Vakencorner
|
Anonym
|
Overkligt skicklig flygning vid Pentagon
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det talas mycket om den overkliga precision i flygningen som skulle krävas för att genomföra attentatet mot Pentagon och att det borde vara omöjligt att genomföra för en pilot som tidigare bara flugit en Cessna och 757 simulator. Efter att ha funderat lite på detta skulle jag vilja påstå att händelseförloppet tvärt om stämmer in mycket bra på hur en ovan pilot skulle flyga.
För det första, den som säger att det krävs enorm precision för att lyckas flyga på detta sätt förutsätter att det var meningen att flyga på just det sättet. Men vet vi det? Borde det inte ha varit mycket enklare att helt enkelt krasha mitt i Pentagonkomplexet? Jag kan mycket väl tänka mig en pilot med mest erfarenhet från enmotoriga propellerflygplan som grovt underskattar den hastighet ett jetplan färdas med och därför kommer in för högt över Pentagon. Han måste då svänga tillbaka men eftersom han är ovan svänger han inte så brant (se nedan om du inte fattar vad jag menar här). Slutligen kommer han nästan för lågt och kämpar med spakarna för att hålla upp planet i luften tillräckligt länge för att nå fram. Det som stört mig är att det finns ingen logik i att någon skulle välja att angripa genom att komma in i marschfart på 7000 fots höjd över pentagon, göra en sjunkande sväng, lågsniffa över vägen och krascha in i väggen. Rätt ner och mitt på hade varit mer logiskt. Slutligen postar jag min tidigare redogörelse av farter, hastigheter och flygsätt som krävs för att genomföra den manöver som Flight 77 enligt uppgift genomförde. Quote:
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Overkligt skicklig flygning vid Pentagon
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Precis vad jag menar. Quote:
Hur menar du. På vilket sätt flög han? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login