vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Anonym
Re: WTC7 Det enda bevis som behövs
Quote:

seraphim wrote:
Andra byggnader runt omkring hade värre bränder och skador än WTC 7 men föll inte rakt ner på några sekunder.

Nu lägger jag inte fram några bevis på en gång, utan jag ger dig chansen att ändra ditt uttalande.

Står du fast vad du skriver och tycker det jag citerat från dig är rätt?

Om du inte svarar lägger jag fram bevisen inom 24 h.
/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jag föddes med två ögon som kan se och ett förnuft som säger mig att kungen inte har några kläder på sig.

OSPA och andra dylika sabotörer ... en vacker dag är ni arbetslösa
och då kan man göra rökt korv av er ..... se tiill och skapa ett forum där någon bryr sig om era åsikter vilket lär vara era arbetsgivare så se till och stick till den manipulerande dimman ni skapar.

Möter gärna upp er och diskuterar men tror inte ni har stake till det eller om man säger så här ni jobbar inte efter arbetstid så jag tror inte ni kommer.

Stick eller dra .... två sköna alternativ jag erbjuder

Istina ce vam se pojaviti

Posted on: 2006/8/3 11:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

Homopope wrote:
The lawsuit that hundreds of relatives filed against the Bush Junta, was evidence of the seriousness of the matter.

Whether or not they won in a kangaroo court of law is irrelevant.

The bluff is on you my friend, focus on the original orientation of this thread, my point being that family members were so anguished by the illegal removal of the evidence.

You can deviate more with your wacky-tactics all you want, call up car leasing companies etc, but you wont debate me on the hard-core issues, cause you cant find arguements that stand up to scrutiny.

You are here at Vaken to either propagate your Säpo objectives of disinfo, or to quell your troubled mind, that you are unsure of the truth of the FEMA report and the NIST investigations, as they do not explain such failure of wtc in logical terms that stand up to independent scientific inquiry.

You KNOw it all doesnt add up, yet you refuse to argue the relevant points.

The bluff is on you, and the NeoCon-job knee jerking boot licking party line you follow at your own peril.

Now come and tell me there is NO criticism of either NIST or FEMA...c'mon...

Fullt med bevis och källhänvisningar.
När man debunkat dina inlägg blir du otrevlig och kastar ur dig oväsentligheter.

Om DU påstår en sak måste väl du vara man nog och kunna stå för det. Eller har du tappat ryggraden helt?

Det är DU som tar upp dessa petitesser hela tiden.
Inte jag, jag visar på att DINA petitesser är felaktiga.

Sen skall jag rätta dig igen. Stanley Hilton fick inte ens prövningstillstånd. Så han har inte förlorat någon rättegång.
Kommer man med falska stämnings ansökningar då blir det heller ingen rättegång. Så jag ser inte någon mening i att DU tar upp den falska anklagelsen som Hilton försökte med.

Så när du är överbevisad så är det där med leasingen inte så viktig igen, åter igen det var DU som tog upp det. Inte jag.
Skriver du felaktiga fakta så skall det belysas.
För klarar man inte av en sådan simpel sak då blir det nog vaken.se som du stannar på också.

/Gert

Oh dear me, a few small details around ONE court case around the inside job of 911....
Oh and THEREFORE building 7 wasnt blown up...haha!

Your persistance in the cover/up and all the holes in it is both entertaining and revealing of your intentions.

Hmmm lets see what other small details we can get good Gert OSÄPO started on... we could debate weeks on say..hmmm... the lack of available floorplans to the wtc 1 and 2 perhaps, meaning the architectural and structural plans, those were all taken too, just like all the films from cameras around the pentaGONE..

Or do your säpo buddies have acess to that on the Homeland Security international database? Herr Bodström perhaps, give him a call...

Posted on: 2006/8/3 11:44

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

seraphim wrote:
Andra byggnader runt omkring hade värre bränder och skador än WTC 7 men föll inte rakt ner på några sekunder.

Nu lägger jag inte fram några bevis på en gång, utan jag ger dig chansen att ändra ditt uttalande.

Står du fast vad du skriver och tycker det jag citerat från dig är rätt?

Om du inte svarar lägger jag fram bevisen inom 24 h.
/Gert

God god gert....

All that BEVIS
you speak of and you have yet to show a reliable source other than from institutions involved in the biggest terror network since the 3rd Reich (FEMA, NIST) or Imperialist Corporate boot-lickers that would sooner sell our mothers daughters and sisters to chinese sweatcamps than give an inch of any justice or freedom.

AMazingly Gert OSPA/SAPO/säpo kan som en papagya repetera "beviset" direct ur munnen av de mest korruptera organisationer inblandade in storsta hoaxet som faller i bitarna mer med varje dag som går..

Tid... tick-tock..outta luck.

I KNOW what side you are on Gert, but when they let you down and out, when the side you are rooting for finally betrays you so apparently that you realise the corrupt theiving liars they are, we will still have a place for you.

Just like a THIRD of americans surveyed suspect govt complicancy in 9-11, some of whom could never have imagined it 5 years ago, you too will realise the scam as well.

And thats why we like having you here, you are a REMINDER of how brainwashed some of us are, entertaining in a childish way, and eventually will be saved! Hallelujah-ha-ha-ha!

http://www.prisonplanet.com/articles/August2006/020806Third.htm

Posted on: 2006/8/3 11:55

See User information
One other aspect of the WTC7 demolition is the corporate medias quietness in regards to the event.

A tell-tale sign of compliance.

Sometimes the truth is so obvious, like Alex Jones called "Hidden in Plain view"

The psychological effects on people can be incredible when apparent disregard and sadistic lawlessness is displayed so openly in immoral ways.

Posted on: 2006/8/3 22:44

Anonym
Quote:

seraphim wrote:

Först skall jag be om ursäkt för det har nu gått mer än 24h och jag lovade "inom", men det var försenade flygplan som ställde till det för mig.

Den naturliga följd frågan blir då till dig seraphim.

Vad hände med World Trade Center 3?

/Gert

See User information
Quote:

Don't tell me, WTC 3 rasade rakt ner på några få sekunder som WTC 7? Om du kan fixa fram något videoklipp som visar det så vill jag jättegärna se det!

Som jag har förstått det så föll det södra tornet rakt på WTC 3, byggnaden fick inte skador i ett hörn och rasade samman rakt ner på 6 sekunder några timmar senare som WTC 7.

Posted on: 2006/8/4 12:37

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Don't tell me, WTC 3 rasade rakt ner på några få sekunder som WTC 7? Om du kan fixa fram något videoklipp som visar det så vill jag jättegärna se det!

Som jag har förstått det så föll det södra tornet rakt på WTC 3, byggnaden fick inte skador i ett hörn och rasade samman rakt ner på 6 sekunder några timmar senare som WTC 7.

Halleluja... Vi är överens.

Men då återgår vi till ditt första utspel..

Quote:

seraphim wrote:

Det hänger alltså på omfattningen av skadorna som dom omkring liggande husen fick!

Det finns fler byggnader som förstördes i samband med rasen av World Trade Center 1 och 2.

Du glömmer väl inte dom?

/Gert

See User information
Angående WTC 3:
Femas rapport -- http://st12.startlogic.com/~xenonpup/dust%20trails/WTC_ch3.pdf -- om vad som hände WTC 3 är mycket informativ. Som antytts tidigare träffades byggnaden direkt av BÅDE det första tornet och senare av den andra.

Några liknande skador fanns inte på WTC 7. Den stod fram till klockan 17.25, och det fanns tusentals fotografer och filmare, som hade all tid i världen att dokumentera det, ifall det fanns så allvarliga skador att det kunde utgöra nyhetsmaterial.

Nej, faktum kvarstår: Inga andra byggnader rasade den dagen, utom sådana som ägdes eller leasades av Larry Silverstein och som han senare utkvitterade 3,5 miljarder dollar för i försäkringspengar.

Men det finns en ny och mycket spännande teori om WTC 7, som den intresserade måste läsa:
http://blog.lege.net/serendipity.li/wot/wtc7_dud.htm

Den går ut på att det var meningen att spränga WTC 7 samtidigt som dammolnen från WTC 1 svepte in Manhattan -- osynligt och elegant -- eftersom det var därifrån som Rudy Giuliani styrde hela anfallet. Av någon anledning klickade det.
Så istället fick man anlägga lite bränder för att fejka en anledning till att byggnaden inte föll förrän senare. Den enda person som omkom i WTC 7 var en Secret Service-agent, Secret Service Special Agent Miller. Inte en polis, inte en brandman, inte en som jobbade där...
Ja, läs själv -- det är verkligen en intressant vinkling.

Posted on: 2006/8/4 17:22

Anonym
Quote:

MikaW wrote:
Angående WTC 3:
Femas rapport -- http://st12.startlogic.com/~xenonpup/dust%20trails/WTC_ch3.pdf -- om vad som hände WTC 3 är mycket informativ. Som antytts tidigare träffades byggnaden direkt av BÅDE det första tornet och senare av den andra.

Några liknande skador fanns inte på WTC 7. Den stod fram till klockan 17.25, och det fanns tusentals fotografer och filmare, som hade all tid i världen att dokumentera det, ifall det fanns så allvarliga skador att det kunde utgöra nyhetsmaterial.

Nej, faktum kvarstår: Inga andra byggnader rasade den dagen, utom sådana som ägdes eller leasades av Larry Silverstein och som han senare utkvitterade 3,5 miljarder dollar för i försäkringspengar.

Men det finns en ny och mycket spännande teori om WTC 7, som den intresserade måste läsa:
http://blog.lege.net/serendipity.li/wot/wtc7_dud.htm

Den går ut på att det var meningen att spränga WTC 7 samtidigt som dammolnen från WTC 1 svepte in Manhattan -- osynligt och elegant -- eftersom det var därifrån som Rudy Giuliani styrde hela anfallet. Av någon anledning klickade det.
Så istället fick man anlägga lite bränder för att fejka en anledning till att byggnaden inte föll förrän senare. Den enda person som omkom i WTC 7 var en Secret Service-agent, Secret Service Special Agent Miller. Inte en polis, inte en brandman, inte en som jobbade där...
Ja, läs själv -- det är verkligen en intressant vinkling.

Har du läst denna?

http://wtc.nist.gov/pubs/WTC%20Part%2 ... 07%20Collapse%20Final.pdf

"Lite bränder"

2 st tankar med diesel som var 23 m3 var dvs nästan 46 000 liter diesel som måste ta vägen någonstans vid bränderna.

46 000 liter diesel gör ingen "liten brand"

Men läs gärna rapporten och kör inte huvudet i sanden som vissa andra här och påstår att NIST inte har någon rapport om World Trade Center 7. Den finns och du får gärna läsa den.

Sen en liten rättelse det är tydligen väldigt svårt det här med mr Silverstein, det verkar aldrig bli rätt.

Innan du skriver, kan det inte vara bra att undersöka saker lite.

mr Silverstein var inte ensam om att leasa husen det fanns en kompanjon. Nämligen Westfield America.

http://www.civil.usyd.edu.au/wtc.shtml

Så dessa 2 har fått ut 3,5 miljarder.

Vad har dom för utgifter då?

Ja alla lån dom tog i samband med att leasing affären genomfördes.

Vad har dom för inkomster då?

Ja nu har dom bara World Trade Center 7, eftersom det byggts upp igen.

Sen har dom betalat 120 miljoner dollar varje år, för rätten att bygga ett nytt hus på samma plats.

Detta stod i leasing avtalet.

Så var i ligger vinsten för mr Silverstein och Westfield America?

/Gert

Anonym
Svenska dag Bladet skrev detta:

Ursprungligen postat av SvD
2001-09-13
Själva World Trade Center hyrdes i våras på 99 år för dryga 30 miljarder kronor av ett konsortium.

Och Dom har enligt dig fått till baka 3,5 miljarder$.

Så dom har lån på 30 miljarder kronor och får 3,5 miljarder $ av försäkringsbolagen och har mist inkomster från World Trade Center 1 och 2.
Samtidigt som man betalar 120 miljoner$ om året för rättigheterna att bygga nytt.

I min värld går det inte ihop. Men någon med ekonomisk utbildning kanske kan upplysa mig hur detta konsortium kan tjäna på att husen rasade!

/Gert

See User information
neverless en väldigt intressant teori.

Posted on: 2006/8/4 18:48
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Nu har vi gjort som så att det finns ett nytt forum som är till för skeptiker. I frammtiden så postas alla inlägg som försöker motbevisa någon teori i detta forum. Man får dock i fortsättningen ifrågasätta detaljer och fråga efter mer förklaringar och detaljer, men inte försöka motbevisa. Detta ska ske i skeptikerforumet.

Posted on: 2006/8/4 19:39
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

OSPA wrote:
Svenska dag Bladet skrev detta:

Ursprungligen postat av SvD
2001-09-13
Själva World Trade Center hyrdes i våras på 99 år för dryga 30 miljarder kronor av ett konsortium.

Och Dom har enligt dig fått till baka 3,5 miljarder$.

Så dom har lån på 30 miljarder kronor och får 3,5 miljarder $ av försäkringsbolagen och har mist inkomster från World Trade Center 1 och 2.
Samtidigt som man betalar 120 miljoner$ om året för rättigheterna att bygga nytt.

I min värld går det inte ihop. Men någon med ekonomisk utbildning kanske kan upplysa mig hur detta konsortium kan tjäna på att husen rasade!

/Gert

Hmm i dagens penngavärde 25.2 miliarder kr.
30 milijarder KRONOR
3,5 milijarder DOLLAR
Dollarns växelkurs idag 7,2
=25,2 miliarder kronor

See User information
WTC 7 leasar inte Silverstein, den byggnaden ägde han sedan tidigare. Så den såg han till att bygga upp snabbt som tusan igen -- men har ett helskotta att hitta hyresgäster...

Så här skriver newyorkbusiness.com, den 8/2, 2006:

<i>The 1.6 million square feet of available space at 7 WTC boosted downtown vacancy rates to 12.3%, from 9.2% a month earlier. Despite the added availability of space from 7 WTC, net absorption in Manhattan was positive by just over 1 million square feet. </i>
http://www.newyorkbusiness.com/news.cms?id=12919

Men det finns två andra pikanta detaljer: Silverstein hade TVÅ försäkringar på WTC, sammanlagt värda 7,1 miljarder dollar. Nu för han en tvist med försäkringsbolaget, som vägrar betala den andra halvan.
http://www.whatreallyhappened.com/silverstein.html

Och, han slipper betala sin leasingavgift -- faktum är att han till och med får en stor del av sin kontantinsats tillbaka!

<i>Under a pending agreement, a developer and his investors will get back most of the down payment that they made to lease the World Trade Center just six weeks before a terrorist attack destroyed the twin towers. Developer Larry Silverstein and investors Lloyd Goldman and Joseph Cayre are nearing a deal that would give them about $98 million of their original investment of $124 million, The New York Times reported Saturday. [MontereyHerald 11/22/2003]</i> (samma länk som ovan.)

PS: 30 miljader över 99 år, Gert... Och du tror väl inte att han sitter och betalar de där 303 miljonerna per år, nu när byggnaderna rasat? Men, även om så vore, så såg det nog ut som en väldigt bra affär, när "rivningskontraktet" skrevs under...

PPS: Vad gäller de där dieseltankarna: Ja, om de börjat brinna, så hade det säkert smällt rejält. Men det smällde aldrig rejält, byggnaden började rasa från toppen, vilket videobilderna tydligt visar. Utan några stora bränder eller eldklot. Och så föll den så prydligt, att till och med rivningsexperter blev imponerade.
Uppröjningen gjordes sedan av ett företag vid namn Controlled Demolition Inc.
Now, THAT's a coincidence!

Posted on: 2006/8/4 20:08

Anonym
Quote:

MikaW wrote:
WTC 7 leasar inte Silverstein, den byggnaden ägde han sedan tidigare. Så den såg han till att bygga upp snabbt som tusan igen -- men har ett helskotta att hitta hyresgäster...

Så här skriver newyorkbusiness.com, den 8/2, 2006:

<i>The 1.6 million square feet of available space at 7 WTC boosted downtown vacancy rates to 12.3%, from 9.2% a month earlier. Despite the added availability of space from 7 WTC, net absorption in Manhattan was positive by just over 1 million square feet. </i>
http://www.newyorkbusiness.com/news.cms?id=12919

Så det borde betyda att det inte går så bra för mr Silverstein och hans konsortium?

Där tjänar han uppenbarligen inga pengar.

Varför då riva en byggnad som har hyresgäster?

Quote:

MikaW wrote:
Men det finns två andra pikanta detaljer: Silverstein hade TVÅ försäkringar på WTC, sammanlagt värda 7,1 miljarder dollar. Nu för han en tvist med försäkringsbolaget, som vägrar betala den andra halvan.
http://www.whatreallyhappened.com/silverstein.html

Och, han slipper betala sin leasingavgift -- faktum är att han till och med får en stor del av sin kontantinsats tillbaka!

<i>Under a pending agreement, a developer and his investors will get back most of the down payment that they made to lease the World Trade Center just six weeks before a terrorist attack destroyed the twin towers. Developer Larry Silverstein and investors Lloyd Goldman and Joseph Cayre are nearing a deal that would give them about $98 million of their original investment of $124 million, The New York Times reported Saturday. [MontereyHerald 11/22/2003]</i> (samma länk som ovan.)

PS: 30 miljader över 99 år, Gert... Och du tror väl inte att han sitter och betalar de där 303 miljonerna per år, nu när byggnaderna rasat? Men, även om så vore, så såg det nog ut som en väldigt bra affär, när "rivningskontraktet" skrevs under...

Han har väl lån på dom 3,2 miljarder$ han lånade på fastigheten?
Tror inte banken säger att han slipper betala dessa pengar. Hittar du någon sådan bank så säg til, jag har lite risk projekt som jag skulle vilja investera i!

Så han lesade WTC för 3,2 miljarder $
Han har till dags dato fått ut 4,6 miljarder$ från försäkringsbolag
Han betalar 120 miljoner$ / år för att ha rätten att bygga nytt på samma plats x 5 år snart!
För att kunna få in pengar igen från hyresgäster i det nybyggda tornet så måste han bygga detta, och det är INTE gratis. Budget nu idag 6,4 miljarder $.

Vad har Silverstein till dags dato fått in i pengar?

Jo
4,6 miljarder$

Kostnader

Lån på 3,2 miljarder$
ca 600 miljoner$
Nybyggnad för att kunna få in pengar från hyresgäster 6.3 miljarder$. FreedomTower

Så även om mr Silverstein kommer att få max beloppet från försäkringsbolagen på 7,1 miljarder så kommer han inte att göra någon vinst.

Detta är enkel ekonomi.

Du kan bara inte glömma att räkna med nybygget, vilket dom flesta konspirationsidorna glömmer.
Jag tror nämligen inte mr Silverstein och Westfield America står och betalar 120 miljoner$ / år för att bygga nytt och sen drar med försäkringspengarna för att leva loppan.

Nu har mr Silverstein säkert redan nu alldeles för mycket pengar, men det är nog inte det som driver han.

/Gert

Anonym
Quote:

MikaW wrote:
PPS: Vad gäller de där dieseltankarna: Ja, om de börjat brinna, så hade det säkert smällt rejält. Men det smällde aldrig rejält, byggnaden började rasa från toppen, vilket videobilderna tydligt visar. Utan några stora bränder eller eldklot. Och så föll den så prydligt, att till och med rivningsexperter blev imponerade.
Uppröjningen gjordes sedan av ett företag vid namn Controlled Demolition Inc.
Now, THAT's a coincidence!

Din definition av "stora"bränder går stick i stäv med utbildade brandmän. Men du kanske har erfarehet av "stor" bränder?

Jag påstod aldrig att tankarna skulle ha exploderat, det gör inte NIST heller om du läser rapporten som vissa här inte tror finns.

Dieseln läkte ut i byggnaden.

Här har du en film på dom "små" bränderna!

http://www.911myths.com/wtc7moresmoke.avi

Jag tycker att det ser ut som nästan hela sidan av WTC 7 brinner, det borde inte kallas en "liten brand" av utbildade brandmän.

Lite bilder!

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Jag slår vad om att om du visar dessa bilder för en brandingenjör så kommer han INTE att kalla denna brand i WTC 7 för liten.

Jag kan fixa så att vi får en oberoende granskare, ställer du upp?

Du får ta fram vilka bilder du vill på branden i WTC 7 så gör jag lika dant, jag kontaktar en brandingenjör så får han komma med ett utlåtande.

Ok?

Om nu WTC 7 rasade i från toppen som du säger, varför börjar alltid raset nedifrån då proffs spränger byggnaderna?

Man vill ju använda husets tyngd för att få fart på raset, då vore det väldigt korkat att börja uppifrån som i fallet med Word Trade Center 7!

/Gert

See User information
visserligen ser jag ingen eld på de bilderna. men ingen rök utan eld.

building 7 at 3pm , 2 ½ timmar innan det föll
Resized Image
Resized Image

Posted on: 2006/8/5 8:16

Edited by BiReal on 2006/8/5 8:40:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:

BiReal wrote:

building 7 at 3pm , 2 ½ timmar innan det föll.

Jag ser eld på bilderna!

/Gert

See User information
Så OSPA kan du förklara hur de påstådda bränderna i WTC 7 orsakade en kolapps som startade från översta "penthouset" och orsakade sådan hetta att det hittades smält stål under huset flera veckor efter raset.

Och varför syns dessa stora bränder bara i obskyra vinklar och inte i de bilder som är tagna rakt framifrån?

Posted on: 2006/8/5 10:54
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

BiReal wrote:

Resized Image
Resized Image

Jag ser inte heller att det brinner i wtc7. Men där emot så ser man en spegelbild av byggnaden som brinner mittemot, på wtc7s fasad. Den står i brand. inte wtc7.

Posted on: 2006/8/5 10:57

Anonym
Quote:

BiReal wrote:

Jag ser inte heller att det brinner i wtc7. Men där emot så ser man en spegelbild av byggnaden som brinner mittemot, på wtc7s fasad. Den står i brand. inte wtc7.

Du får nu lite länkar på bilder som togs i samband med branden, alltså folk som befann sig på lats och vet en massa mer om vad som hände än dig och mig.

http://www.stevespak.com/fires/manhattan/wtc2.html

NIST rapporten om WTC 7 på sidan 23 har du samma hus från en annan vinkel. klockan 15.00. Konstigt att dessa reflektioner stannar kvar på samma ställe på WTC 7 även fast bilden är tagen ur en annan vinkel!

Din bild.

Resized Image

Min bild

Resized Image

Erkänner du att det är i WTC 7 det brinner även på din bild?

/Gert

See User information
Är frågan riktad till mig? ja jag erkänner jag har inte hävdat något annat. Men det var intressant det ´NoMoreWar sa, det jag menade var att jag inte ser någon brand på bilderna du la ut. bara en massa rök.
Och därmed hänvisade till bilderna med dessa par kontorsbränder vilket jag anser borde kunnat bekämpas relativt enkelt. Visserligen är bilden tagen 2/½ före fallet. Men kan värkligen dessa bränder sprida sig och orsaka en sådan hetta att bara efter 2½ timme faller denna skyskrapa.

, jag ber även om ursäkt för inlägget med bilden , ser för jävligt ut men jag kan visst inte Edita mitt inlägg.

Posted on: 2006/8/5 11:34

See User information
ospa.
Det är inte min bild. Jag trodde det var din. Och anmärk nu inte för guds skull på ordet "trodde". Jag tycker fortfarande att en spegelbild är mer trolig. Bilden under är lätt fixat i photoshop. Men jag ger dig lite halv credd, det är bra gjort.
Sen den länken som du postade. Jag kan inte relatera en enda bild till wtc7.

Posted on: 2006/8/5 11:44

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper