vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: silver?
#25


See User information
Quote:

micro wrote:
Flera personer har varnat mig för att använda för mycket silvervatten. Du behöver ju en hel del bakterier i kroppen. Jag har även hört att bakterier inte kan bli resistenta mot silvret, varför förstår jag inte.


Att låta kroppen ta hand om mindre infektioner utan hjälp, dvs utan vare sig antibiotika eller silverlösningar, är alltid att föredra eftersom det innebär att immunförsvaret stärks och kan ta han om den typen av infektioner lättare senare. (Att det stärks i dessa fall är dock inte samma sak som att det blir svagare i motsatsen, det är snarare en fråga om att ligga kvar på samma nivå eller att stiga upp ett steg.)

Sedan har vi som sagt en del nyttiga bakterier i bland annat matsmältningen, och inga bakteriedödande medel kan på något intelligent sätt se skillnad på bra eller dåliga bakterier utan varje behandling slår även mot de nyttiga vilket inte är önskvärt om kroppen själv kan ta hand om problemet utan att påverka goda bakterier ...

Hurvida bakterier kan bygga upp resistens mot silver eller inte tror jag inte har testats på något sätt i seriösa tester, men med tanke på vad olika encelliga livsformer på vår planet bevisligen kan leva på så är jag dock en aning skeptisk till att det vore totalt omöjligt för bakterier att bli resistenta mot just silver ...

Så på det hela så kan man konstatera att all typ av bakteriedödande medel endast bör tas till vid speciella behov, i de flesta fall kommer din kropp i längden att klara sig lika bra eller bättre utan dem ... :)

Posted on: 2006/8/12 3:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#26


See User information
När man använder antibiotika så stryker tyvärr även goda bakterier i tjocktarmen med. Det rubbar balansen mellan bakterier och svampar, främst då Candida. Om Candida då får tillfälle att breda ut sig så kan den spridas i hela kroppen och orsaka stora problem som kan vara svåra att åtgärda. I extrema fall sprider den sig ända upp i munhålan och man kan se det på att tungan har en vit eller gul-vit beläggning.

När man dricker kolloidalt silver så tas det lätt upp, både i munhålan och tunntarmen och därför kommer det inte ner till tjocktarmen och påverkar därför inte bakteriefloran där. Det är en stor fördel.

Posted on: 2006/8/19 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#27


See User information
Jag har bara haft positiva erfarenheter av silver. Men jag har märkt att det inte är så snällt för magen när jag druckit regelbundet en period. Har fått llite sura uppstötningar, men jag är inte säker på att de e silvret som ligger bakom även om de e starkt misstänkt.
Nu på senare tid gurglar jag det i munnen ngr minuter sen spottar ut det så silvret endast går ut i blodet och inte direkt förstör tarmfloran.

Posted on: 2006/8/19 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: silver?
#28
silver fungerar mycket bra ..

vanliga vården med läkemedelsbolagen i spetsen livrädda för silvret ..det är synd att svenska folket är så hjärntvättade ..

jag gör eget silver regelbundet har gjort det ca 1 år hjälpt grannar från ben-amputationer magsår magsjukdomar brännsår ..

silver räddar liv : Magsjukdomar/Matförgiftningar 1tsk/1msk var 15min i en timma sen är du frisk ,, och skulle du inte bli det så är det bara att fortsätta en timma till sen är det bara att gå och jobba oavsett hur sjuk du har varit 40 graders feber sängliggande,
folk dör av matförgiftningar speciellt äldre även unga kan dö ..vad gör sjukvården ? inget för dom skiter i dig och din familj..."sjukvården har inget bot mot nått så enkelt "

Bensår Diabetiker och äldre drabbas ofta av bensår vad gör sjukvården ? inget för dom kan inte göra något ...
spraya regebundet minst 4ggr dag 1-4månader tills såret är läkt folk plågas med sår som är ca 10-20cm stora med följd att det är otroligt påfrestande ..."i värsta fall amputeras benet"

Brännsår: hmm här är det mycket intressant vid brännsår så ta silver på en liten trasa lägg på brännsåret inom en timma så känner du inget att du har blivit brännskadad inga blåser ingen smärta "kan det bli bättre" ?

Jag rekommenderar inte silver regelbundet men att inte använda silver som medicin är helt IDIOTISKT!!!!!! Silver är totalt ofarligt vid användande som medicin faktiskt lika med vatten !!!!!!!!!! Vatten är till och med farligare !!

Används oxå som ärr förbättrare ett genomskinligt plåster som används regelbundet efter 1-6 månader så har ärret försvunnit eller 50-70% bättre ...

Silver används av miljoner människor i mexico då det används som vattenrenare i storstäder ..

http://www.send2press.com/newswire/2005-11-1129-002.shtml

http://www.physorg.com/news5536.html

http://www.physorg.com/news63004522.html

http://freemarketnews.com/WorldNews.asp?nid=1401

http://silversol.freewebpage.org/index.htm

http://silversol.freewebpage.org/shingles/shingles.htm#whatitdo

finns inga fall registrerade av argyria med CS endast med silver proteiner "som läkemedelsbolagen har utvecklat"


folk som påstår att det är bluff är tyvärr inte pålästa "uppblåsta puckon" som helst ser att folk plågas ihjäl

jag håller på med en sida som kommer visa exakt hur man gör eget silver bus enkelt ett barn kan göra det ..

1 batteri 2st silverstavar destvatten

har du frågor så fråga .....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: silver?
#29
Quote:

silverboy wrote:
silver fungerar mycket bra ..

vanliga vården med läkemedelsbolagen i spetsen livrädda för silvret ..det är synd att svenska folket är så hjärntvättade ..


På vilket sätt är jag hjärntvättad?
Vem har hjärntvättat mig?
Vad betyder hjärntvättad för dig?

Quote:

jag gör eget silver regelbundet har gjort det ca 1 år hjälpt grannar från ben-amputationer magsår magsjukdomar brännsår ..
silver räddar liv : Magsjukdomar/Matförgiftningar 1tsk/1msk var 15min i en timma sen är du frisk ,,


Gäller det alla former av cancer i mag tarmkanalen?

Quote:

och skulle du inte bli det så är det bara att fortsätta en timma till sen är det bara att gå och jobba oavsett hur sjuk du har varit 40 graders feber sängliggande,


Så det här med EN timmes behandling gäller inte nu eller?

Quote:

folk dör av matförgiftningar speciellt äldre även unga kan dö ..vad gör sjukvården ?


Snälla berätta för mig.

Quote:

inget för dom skiter i dig och din familj..."sjukvården har inget bot mot nått så enkelt "


Påstår DU att jag skiter i patienterna? Upp med BEVIS att det är så.

Quote:

Bensår Diabetiker och äldre drabbas ofta av bensår vad gör sjukvården ? inget för dom kan inte göra något ...


Vill du ha en lista på vad som görs?

Quote:

spraya regebundet minst 4ggr dag 1-4månader tills såret är läkt folk plågas med sår som är ca 10-20cm stora med följd att det är otroligt påfrestande ..."i värsta fall amputeras benet"


Och vad hände med timmen?

Quote:


Brännsår: hmm här är det mycket intressant vid brännsår så ta silver på en liten trasa lägg på brännsåret inom en timma så känner du inget att du har blivit brännskadad inga blåser ingen smärta "kan det bli bättre" ?


Där var den igen. Phu.

Quote:

Jag rekommenderar inte silver regelbundet men att inte använda silver som medicin är helt IDIOTISKT!!!!!!


Återkopplar till det som du påstår här åvan "...spraya regelbundet minst 4ggr dag 1-4 månader tills såerat har läkt" vet du att för att räknas som kroniskt så skall man ha sitt lyte 1 >3 mån. Din "behandling" i upp mot FYRA MÅNADER räknas till REGELBUNDET.

Quote:

Silver är totalt ofarligt vid användande som medicin faktiskt lika med vatten !!!!!!!!!! Vatten är till och med farligare !!
Används oxå som ärr förbättrare


Vad får du all galenskap ifrån?
Vet du vad ett ärr består av?

Quote:

ett genomskinligt plåster som används regelbundet efter 1-6 månader så har ärret försvunnit eller 50-70% bättre ...


Så nu var det ragelbundet.

Quote:

Silver används av miljoner människor i mexico då det används som vattenrenare i storstäder ..

http://www.send2press.com/newswire/2005-11-1129-002.shtml

http://www.physorg.com/news5536.html

http://www.physorg.com/news63004522.html

http://freemarketnews.com/WorldNews.asp?nid=1401

http://silversol.freewebpage.org/index.htm

http://silversol.freewebpage.org/shingles/shingles.htm#whatitdo

finns inga fall registrerade av argyria med CS endast med silver proteiner "som läkemedelsbolagen har utvecklat"


Förklara för mig vad silverprotiner är för något.

Quote:



folk som påstår att det är bluff är tyvärr inte pålästa "uppblåsta puckon" som helst ser att folk plågas ihjäl


Utveckla det där är du snäll.

Quote:

jag håller på med en sida som kommer visa exakt hur man gör eget silver bus enkelt ett barn kan göra det ..

1 batteri 2st silverstavar destvatten

har du frågor så fråga .....


Jag frågar KAN du svara??????

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: silver?
#30
helt meningslöst att svara på dina frågor ´då du inte vill ha ett svar ...

Men jag kan förtydliga lite :

Att ta silver oralt tycker jag inte att man ska göra under lång tid , om det inte behövs för en kronsik sjukdom ....silver är medicin och medicin oralt ska man heller inte ta under lång tid ...käkar man treo under lång tid så är det inte bra det heller ...Att ta silver utvärtes under lång tid är ingen risk ...

Och att använda silver för cancer tror jag inte är någon succè inte något som jag skulle göra då det finns andra saker som fungera bra....

sen verkar det som du jobbar inom sjukvården ?

och ifall du gör det så är det ännu skrämande att du inte vet att silver hjälper speciellt vid brännsår då det finns nån slags gel el liknande som du lägger på brännsår "MEDICIN"....

VAD KAN DU GÖRA FÖR ETT BENSÅR ??????

FOLK HAR GÅTT I FLERA ÅR MED STORA SÅR ....

Är du smart så går du och köper en flaska och provar på just såna här grejer är du inte smart "vilket du har bevisat" så skiter du i det och fortsätter leva i din BUBBLA

ps: vi sårbehandling skrapår el vanliga sår spraya silver så ofta du kan sen till kvällen så har det bildats en hinna redan man ser när såret läks ihop HÄFTIGT

ps2: jag tror att cs kan skapa Argyria om man intar silver under lång tid 2-4 år minst 1dl kanske dag 1 på 100 användare har man nån sår cirkulationssjukdom så skulle det teoretiskt gå ännu snabbare...Vid intag på 1-2tsk dag finns ingen möjlighet att få någon sjukdom ...

Jag kände en som dog av att han åt för mycket apelsiner

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#31


See User information
Lite nyheter angående Kolloidalt Silver!

http://www.2000taletsvetenskap.nu/aid ... ments_selenium_silver.htm

HIV/AIDS

Efficient Treatment with Simple Methods
By Kwame Ingemar Ljungqvist submitted to the website in february 2007

In Africa some succesful trials are ongoing in an attempt to use food additives and colloidal silver to treat Aids. Harald Foster and the Swede Anders Sultan are the driving forces behind two projects.
Here is given a brief up-date.

In the Journal of Third Millenium Science we have not written that much about medication against HIV-infection. The best documented and also efficinet work in this aspect emanate from the research and clinical succesful experience made by the late ugandian-british professor Charles Ssali, who developed his own formula; Mariandina - a pill that contained traditional herbs, minerals, vitamins and amino-acids.
The industrially produced stop-medications are all synthetic biomolecules who interact with the viral life-cycle and interferes with the viral production, which give the patient a certain time benfit. But these medications are considered foreign by the body itself and therefore they overload the body´s main cleansing organs: liver and kidneys. The extra load of the body leads to devastaing results for these organs. If the patient doesn´t die from Aids the powerful side-effects from this medication gives lifethreatening damage to organs,

Two modifications of the Ssali medications
This millenium have been met by two modifications of the Ssali formula. Harald Foster is the leading proponent of one. In this case you support your body with the essential substances which are in extra high need during an HIV-infection.. The viral metabolism seem to interfere with these substances and empty them at a higher rate than normally. The substances are the three amino-acids cysteine, tryptophane and glutamine and the mineral selenium.
The other variety of treatment is the one outgoing from a mode to hamper the virus by using an ion of silver to attach to the viral envelope, thereby inhibiting the viral own functions. Colloidal silver is before known to be an useful agent against virus, bacteria and fungi. Many patient anecdotal stories, especially from the US, tells us that colloidal silver also is a strong agent against HIV.

Glutation-peroxidase and HIV
One of the most powerful enzymes produced by our cells to destroy invaders and reestablish a competent immune system is the enzyme glutathion-peroxidase. It is also one of the enzymes that need one atom of the element selenium in its structure, probably bound to the amino-acid seleno-cysteine. Earlier findings state that the rate of selenium is guiding for the outcome of the HIV-infection. Low rates of selenium indicate that the onset of full-blown AIDS is to be expected, whereas high titres of selenium gives a far better prognoses. You may in the latter case be the carrier of the HIV without no serious clinical symptoms.
The same has been noticed for the three amino-acids which all are considerable parts of the glutathione-peroxidase: Glutamine, tryptophane and cysteine. Harald Foster claims that HIV itself codes for this enzyme which makes it to a competitor with the body in the demand for these amino-acids in order to synthesize glutathione-peroxidase. These may reduce the amount of availabe building blocks and when this happened the titres of the containing amino-acids as well as that of glutathione-peroxidase may be detrimantely reduced.
During the early 20th century the disease pellagra was uprooted in the US southern states by adding vitamin B2 to the food. In the corresponding way it would be probable to booster the immune-system in HIV-carriers by adding these essential building blocks as food supplements.
Harald Foster has also noticed that few develop AIDS in the west-african country Senegal, which may have its explanation that the fertile soil in Senegal has the highest titres of selenium that is known.

Clinical trials in Africa
Harald Foster is involved in four clinical trials i four african countries. In South Africa capsules which contain a mixture of the four substances are given to diseased aids-patients at a hospital. After only a few weeks astonishing results were recorded. The patients got rid of their nightly sweatings, their diarrhoea and could leave the hospital. The trial started in 2004 anf follow-up studies are ongoing at an out-ward health clinic in South Africa.
The first preliminary results show that five out of six patients have achieved a considerable improvement in their health. That not all do, depends upon the severe diarrhoea in some patients that hampers the absorption of the capsule content since it is taken orally.
Another smaller trial in Kenya showed similar result. At present two greater clinical trials are ongoing in Uganda and Zambia. In the ugandian trial preliminary reports show that 77% out of 40 patients has improved their health situation.

Colloidal silver
Anders Sultan and his company Ion.Silver in Löddeköpinge, Sweden look forward to many areas of application for colloidal silver for HIV-patients. The silver-ionized water can e.g. be supplied to the whole population through the drinking water or through the food supply. Or it can be given exclusively to HIV-positive people. There is also a good chance in combining the two methods described in this article.
Earlier trials and reports from using colloidal silver in HIV-infection goes back to 1992, when it was confirmed how efficiently a silver-ion bound to the envelope of the virus, from where the ion severly interrupts the virus-own enzymatic functions.
It is also known that silver, even in high doses are relatively free from side-effects in healthy human cells. The almost only recorded side-effect is a noticeable miscolouring of the skin with a blueish appearance. The Swedish Board for Food Administartion (Livsmedelsverket) has therefore approved the use of silver, not for its virocidal or bacterocidal properties, but as a colour pigment to cheer up the outlook of candy and pastries. (!) This approval has made it possible to sell ionized silver as a food supplement..
Today the information about silver as an excellent virucidal agent is spread but in the framework of the law, only as a food additive. Any costly doubble-blinded, placebo-controlled, randomized clinical trial can´t be achieved, because these small pioneering firms don´t have the finacial means to do so. Moreover it is hardly possible to get that investment to pay back, because it would be almost impossible to patent the simple procedure used to make colloidal silver in nanometer-sized particles outgoing from pure raw, solid silver. In the Swedish case they buy their silver from Norwegian silvermines. Since colloidal also is active against a number of other infections it can be used at a broad range where an infectious agent is involved. Concerning Aids two trials have started in Kenya and Zambia. The reports from these trials are similar promising as those of Harald Foster.

Pilot project with colloidal silver against HIV/AIDS in Kenya
Anders Sultan is obviously conscious that colloidal silver is considered a threat to the pharmaceutical industry and their patentable engineered HIV-medications. Therefore, he says, it is of outmost importance to build up networks of doctors, nurses and patients where all are involved in the treatment process.
During autumn 2005 and spring 2006 a Swedish financed project has been taken place in Kenya with treatment by colloidal silver. More than 30 HIV-infected women and their children have been given colloidal silver in the waterdilution of 10 ppm to drink. The administered dose has been a half teaspoon (2,5 ml) a day the first week. This has been increased gradually the f.f. weeks to achieve the amount of a full spoon (15 ml) a day after a couple of weeks. The gradual increase has been done to overcome the first signs of deterioration that is often noticed in these patients. The results has often been fast and astonishing. The women at the beginning very clearly got abortion symptoms of itches, sweating, rushes, hunger, thirst, headache and fatigue. After a few weeks these symptoms faded away and a stedy recovery could start. After a month or two all symptoms were gone and the women felt healthy and strong. After renewed tests a couple of months afterwards (both HIV and CD4-tests) for four women - two were now HIV-negative and all showed remarkably higher CD4-counts. You must always keep in mind that the HIV-test doesn´t test for the virus directly but for antibodies against the virus. These antibodies can be present when other infections are present, so these antibody-test are not too specific. Also the presence of antibodies can sustain in the body up to 18 months after the agent is gone, depending on the average lifelength of the antibodies in the blood plasma. Taken this information into consideration, the above mentioned result with two women that converted into sero-negativity after only a couple of months is even more promising. Combined with the result of increased CD4 counts this result must be of greatest value to be followed by more studies. The CD4-counting is a measurement of how many competent T4-helpercells that are available in the immune system.
The females were at the beginning of the trial at a CD4 cell count between 9-100. After a couple of months it had increased to 700 - 900. The considered amount in healthy persons are estimated to 500 -1600. If you are below 200 and HIV-infected it is synonomous with AIDS.

Malaria and children diarrhoea
As a complementary observation in these AIDS-studies also malaria and diarrhoea were observed in children and the impact of colloidal silver om these ailments. The outcome of these observations also follow a pattern that was observed by an American company trading with colloidal silver. Their study shows a person can be free from their malaria infection within five to ten days with the support of colloidal silver. Then you are talking about a cure, because the Plasmodium, the malaria agent, is fully depleted from the body. In children diarrhoea, the time relapse vary from a few hours to a couple of days, before the symptom disappears. Children diarrhoea is a big killer in Africa with several thousand victims every day.

Preliminary results from Zambia
Even preliminary results from a pilot study, using colloidal silver, performed in Zambia has been reported. In this study the impact on malaria, children diarrhoea and stomach diseases has been observed. Colloidal silver with the titre of 10 ppm and also a water cleansing system with silver titres of 50 ppb (Parts per billion) has been used. Both methods have a good impact on fungi, bacteria, virus and plasmodium. People using the silver treated water have got rid of as well chronical as acute life-threatening diseases.The quantity used is equivalent to an intake of 15 cl colloidal silver of the titre 10 ppm, three times a day. It is thus possible to cure a human being from life threatening diseases as AIDS or malaria for about ten dollars. The coordinators of the pilot study have asked for contribution from other aid organizations, but they have all denied help. Also requests from Swedish organizations have been unanswered.

Possibly it would be useful to combine the food supplement treatment of Harald Foster with colloidal silver. The addition of essential amino-acids and selenium support the body´s immune sytem whereas the mode of action of colloidal silver neutralizes the virus.
Is this the succesful path to walk to release the world from the dreaded disease AIDS?
To get rid of the agent HIV is a further more patient task.


References:

Foster Harold D. How HIV-1 causes AIDS:implications for prevention and treatment- Medical Hypotheses 2004;62:549-553

Nyberg-Svensson Birgit. Selen - en atom som samverkar med syre till liv. 2000-Talets Vetenskap 2002;2:6-9

Ssali Charles. Värdet av antioxidanter och mikronäringsämnen i behandlingen av aids. 2000-Talets Vetenskap 1996;4:

Ssali Charles. AIDS-patienter som fått Mariandina under lång tid. 2000-Talets Vetenskap 1998;1:7-9

Sultan Anders. Kolloidalt silver. 2000-Talets Vetenskap 2003;2:3-9 See also http://www.ion-silver.com

Ljungqvist Ingemar. Behandling mot HIV - för att förhindra Aids. Kap 14 in Aids Tabu pages 209-240 Carlssons Bokförlag, Stockholm 1992

Foster Harold D. What Really causes AIDS, Trafford Press, Victoria Canada, 2002. Boken finns också som pdf-fil på http://www.hdfoster.com

Må hälsan vara med er!

Posted on: 2007/3/1 13:23
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#32


See User information
vet inte längre... tror inte silver e så bra att stoppa i sig. har märkt at mycket av produkterna på tom hälsokosten är rena giftet. såg nån föreläsning om varför silver va så bra... men varför ska jag lita på den gubben som jobbar för ionsilver? han sa ju att vitlök är skadligt för hjärnan vilket jag betvivlar starkt.

Samtigt har jag sett skärsår läka jättefint med sprayat silver på. men om det var silvrets förtjänst vet jag inte

Posted on: 2008/7/6 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#33


See User information
Detta var något helt nytt för mej.Jag har en god vän som opererat höften och drabbats av en svår infektion i operationsärret. Han har gått 8 mån med en så kallad vaccumpump som suger sårvätska i såret, och är tvingad att uppsöka sjukhuset 2 ggr i veckan för byte av sugsvamp och omläggning av såret.Hur länge till han måste ha denna pump vet ingen verkar det som.Min fråga är således,kan silvervatten vara något för honom?Får jag be om seriösa svar då detta är en allvarlig och svår situation för min vän.Tack på förhand

Posted on: 2008/7/7 13:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#34


See User information
Går det bra att tillverka silvervatten själv, alltså blir kvaliten den samma som om du köper av de stora återförsäljarna? Det blir ju rätt dyrt att köpa kolloidalt silver i längden

Posted on: 2008/7/23 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#35


See User information
Quote:

Greena skrev:
vet inte längre... tror inte silver e så bra att stoppa i sig. har märkt at mycket av produkterna på tom hälsokosten är rena giftet. såg nån föreläsning om varför silver va så bra... men varför ska jag lita på den gubben som jobbar för ionsilver? han sa ju att vitlök är skadligt för hjärnan vilket jag betvivlar starkt.

Samtigt har jag sett skärsår läka jättefint med sprayat silver på. men om det var silvrets förtjänst vet jag inte


Vitlök är skadligt för hjärnan, det upptäckte jag själv sedan jag slutade med det, under en period, som jag åt mycket vitlök, fick jag reda pa att man hade under kliniska studier av hjärnan sett att de som hade ätit vitlök till lunch inte hade nån aktiivitet mellan hjärnhalvorna. Så jag slutade och såg en markant skillnad!

Patienterna ombads att inte äta vitlök, och problemet försvann.

Samma gäller for alls slags lök, inte bara vitlök, men vitlök är värst.

Det var den numera döde Bob Beck som stod för upptäckten, han har ochså utvecklat andra vektyg, och sysslade med elektrifiering av blodet, for att bota cancer, men ochsa kolloidalt silver hjälper mot cancer. Samt 650 andra sjukdomar.


Om du har svårt att tro att vitaminer och mineraler är bra för kroppen, sluta at tex C vitamin så skall du se att du tappar tänderna av den orsaken, ja du kommer dö av det!!!

liksom alla andra bristsjukdomar, som finns, det är många det, de flesta sjukdomar beror på rubbningar av näringen i kroppen.

Vi behöver ochså ett stort antal metaller for att kroppen skall fungera.

Posted on: 2008/7/23 17:14
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#36


See User information
Quote:

Dawn skrev:
Går det bra att tillverka silvervatten själv, alltså blir kvaliten den samma som om du köper av de stora återförsäljarna? Det blir ju rätt dyrt att köpa kolloidalt silver i längden


Japp, man kan gora det med en diod och ett niovoltsbatteri, skitenkelt, silvret kostar 0.10 kr per dos eller liknande.
Skall posta en bild pa kretsen. Senare....

Posted on: 2008/7/23 17:17
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#37


See User information
Tycker det låter väldigt skumt att vitlök skulle vara farligt för hjärnan. Vad är det för en studie, har du en länk eller nått? Vad jag förstår så funkar grönskaker från lökfamiljen (speciellt vitlök) ungefär som naturens eget anitbiotika, och är dessutom en kraftfull antioxidant mot cellskador. Det hjälper ju som förebyggande i förkylningstider..

Posted on: 2008/7/24 10:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#38


See User information
Quote:

Dawn skrev:
Tycker det låter väldigt skumt att vitlök skulle vara farligt för hjärnan. Vad är det för en studie, har du en länk eller nått? Vad jag förstår så funkar grönskaker från lökfamiljen (speciellt vitlök) ungefär som naturens eget anitbiotika, och är dessutom en kraftfull antioxidant mot cellskador. Det hjälper ju som förebyggande i förkylningstider..


Testa dessa sökord = bob beck garlic


hittade bla detta.

http://www.relfe.com/health_benefits_of_garlic.html

Du kan kolla vidare själv, vill du veta, sopa i dig 3 klyftor vitlök per dag i 4 veckor så skall du se hur geggig i skallen du blir. Om du inte är det normalt vill säga, då är det svårare, haha.... inget att jämföra med.....

Posted on: 2008/7/24 20:28
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: silver?
#39


See User information
Ska kolla upp detta mer. Tack för info!

Posted on: 2008/7/25 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS