så kär!

Posted on: 2006/8/2 22:09

See User information
Detta talar jag om, http://sv.wikinews.org/wiki/Moussaoui ... kunskap_om_WTC-attackerna

http://expressen.se/index.jsp?d=10&a=552986
nyheten är rätt löjlig att i huvudtaget bry sig om men den valdes att visas överallt i hela världen.
men iaf han erkände brottet vilket han gjorde lägligt. Då charlie sheen fick mycket utrymme. , och det var allt jag sa att han gjorde usch va pinsamt. ;) som sagt jag är inte specielt insatt i honom.
Quote:
Det var länge sedan jag hade så här roligt.

då kan du inte ha något roligt liv. men kul att man kan sprida glädje

Du är för mycket., alltså 100 ton stål smälte, motorerna och bromsarna smälte, vingarna pulviriserades, nosen penetrerade flera väggar inuti pentagon men inte fören då smälte den!.. ja då är ju allt precis som det ska. Det är bevisat planet var där!
Quote:
Använd det sunda förnuftet så ser du att det inte är något konstigt i detta

Du köper det här för att den offciella historien säger det.. tsss fan du är en man av systemet du Gert. Jag råder dig istället använda det sunda förnuftet och förstå att det är något konstigt med det här.

Hur mår du egentligen Gert.

Posted on: 2006/8/2 23:26

See User information
OSPA Wrote: On April 22, 2005, in one of the court sessions at the end of the current trial phase, Moussaoui surprised the whole audience by pleading guilty to all of the charges against him, while at the same time denying having any intention to produce a massacre like 9/11.

Det faktum att han erkände har diskuterats mycket. Han har också förnekat att han skulle vara inblandad både efter och före.
Vi kan inte utesluta att Moussaoui är nedbruten, psykiskt instabil eller t.o.m. en del av planen för att få en scape goat/patsie. Det skulle väl knappast vara första gången i USAs historia.

Vi vet att Moussaoui är en mycket dubiös person som har haft kopplingar till FBI och som av en händelse använde Nick Bergs dator för att kommunicera med terrorister och befann sig i Oklahoma Univerisity en skola som bland annat är känd för att utbilda CIA specialister.

Något står inte heller riktigt till när alla Guantanamo, Abu Graib, m.fl fångar vägras civila rättegångar men Moussaouis förs öppet med offentliga bevisen.

Det stinker lång väg...

Posted on: 2006/8/3 7:53

(1) 2 3 4 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper