vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: WTC7 Det enda bevis som behövs
Quote:

NoMoreWar wrote:
ospa.
Det är inte min bild. Jag trodde det var din. Och anmärk nu inte för guds skull på ordet "trodde". Jag tycker fortfarande att en spegelbild är mer trolig. Bilden under är lätt fixat i photoshop. Men jag ger dig lite halv credd, det är bra gjort.
Sen den länken som du postade. Jag kan inte relatera en enda bild till wtc7.

"Photo taken about 2 hours before 7 World trade center collapsed!"

På den första bilden gav dig ingen ledtråd?

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

micro wrote:
Så OSPA kan du förklara hur de påstådda bränderna i WTC 7 orsakade en kolapps som startade från översta "penthouset" och orsakade sådan hetta att det hittades smält stål under huset flera veckor efter raset.

Och varför syns dessa stora bränder bara i obskyra vinklar och inte i de bilder som är tagna rakt framifrån?

Har Du inte heller läst NIST rapporten om WTC 7?

Om det är något du undrar så skrik till.

Jag kan verifiera raset på WTC 7 kan du verifiera stålet under husen?

Har du någon länk?

Jag gissar att detta kommer i från desperate Steve Jones, han som "snart" skall vederlägga sina teorier.

Förklara "obskyra vinklar".

Vilka vinkar får du på husen om du står på marken och fotograferar?

Det hade rasat fler hus innan, tror du att man fick springa hur som helst på området?

Det finns bilder från alla håll, några bättre några sämre.

/Gert

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

OSPA wrote:
Quote:

NoMoreWar wrote:
ospa.
Det är inte min bild. Jag trodde det var din. Och anmärk nu inte för guds skull på ordet "trodde". Jag tycker fortfarande att en spegelbild är mer trolig. Bilden under är lätt fixat i photoshop. Men jag ger dig lite halv credd, det är bra gjort.
Sen den länken som du postade. Jag kan inte relatera en enda bild till wtc7.

"Photo taken about 2 hours before 7 World trade center collapsed!"

På den första bilden gav dig ingen ledtråd?

/Gert

Jag ska ge dig lite beröm igen. Jag hade fel. Nu kan jag relatera fotot till wtc7.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/wtc7fire1.html
This photo shows the "largest" fires observed in Building 7 on September 11, 2001. Other photographs taken from this vantage point also show fires in the same location, BUT NOT ELSEWHERE!

Jag tror fortfarande att en spegelbild är mer trolig på det foto vi diskuterade först. Och en byggnad kan framför allt inte kollapsa bara för att det brinner lite. Observera "lite"

Posted on: 2006/8/5 12:30

Anonym
Som den surgubbe jag är så måste jag säga att ingen av er var på plats när det hände. Att diskutera bilders trovärdighet är bara löjligt, då dessa bilder är det ända matreal som ni har, utgå från att matrealet är sant och för diskussionen vidare med utgångspunkt från det.

Hur många månader av käbbel har det inte klagats på att ingen information och bevis från rättegången har lagts fram. Nu när den finns tillgänglig så har det helt plötslig inget värde. Inom politiken talar man om långbänk, tillåt mig att se en parallell.

Och det var då ett förbaskat pajkastande och ordbajsande. Ingen av parterna kan övertyga varandra, har det någon betydelse vad den ena eller den andra tycker, för det är just vad det handlar om, tyckande.

Hur man uppfattar en situation beror till stor del på vad man har för erfarenheter och på vad man vill och tror på. Så uppfattningar har ingen relevans, det säger bara vad personen X har för verklighet.

Titta istället på bevisen som har lagts fram, värdera dem och försök komma fram till en objektiv slutsats utan inblandning av uppfattning och tyckanden.

Personligen köper jag den officiella teorin tills något annat bevisas.

OSPA verkar vara kunnig, utnyttja det, bolla era tankar och idéer med honom, se honom som en resurs istället för en motståndare, jag tror att alla tjänar på detta.

Att det har kommit till en ny låda i forumet som heter skepticism är suveränt. Men att använda ordet skepticism är som att skita i det blå skåpet. Det säger att det ni tror på är sanning och allt det andra är falskt, jag drar mig till minnes att jag skrev ett brev till micro om att jag uppfattar vaken som en sekt. Detta ordval övertygar mig bara om att jag har rätt.

Eller har jag fel?
Tyckande undrandes, visa vad som är fel i mitt resonemang istället.

See User information
Quote:

utsikt wrote:
Som den surgubbe jag är så måste jag säga att ingen av er var på plats när det hände. Att diskutera bilders trovärdighet är bara löjligt, då dessa bilder är det ända matreal som ni har, utgå från att matrealet är sant och för diskussionen vidare med utgångspunkt från det.

Hur många månader av käbbel har det inte klagats på att ingen information och bevis från rättegången har lagts fram. Nu när den finns tillgänglig så har det helt plötslig inget värde. Inom politiken talar man om långbänk, tillåt mig att se en parallell.

Och det var då ett förbaskat pajkastande och ordbajsande. Ingen av parterna kan övertyga varandra, har det någon betydelse vad den ena eller den andra tycker, för det är just vad det handlar om, tyckande.

Hur man uppfattar en situation beror till stor del på vad man har för erfarenheter och på vad man vill och tror på. Så uppfattningar har ingen relevans, det säger bara vad personen X har för verklighet.

Titta istället på bevisen som har lagts fram, värdera dem och försök komma fram till en objektiv slutsats utan inblandning av uppfattning och tyckanden.

Personligen köper jag den officiella teorin tills något annat bevisas.

OSPA verkar vara kunnig, utnyttja det, bolla era tankar och idéer med honom, se honom som en resurs istället för en motståndare, jag tror att alla tjänar på detta.

Att det har kommit till en ny låda i forumet som heter skepticism är suveränt. Men att använda ordet skepticism är som att skita i det blå skåpet. Det säger att det ni tror på är sanning och allt det andra är falskt, jag drar mig till minnes att jag skrev ett brev till micro om att jag uppfattar vaken som en sekt. Detta ordval övertygar mig bara om att jag har rätt.

Eller har jag fel?
Tyckande undrandes, visa vad som är fel i mitt resonemang istället.

Du har säkert rätt i en del av det du säger. Men jag kan inte säga att ditt "öppet brev till micro" var speciellt "utan inblandning av uppfattning och tyckanden." Och ändå säger du att du hade rätt?

Posted on: 2006/8/5 15:08

Anonym
Ingen är felfri allra minst jag, och jag är den första att erkänna det.
Du kanske vet hur det känns när det kokaröver. Man blir så förbannad.

See User information
vadär felet på att forumet heter skeptcis? De är ju de som är skeptiska de teorier som framförs på vaken.

Vi är skeptiska mot den oficiella teorin och OSPA är skeptisk mot de alternativa teorierna. Det är bra att vara lite skeptisk helt enkelt. ag är skeptisk mot det mesta.

Anledningen till att personer som OSPA mottas med en del irritation är att vi andra inte kan diskutera vidare på ett visst spår innan han avbryter diskussionen och klankar ned på någon detalj.

Det kan vara bra ibland, mendet finns ALLTID detaljer som man kan syna. Om vi ska diskutera varje detalj så ser vi inte helheter. Detta stör alltså debatten i många fall.

Nu får man presentera detaljbevisföring i skeptikertråden så att de andra diskussionerna kan fortsätta oavbrutet.

Posted on: 2006/8/5 19:06
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro wrote:
vadär felet på att forumet heter skeptcis? De är ju de som är skeptiska de teorier som framförs på vaken.

Vi är skeptiska mot den oficiella teorin och OSPA är skeptisk mot de alternativa teorierna. Det är bra att vara lite skeptisk helt enkelt. ag är skeptisk mot det mesta.

Anledningen till att personer som OSPA mottas med en del irritation är att vi andra inte kan diskutera vidare på ett visst spår innan han avbryter diskussionen och klankar ned på någon detalj.

Det kan vara bra ibland, mendet finns ALLTID detaljer som man kan syna. Om vi ska diskutera varje detalj så ser vi inte helheter. Detta stör alltså debatten i många fall.

Nu får man presentera detaljbevisföring i skeptikertråden så att de andra diskussionerna kan fortsätta oavbrutet.

Så du menar att du har en låda för skeptiker på en sida som är skeptisk och som består till största delen av skeptiker som är skeptisk till bevis som ni är skeptisk mot.
monjö

See User information
Exakt, du har förstått det!

Posted on: 2006/8/5 20:09
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Hörru du micro, jag har missat en grej. du är rolig och har humor.
All kredit till dig och det kommer från hjärtat.

Hare gott nu på lördagskvällen. Själv så jobbar jag natt och skall gå på rond nu, pat väntar.

See User information
Här kommer lite mer foton.
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/230806wtccomplex.htm

Det brann betydligt mer i wtc5 och 6. Och de träffades av mycket mer föremål från 1:an och 2:ans torn än vad 7:an gjorde. Och ändå står de kvar.

Posted on: 2006/8/23 14:15
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.

See User information
Jag har aldrig någonsin sett byggnader rasa som WTC 7 förutom vid demoleringar, om någon har ett videoklipp på en byggnad som kollapsar lika smidigt och snabbt som WTC 7 på grund av skador och eld, så fram med det...

Posted on: 2006/8/23 18:51

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
"I remember getting a call from the, uh, fire department commander, telling me that they were not sure they were gonna be able to contain the fire, and I said, 'You know we've had such terrible loss of life, maybe the smartest thing to do is, is PULL IT.' Uh, and they made that decision to PULL and then we watched the building collapse."
/ Larry Silverstein LOL?

Pulling a structure is a well-understood industry term for a controlled demolition. This "pulled" 47-story building then collapsed exactly as WTC1 and WTC2 had. It takes weeks of careful planning to prepare a large structure like WTC7 for demolition, and they had 4 hours under war-zone like working conditions.

så vad menade silverstein? att brandmännen skulle "pull it" som i en kontrollerad demolering eller att brandmännen skulle låta branden fortsätta tills byggnaden rasar eller kanske till och med att branmännen skulle ta sina yxor hugga ner lite bärande väggar! vem vet?

en sak är iaf säkert, branden som vi bevittnar på bilderna kan omöjligt ha varit orsaken till det som hände, i sånna fall skulle byggnader och hus runt om i världen rasa varje dag då liknande och värre bränder sker varje dag.. snart är vi alla bostadslösa!

om han nu menar "pull it" som i en kontrollerad demolering kan man omöjligt ha fixat allt på ett par timmar, dom som slickar bush röv och den officiella teorin brukar ju alltid understryka att det tar månader att förberedda något sådant, hur förklara ni då detta?

nä, allt tyder på att tyder på att sprängämnen i förväg har lagts ut på nyckelområden för att sedan få en perfekt kontrollerad demolering, vilket i sin tur innebär att folk visste om detta! inte har man sprängämnen i en byggnad i fall att något skulle hända och man får för sig att man ska riva den..

tycker att silversteins uttalande är komiskt, om brandmännen inte kan släcka en liten brand på två våningar som vi kan se på bilderna då vete fan va brandmännen kan göra förutom att hjälpa katterna ner från trädet! sen att man bestämmer att låta byggnaden rasa för att många människor redan har dött är ju bara löjligt, vad har det ens med saken att göra, skulle det på något sätt hjälpa nån? varför göra saken värre och försvåra allt genom att låta byggnaden rasa och samtidigt utsätta ännu mer folk för fara?

Att allt runt 9/11 skulle vara ett sammanträffande köper jag inte.
Allt tyder på att 9/11 var ett insiderjob, wtc7 är ett starkt bevis..

vet inte om jag ska skratta eller gråta över alla ignoranta människor som sover i en dröm där allt är frid och fröjd, vakna upp!

Posted on: 2006/8/23 23:48

Anonym
"Pull it" betyder på amerikanskt brandmannaspråk att avbryta och evakuera. Det kommer sig av att man på den tiden när man inte hade så utvecklad kommunikationsutrustning så ryckte man i brandslangarna (pull!) som signal för brandmännen i en byggnad att omedelbart evakuera.

Men det spelar ingen roll hur många gånger man förklarar detta, vissa har ju bestämt sig för att inte fatta....

För övrigt borde man ha hört kraftiga sprängmedelsdetonationer precis före raset av WTC 7, om det var en demolering, och nåt sådant hördes inte.

"om brandmännen inte kan släcka en liten brand på två våningar som vi kan se på bilderna"

Två våningar, yeah right... sluta hitta på nu.
http://www.911myths.com/WTC7_Smoke.avi (lyssna så hör du en brandman som säger "pull"!)
http://www.911myths.com/wtc7moresmoke.avi

Anonym
Quote:

zpz wrote:
"Pull it" betyder på amerikanskt brandmannaspråk att avbryta och evakuera. Det kommer sig av att man på den tiden när man inte hade så utvecklad kommunikationsutrustning så ryckte man i brandslangarna (pull!) som signal för brandmännen i en byggnad att omedelbart evakuera.

Men det spelar ingen roll hur många gånger man förklarar detta, vissa har ju bestämt sig för att inte fatta....

För övrigt borde man ha hört kraftiga sprängmedelsdetonationer precis före raset av WTC 7, om det var en demolering, och nåt sådant hördes inte.

"om brandmännen inte kan släcka en liten brand på två våningar som vi kan se på bilderna"

http://www.911myths.com/WTC7_Smoke.avi (lyssna så hör du en brandman som säger "pull"!)
http://www.911myths.com/wtc7moresmoke.avi

ZPZ spinner på ?

Pull it betyder inte bara det Du säger, byggnad 7 togs ner av sprängmedel, likaså the twin towers... End of story...

See User information
Det är intressant att de som tror på den officiella version av 911 på fullt allvar tror att byggnad 7 skulle ha rasat p.g.a den delvis träffades av debris från WTC och sedan började brinna.

Tillfällighet på tillfällighet på tillfällighet. Jag hävdar att en 12 åring som fick lite tid på sig skulle kunna genomskåda den officiella versionens absurditet

Terroristsimuleringar samma dag i närheten av WTC.

Krigssimuleringar samma dag i närheten av Pentagon.

Ett flygvapen som inte reagerar.

Amatörpiloter som flyger boeingplan med perfekt precision.

Världens bäst bevakade byggnad, Pentagon, träffad.

Filmer från bevakningskameror man vägrar visa.

Moderna skyskapor som faller som korthus.

Pass från kapare som hittas nedanför WTC.

En president som lyssnar på barnsagor när landet är under attack.

En vicepresident som vägrar ge order om nedskjutning av föremål på väg mot Pentagon sekunderna före träffen.

En regering som flyger ut den huvudmisstänktes hela familj ur landet dagen efter.

Och allt detta iscensatt av en snubbe i en grotta i Afghanistan.

En snubbe som FBI själva säger, det inte finns några bevis på att han låg bakom dådet.

http://www.teamliberty.net/id267.html

Kom igen.

Ni måste skämta.

Posted on: 2006/8/24 12:28
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Det är intressant att de som tror på den officiella version av 911 på fullt allvar tror att byggnad 7 skulle ha rasat p.g.a den delvis träffades av debris från WTC och sedan började brinna.

Tillfällighet på tillfällighet på tillfällighet. Jag hävdar att en 12 åring som fick lite tid på sig skulle kunna genomskåda den officiella versionens absurditet

Terroristsimuleringar samma dag i närheten av WTC.

Krigssimuleringar samma dag i närheten av Pentagon.

Ett flygvapen som inte reagerar.

Amatörpiloter som flyger boeingplan med perfekt precision.

Världens bäst bevakade byggnad, Pentagon, träffad.

Filmer från bevakningskameror man vägrar visa.

Moderna skyskapor som faller som korthus.

Pass från kapare som hittas nedanför WTC.

En president som lyssnar på barnsagor när landet är under attack.

En vicepresident som vägrar ge order om nedskjutning av föremål på väg mot Pentagon sekunderna före träffen.

En regering som flyger ut den huvudmisstänktes hela familj ur landet dagen efter.

Och allt detta iscensatt av en snubbe i en grotta i Afghanistan.

En snubbe som FBI själva säger, det inte finns några bevis på att han låg bakom dådet.

http://www.teamliberty.net/id267.html

Kom igen.

Ni måste skämta.

glöm nu inte spökplanet som gick upp i rök!

det störta skämtet måste ju ändå vara att man la ner mer tid och pengar på clinton-lewinsky än på 911.. dom verkar veta vad man ska prioritera! coverup är allt jag har att säga!

sen är det ju intressant att tre 3 moderna byggnader rasar precis på samma sätt när det aldrig tidigare har hänt, hur stor är sannolikheten att allt sker på samma dag? men visst allt kanske bara är en tillfällighet, frågan är bara är man dum nog och tror det..

Posted on: 2006/8/24 18:18

See User information
Quote:

zpz wrote:

kolla på sida5 där din kära medarbetare har lagt upp bilderna..
jag får det till en liten brand på två våningar, brandmän har lyckats släcka betydligt värre bränder än denna.. Varför "pull it" när det är fullt möjligt att släcka den?

Quote:

zpz wrote:

men det är ju DU som är BLIND, jag vet att det kan vara svårt att släppa den världsbild du har, att allt är frid och fröjd, att världens ledare håller varrandras händer och dansar i en ring. att USAs regering värnar om sin och världens befolkning, mer än makt och pengar.. Dom alla är korrupta och ska DÖ! börjar tro att du jobbar för secret service eller något för det kan ju omöjligt vara så att en människa kan vara så blind och ignorant..

Quote:

zpz wrote:

vilket var fallet vid twintower, bra då är vi överrens om ens sak i alla fall!

Posted on: 2006/8/24 18:41

Anonym
Mr P om zpz.

...börjar tro att du jobbar för secret service eller något för det kan ju omöjligt vara så att en människa kan vara så blind och ignorant..

[cencur]

Edited by micro on 2006/8/25 15:46:40

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Mr P om zpz.

...börjar tro att du jobbar för secret service eller något för det kan ju omöjligt vara så att en människa kan vara så blind och ignorant..

Han slickar Bush:s " Röv ". Han måste nog för jobbets skull och Karriären.

Alltså inget Personligt mot zpz, men det Luktar Illuminati-Hora lång väg.

F-låt Admin, det kliade i " Pekfingret " eller snarare i hela handen.

Ja, behärskar man inte fysik kan man alltid börja med personangrepp istället...

Anonym
Du skall inte ta det personligt. Det är inte ett angrepp på dig som Privatperson.

Man behöver inte snurra in sig i Fysikens Lagar utan kan mycket enkelt genomskåda den " Officiella storyn " genom att studera andra frågeställningar runt 911.

Ju mer du skriver här ju mer " Bränner " VI.

Så ditt syfte med att vara här hjälper inte !

INFORMATIONSKRIGET FORTSÄTTER......

See User information
Quote:
jag vet att det kan vara svårt att släppa den världsbild du har, att allt är frid och fröjd, att världens ledare håller varrandras händer och dansar i en ring

glöm inte att de sjunger -"We shall overcome
We shall overcome"

Posted on: 2006/8/24 21:59
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
zpz <-- Titta på detta clip, en konferens med bush, han säger rakt ut att Saddam inte hade nåt med 911 att göra.. Ytterligare en sån där uppgift som dom nu har ändrat uppfattning om...
Och vi vet ju sedan tidigare att Osama inte kan kopplas till 911,

Miljonfrågan blir då : Vilka mer kan ha resurser/motiv till att utföra 911??? Finns inte så många fler kvar att välja mellan..??

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/240806soundbites.htm

Posted on: 2006/8/24 22:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
zpz <-- Titta på detta clip, en konferens med bush, han säger rakt ut att Saddam inte hade nåt med 911 att göra.. Ytterligare en sån där uppgift som dom nu har ändrat uppfattning om...
Och vi vet ju sedan tidigare att Osama inte kan kopplas till 911,

Miljonfrågan blir då : Vilka mer kan ha resurser/motiv till att utföra 911??? Finns inte så många fler kvar att välja mellan..??

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 2006/240806soundbites.htm

länge sedan jag skrattde så mycket, komik på hög nivå!
om det här med president grejjen inte fungerar för honom kan ha ju alltid börja med standup..

- what did iraq had to do with what?
- what did iraq had to do with the WTC?
- Nothing!

det bästa är hans ansiktsuttryck när han säger: "what did iraq had to do with what?"

Posted on: 2006/8/25 9:43

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper