vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Terrorliga gripen i London - Aftonbladet

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Jag har fortfarande inte fått något mail PM eller annan privat korrespondens av dig!

Ang. drogtråden så vore det väl bättre om den diskussionen togs där eller tycker du att Vakens syfte skall vara att sitta och plocka godbitar eller nackdelar ur gamla trådar bara för att bevisa, motbevisa om vem som har fel eller rätt i dialogen... och apropå den kommentaren om killen som använder sig själv och sitt liv som "extremt villig soptunna för all världens droger"... så står jag för den till hundra procent så länge liv går till spillo p.g.a. drogmissbruk.

Du hävdar också att jag stormar du in och nerverderar dig för att vara oberest och fattar inte hur det går till på en internationell flygplats".

Men snälla du... det är självklart att jag uppfattar dig som oberest om du tror att man kan ställa sig och gapa och gasta om orättvisor vid securityn... det är väl det sista ställe man skall starta konflikter på... om man nu vill åka med planet!

Fattar inte varför du rör upp himmel och jord runt detta.

För mig handlar det om att en helsikes massa människor väljer att ta den ena sidans parti vid första bästa tidningsanka, och här på Vaken tittar många bara med en ögat för att Busken är ifrågasatt. Men att utesluta kritik mot terrorister från endera sidan är ju att ge dem antingen godkänt eller låtsas som de inte existerar. Och det anser jag vara lika dumt som att förneka att
det skulle vara en styrd komplott.

Jag och du skiter förmodligen i vem som håller i avtryckaren om vi själva hotas till livet.

Snälla Jackass.
Har jag sagt att man ska protestera högljut. Ditt PUCKO!!!!
Jag säger det igen. protesterar man så kan man göra det med en FUCKING DIALOG!!!! Det är din hönsjärna som fantiserar ihop det och gör inlägg av dina egna missförstånd.
Fan va trög du är?
Svara på frågan jag ställt 3 gånger. Eller är den för träffsäker?

Jag har skickat ett pm om dina missförstånd.. Punkt slut.

Posted on: 2006/8/14 19:19
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nomorewar sluta genast!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jax!
vill du ha en "meritlista" på länder jag besökt? Det är ganska många. Så jag skippar en lista men om jag säger. Musik+turne. Det borde täcka några länder.
Innan det tyckte mina föräldrar om att resa mycket.
Efter det. Asien 4 ggr= långresor.
Denna vinter = Indien Eller central amerika.
Så innan du hoppar på någon och kallar för oberest. Ta reda på fakta.

Posted on: 2006/8/14 19:31

Anonym
Fortsätt gärna diskutera men vårda språket och undvik personangrepp

MVH Masken

Anonym
Eftersom meningslösa känsloreaktioner poppar upp som svampar ur jorden så fort jag lite försynt påpekar att det finns två sidor av samma mynt så vänder vi på steken. Jag skall uttrycka mig klarare än tidigare och inte hymla med att jag tycker vidrigt illa om lögner. Att famla sig fram med gissningar och antaganden på ett forum som Vaken.se och då man blir ifrågasatt kalla andra för Pucko är ju inte liksom ett smart drag.

Om vi skippar personangrepp och istället går tillbaka till ditt första inlägg på tråden så undrar jag hur någon bakom en dataskärm på ett forum som heter Vaken.se lyckas tillskansa sig äkta och klanderfria bevis om vem som egentligen låg bakom den eventuella terroraktionen?

Quote:
NoMoreWar!
Värsta av allt är att folk generellt tror på dessa "rövarhistorier".

Hur kan du med bibehållen trovärdighet understödja denna kommentar och utan ett enda fakta "anta" att det är en rövarhistoria?

Betänk att det inte är mindre än tre timmar mellan ditt antagande och CNN´s release av nyheten. Så det finns egentligen bara två sätt att förklara din "information". Antingen är du medlöpare och så djupt inblandad att du har obestridbara fakta från endera sidan eller också fantiserade du bara!

See User information
Du tar priset. Kan du i din vildaste fantasi verkligen tro på det du just skrev? ”Antingen är du med löpare…” Lol

Jag erkänner att jag svalde hela 11:sep och är ganska upprörd över att ha blivit blåst. När denna nyhet uppdagades i mina öron, tänkte jag momentant att: False flag, nu är det dags igen, U name it. Och jag menar just det jag sa. Det VÄRSTA av allt är att folk tror på dessa rövarhistorier. Och jag kan bara beklaga att du fortfarande sover. Trodde inte det av den tid du lägger ner här, eller av dina tidigare inlägg att döma. Så jag erkänner att jag kan ha fel.

Sen tycker jag det är ganska patetiskt och naivt att kräva bevis eller faktaunderlag av ett sådant uttalande här på vaken. Tänk själv när någon kommenterar vilken färsk nyhet som helst, att den nyheten är fel eller en rövarhistoria. Hur naivt är det inte att kräva bevis eller faktaunderlag på motsatsen? Tror du verkligen att jag kan presentera bevis? isf är det verkligen dax att ställa klockan och vakna.

Posted on: 2006/8/14 21:04

Anonym
Båda parter i en konflikt bör ha bevis som stödjer deras påståenden.

Klart slut - Psilo

Anonym
NoMoreWar:
Quote:
Sen tycker jag det är ganska patetiskt och naivt att kräva bevis eller faktaunderlag av ett sådant uttalande här på vaken. Tänk själv när någon kommenterar vilken färsk nyhet som helst, att den nyheten är fel eller en rövarhistoria. Hur naivt är det inte att kräva bevis eller faktaunderlag på motsatsen? Tror du verkligen att jag kan presentera bevis? isf är det verkligen dax att ställa klockan och vakna.

Nu förstår jag inte vad du menar! Det är väl i högsta grad viktigt just här på Vaken.se att ha faktaunderlag för det man påstår? Annars är ju vi lika goda kålsupare och nollställda som mainstreammedia?

På ett sätt kan man tro att det är oskyldigt att utan bevis peka ut eller utesluta någon som upphovsman till ett illdåd eller planering av sådana. Men just uteslutning av vissa grupperingar som via mind control är redo att riskera ditt eller mitt liv för en ideologi skulle ju i värsta fall kunna leda till ganska otäcka saker.

Förutsätt att du fick flygplatsansvariga att lågprioritera kontroller av tillexempel fundamentalistiska muslimer eftersom det kunde uppfattas som rasistiskt, (enl. Cicero). Är det någon som är så korkad att de inte tror att det finns direkt farliga människor inom dessa grupper som skulle utnyttja detta för sin ideologi?

För mig är inte höger, vänster, gud eller allah de viktiga beståndsdelarna i livet. Det är sökande efter sanning. Jag vill gärna tro på andlig utveckling och ett sanningssökande där ingen del bygger på gissningar.

Intuition är en bra vägledare men den skall ju om sakerna faller på plats leda till en mer faktaunderbyggd eller praktisk tillämpning för att visa sin riktighet.

Lögner eller faktaförvanskningar går inte att sammanfoga med ett högre medvetande eftersom det skulle vara att skrika om att bli återfödd med samma utgångsläge i en oändlig upprepning.

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Båda parter i en konflikt bör ha bevis som stödjer deras påståenden.

Klart slut - Psilo

Så sant så Psilo. Men va fan, Lol. Nu snackar vi om en komentar som jag fälde om att dessa historier är bara blaha blaha, Och att det är tragiskt att folk verkligen går på det. Med andra ord så tycker jag att det är tragiskt att de flesta har blivit lurade att aggera och tro på vissa saker.
Vi står som på led sa jag också. någon som kan läsa mellan raderna förstår att "stå på led" kan betyda "hjärntvättade" Och då vill någon ha bevis och faktaunderlag på det?. Det vore en annan sak om statsministern skulle uttala sig om att det är blaha blaha. Då kan man kräva underlag eftersom han förmodligen är insatt i saken. Och om en konflikt uppstår av detta blabbel så ska man ha bevis för det man påstår.

Posted on: 2006/8/14 21:43

See User information
Det är bl.a därför jag gillar Alan Watt så mycket. Han läser elitens egenhändingt skrivna böcker och dokument, där de svart på vitt talar om vad de tänker göra. Det är bl.a detta han presenterar i sin nya DVD med såväl illustrationer, foton som text m.m.

"If you refer to what they publish themselves then there can be no debate," som han uttrycker saken.

http://www.cuttingthroughthematrix.com/

Posted on: 2006/8/14 21:50
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Det är bl.a därför jag gilar Alan Watt så mycket. Han läser elitens egenhändingt skrivna böcker och dokument, där de svart på vitt talar om vad de tänker göra. Det är bl.a detta han presenterar i sin nya DVD med såväl illustrationer, foton som text m.m.

"If you refer to what they publish themselves then there can be no debate," som han uttrycker saken.

http://www.cuttingthroughthematrix.com/

helt sant. men tycker du verkligen att jag ska behöva förklara det närmare än så. för dig, jax eller någon som har engagerat sig här ett tag? Sen om jag inte minns fel så, la jag fram farför JAG tycker att det är rövarhistorier. Nåt om att det är för mig orealistiskt att utmana ödet på kanske världens mest bevakade flygplats. Speciellt efter 5 år av amerikansk terror. För MIG osanolikt.
Sen spann det på

Posted on: 2006/8/14 22:03

See User information
Nix, inte nödvändigtvis. Jag hyser själv inga större tvivel om att de infiltrerar och skickar ut dessa förvirrade individer lite nu och då när det passar deras agenda. Därmed inte sagt att det inte existerar riktiga terrorister som kan göra avancerade saker. Kruxet är ju just att gemene man snuddar inte ens vid tanken på att det kan vara arrangerat av de makthavare som styr på jorden. Följaktligen kan de fortsätta att skrämma skiten ur folk genom hot om terror eller med terror för att styra oss i den riktning de vill.

Vad händer efter nästa stora smäll? Det lär ju inte bli mindre övervakningsregler och kontrollhysteri precis. Och de som läst elitens egna tankar vet ju att de planerar riktigt obehagliga saker. Jag försökte ge en liten vink om det i min tråd "Det finns ingen konpiration."

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... t_id=19937#forumpost19937

Posted on: 2006/8/14 22:13
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Jag har inga problem med att man uttrycker sina innersta känslor men när dessa känslor plötsligt blir ett kollektivt uttryck för vad som är sant eller falskt så vill jag dra i nödbromsen. Varför?

Därför att det är så sekter och slutna sällskap fungerar och skapar grogrund för hur de vill att resten av världen skall agera och tänka.

När ickefakta som bygger på att man tror eller gissar sig fram sprider sig som ringar på vattnet och ett helt gäng av annars medvetna sanningssökare plötsligt vevar vilt i luften och målar upp alla andra som rasister eller puckon då har man uppnått det läge där den omvända sanningen blvit riktlinje.

Den omvända sanningen brukar annars kallas för "lögn" och är väl inget någon här eftersträvar!

Anonym
När ja kom i kontakt med detta som vi kallar "NWO" blev jag lite "arbetskadad".

Direkt jag såg en symbol som illuminati andvänder koppla ja det till att företaget stog under deras lydnad.
(jag var iaf 90% säker på det)

trots att det ändå kunde vara rätt vanliga symboler som stjärnor,ugglor eller ett öga.

(ex ett vaktbolag som har ett öga är väl inte så konstigt)

EX: En rätt självklar grej är ju pyramiden på dollarsedel.
Men det är inget "bevis" på att frimurarna styr eller styrde usa.
men att frimurarna skrev under självständighetspapret och att en murare satte pyramiden på dollarn det är enligt mig ett bevis.

ibland får man sätta ner sig själv på jorden.
EX: när SIBA-cheffen kidnappades tänkte jag

"Den jävel har hittat på detta själv för att vi ska handla på SIBA och han ska få uppmärksamhet"

konspirationstänkandet kan även det bli en snuttefilt.

om det snackas om terrordåd nu utesluter ja inte att den offeciela versionen stämmer nån gång måste det ju det.

om nazister kan tända eld på en moske kan väl fundamentalistiskaextremister kassta in en bomb hos NSF?

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Jag har inga problem med att man uttrycker sina innersta känslor men när dessa känslor plötsligt blir ett kollektivt uttryck för vad som är sant eller falskt så vill jag dra i nödbromsen. Varför?

Därför att det är så sekter och slutna sällskap fungerar och skapar grogrund för hur de vill att resten av världen skall agera och tänka.

När ickefakta som bygger på att man tror eller gissar sig fram sprider sig som ringar på vattnet och ett helt gäng av annars medvetna sanningssökare plötsligt vevar vilt i luften och målar upp alla andra som rasister eller puckon då har man uppnått det läge där den omvända sanningen blvit riktlinje.

Den omvända sanningen brukar annars kallas för "lögn" och är väl inget någon här eftersträvar!

Jag visste inte och TRODDE framför allt inte att du skulle betrakta ett sådant här utlåtande som : ”Värsta av allt är att folk generellt tror på dessa "rövarhistorier"
Att det kan vara Rena gissningar och att det kan sprida sig som ringar på vattnet. Det måste du bara sätta stopp för? Måste verkligen påpeka för denna människa hur fel det är att göra/säga så. Jag menar, det kan ju vara farligt om människor skapar hela världens bild av denna replik på vaken.
Och sen när du snubblar in på tråden för att kommentera mitt inlägg på ett nervärderande sätt som: Du kan ju inget, du kan inte vara berest. Plus att du tappar in en jävla massa gissningar från egen sida. Som: du skulle förlora 10.000 och aldrig kommit med planet, Du skulle protestera högljut och blivit arresterad. Precis som om du vet hur cenariot hade sett ut om någon protesterade? Dessa är DINA EGNA fantasier. När har jag sagt att jag ska protestera högljut? Var det jag eller du? Och jag ber om ursäkt för ordet pucko. men det kan bli lite frustrerande när någon inte VILL fatta vad man menar.
Sen börjar du påpeka att jag inte är berest??? NU snackar vi gissningar taget ur de blå från din sida. Fan mannen du är fan ta mig full av dubbelmoral. Skärp dig!!!

Posted on: 2006/8/15 10:03

See User information
om vi skiter i att gnälla mer nu och funderar på BEVISEN att de var en atack anordnad av NWO eller om det var meningen att den inte skulle funka...

vad jag har förstått skulle dom använda nitroglyserin (stavning) och blanda klart det INNE i planet när dom var i luften. Är det genomförbart att göra det överhuvudtaget?
(jag har hittat beskrivning på hur man blandar nitroglyserin och vet inte om jag får lägga upp länken här, men ja känner mej inte så sugen på att blanda de änns under kontrolerade former i ett flygplan)

Ett bevis är väll alla redan överräns om, att de inte va nått bra sätt att göra på om det va meningen att allt skulle funka som dom säger.

Skulle inte förvåna mig om de gick nån övening även denna gången som de jortde när dom sprände i London sist och 9/11... nån som hört nått om det?

Posted on: 2006/8/19 22:53

Anonym
Det jag reagerar mot är att många stenhårt fokuserar på att det till hundra procent är en mediafejk och att man i nästa andetag utesluter alla möjligheter till att det kan finnas ondsinta människor bakom som mycket väl kan vara de som media beskrivit.

Det enda som kan påvisa att det ligger en konspiration bakom är fakta, fakta och återigen fakta. Allt annat riskerar bara att få ett löjets skimmer över sig och det blir så jävla oseriöst att överhuvudtaget snacka om vad man tror innan man har några verkligt bevis att komma med.

Det blir för mycket av en detektivklubb för lillgamla.

http://www.memritv.org/Search.asp?ACT=S5&P1=165#

See User information
jo ja håller med dig.

ska man få folk att förstå att det inte va som media säger måste man ha 100% bevis för att media har fel, annars lysnar folk inte, och alla som jobbar på att hitta dessa bevis blir idiot förklarade och tappar trovärdighet.

Visst kan de va muslimska extrimister, dom e ju lika stora änglar som NWO och alla andra elit höjdare... ända skillnaden är väll att dom fanatiska muslimerna dödar folk för dom tror på fel gud och våra ledare i vest dödar folk för att dom inte följer strömen?

ett möjligt bevis att de inte skulle funka OM det nu var nitroglyserin dom skulle använda:

----------------------------------

NITROGLYCERIN:
==============
För att tillverka nitroglycerin behövs förutom ovan nämda syror
även glycerin (finns i samma affärer som syrorna). Det ska vara ren
glycerin, den får inte vara utblandad med något annat.

Blanda 2 delar xxxxxx med 1 del xxxxxxx i en glas eller
plastbehallare. En reaktion uppstår vid blandningen och värme uppstår.
Efter det att syrablandningen har svalnat hälles försiktigt 1/2 del
glycerin ned under omrörning (O.B.S. Stor försigtighet bör ske när
glycerinet nedhälles).

Värme uppstår åter igen. Rör om ordentligt, låt sedan blandningen stå några timmar. Nitroglycerinet har nu lagt sig som "olja" ovanpa
syrablandningen. Den tömmer man försiktigt över till ett glas eller
plastbehallare.

Pp grund av syrarester bör man rena nitroglycerinet genom att hälla det
i en svag alkalisk blandning, tex.20 delar vatten och 1 del natriumhydroxid.
Blandningen röres om och får sedan vila en stund.
Nitroglycerinet har åter lagt sig som en olja överst i blandningen. "oljan" hälles
försiktigt över i en ren glas eller plastbehållare, det är rent
nitroglycerin !!

För att testa att så är fallet sa tömmer du ut en droppe (ej mer!!)
på ett platt järnföeremål, en flat sten duger occkså bra. Smäll nu till
droppen med en hammare, smäller det som ett pistolskott, ja då är det
nitroglycerin som du har fått fram ! Förvara det i ett tätslutande glas
eller plastflaska. ( O.B.S. AKTAS FÖR STÖTAR).

-------------------------------------

Att flyga mellan London och NY tar ca 2,5-3 timmar så då skulle dom inte hinna blanda klart innan planet landar, om det nu va Nitroglycerin dom skulle använda. Om det var färdigblandat när dom skulle hoppa på borde de smälla innan dom äns han på planet...

men detta bevisar ju engentligen bara att dom inte kunde använda just Nitroglycerin... det finns ju fler ämnen trotsallt...

Posted on: 2006/8/20 11:51

See User information
Sorry om jag ältar vidare på tråden. Men behöver jag verkligen bevisa här på vaken att Expressen, aftonbladet är fulla av skit. Jag trodde de flesta viste det. Att det var uppenbart? Men jag ska återigen försöka förklara hur jag ser på det. får se om någon fattar?

OK:
så du/ni menar att tidningarna är fulla av fakta, Fakta och åter igen fakta. Och jag behöver fakta, fakta, och åter igen fakta, för att ens uttala mig om att JAG tror att det är lögner? Kan någon verkligen ta det så allvarligt och verkligen se dessa ringar av vatten sprida sig i samhället, om JAG kallar det för rövarhistorier här på vaken?

Jag vet inte hur UPPENBART det behöver bli för att vi ska fatta att massmedia ljuger och att de citerar ännu STÖRRE lögner som kommer in från världen över. Vi kan ta en så kallad pålitlig källa som Reuters nu senast. Fejkade bilder från Libanon?

Som jag ser det så kan en tidning påstå något och resterande världspress kan citera lögnen/sanningen utan något ansvar. De citerar väldigt ofta utan FAKTAUNDERLAG. Låter det intressant och kan sälja imorgon så kan de notera felet med en rättelse dagen efter. Och vi vet ju hur liten den notisen oftast blir.
Här kommer bara några av de nyheter vi har läst i ”seriösa” tidningar. Vilket enligt mig är fulla av skit och lögner = Rövarhistorier

Fågelinfluensan!
Kriget mot terrorn!
Carola Körde 160. De till och med provkör sträckan dagen efter.
Sex chocken!
Naken choken!!! Naken Janne på scenen!!!
Knark skandalen!!!
Han som de hängde ut som psykopat innan de fångade ”Mihailovich”? för Anna Lind mordet.
Ekologisk mat är bara dyrare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mm, mm, mm…
Vad mer behövs för att fatta att de sprider skit och lögner? Ska man inte ifrågasätta?

Jag bara undrar, vad tjänar en journalist? Utbildning? Förutom tabloidformen, ser ni skillnad på Hänt i veckan och Expressen? Kan man få jobb som journalist om man är väldigt bra på att citera andra nyheter? LOL

Eftersom jag som alla andra människor på jorden har uttrycknings behov. Så behöver det inte betyda att jag ska behöva förklara vad jag menar, som Sickan. In i minsta detalj. Utan jag uttrycker det ibland kortfattat och efter dess rätta bemärkelse. RÖVARHISTORIER. En del kan läsa mellan raderna, en del inte.
Och att jag tycker det kan bli roande att se oss lyda storebror som om vi stod på led utan att ifrågasätta, (ungefär lika roande som denna tråd) så har jag, du och alla andra rätt att TYCKA det! Utan att någon målar upp andra fantasier som: Du är oberest, Du skulle inte komma med planet, Förlorat 10,000. Du skulle protesterat högljut mm..??????????????????????????????
Var fick du det ifrån?

Jag kanske ska beskriva lite närmare vad jag menar med roande så att det inte missförstås med att jag garvar ihjäl mig av skadeglädje.
Människor säger ofta att vi är intelligenta varelser. Jag skulle vilja hävda motsatsen. Om vi tittar på den destruktiva sidan av människan och våran behandlig av medmänniskor och moder jord. Så vill jag säga att vi är allt annat än intelligenta. Detta kan ibland bli både roande men ändå frustrerande. Det beror på vilket humör man är på.

Posted on: 2006/8/20 12:18

Anonym
NoMoreWar!

Du har rätt i att du ältar... och jag är ledsen om du känner dig förorättad men du behöver dock inte anstränga dig om att överbevisa mig om kvällspressens ickejournalistik, den hållplatsen åkte jag förbi för över 40 år sen.

För mig gäller dock fakta i första hand annars är alternativet att tiga och tycker du inte innerst inne att den som kallar sig sanningssökare men bygger sin analys på gissningar annars är lika god kålsupare som den mainsstreammedia man kritiserar för att använda samma usla metod.

Du sa dock en grej för ett tag sedan som jag funderat på lite. Att folk som besöker Vaken.se är naiva om de kräver fakta och bevis för ett påstående. Det låter i mina öron helsnurrigt!

NoMoreWar:
Quote:

Jag tror att jag förstår vart du vill komma med att insiniuera en slags kollektiv klubb för vakna där man kan slänga ur sig lite licks för att bekräfta att man är med i klubben liksom.

Utan att naivisera ditt uttalande kan jag bara erkänna att min åsikt skiljer sig markant från din i just händelser där det handlar om anklagelser mot den ena eller andra parten i terrorattacker.

Jag tycker det är fan så mycket viktigare just precis här på Vaken.se att hålla sig till fakta. Risken är annars att mycket av de saker som diskuteras här på forumet avfärdas som fria fantasier.

See User information
Jag tror inte du fattar.
Om du går in och läser Jans inlägg i aftonhoran idag så KANSKE DU FÖRSTÅR vad jag menar med RÖVARHISTORIER. och jag tycker fortfarande inte att man behöver kräva underlag och bevisfakta av någon som TYCKER ATT EN ARTIKEL ÄR EN RÖVARHISTORIA. Det blir patetiskt om man gör det i den andan som du har bevisat i denna tråd. Det var vad jag menade med patetiskt. Skärp dig!
Jag tycker dessa tidningar demonstrerar detta ganska tydligt att de är fulla av skit. Ibland kommer det även bra inlägg av respekterade journalister (som aftonhoran gärna vill behålla) Som Jan Guilou. Han har så mycket respekt, att om inte han får uttrycka sig i aftonhoran så får han det garanterat någon annanstans.

Sen tar du upp detta med fantasier och påhitt utan faktraunderlag. Vad har du för fakta om att är oberest. Protester högljut, Förlust av 10,000kr.
Vem fantiserar ihop detta? Eller ska du undvika dessa frågor igen?
Skärp dig!

Posted on: 2006/8/20 13:19

Anonym
NoMoreWar:

Jag bryr mig inte om din idol Jan Guillou väljer att snacka bullshit i AB eller någon annanstans heller. Hur fan kan du köpa en gissning bara för att det är någon du diggar som delger den! Du är väl inte så naiv att du köper hans retorik rätt av bara för att du möjligtvis respekterar karln i andra sammanhang! Det funkar inte så för en sanningssökare. Varje ord, påstående eller anklagan måste tyvärr vila på glasklara fakta annars är de inte värda trycksvärtan som gör dem synliga.

Angående dina resor, vem bryr sig? Visst det är väl möjligt att du rest en del med dina föräldrar som liten knatte men vad har det med saken att göra? Angående de där 10 000 kronorna som man förlorar om man är så pantad att man börjar ifrågasätta securityn eller naivt försöker omvända dem i en kritisk situation så förmodar jag att dessa stålar är försumbara om det är morsan och farsan som pröjsar!

Fakta slår allt!

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
NoMoreWar:

Jag bryr mig inte om din idol Jan Guillou väljer att snacka bullshit i AB eller någon annanstans heller. Hur fan kan du köpa en gissning bara för att det är någon du diggar som delger den! Du är väl inte så naiv att du köper hans retorik rätt av bara för att du möjligtvis respekterar karln i andra sammanhang! Det funkar inte så för en sanningssökare. Varje ord, påstående eller anklagan måste tyvärr vila på glasklara fakta annars är de inte värda trycksvärtan som gör dem synliga.

Angående dina resor, vem bryr sig? Visst det är väl möjligt att du rest en del med dina föräldrar som liten knatte men vad har det med saken att göra? Angående de där 10 000 kronorna som man förlorar om man är så pantad att man börjar ifrågasätta securityn eller naivt försöker omvända dem i en kritisk situation så förmodar jag att dessa stålar är försumbara om det är morsan och farsan som pröjsar!

Fakta slår allt!

Posted on: 2006/8/20 13:53

See User information
Har jag uppfattat detta rätt nu jax?

Du säger till mig:
Man måste ha fakta för uttalanden som du har gjort.

Och i nästa mening uttalar du dig om mitt oberest liv. Hur jag skulle uppfört mig högljut. 10,000kr mm.. Är det fakta tycker du? Har vi träffats? vet du vem jag är?

Sen när jag frågar, hur vet du det? Så kommer det efter många om och men :
Vem bryr sig om du har rest som knatte!
Jag försökte sammanfatta tidigare om mitt beresta liv från det att jag var knatte till dagen datum. Men det VILLE du heller inte FATTA. Fattar du inte hur patetiskt och barnsligt det uttatlande låter efter det jag la fram?

Sen ropar du efter mer fakta av andra?

Och inte nog med det så menar du att Jan är min idol pga av att jag tycker att han är respekterad journalist. Ännu mer fantasier från din sida. Eller är det fakta?

Du har inte funderat på ordet dubbelmoral/hyckleri?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dubbelmoral
U are full of it

Posted on: 2006/8/20 14:15

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper