vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Filmrekommendation
#1


See User information
Jag rekommenderar alla som är intresserade av cropcircles,ufo,light in the sky",mayakalendern att se denna Jaime Maussan - UFO conference 2005! Vad ska man säga, vi kan INTE vara ensamma, helte enkelt!

Den har en hel del info som är sammanhängande, filmer och bilder från privatpersoner men oxo lite från Mexikanska myndigheter...

Posted on: 2006/8/12 19:57
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Filmrekommendation
#2
Ja det va ett bra tips, den är riktigt grym alltså!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#3


See User information
Var kan jag hitta denna film!Jaime Maussan - UFO conference 2005!

Carina45

Posted on: 2006/8/13 18:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Filmrekommendation
#4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#5


See User information
Tack så väldigt mycket för hjälpen! har nu hittat filmen.
Hittade också många intressanta program på din hemsida att lyssna på. Mycket bra!

Carina

Posted on: 2006/8/13 23:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#6


See User information
Mycket intressant föreläsning.
här är en mycket intressant hemsida om crop circles
http://www.lucypringle.co.uk/photos/2006/jul.shtml
Vad ska man tro?

Posted on: 2006/8/15 15:05
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#7


See User information
Den där sidan är bra, där ser man tydligt hur komplicerade dessa senaste cropcircles är, en del är tom 3 dimensionella!

Den fyrkanten längs nedan är skriven i binära tal, nåt man lätt gör mitt in natten??

Nedan har ni den som är gjord som Mayakalendern:
http://www.lucypringle.co.uk/photos/2005/aug.shtml

Nedan har ni Alien cirkeln..:
http://www.lucypringle.co.uk/photos/2002/aug.shtml

Det var nåt med dom små tecknen i cirkeln, dom hade fått fram meningar i dessa, detta förklaras i filmen med Jaime Maussan..

Posted on: 2006/8/15 16:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#8


See User information
wow vad ska man säga. hehe iam a believer, det var exakt dessa ljus som jag såg mitt i natten, som visas här.
helt otroligt.
hört mycket om denne man att han skulle vara en stor bluff.. men video filmerna som filmar alla Ufo'n i himlen är inte det.

"believe something good is still out there"

Posted on: 2006/8/15 19:57
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#9


See User information
Dessa "lights in the sky" finns faktiskt med i filmen "NASA transmissions" som är inspelade från NASA's egna downlink..

Sök reda på den så får du se dessa ovanifrån oxo ;)

Posted on: 2006/8/15 22:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Filmrekommendation
#10
Extraterrestrial USOs (Unidentified Submersible Objects) use electromagnetic flux for navigation, propulsion and stealth – the glowing lights are the indication

http://www.indiadaily.com/comp.asp

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#11


See User information
Nasas secret transmission.

http://video.google.com/videoplay?docid=-9080369676973948865


Denna antar jag att ni menar Tebe , vilka bilder alltså.
Intressant artikel a73.

Posted on: 2006/8/15 23:03
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#12


See User information
Jo, BiReal det är den jag menar..

Den är ju "ganska" talande eller hur?

Posted on: 2006/8/15 23:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#13


See User information
Ja värkligen heh. för att citera min skeptiska vän - "mycket märkligt".

Posted on: 2006/8/16 14:42
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Filmrekommendation
#14


See User information
Jag tror heller inte att vi är ensamma i universum, men Jamie Maussan är knappast den som bevisar det!

Ta en titt på följande sida och bilda er en uppfattning.

http://www.ufowatchdog.com/maussan1.html

Posted on: 2006/8/24 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Allt det där UFO-snacket
#15


See User information
Hallo

Tycker personligen vi borde byta perspektiv i denna fråga.

Huvudfrågan är enligt mitt tycke inte "finns de ?" eller "finns de inte ?" utan "va faaan gör de här när de vägrar tala med oss ?".

Deras uppträdande med sina flygande objekt här i vår atmosfär är minst sagt otrevlig. De nedlåter sig inte att ingå kontakter med oss och presentera sig öppet. De borde - om de hade minsta hyfs - förklara för oss vilka de är, varifrån de kommer och vad de vill här.

Och det med kornkretsarna är helt enkelt en vandalisering av böndernas skörd - alldeles oavsett vilka som ligger bakom dessa "konstverk". Vill man få fram ett budskap går det att göra öppet och mindre kryptiskt och framförallt med mycket mindre skadegörelse. Man borde bevaka åkrarna i de utsatta områdena dygnet runt och ligga i bakhåll med studsare och hagelbössor för att få ett slut på otyget. Det är trots allt av någon underlig anledning bara ett fåtal områden främst i England som drabbas av dessa nattliga påhälsningar. Låt se vad som händer när de som äger åkrarna försöker skjuta ned några av dessa plågoandar som gömmer sig bakom mystiska ljuseffekter. De som gör kornkretsarna lär sig kanske lite hyfs på det viset.

Om det verkligen är så att några utomjordingar eller gamla övervintrade nassar från "Neuschwabenland" åker runt på himlavalvet i sina flygobjekt måste de vara arroganta svin som vägrar förklara för massvis med observatörer vad de gör där uppe och varför de gör det. Folk som är för "fina" för att ta direkt kontakt med oss är inte värda vår uppmärksamhet.

Odin

Posted on: 2006/8/25 7:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Allt det där UFO-snacket
#16
Om man skall försöka vara lite rolig så undrar jag vad dessa än så länge hypotetiska varelser skulle få ut av samtal med den mänskliga rasen. Stora delar av jordens befolkning kan ju för fan inte ens snacka med varandra utan att hamna i meningslösa konflikter.

Först när våra egon vilar på inre harmoni tror jag att människan är mogen att lyssna på andra än sig själv.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Allt det där UFO-snacket
#17


See User information
ja jag tror väll att om de är kapabla till att transportera sig genom rymden med till ögat osynliga farkoster, även göra sådana ganska vackra målningar på böndernas fält med b.la maya symboler. Så måste de ha mycket intelligens samt god kunskap om mänskligheten. Kanske anser de att vi är helt rubbade, dömda till att förgöra oss själva och istället väljer att studera oss på lördagskvällarna som ett underhållnings program som big brother.
Eller så förstår de vikten av utomjordlingar att visa sig i vårt ganska nyvaknade globala medvetande och vilken förändring det skulle ha på människan då vi träder in i ett universalt medvetande, de kanske anser att vi får styra upp vår planet själva.

Posted on: 2006/8/25 10:46
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Jag betvivlar detta
#18


See User information
Hallo

Quote:

BiReal wrote:
ja jag tror väll att om de är kapabla till att transportera sig genom rymden med till ögat osynliga farkoster, även göra sådana ganska vackra målningar på böndernas fält med b.la maya symboler. Så måste de ha mycket intelligens samt god kunskap om mänskligheten. Kanske anser de att vi är helt rubbade, dömda till att förgöra oss själva och istället väljer att studera oss på lördagskvällarna som ett underhållnings program som big brother.
Eller så förstår de vikten av utomjordlingar att visa sig i vårt ganska nyvaknade globala medvetande och vilken förändring det skulle ha på människan då vi träder in i ett universalt medvetande, de kanske anser att vi får styra upp vår planet själva.


Om de är kapabla att transportera sig över för oss ofattbara avstånd så måste frågan vara tillåten:

Vad är så viktigt för dem här hos oss när de gör sig så mycket besvär ? Det måste betyda alldeles ohyggliga restider för dem - hur gamla blir de egentligen ?

Sedan betvivlar jag det intelligenta i att ständigt försätta oss i djupa grubblerier om deras existens och om det som många på oss har sett röra sig på himlen verkligen existerar eller bara är en synvilla. de borde kunna göra lite lättare för både sig själva och oss genom att klargöra för oss att de verkligen finns, att de ständigt kommer hit på besök, att de har gjort så under lång tid och att de inte vill oss något ont.

Dessutom betvivlar jag det intelligenta i att pressa ned en massa halm för att åstadkomma kryptiska mönster som man bara ser uppifrån, som duktiga grafiker bland oss också skulle kunna göra fast i mindre skala och på vanligt papper, och som bara finns i några få geografiska områden. Varför ägnar dessa varelser sig åt en kortlivad konst som bara håller en enda växtsäsong och som knappt kan vara ett budskap riktat till oss ? De själva behöver väl inte såna landmärken för sin navigering, eller ?

Hursomhelst kan vi inte ta till oss det budskap som kornkretsarna innehåller, och därmed blir de meningslösa om vi är målgruppen för dessa tecken.

Om jag hade möjlighet att rikta ett direkt budskap till dessa varelser skulle jag säga så här:

"Landa och presentera er och era avsikter eller försvinn och kom aldrig tillbaka. Tala med oss istället för att missbruka oss som apor i en bur på Skansen."

Odin

Posted on: 2006/8/25 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Jag betvivlar detta
#19


See User information
jag tror på teorin, när vi är redo, visar de sig, eller om vi är på väg att spränga planeten i tretton bitar mha atombomber visar dom sig också på stor skala och deaktiverar alla stridsspetsar (vilket har hänt vid enstaka tillfällen, ref, disclosureproject.org, presskonferensen)

Posted on: 2006/8/25 17:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS